abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37771648
Er waren in het verleden al een paar Kitcar topics, maar nog nooit met een overzicht. Hierbij dan: welke kitcars bestaan er, welke hebben er bestaan, wat is de basis van die kitcars, en waar zijn ze van afgeleid?

Hoffmann design 2cv cabrio. Spreekt voor zich dacht ik zo.

Nog een creatie van Hoffmann design, een besteleend met een vleugje Traction Avant.

Citroën Parisienne, op basis van een 2cv, moet op een pre-historische auto lijken

Cygnus, op basis van de CItroën 2cv, Dyane of Ami. Er zijn er vier van gebouwd, het ontwerp is gebaseerd op de relatief onbekende Jorgia

VanClee Mungo, op basis van een 2cv met de looks van een Citroën Mehari

Voglietta Rondo, de looks van een Panhard op basis van een eend. Er is een bestelwagenversie in de maak.

Deauville bouwt ook op basis va de 2cv. van boven naar onder de Canard, de Courage en de Corbeau.

Le Patron, alweer een eend als basis

Alweer op basis van de immer populaire 2CV: de Lomax

En ik zie daar op de site nog iets: Ferrari F355 op basis van de Toyota MR2. Helaas geen deugdelijke foto's.

Misschien wel de bekendste van dit moment: de Burton.

En hier zonder dak, de Burton 400

Voor de autocross: Sprinters met kever body

De Bosmal, een cabrio op basis van de Fiat 126

Bowler, een Dakar-monster op basis van Land Rover

Hakvoort, nog een Dkaar-veortuig, ditmaal op Honda-basis (foto door BoJo)

Nog een Sprinter voor de autocross.

Aanvullingen iemand?
pi_37771802
Tiger Avon

Tiger Super Six

Tiger R6

Tiger B6

Tiger Supercat

Lijkt me geweldig om zo'n ding nog een keer te kopen
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:30:59 #3
129528 peacetaker
i was born mad!
pi_37772095
ik heb nog 4 Lomax's naast mekaar gespot pas geleden
als iemand de foto's (niet perfect..ze zijn met me telefoon genomen) wilt zien gewoon even zeggen
pi_37772147
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:30 schreef peacetaker het volgende:
ik heb nog 4 Lomax's naast mekaar gespot pas geleden
als iemand de foto's (niet perfect..ze zijn met me telefoon genomen) wilt zien gewoon even zeggen
Ja, ik wil
pi_37772162
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:

En ik zie daar op de site nog iets: Ferrari F355 op basis van de Toyota MR2. Helaas geen deugdelijke foto's.
die heb ooit eens irl gezien, zag er nieyt uit.
Veel te hoog dak enzo. verhoudingen waren helemaal zoek.
Nee.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:39:30 #6
129528 peacetaker
i was born mad!
pi_37772305
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja, ik wil
zoals gevraagd
de complete rij foto's
en ze zijn volgens mij nog allemaal engels ook

pi_37772649
Caterham Seven

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37772998
dax rush

dax cobra

K1 attack

Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:39:32 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_37774043
Er was toch ook een Ferrari kit voor op een porsche?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_37774333
Nope Ferrari en Porsche hebben daar volgens mij geen licentie voor gegeven...

Ook logisch toch?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_37774391
Ja wel ik herinner me nu dat porsche wel een kitkar heeft

De oude speedster
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_37774647
Fucking vet die K1 kitcar, hoeveel zou zoiets moeten kosten? denk toch wel snel 20.000 ?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:10:11 #13
129528 peacetaker
i was born mad!
pi_37775017
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:58 schreef Fiets-toeter het volgende:
Fucking vet die K1 kitcar, hoeveel zou zoiets moeten kosten? denk toch wel snel 20.000 ?
valt mee
¤ 17.500 voor de complete kit excl transport en bpm

bron:
k1 attack kitcar

/edit

als je hem dus gewoon wilt kopen (niet als kitcar maar als pre-assembled auto)
zijn de prijzen "iets" hoger....
" Eindprijs inclusief afleverkosten*
Nederland ¤ 65.495,00
België ¤ 47.878,00
Luxemburg ¤ 45.646,00"
pi_37775346
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:10 schreef peacetaker het volgende:

[..]

valt mee
¤ 17.500 voor de complete kit excl transport en bpm

bron:
k1 attack kitcar

/edit

als je hem dus gewoon wilt kopen (niet als kitcar maar als pre-assembled auto)
zijn de prijzen "iets" hoger....
" Eindprijs inclusief afleverkosten*
Nederland ¤ 65.495,00
België ¤ 47.878,00
Luxemburg ¤ 45.646,00"
moet er wel nog een motorblok bij geloof ik
pi_37776954
Die kit is ook een kaal race chassis en nouja voor allerdaags gebruik is zo'n ding zonder isolering etc vast geen pretje!

EDIT: volgens die site kan het zo te zien weer wel, maar eerst was die kit er niet meer en had je alleen 1 voor de racerij.

Je hebt overigens wel een donor auto nodig voor heel wat onderdelen onderhuids.
pi_37777010
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:08 schreef Jimmeh het volgende:
Die kit is ook een kaal race chassis en nouja voor allerdaags gebruik is zo'n ding zonder isolering etc vast geen pretje!
't is geen atom de K1 attack is best een volwaardige auto kan ook airco op enzo als ik me niet vergis... en het geheel weegt toch zo'n 1000-1100kg als ik me niet vergis

een dax rush of ander super 7 achtig apparaat is natuurlijk een heel ander verhaal
pi_37777126
Overigens vraag ik me af of er niet wat anders dan een Honda blok in past. Leuk om cabrio te rijden, maar een Honda blok vind ik nou niet echt geweldig qua geluid. Tuurlijk gaaf om naar 8000-9000 rpm te trekken, maar mooi geluid? Nah, meer herrie dan de symfonie van bijv een Italiaans of BMW blok.
pi_37777220
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:14 schreef Jimmeh het volgende:
Overigens vraag ik me af of er niet wat anders dan een Honda blok in past. Leuk om cabrio te rijden, maar een Honda blok vind ik nou niet echt geweldig qua geluid. Tuurlijk gaaf om naar 8000-9000 rpm te trekken, maar mooi geluid? Nah, meer herrie dan de symfonie van bijv een Italiaans of BMW blok.
met een willekeurige voorwielaandrijver moet het wel lukken met de nodige modificaties lijkt me.... maarja...

honda motor was wel goed genoeg voor mij zeker voor <30k..... 2.2 Vtec turbo ofzo
pi_37777318
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:17 schreef Youp het volgende:

[..]

met een willekeurige voorwielaandrijver moet het wel lukken met de nodige modificaties lijkt me.... maarja...

honda motor was wel goed genoeg voor mij zeker voor <30k..... 2.2 Vtec turbo ofzo
Als je handig kan lassen, zal je wel dat frame mooi aan kunnen passen Moet je er wel goed voor zorgen dat het de krachten aankan, anders krijg je vast behoorlijk wat kosten als je blok van zn plaats gaat
pi_37777533
Hoeveel kost die Dax Cobra?

En er is ook nog een rode kitcar, voor nog geen $10.000, gepost door ene StefanP. Zag in de verte uit als een Porsche Carrera GT, zo mooi is-ie zeker
pi_37778023
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:21 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Als je handig kan lassen, zal je wel dat frame mooi aan kunnen passen Moet je er wel goed voor zorgen dat het de krachten aankan, anders krijg je vast behoorlijk wat kosten als je blok van zn plaats gaat
ja maarja wat wil je er dan in gaan leggen... BMW heeft mijn voorkeur maar geen voorwielaandrijvers.... zoals ik al zei, ik zou wel blij zijn met een honda

en alfa moet ik niet zo veel van hebben eigenlijk....
pi_37779420
Ik zou er mooi een Alfa V6 3.2 in plompen, schijnt te passen met nogal wat aanpassingen volgens wat lui daar op het k1 attack forum, omdat het zo'n compact blok is.

Maar andere blokken tja... schijnen kits te zijn waar de Ford 3.0 V6 standaard in past. Lijkt mij weer niks
Audi(VW) 4 cylinder schijnt ook te passen met minimale aanpassingen. Maarja van een gemiddeld VW blok wordt de Sint ook niet vrolijk...

Overigens heeft die K1 wel een op maat gemaakte (sport)uitlaat, dus misschien toch wel een leuk uitlaatgeluid met een Honda blok.
pi_37779971
Zo'n K1 ziet er best vet uit. En ongeveer ¤25.000,- valt best mee voor zo'n wagen.

Maar hoe zit het precies met dat blok? Als ik het goed zie op die foto's zit er een midden- / achtermotor in. Is dat een gewoon een voorwiel aangedreven blok wat er als het ware verkeerd om in is gezet ofzo?
pi_37780155
Caterham/Lotus Super seven C20XE, 210 Pk, uiteraard zonder turbo voor circuit:

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_37780285
kZal der morgen nog wel paar posten, kheb der nogal wat her en der gefotografeerd als ik ook rondje deed rijden...

Of overoverovermorgen, eerst ff weekend vieren.
Zandvoort laatste keer was der iig 1 met Alfa 3.2, volgens mij heb ik die niet op foto.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')