abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37753890
Goed, ik heb nu 4 dagen met de camera gespeeld, ik heb sinds zondag een Nikon D70s.
Bevalt erg goed, maar ik bleef moeite houden om mijn paard goed op de foto te krijgen, veel andere dingen lukte wel, maar dat grijze ding bleef een probleem.

Na veel tips te hebben gekregen heb ik gisteren toch echt heel wat mooie plaatjes gemaakt.
Deze zijn niet allemaal super maar ik vond ze goed genoeg voor een testcase.

Ik hoor graag normale reacties hoe ik dingen beter kan doen en waar ik extra op moet letten.

Let op: ik fotografeer nog maar net en PS is ook nog niet mijn sterkste kant. Dus graag uitgebreide tips waar ik wat aan heb en een beetje in Jip en Janneke taal.

321 dagen drachtig. Zonde van de troep achter haar, maar wilde deze toch laten zien omdat het eindelijk is gelukt haar helemaal en met goede kleuren op de foto te krijgen.

Vond dit persoonlijk een leuk plaatje met leuke scherptediepte.

Ook hier vond ik de scherptediepte wel oke.

Volgens mij zijn de kleuren goed gelukt, zelfs de lucht. Vond het standpunt ook wel leuk

In stal, dus veel donkerder. Dan gaat ze me opeens vertellen wat ze van het fotograferen vind.
Gewoon een grappig plaatje waarbij ik haar naar mijn mening met goede timing heb vastgelegd.

En op stal heb je muizen en normaal lukt het niet zo goed om deze dieren vast te leggen. Vond hem zelf goed gelukt!

Kom maar op...

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleintje op 12-05-2006 10:07:38 (Nummers toegevoegd!) ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:07:16 #2
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37754021
Nummer ze even dan ga ik commentaar geven.
ja ik ben bij jou net zo streng als bij anderen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:18:57 #3
55396 Gose
doelloos
pi_37754306
Het per foto commentaar geven laat ik aan de experts over, maar ik vind bij bijna alle foto's je kaders erg lelijk, alleen 3 en 4 gaan wel. Ze doen wat mij betreft eerder afbreuk aan de foto's dan dat ze wat toevoegen.

Ook op al je foto's denk ik dat de kleuren wat intenser kunnen, dit kan je in PS misschien nog een beetje opkrikken met saturation.

Verder lijkt het mij ook best lastig zo'n grijs beest netjes op de foto te krijgen en denk dat je er qua kleur van het paard goed in ben geslaagd..
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:22:01 #4
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37754370
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:00 schreef Kleintje het volgende:
<knip>

Kom maar op...
#1: ja je hebt haar goed op de foto gezet, wat een dikke buik! Die troep is idd zonde wat dit weer een beetje een snapshot maakt. Maar ik weet dat het jou voornamelijk ging om eindelijk dat grijze ding eens met normale kleuren op de foto te krijgen en dat is je gelukt. Je zou het gras misschien wat frisser groen kunnen maken door iets meet saturation erin te brengen.

#2: Ik vind het plaatje iets minder. Staat ze op een heuveltje ofzo? En ik mis ook wat scherpte bij haar hoofd.

#3: apart standpunt. heeft wel wat. je kan zo ook goed zien dat ze al steeds witter wordt.

#4: heel leuk standpunt heb je geflitst?

#5: ze lacht je uit!! gooi er nog even wat USM overheen.

#6: die is zoooooo liefff (beetje USM op alleen het muisje)

al met al vind ik dat je eindelijk de juiste manier hebt gevonden om Treas in de juiste kleuren op de foto te krijgen. Her en der nog wat erg witte luchten maar dat is voor een latere zorg
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:23:47 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37754412
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:18 schreef Gose het volgende:
Het per foto commentaar geven laat ik aan de experts over, maar ik vind bij bijna alle foto's je kaders erg lelijk, alleen 3 en 4 gaan wel. Ze doen wat mij betreft eerder afbreuk aan de foto's dan dat ze wat toevoegen.

Ook op al je foto's denk ik dat de kleuren wat intenser kunnen, dit kan je in PS misschien nog een beetje opkrikken met saturation.

Verder lijkt het mij ook best lastig zo'n grijs beest netjes op de foto te krijgen en denk dat je er qua kleur van het paard goed in ben geslaagd..
kaders zijn een keuze maar ik ben ook niet wild van de gekozen kleurtjes
pi_37754437
Tnx voor het commentaar.

USM op alleen het muisje, hoe doe ik dat??
pi_37754522
Ik vind foto #3 en #6 het mooiste, mooie compositie, mooie kleuren. En die kaders zou ik echt weghalen want die leiden heel erg af.
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:34:43 #8
55396 Gose
doelloos
pi_37754694
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:23 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

kaders zijn een keuze maar ik ben ook niet wild van de gekozen kleurtjes
ja ik had het inderdaad over de kleur van de kaders
pi_37754869

Beetje aan de kleuren getrokken en het muisje verscherpt. Zo beter???
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:50:25 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37755124
Het muisje is lekker scherp de kleuren had je van mij in dat bruinere warme tintje mogen laten (het is ook niet snel goed he? )
pi_37755283
Eens. Het muisje is nu mooi scherp, maar ik vond de kleuren op het origineel juist mooi.
Oh, and that's a bad miss!
pi_37755482
Hey! Je vertegenwoordigt je als een echte no-no maar ik vind dat je erg lekker bezig bent hoor.
Ik doe ook een poging, over (on)scherpte van sommige foto's ga ik niets zeggen, dat hebben andere al gedaan.

1) Waarom geen kleinere DOF om de troep los te maken ?

2) Had voor mij iets meer van de zijkant gemogen en dan was hij perfect nu krijg ik een idee van "staat naaar mijn kont...waarom neem je me nou niet"

3) Simpel: Ik vind die GEWELDIG! Ik vind die zo gaaf, dat is echt een foto die je uitprint en inlijst.

4) Ansichtkaart foto

5 en 6 niet echt een mening over!

Kortom ik ga voor drie en vier!! Netjes Kleintje!
pi_37756352
Ik weet dat je erg veel moeite hebt gehad/gedaan om Treasure goed op de foto te krijgen Maar van mij had er minder scherptediepte in de eerste drie foto's gemogen, zodat het paard iets meer onderwerp is en de achtergrond niet zo storend is. Bij 2 is dit wel redelijk, maar het zou van mij nog iets vager mogen. Nummer 4 vind ik erg leuk! De lucht kleurt er ook mooi blauw bij. Misschien toch net een tikje meer van de zijkant, zodat je iets meer van haar hoofd ziet (als ik er echt wat over moet zeggen).
Nummer 5 is een grappige foto, de kwaliteit van het beeld vind ik wat minder (wat ruis, en een beetje grauwig). Wel een heel goed standpunt gekozen, paard komt mooi over zo.
Nummer 6 is erg leuk, leuke compositie ook
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:44:11 #14
3744 Kleintje
op en top!
pi_37756556
Dank je wel Elefes en de rest!

De eerste 2 en de gaapfoto zijn echt 'kiekjes'
Maar ik was allang blij dat ik haar kleur op de foto kreeg.
Nu zal ik er zeker verder mee gaan spelen en gaan zorgen dat ze vaker, beter, mooier en aparter op de foto komt.
pi_37757003
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:44 schreef Kleintje het volgende:
Dank je wel Elefes en de rest!

De eerste 2 en de gaapfoto zijn echt 'kiekjes'
Maar ik was allang blij dat ik haar kleur op de foto kreeg.
Nu zal ik er zeker verder mee gaan spelen en gaan zorgen dat ze vaker, beter, mooier en aparter op de foto komt.
Zo moet je het ook leren
En ik heb gemerkt dat paarden best moeilijk op de foto te zetten zijn (wil je het mooi doen). Ik heb vaak dichte ogen, onscherp door bewegen, etc. etc.. Als ze uberhaupt al even op dezelfde plaats blijven staan
Dus de resultaten zijn helemaal niet slecht .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:25:47 #16
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_37757556
#4 is gaaf Leuk standpunt ook.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_37757677
Als niet-paardenleifhebber zegt het me allemaal niets hoe moeilijk paarden op de foto te zetten zijn en of treasure nou wel of niet een dikke buik of heeft. Ik heb geen idee van jouw worsteling met de kleur van Treasure. Des te objectiever kan ik de foto's als foto's bekijken.

1: Een foto van een paard. Voor de objectieve kijker niet erg boeiend. Het paard staat midden in de foto, en ik moet goed turen om de achterbenen van elkaar te kunnen onderscheiden. De troep op de achtergrond is storend en er groeit ook nog eens een boom uit/op haar rug. Een groter diafragma had die laatste twee factoren een stuk minder storend gemaakt.

2: Foto bevat een paar geinige elementen. Het draad van het hek en de kijkrichting van het paard liggen mooi in elkaars verlengde. De plaats van het paard en de boomtak bovenin verlevendigen bovendien de compo. Desondanks geen sterke foto: ik zie vooral een paardenkont en het komt allemaal nogal scheef over. het hoofd lijkt me niet helemaal scherp

3: Nou komen we ergens. Lekkere vlakverdeling en een goede dieptewerking. Lijkt me niet de meest aantrekkelijke kant om naar een paard te kijken, maar het is een hele behoorlijke plaat.

4. Leuk experiment. Niet mijn smaak, maar goed om dingen uit te proberen en netjes uitgevoerd.

5. Geinige plaat. Kloon dat dakraam nog even dicht, want dat leidt erg af.

6: Ms ietsje krapper croppen?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:35:01 #18
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_37757789
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:41 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Beetje aan de kleuren getrokken en het muisje verscherpt. Zo beter???
je kunt ook een selectie doen op het muisje alleen en dat verscherpen, de rest kun je dan laten
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:53:38 #19
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37759852
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:35 schreef Mukie het volgende:

[..]

je kunt ook een selectie doen op het muisje alleen en dat verscherpen, de rest kun je dan laten
dat heeft ze ook gedaan
pi_37760196
Dat muisje.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:21:05 #21
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_37762488
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:53 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

dat heeft ze ook gedaan
Hmmm stomme kleurtjes ook
Ik dacht dat ik verschil drin zag
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_37765015
* kwiebuske vin foto 2 het mooiste ( vraag me niet waarom, gevoel )

foto 1: jammer dat de benen er niet helemaal opstaan
rest ziet er goed uit waarbij foto 4 er poso uitspringt
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:43:00 #23
55396 Gose
doelloos
pi_37766814
Kleintje misschien heb je hier wat aan als het veulentje wordt geboren

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=31119

ideetjes van wat voor foto's je kan maken bij de geboorte, hoop tenminste voor de foto's dat het niet snachts en/of in een stal gaat gebeuren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')