Nice.quote:In het stadje Penglay aan de oostkust van China is afgelopen zondag boven zee een zeldzame luchtweerspieling verschenen. In de fata morgana was een volledige stad te zien, met wolkenkrabbers, rijdend verkeer en zelfs grote groepen mensen die rondlopen. Dit 4 uur durende fenomeen viel samen met een feestweekend in China en is daardoor door veel toeristen waargenomen.
De omgeving van Penglay staat er bekend om dat er vaker luchtweerspiegelingen voorkomen. Deze weerspiegelingen worden veroorzaakt door de ligging in de baai, waar het voor kan komen dat het vocht in de luchtlaag boven het zeewater warmer is dan het zeewater zelf. Hierdoor ontstaat er een situatie dat zonlicht dat weerkaatst wordt door de gebouwen in een aan de baai liggende stad, boven de zee weer afgebogen wordt naar het land.![]()
quote:
Ja, dat is inderdaad het principe van een fata morganaquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:14 schreef TarrelErik het volgende:
Gewoon een grote spiegel dus...
Nou...niet bepaald gewoon lijkt me, anders was het 1 geen nieuws geweest en 2 had je zo iets op elk watertje kunnen tegenkomen....of jij moet iets anders onder gewoon verstaan dan ik...dat kan ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:14 schreef TarrelErik het volgende:
Gewoon een grote spiegel dus...
Toendertijd had men geen stad gezien, hooguit bergen en de andere kant van de baai die weerspiegeld werden in de baai zelf.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Heel mooi en maf iets. Hoe had men daar duizenden jaren geleden naar gekeken?
"What the fuck? Wolkenkrabbers??"quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Heel mooi en maf iets. Hoe had men daar duizenden jaren geleden naar gekeken?
paar dagen woestijn en voilaquote:
Dat is interessant, kun je er wat meer over vertellen? Want een luchtspiegeling heeft een bron.quote:Op zondag 14 mei 2006 00:14 schreef Beathoven het volgende:
Bijzonder ja.
ik heb ook ooit eens een theorie gehoord over dat Atlantis zo'n luchtspiegeling is geweest.
idd, maar in die tijd was dat natuurlijk nog vreemder al waren ze natuurlijk niet achterlijk.quote:Op zondag 14 mei 2006 00:20 schreef static het volgende:
[..]
Dat is interessant, kun je er wat meer over vertellen? Want een luchtspiegeling heeft een bron.
Je ziet het ook weleens als je in de auto rijdt, of bij formule 1 op TV. Dan krijg je van die lichte water-achtige effecten op de baan. Welliswaar is het niet zo extreem als op de foto hierboven.. maar toch.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik dacht altijd dat fata morgana's niet bestonden, dat het zeg maar een soort van visioenen waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |