abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44038424
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:57 schreef Rev- het volgende:
ben nou ook weer met zachte lenzen bezig... maar heb na een tijdje zon drukkend gevoel op mn ogen...
ook ben ik veel moe'er s'avonds dan als ik een bril draag..
iemand hier ervaring mee?

en weet iemand waar je een proeflensen van purevision kan bestellen? in amerika enzo kan dat wel maar hier nog nix gezien
Toen ik nog gewone zachte lenzen droeg, had ik daar ook ontzettend last van. Ik had enorm last van droge ogen en vooral 's avonds werd ik helemaal gek van m'n lenzen. Ik had ook altijd het gevoel dat ik hartstikke moe was, tot ik me realiseerde dat die droge ogen me alleen maar het gevóel gaven dat ik moe was, als ik echt moe ben voel ik dat nl. ook altijd aan mijn ogen. Maar op het moment dat ik m'n lenzen uitdeed, was dat vermoeide gevoel eigenlijk snel weer weg.

PureVision lenzen draag je als ik het goed begrijp 24 uur per dag? Wat trekt je daarin aan als je nu al zo'n last hebt van je lenzen? Ben je niet juist blij dat je ze 's avonds uit mag doen?

Ik heb zelf nu al drie jaar nachtlenzen: dat zijn lenzen die je alléén 's nachts draagt. Het zijn speciale lenzen die je hoornvlies een heel klein beetje (voor het oog onzichtbaar) platter maken. Daardoor kun je als je de lenzen uitdoet gewoon scherp zien. Ik doe de lenzen dus in als ik ga slapen en als ik 's ochtends wakker word doe ik ze weer uit en ik kan vervolgens de hele dag haarscherp zien, zonder bril of lenzen. Ik vind het echt de uitvinding van de eeuw want ik kon echt niet tegen gewone lenzen. Nachtlenzen zijn harde lenzen en ermee slapen is totaal geen probleem want harde lenzen voel je niet als je je ogen dicht hebt (i.t.t. zachte lenzen die zich vacuüm trekken).
  donderdag 30 november 2006 @ 22:03:01 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44038645
ik heb ook zachte lenzen. Het verhaal :

Ik kwam bij die opticien en we deden de lenzen in,dat ging goed. Uithalen ging ook redelijk enkel bleven de lenzen telkens aan elkaar plakken. :S. Dus de opticien heeft die weggegooid maar had in z'n la nog lenzen liggen met mijn sterkte. Ik ze indoen en moest over 2 weken terug komen.

Ik ben nog geen 15 min die winkel uit of ik krijg een knallende koppijn. Eenmaal thuis heb ik ze maar eens uitgedaan en de hoofdpijn verdween.

Volgende dag moest ik ze 4 uur in. Ik ze in doen,en meteen weer die ondragelijke hoofdpijn. Ik ze gelijk weer uitdoen en het was over. Het maakt niet uit of ik ze 10 min draag of 2 uur,de hoofdpijn blijft bestaan zolang ik ze in heb.

Heb a.s zaterdag een afspraak met de opticien. Want dit is natuulk niet funny
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_44038828
Ik heb ook een zachte lens

Is best schraal 1 lens dragen moet ik zeggen moet helemall anders leren kijken mischien dat ene laser behandling iets is dit is waardeloos
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_44039072
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:57 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Toen ik nog gewone zachte lenzen droeg, had ik daar ook ontzettend last van. Ik had enorm last van droge ogen en vooral 's avonds werd ik helemaal gek van m'n lenzen. Ik had ook altijd het gevoel dat ik hartstikke moe was, tot ik me realiseerde dat die droge ogen me alleen maar het gevóel gaven dat ik moe was, als ik echt moe ben voel ik dat nl. ook altijd aan mijn ogen. Maar op het moment dat ik m'n lenzen uitdeed, was dat vermoeide gevoel eigenlijk snel weer weg.

PureVision lenzen draag je als ik het goed begrijp 24 uur per dag? Wat trekt je daarin aan als je nu al zo'n last hebt van je lenzen? Ben je niet juist blij dat je ze 's avonds uit mag doen?

Ik heb zelf nu al drie jaar nachtlenzen: dat zijn lenzen die je alléén 's nachts draagt. Het zijn speciale lenzen die je hoornvlies een heel klein beetje (voor het oog onzichtbaar) platter maken. Daardoor kun je als je de lenzen uitdoet gewoon scherp zien. Ik doe de lenzen dus in als ik ga slapen en als ik 's ochtends wakker word doe ik ze weer uit en ik kan vervolgens de hele dag haarscherp zien, zonder bril of lenzen. Ik vind het echt de uitvinding van de eeuw want ik kon echt niet tegen gewone lenzen. Nachtlenzen zijn harde lenzen en ermee slapen is totaal geen probleem want harde lenzen voel je niet als je je ogen dicht hebt (i.t.t. zachte lenzen die zich vacuüm trekken).
Omdat ze veel meer zuurstof doorlaten zijn ze geschikt om ze ook in te hebben met het slapen. Normaal gesproken zouden je ogen dus niet genoeg zuurstof krijgen.
Je hoeft ze niet 24u te dragen. Doe ik ook niet, maar soms ook wel na het stapppen of met een weekendje weg en je ziet smorgens naar een paar keer knipperen gewoon weer scherp en zelfs geen droog gevoel. Maar het lijkt mij altijd beter voor je ogen om ze lekker uit te doen met het slapen.

Ik kon vroeger nooit mijn lenzen van smorgens tot savonds laat inhouden zonder irritaties.
Nu gooi ik ze elke dag om 7 uur smorgens erin en om 0.00 savonds of later eruit.
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=35&option_vid=150&csOpt=3

Je kan ook proeflenzen aanvragen voor ¤10.
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=17&products_id=180

[ Bericht 4% gewijzigd door Tatutatu op 30-11-2006 22:24:53 ]
pi_44039187
..

[ Bericht 40% gewijzigd door Tatutatu op 30-11-2006 22:22:38 ]
pi_44039368
precies, denk dat die purevision lenzen mijn problemen ook oplossen, daarom wil ik ze graag proberen
ben btw niet van plan ze in te houden tijdens het slapen, maar langer dan de 8u nu zou fijn zijn
wat zijn de kosten van nachtlenzen btw? vrij hoog toch?
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_44040017
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:20 schreef Rev- het volgende:
precies, denk dat die purevision lenzen mijn problemen ook oplossen, daarom wil ik ze graag proberen
ben btw niet van plan ze in te houden tijdens het slapen, maar langer dan de 8u nu zou fijn zijn
Geloof ¤350 voor het eerste jaar (net even gevonden via internet), 2e jaar wel goedkoper > ¤250.
En als je een sterkte hebt hoger dan -5 dan kan het niet geloof ik.

En ik heb dit net nog even gevonden:
Nachtlenzen
Zijn er ook nadelen?
Zoals aan elk systeem, zijn ook hier nadelen aan verbonden. ’s-Ochtends mogen de lenzen er niet meteen worden uitgehaald in verband met het nog eventueel vastzitten van de lenzen op de ogen. Eerst moet er worden gedruppeld en na ongeveer 10 minuten kunnen de lenzen worden verwijderd. Evenals bij een laserbehandeling wordt het oog wat platter gemaakt in het midden. Het overgangsgebied van het geplatte deel van het hoornvlies naar de rest, kan ’s-avonds met autorijden een verminderd scherp zicht opleveren. Doordat de pupil in het donker groter wordt, gaat men tegen die overgangszone aankijken, wat rondom lichten wat verstrooiing kan geven (uitstraling).Wij kunnen u ook niet garanderen dat u na die eerste paar nachten al veel beter ziet, het kan even zo zijn dat u die eerste dagen wat minder goed ziet, dan u gewend bent. Ook is het mogelijk dat u zelf geen auto kunt rijden in de eerste periode.

[ Bericht 22% gewijzigd door Tatutatu op 30-11-2006 22:40:42 ]
pi_44040122
Ik zelf heb harde lenzen, en kan die van 's ochtends 07.00 tot 24.00 prima in hebben.
Heb nog nooit zachte lenzen in gehad, misschien ga ik een paar aanschaffen voor het sporten.
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_44040129
ow je bedoelde n8lenzen
pi_44040143
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:20 schreef Rev- het volgende:
1 euro per dag, maar wat mij betreft worth every penny. Maar nogmaals, dat komt omdat ik gewone lenzen echt verschrikkelijk vond. Ik kon de deur niet uitgaan zonder een flesje lenzenvloeistof op zak, ik moest tig keer op een dag m'n lenzen uit m'n ogen halen en vochtig maken. En als ik 's avonds wat leuks ging doen dan verpestten mijn lenzen dat gewoon echt voor me want 's avonds was het helemáál erg. Dus dat ik nu helemaal niks meer in mijn ogen heb overdag is voor mij echt zo'n enorme verbetering. Ik zou bijna willen beweren: het heeft mijn kwaliteit van leven verbeterd.
pi_44245333
bij lensworld.be een proefsetje purevision besteld voor 10 euro (lenzen + houder + vloeistof)

bevalt tot nu toe 10x beter dan die lenzen van de opticien, die gaan morgen dus ook terug
pi_44249272
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:37 schreef Rev- het volgende:
bij lensworld.be een proefsetje purevision besteld voor 10 euro (lenzen + houder + vloeistof)

bevalt tot nu toe 10x beter dan die lenzen van de opticien, die gaan morgen dus ook terug
Mooi.

Valt het je ook op dat het ''zicht'' mooier/beter is?
Viel mij tenminste op.. Net of je meer detail/sherpte/helderder ziet met deze lenzen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tatutatu op 08-12-2006 13:45:26 ]
pi_44251890
Zijn die Purevision maandlenzen wat?
Op mylenses.nl zijn ze niet te krijgen..?
pi_44252690
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:57 schreef mic_forever het volgende:
Zijn die Purevision maandlenzen wat?
Op mylenses.nl zijn ze niet te krijgen..?
Ik vind ze super, ik zie ze wel op mylenses.nl maar daar zijn ze een stuk duurder!!
Gewoon bij lensworld.be bestellen, gaat zonder problemen.
Je moet alleen even een iban/bin nummer invoeren met internet bankieren...

EDIT: hier zijn ze nog goedkoper: http://www.123optic.com/NL/PRODUITS/PurVision.asp

[ Bericht 5% gewijzigd door Tatutatu op 08-12-2006 15:59:53 ]
pi_44268459
wat houd die radius en diameter nou in?
want ik heb radius 8.80 en diamter 14.20
kan ik ook lenzen met een andere radius dragen enzow?
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:14:43 #216
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44268475
Radius is bolling van je oog dekn ik, diameter zal wel de breedte van je iris + pupil samen zijn.
2000 light years from home
pi_44268681
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:13 schreef mic_forever het volgende:
wat houd die radius en diameter nou in?
want ik heb radius 8.80 en diamter 14.20
kan ik ook lenzen met een andere radius dragen enzow?
Maakt volgens mij niet uit. Ik heb er niet op gelet in elk geval en gewoon besteld.
Bestel anders eerst 1 paar lenzen en kijken of het bevalt. Ze zijn maar in 1 soort ''radius'' te verkrijgen...
Mijn vermoeden is dat ze universeel zijn?
pi_44307082
Gaat prima met me zachte lens . Ik raad het iedereen aan.
pi_45251766
Pssssst,.... SPAM:
Iemand een ultrasonic lens cleaner nodig?
Ultrasonic!
BOE!
pi_45256962
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:36 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Maakt volgens mij niet uit. Ik heb er niet op gelet in elk geval en gewoon besteld.
Bestel anders eerst 1 paar lenzen en kijken of het bevalt. Ze zijn maar in 1 soort ''radius'' te verkrijgen...
Mijn vermoeden is dat ze universeel zijn?
ik heb het me uitlaten leggen
radius is zegmaar de bolling van je ogen; ik heb 8.80 en dat is vrij PLAT ..het is van belang dat je niet teveel ervan afwijkt..want dan zit de lens gewoon niet goed.
pi_45277856
pff ik moet toch maar weer s naar de opticien. heb mn lenzen nu al maanden niet meer in door die droge ogen klachten
Too much is never enough!
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:47:48 #222
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45452633
Vraagje: ik heb sinds 'n maand of zes zachte maandlenzen van hans anders (easywear; zouden 'omgekatte' ActiFresh 400 maandlenzen zijn), en ik merk dat de eerste 3-4 maanden, ik netjes een maand kon doen met lenzen. De afgelopen twee maanden heb ik na twee weken al 't gevoel dat ik steeds sneller droge ogen krijg, en ben ik blij als ik ze 's avonds uit kan doen. Gaat dat over als ik overstap op een ander merk lenzen, of zit ik vast aan de daglenzen?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')