abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38143337
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:59 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Bij deze dan

OT: Vanavond in twee pogingen rechter lens ingedaan, eruit ook na twee/drie keer proberen
Alleen die linker ben ik wel een kwartier mee aan het prutsen geweest. Zowel erin als eruit

Beetje vreemd

Ik had overigens wel toen ik ze voor het eerst een uurtje of twee inhad dat ik lang niet zo scherp zag als met bril, hoe kan dit? Is dit normaal of verkeerde sterkte?
Wie heeft ervaring hiermee?
Waarschijnlijk gewoon slechte lenzen & vloeistof.
Als je ogen rood worden of erg droog betere lenzen kopen.

Ik draag al 16 jaar lenzen dus heb veel ervaring.

Nogmaals mijn tip(s):

Koop je lenzen bij lensworld.be (doe ik ook, stukken goedkoper!!)

Ik gebruik zelf deze: http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=35
Deze lenzen laten tot 5x zoveel zuurstof door en kan je zelfs inhouden als je slaapt als je wilt (ik doe het niet maar soms in het weekend met het stappen wel en dan zitten ze nog steeds goed!).
Ik heb nooit last van rode of droge ogen met deze lenzen en kan ze echt van s'morgens 7 uur tot snachts 2 uur inhouden en dan zitten ze nog steeds perfect!
Heb ze ook weleens 3 dagen ingehouden zonder uitzetten en zonder problemen. Je kan ze in principe gewoon 30 dagen continue inhouden maar het lijkt mij persoonlijk gewoon beter als je ze snachts uit doet dus ik doe het niet.

Als je goedkopere maar ook fijne lenzen wilt kan je deze bijvoorbeeld nemen:
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=110

Ook erg fijne lenzen (deze kan je niet 24uur op 24 uur inhouden).

Stukken goedkoper dan bij je opticien in elk geval en gewoon erg goede lenzen, geen prutzooi! het zijn je ogen dus gewoon iets meer betalen voor meer plezier en draagcomfort.

Trouwens je moet nooit water gebruiken met je lenzen!! zelfs je lenzenbakje moet je niet schoonspoelen met water. Soms gewoon (na goed je handen hebben gewassen) even je lenzen ''rubben''. En gebruik altijd nieuwe lenzenvloeistof elke avond als je ze erin doet.
En met de meeste lenzenvloeistoffen zit weer een nieuwe lenzenhouder bij, dus elke keer als je een nieuwe fles gebruikt ook je lenzenhouder vervangen.
Hygiene is gewoon erg belangrijk met lenzen, 2 of 3 druppels lenzenvloeistof in je lens met het inzetten is ook veel fijner (mocht je dat niet doen).

Oh ja deze vloeistof gebruik ik (die kan je overal wel halen):
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=6_14&products_id=147

Dus als je deze combinatie gebruikt dan heb je vrijwel nooit meer last van lensproblemen, ben zelf heel erg gevoelig voor goede lenzen en vloeistof.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:10:42 #127
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_38143453
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:08 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gewoon slechte lenzen & vloeistof.
Als je ogen rood worden of erg droog betere lenzen kopen.
Nee geen last van m'n ogen. Werden ook niet rood ofzo
pi_38143595
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:10 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Nee geen last van m'n ogen. Werden ook niet rood ofzo
OK misschien komt het omdat je ogen vermoeid raken omdat ze nog niet zo goed gewend aan lenzen zijn? Kijken of je elke dag langer scherp ziet.. anders wel raar.
pi_38150569
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:48 schreef veldmuis het volgende:

[..]

320 .
Voor alleen lenzen betaal ik minder dan 90 euro per jaar. Service is wat waard, 100% mee eens, maar voor mij geen 230 euro per jaar.
ik ga 338 betalen per jaar ook een dure opticien. heb nu wel problemen met de proeflenzen in airco ruimtes (zoals op stage). zou het liefst lenzen hebben die dat oplossen maar voor dat maandje te gaan pak ik niet NOG duurdere lenzen
Too much is never enough!
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:48:33 #130
142400 RedFever007
pi_38151104
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:13 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

OK misschien komt het omdat je ogen vermoeid raken omdat ze nog niet zo goed gewend aan lenzen zijn? Kijken of je elke dag langer scherp ziet.. anders wel raar.
Ja inderdaad, ik houd het in de gaten. Moet over twee week toch op controle dus tot die tijd kijk ik het even aan
pi_38152201
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 08:13 schreef The6thgate het volgende:

[..]

ik ga 338 betalen per jaar ook een dure opticien. heb nu wel problemen met de proeflenzen in airco ruimtes (zoals op stage). zou het liefst lenzen hebben die dat oplossen maar voor dat maandje te gaan pak ik niet NOG duurdere lenzen
Dus bestel die ''dure'' lenzen bv bij lensworld.be
Je bent dan ongeveer de helft goedkoper uit en met betere lenzen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:50:41 #132
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_38152500
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:10 schreef misterX1 het volgende:
Alleen wel jammer dat je ze maar 12 uur per dag in mag. (Hoewel ik me daar niet zo aan houdt.)
12 uur?

Ik ben 32, heb sinds mn 16e lenzen en draag ze sinds mn 18 vrijwel constant, ook 's nachts, de eerste jaren deed ik dat met half jaar-lenzen die ik wekelijks een keer in een enzymoplossing schoonmaakte, daarna ben ik overgegaan op maandlenzen (Hans Anders, ¤45,- per half jaar) en maak ik ze helemaal niet meer schoon, ik wissel ze iedere maand voor nieuwe lenzen en klaar.

Dit tot groot gruwel van mn opticien die de eerste jaren hier groot bezwaar over maakte en met enge zaken als vaatvernauwing en zuurstofgebrek aan kwam dragen.
Maar in plaats daarvan moet hij tot op heden constateren ( nieuw setje lenzen halen is tegelijk ook even ogen checken) dat er niks maar dan ook helemaal niks vreemds aan mn ogen te zien is, ondanks wat hij noemt 14 jaar volkomen mishandeling.

En nee, ik kan dus niet zonder die dingen (-7/-8 dioptrie, da's best sterk )

DISCLAIMER: dat dit bij mij al zolang goed gaat betekend in geen geval dat dit voor jou ook zo is, je opticien zal het afkeuren, het brengt bij gevoelige ogen zeker risico's mee en zoals m'n opticien het eerder heeft gezegd: "gaat het fout dan is het voor altijd verder met een bril" dat je het maar weet
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:52:00 #133
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_38152534
= edit
=quoten

onthou dat nou eens YF!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_38159362
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:39 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Dus bestel die ''dure'' lenzen bv bij lensworld.be
Je bent dan ongeveer de helft goedkoper uit en met betere lenzen.
had ik ook aan gedacht, maar ik wil wel controle hebben eigenlijk.
vind het ook weer zoiets om aan te komen dat ik wel controle wil, maar geen lenzen
Too much is never enough!
pi_38161434
Ik heb al half jaartje lenzen, maandlenzen maar ik draag eigenlijk vooral nog m'n bril. Doe denk ik 1 of 2 keer per week lenzen in, als het niet minder is.

Iedere keer dat ik m'n lenzen indoe maak ik ook ff het bakje schoon en dus nieuwe lenzenvloeistof erin, voor lenzen zelf zorg ik dat er geen stofjes of haartjes inzitten. Zijn de lenzen dan zo schoon genoeg of niet?

En eeh, moet je soms ook af en toe langskomen voor controle? Kan me wel vaag iets herinneren dat ze zoiets zeiden maarja, das een tijd terug .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_38161537
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:09 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik heb al half jaartje lenzen, maandlenzen maar ik draag eigenlijk vooral nog m'n bril. Doe denk ik 1 of 2 keer per week lenzen in, als het niet minder is.

Iedere keer dat ik m'n lenzen indoe maak ik ook ff het bakje schoon en dus nieuwe lenzenvloeistof erin, voor lenzen zelf zorg ik dat er geen stofjes of haartjes inzitten. Zijn de lenzen dan zo schoon genoeg of niet?

En eeh, moet je soms ook af en toe langskomen voor controle? Kan me wel vaag iets herinneren dat ze zoiets zeiden maarja, das een tijd terug .
Poets je je lenzen wel? Dus eventjes op je hand leggen, beetje vloeistof, en dan met je vinger voorzichtig wrijven? Dat wel of niet doen is echt een heeel groot verschil bij mij.
pi_38161618
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:12 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Poets je je lenzen wel? Dus eventjes op je hand leggen, beetje vloeistof, en dan met je vinger voorzichtig wrijven? Dat wel of niet doen is echt een heeel groot verschil bij mij.
Hmm ja, een vriendin van me zei dat dat ook wel moest, dat is dus wel aan te raden? Kan me voorstellen dat de nieuwe vloeistof dan in ieder geval verder door de lens heenkomt dan wanneer hij een beetje erin loopt te drijven.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_38161851
Ik heb nu ook al een paar weken zacht maandlezen.

Betaal er 20 euro per maand voor, maar dan wordt wel alles opstuurd en alles zit erbij.

vrijdag de 2e controle.
I'm not lost, i'm just geocaching
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:08:47 #139
142400 RedFever007
pi_38226799
Uithalen is geen probleem meer, gisteren in 1 keer rechts eruit en in 3 keer links
Het inzetten van met name links blijft wat lastig. Moet toch wel een 10 minuten prutsen
Rechts zit er in 2 pogingen wel in
pi_38226869
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:08 schreef RedFever007 het volgende:
Uithalen is geen probleem meer, gisteren in 1 keer rechts eruit en in 3 keer links
Het inzetten van met name links blijft wat lastig. Moet toch wel een 10 minuten prutsen
Rechts zit er in 2 pogingen wel in
Ach, over een maandje of wat is dat geen 10 minuten meer maar 10 seconden .
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 26 mei 2006 @ 12:14:05 #141
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_38226985
Tis gewoon oefenen, snap ook niet dat ik er de 1e keer een half uur over deed
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_38227597
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:14 schreef paultjuhhh het volgende:
Tis gewoon oefenen, snap ook niet dat ik er de 1e keer een half uur over deed
Zeer herkenbaar! Snap het ook niet dat ik er de eerste keer 3 kwartier mee bezig was!
Heel apart. Ik heb het me trouwens meteen aangeleerd om de lenzen ZONDER de hulp van een spiegel in te doen.
Sommige mensen die ik ken zweren bij een spiegel. En jullie?
pi_38228612
Zonder spiegel.

Ik heb het net even getest, in 15 seconden heb ik beide lenzen ingezet.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:34:05 #144
142400 RedFever007
pi_38229469
Zal zo ook een zonder spiegel inzetten.

[ Bericht 61% gewijzigd door RedFever007 op 26-05-2006 14:30:59 ]
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:27:21 #145
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38231507
Ik gebruik na anderhalf jaar ook nog steeds een spiegel. Gaat altijd goed, zonder spiegel zit ik soms te prutsen of krijg ik hem niet lekker in mijn oog.

Spiegel .
2000 light years from home
pi_38231600
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:27 schreef Merkie het volgende:
Ik gebruik na anderhalf jaar ook nog steeds een spiegel. Gaat altijd goed, zonder spiegel zit ik soms te prutsen of krijg ik hem niet lekker in mijn oog.

Spiegel .
Ik heb al een paar jaar lenzen en gebruik ook nog steeds een spiegel. Het lukt ook wel zonder als het moet maar met spiegel is het een stuk makkelijker.
pi_38232862
volgen mijn opticien was ik een natuur talent.

met 5 min had ik de eerste in en 5 min later de 2e, half uur later liepen we al weer vrolijk de winkel uit.
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_38233014
Nu ik een ruim 1,5 jaar zachte lenzen heb herken ik ook vele verhalen

Ik kan mijn lenzen indoen zonder spiegel, heerlijk is dat. Met een spiegel vind ik het nu alleen maar moeilijker om ze in te doen.
pi_38234647
Ik gebruik altijd een vergrootspiegel, maar dat komt door mijn hoge sterkte.
pi_38291006
Gister bij de opticien geweest voor een oogtest. Blijkt me slechte oog toch een stukje verbeterd te zijn na m'n laatste test ongeveer 4 jaar geleden .

Ik hoef maar 1 lens, omdat me andere oog gewoon goed is. Nu moet ik het thuis oefenen met een waterdruppel. Wanneer ik die makkelijk in me oog krijg, mag ik terug naar de opticien om de lens te bestellen. Overigens mag ik gelukkig toch zachte lenzen (ik dacht eerst van niet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')