abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38003192
argh ik ben mn rechter lens kwijt had niet in de gaten dat ik m toch al uit mn oog had en hup, op de grond. vorige keer vond ik m nog wel maar nu echt niet
Too much is never enough!
pi_38003281
Blinde!
pi_38007446
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef The6thgate het volgende:
argh ik ben mn rechter lens kwijt had niet in de gaten dat ik m toch al uit mn oog had en hup, op de grond. vorige keer vond ik m nog wel maar nu echt niet
Heb je geen reserve? .
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:17:43 #79
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38007869
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Heb je geen reserve? .
Maar dan heb je rechts minder lenzen dan links. Zo gaar is dat .
2000 light years from home
pi_38007889
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:17 schreef Merkie het volgende:

[..]

Maar dan heb je rechts minder lenzen dan links. Zo gaar is dat .
Gooi je die linker toch weg .
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:23:45 #81
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38007959
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Gooi je die linker toch weg .
Moet je de afspraak weer verzetten voor je volgende setje lenzen . Een gedoe is het gewoon. Daarom houd ik mijn lenzen nu gewoon 1,5 maand in, dan heb je wat meer overbruggingstijd .
pi_38014300
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Heb je geen reserve? .
nee het is nog een proefsetje om te kijken hoe het gaat. maar ik vond m vrijwel meteen nadat ik dit postte snap niet echt hoe het kan, hij lag 1.5 m achter de plaats waar ik mn lenzen stond uit te doen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:35:32 #83
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_38021448
Vanmiddag weer terug van de opticien en heb nu een setje mee gekregen om te oefenen. Het uithalen trouwens doe ik door de lens 'samen te knijpen', dat gaat opzich prima
Indoen nog oefenen, heb steeds de neiging om met mn ogen te gaan knipperen
pi_38021720
als ik mijn lens verkeerd om in heb (binnenstebuiten) dan merk ik dat dus niet he! Het doet geen pijn ofzo. Na een tijdje denk ik: goh wat is er anders vandaag....het is net niet helemaal scherp... even omklappen en tadaaaaaa daar zijn we weer. Ik heb maandlenzen, moet zeggen bevalt uitstekend! hiervoor heb ik altijd lenzen gehad waar je 2 jaar mee zou kunnen doen, maar meestal waren de mijne na een jaar wel toe aan een enkeltje vuilnisbak! Deze lenzen moet ik echt bijhouden wanneer ik ze moet wisselen, anders loop ik er zo 2 maand mee
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:49:25 #85
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_38021775
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Moet je de afspraak weer verzetten voor je volgende setje lenzen . Een gedoe is het gewoon. Daarom houd ik mijn lenzen nu gewoon 1,5 maand in, dan heb je wat meer overbruggingstijd .
krijg je dan geen ontsteking ofzo?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:58:39 #86
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38025008
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:49 schreef PsyCha het volgende:

[..]

krijg je dan geen ontsteking ofzo?
Nee, ontsteking krijg je alleen als je je lenzen niet schoonmaakt (= niet in lenzenvloeistof) . Als ze er nog goed uit zien (geen happen er uit, niet overdreven bekrast).
pi_38041287
je kunt ook een ontsteking krijgen door teveel eiwitaanslag op de lenzen, sommige ogen maken sneller eiwitten aan als andere ogen, daarom kon ik ook minder lang met die 2jaar lenzen doen... nu met maandlenzen gaat dat echt super!
pi_38080415
Het is écht niet aan te raden maandlenzen langer dan een maand te gebruiken (ze heten niet voor niets maandlenzen.)
De zuurstofdoorlatendheid wordt op een gegeven moment gewoon veel minder en dat is heel slecht voor je ogen.
Mijn opticien schrok er zelfs van dat ik ze soms 2 of 3 dagen langer heb ingehouden..
pi_38094008
Hmmm ik zie echt ALLEEN maar mensen met zachte lenzen.
Ikzelf heb harde lenzen.

Maar omdat je die lenzen net had ingedaan met vloeistof zaten ze nog goed vast. Daarom was het ook wat moelijker. En zoals iedereen zegt, oefenen en je ogen goed opensperren!

Wat indoen betreft, ga voor een spiegel staan. Doe de lens op je vingers en kijk recht naar de lens, en blijven kijken. Hou eventueel met je andere hand je oog wat open. Maar je moet er juist niet op letten dan ga je knipperen
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_38096570
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:47 schreef LinLove het volgende:
Het is écht niet aan te raden maandlenzen langer dan een maand te gebruiken (ze heten niet voor niets maandlenzen.)
De zuurstofdoorlatendheid wordt op een gegeven moment gewoon veel minder en dat is heel slecht voor je ogen.
Mijn opticien schrok er zelfs van dat ik ze soms 2 of 3 dagen langer heb ingehouden..
Mijn opticien was er heel makkelijk in. 'De ene set kan je 3 weken gebruiken, de volgende 5 weken''

Morgen weer een afspraak voor de halfjaarlijkse controle
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 22 mei 2006 @ 22:07:42 #91
17526 trie
't is wa.
pi_38102213
Ook ik ben gezegend met slechte ogen en weet dat pas een paar weken
(leeftijd: 25) Balen natuurlijk, maargoed, je doet er weinig aan.

Links is mijn ergste met +1.25 maar een cylinder van -1.50. Dat zijn natuurlijk weer aparte lenzen omdat het een + - combi is. Sinds kort (paar dagen) toch zachte proeflenzen want ik wil geen bril.

Maargoed: het probleem is dat als ik die lenzen (met het bekende beginnersgepruts) erin heb ik dus *niet* beter zie. Rara hoe komt dat zou je zeggen. Als ik ze een beetje naarbuiten (weg van m'n neus) duw zie ik WEL goed. Wereld van verschil! Totdat ik een paar keer geknipperd heb, want dan zitten ze blijkbaar weer verkeerd.

Enig idee? Blijkbaar komen ze aan beide kanten niet goed voor m'n iris te zitten waardoor ik dus nogsteeds niet beter zie. Ze zitten ook niet binnenstebuiten en ook het streepje zit naarboven.

Aangezien ik nu even niet naar de opticien kan (zit in buitenland) kan ik hem niet vragen wat ik nu moet doen..

Help!

[ Bericht 17% gewijzigd door trie op 22-05-2006 22:15:15 ]
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
pi_38102676
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:07 schreef trie het volgende:
blabla
Help!
Zoals je misschien weet is er bij een cylinderlens een zwaartepunt aangebracht waardoor een bepaald gedeelte van de lens naar beneden zakt, om zodoende de cylinder te corrigeren. Ik heb het vermoeden dat dit fout gecorrigeerd is waardoor de lens niet op de juiste manier in het oog zakt.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 22 mei 2006 @ 22:24:26 #93
17526 trie
't is wa.
pi_38103179
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:15 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Zoals je misschien weet is er bij een cylinderlens een zwaartepunt aangebracht waardoor een bepaald gedeelte van de lens naar beneden zakt, om zodoende de cylinder te corrigeren. Ik heb het vermoeden dat dit fout gecorrigeerd is waardoor de lens niet op de juiste manier in het oog zakt.
Zeg, mijn verhaal is niet af te korten als "blabla" he Maare, goed, dat wist ik dus niet. Ik begon eigenlijk een beetje bang te worden dat mijn ogen misschien wel een of andere buitenaardse mutatie ondergaan zijn waardoor dus lenzen niet mogelijk zijn.

Ik wil dus echt zoveel mogelijk lenzen dragen en eigenlijk nooit een bril nodig hebben.. Vandaar.. Bedankt voor de geruststelling in ieder geval
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:30:43 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_38112949
quote:
Ook ik ben gezegend met slechte ogen en weet dat pas een paar weken
>knip< Sinds kort (paar dagen) toch zachte proeflenzen want ik wil geen bril.
Voordat je lenzen mag moet je toch eerst een jaar een bril hebben gedragen
quote:
Maargoed: het probleem is dat als ik die lenzen (met het bekende beginnersgepruts) erin heb ik dus *niet* beter zie. Rara hoe komt dat zou je zeggen.
>knip<
Dit heb ik ook een beetje, ik zie wel beter maar niet zo goed als met bril. Kan het zijn dat je ogen eerst moeten wennen ofzo?? Ik heb geen aslt van cilinders ofzo
pi_38113811
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:30 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Voordat je lenzen mag moet je toch eerst een jaar een bril hebben gedragen
[..]
Ik heb nooit een bril gehad, altijd direct lenzen. Volgens mij is dat bij kinderen alleen het geval.

Sinds 3 jaar nu lenzen, de eerste week een hel, daarna niet meer zonder kunnen
pi_38118202
quote:
Ze zitten ook niet binnenstebuiten en ook het streepje zit naarboven.
Help!
Het streepje moet naar onder, het is het zwaartepunt van de lens
Kijk maar eens of het dan beter gaat.
pi_38118287
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:30 schreef RedFever007 het volgende:

Dit heb ik ook een beetje, ik zie wel beter maar niet zo goed als met bril. Kan het zijn dat je ogen eerst moeten wennen ofzo?? Ik heb geen aslt van cilinders ofzo
Is de sterkte wel helemaal goed dan? en evt cilinderafwijkingen?
Het zicht moet wel net zo goed als met een bril zijn
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:22:40 #98
17526 trie
't is wa.
pi_38131284
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Het streepje moet naar onder, het is het zwaartepunt van de lens
Kijk maar eens of het dan beter gaat.
Ik weet 100% zeker dat de meneer bij de opticien mij vertelde dat het streepje naar boven moest Misschien had'ie het fout? Zodra ik terug in .nl ben (zondag) ga ik het eens met het streepje naar beneden proberen
pi_38131330
Ach, mij werd ook verteld dat het naar beneden moest.
Maar ik let daar nooit op, de lens gaat vanzelf goed zitten.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_38132314
streepje op de lens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')