Heb je geen reserve?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef The6thgate het volgende:
argh ik ben mn rechter lens kwijthad niet in de gaten dat ik m toch al uit mn oog had en hup, op de grond. vorige keer vond ik m nog wel maar nu echt niet
![]()
Gooi je die linker toch wegquote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Maar dan heb je rechts minder lenzen dan links. Zo gaar is dat.
Moet je de afspraak weer verzetten voor je volgende setje lenzenquote:
nee het is nog een proefsetje om te kijken hoe het gaat. maar ik vond m vrijwel meteen nadat ik dit posttequote:
krijg je dan geen ontsteking ofzo?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
Moet je de afspraak weer verzetten voor je volgende setje lenzen. Een gedoe is het gewoon. Daarom houd ik mijn lenzen nu gewoon 1,5 maand in, dan heb je wat meer overbruggingstijd
.
Nee, ontsteking krijg je alleen als je je lenzen niet schoonmaakt (= niet in lenzenvloeistof)quote:
Mijn opticien was er heel makkelijk in. 'De ene set kan je 3 weken gebruiken, de volgende 5 weken''quote:Op maandag 22 mei 2006 12:47 schreef LinLove het volgende:
Het is écht niet aan te raden maandlenzen langer dan een maand te gebruiken (ze heten niet voor niets maandlenzen.)
De zuurstofdoorlatendheid wordt op een gegeven moment gewoon veel minder en dat is heel slecht voor je ogen.
Mijn opticien schrok er zelfs van dat ik ze soms 2 of 3 dagen langer heb ingehouden..
Zoals je misschien weet is er bij een cylinderlens een zwaartepunt aangebracht waardoor een bepaald gedeelte van de lens naar beneden zakt, om zodoende de cylinder te corrigeren. Ik heb het vermoeden dat dit fout gecorrigeerd is waardoor de lens niet op de juiste manier in het oog zakt.quote:
Zeg, mijn verhaal is niet af te korten als "blabla" hequote:Op maandag 22 mei 2006 22:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Zoals je misschien weet is er bij een cylinderlens een zwaartepunt aangebracht waardoor een bepaald gedeelte van de lens naar beneden zakt, om zodoende de cylinder te corrigeren. Ik heb het vermoeden dat dit fout gecorrigeerd is waardoor de lens niet op de juiste manier in het oog zakt.
Voordat je lenzen mag moet je toch eerst een jaar een bril hebben gedragenquote:Op maandag 22 mei 2006 22:07 schreef trie het volgende:
Ook ik ben gezegend met slechte ogen en weet dat pas een paar weken![]()
>knip< Sinds kort (paar dagen) toch zachte proeflenzen want ik wil geen bril.
Dit heb ik ook een beetje, ik zie wel beter maar niet zo goed als met bril. Kan het zijn dat je ogen eerst moeten wennen ofzo?? Ik heb geen aslt van cilinders ofzoquote:Maargoed: het probleem is dat als ik die lenzen (met het bekende beginnersgepruts) erin heb ik dus *niet* beter zie. Rara hoe komt dat zou je zeggen.
>knip<
Ik heb nooit een bril gehad, altijd direct lenzen. Volgens mij is dat bij kinderen alleen het geval.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:30 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Voordat je lenzen mag moet je toch eerst een jaar een bril hebben gedragen![]()
[..]
Het streepje moet naar onder, het is het zwaartepunt van de lensquote:Op maandag 22 mei 2006 22:07 schreef trie het volgende:
Ze zitten ook niet binnenstebuiten en ook het streepje zit naarboven.
Help!
Is de sterkte wel helemaal goed dan? en evt cilinderafwijkingen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:30 schreef RedFever007 het volgende:
Dit heb ik ook een beetje, ik zie wel beter maar niet zo goed als met bril. Kan het zijn dat je ogen eerst moeten wennen ofzo?? Ik heb geen aslt van cilinders ofzo
Ik weet 100% zeker dat de meneer bij de opticien mij vertelde dat het streepje naar boven moestquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Het streepje moet naar onder, het is het zwaartepunt van de lens
Kijk maar eens of het dan beter gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |