Ik gebruik nu de nieuwe generatie lensen die tot 5x zoveel zuurstof doorlaten en het bevalt erg goed! Je kan 'm ook gewoon 24 uur/dag inhouden als je zou willen wat ik soms wel doe. Maar meestal doe ik ze wel uit, draag ze zonder problemen van 9 uur smorgens tot 12 uur 's-avonds en mijn oogwit is veel witter met deze lensen, ze zijn wel iets duurder maar het wel waard.
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=35Deze lensen zijn ook heel fijn:
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=110 alleen deze lensen zijn niet voor de beginner, niet makkelijk in te zetten als je nog niet ervaren bent. e houden heel goed vocht vast maar ze laten niet zoveel zuurstof door als bovenstaande lens, maar als je vaak last hebt van droge ogen is dit een goede keuze en je wilt gewoon niet zoveel betalen dan is dit ook een hele fijne lens. Deze kan je NIET 24uur/dag inhouden dus altijd uitzetten voor slapen!
Oh ja ik bestel ze dus altijd daar! Veel goedkoper dan bij de opticien.
Nog een paar tips dan maar. Gebruik nooit kraanwater om je lensenbakje schoon te spoelen, gebruik altijd weer een nieuw bakje die meestal bij je lensenvloeistof zit elke maand.
Je kan beter maandlensen neem dan week/dag- lensen, deze zijn meestal van betere kwaliteit/materiaal.
Met het inzetten 2-3 druppels in je lensen doen met het inzetten, zitten ze gelijk veel fijner.
Doe de lens op je wijsvinger. Nu je de lens op vinger hebt beweeg beide handen naar je oog/hoofd. Gebruik nu je 2 middelvingers om je ooglid open te rekken/trekken/houden. Je hoofd moet naar beneden wijzen en je vingers recht omhoog. Probeer een lijn te maken kaasrecht omhoog op deze manier.
Als je je ooglid openhoudt met je 2 middlelvinger heb je nu dus je lens op je wijsvinger en je moet dit ongeveer een cm van je oog hebben op deze manier. Nu is het gewoon een kwestie van goed kijken naa de lens! en je oog niet meer bewegen, mik nu met je wijsvinger richting oog en zet 'm erin.
Zoiets:
[ Bericht 6% gewijzigd door Tatutatu op 19-05-2006 12:30:28 ]