abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37941789
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:14 schreef The6thgate het volgende:
hmm vanmorgen toen ik mn rechterlens net in had voelde ik een irritatie, alsof het een harde lens was zeg maar. heb ze dus maar niet ingedaan

moet er goed aan wennen hoe lastig die dingen kunnen zijn bij het inzetten flikkert er ook nog wel eens eentje van mn vinger
Jep, dat kan allemaal gebeuren!
pi_37942943
Dat heb je dus bijvoorbeeld ook als er een vuiltje op je lens zit. Gewoon ff goed kijken en evt schoonmaken als je zoiets merkt. Je kan de lens wel gewoon in doen dan.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_37951622
Je lens kan ook stiekem binnenste buiten zitten! Dan is ie dubbel geklapt zeg maar!
Dat zit ook best irritant namelijk..
Moet je de lens op je vingertop leggen en dan van de zijkant er tegenaan kijken.
Als het een mooi kommetje is dan is ie goed, loopt het randje een beetje plat dan moet je m omkeren
pi_37951700
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:36 schreef LinLove het volgende:
Je lens kan ook stiekem binnenste buiten zitten! Dan is ie dubbel geklapt zeg maar!
Moet je de lens op je vingertop leggen en dan van de zijkant er tegenaan kijken.
Als het een mooi kommetje is dan is ie goed, loopt het randje een beetje plat dan moet je m omkeren
Dat kan ik dus nooit zien. Ik blijf maar keren tot ie lekker zit.
pi_37951734
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:36 schreef LinLove het volgende:
Klopt, maar dat zie je wel beter dan een stofje

Het is niet moeilijk te zien hoor:

In het echt is het duidelijker.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_37952255
had ook gelijk gekeken of ie binnenstebuiten zat, maar dat was geloof ik niet zo. naja misschien toch te snel gekeken
Too much is never enough!
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:56:30 #57
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37954062
Hmm. vandaag ging het indoen iets trager. Maargoed, binnen een kwartiertje zaten ze er beiden in. Best raar om zonder bril scherp te kunnen kijken
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:25:28 #58
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_37955064
Ik ben twee terug vorr het eerst naar de opticien geweest. Inzetten is makkelijk maar eruit halen, mên wat een gepruts. Het voelt echt vreselijk gek om aan je oog te zitten
Moet aanstaande zaterdag (overmorgen dus) voor de tweede keer heen .

Het zal me benieuwen
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:40:57 #59
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_37959169
Ik heb ongeveer een jaar zachte lenzen. Ik heb een haat-liefde verhouding met die dingen, op een of andere manier lukt me het nog steeds niet altijd om ze in te doen (lens glijd half van vinger af, of "pakt" gewoon niet enz), doe het ook nog altijd in de spiegel, als ik het zonder spiegel doe lukt het gegarandeerd niet, dan valt ie op de grond. Uitdoen vind ik vrij gemakkelijk, dat doe ik altijd zonder spiegel en ook in dronken toestand is het te doen. Als ik ze in heb voelt het wel heerlijk! Veel lekkerder dan een bril..

Hebben jullie trouwens ook dat 's avonds als je moe bent en je ogen dicht beginnen te vallen ze los gaan zitten of uit dreigen te vallen? Vrij vervelend..
pi_37961120
uithalen is juist super easy, gewoon met je duim en je wijsvinger de lens 'samenknijpen'. Helaas kan ik geen zachte lenzen omdat ik een conisch oog heb ofzo

Harde lenzen zie ik wel goed mee, maar daar krijg ik super erge koppijn van
pi_37964735
Ik heb ze alweer 18 jaar nu.
De eerste zomer heb ik veel klachten gehad, droge ogen en irritatie. Ik had niet door dat ik nu echt een zonnebril nodig had. Ging rustig een tijd in de zon zitten, maar dan kreeg ik droge ogen en het gevoel dat er zand in zat. Toen ik een bril droeg had ik nooit een zonnebril nodig gehad.
Het eerst jaar had ik tijdens het uitgaan druppeltjes bij me, voor als het laat werd en ze gingen irriteren door bv rook. " Tears" heette dat spul.

Het is heel goed voor je ogen om 's ochtends en 's avonds een tijd zonder lenzen te lopen. Ik doe m'n lenzen nu beneden pas in, ipv boven en heb nu geen last meer van vaatingroei
Zolang er was is, is er leven.
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:17:42 #62
142400 RedFever007
pi_37964947
Vaatingroei ???
Wat is dat? En tijdens uitgaan, heb je daar als beginnend lenzendrager veel last van

* RedFever007 zelf zaterdag voor het eerst lenzen namelijk
pi_37965144
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:17 schreef RedFever007 het volgende:
Vaatingroei ???
Wat is dat? En tijdens uitgaan, heb je daar als beginnend lenzendrager veel last van

* RedFever007 zelf zaterdag voor het eerst lenzen namelijk
via Google:

" Vaatingroei aan de bovenkant van het hoornvlies. Meestal merkt de drager hier niets van. Op den duur kan het gezichtsvermogen door deze vaatingroei verminderen, met name als de vaatingroei doorgaat naar het centrum van het hoornvlies. Een ander gevaar van deze vaatingroei is dat het hoornvlies gevoeliger wordt voor ontstekingen omdat bepaalde specifieke eigenschappen van het hoornvlies door de vaatingroei verloren gaan. "

Ik had tijdens het uitgaan last van rook, en sowieso in de avond wat drogere en vermoeidere ogen. Als ik wist dat ik 's avonds uitging deed ik m'n lenzen een paar uur uit overdag.
Zolang er was is, is er leven.
pi_37983290
Ik heb juist niet last van rook! Soms deed het nog wel eens pijn aan m'n ogen, vooral als ik zelf rookte. Maar met lensen in had ik daar nooit last van.
pi_37984224
Ik gebruik nu de nieuwe generatie lensen die tot 5x zoveel zuurstof doorlaten en het bevalt erg goed! Je kan 'm ook gewoon 24 uur/dag inhouden als je zou willen wat ik soms wel doe. Maar meestal doe ik ze wel uit, draag ze zonder problemen van 9 uur smorgens tot 12 uur 's-avonds en mijn oogwit is veel witter met deze lensen, ze zijn wel iets duurder maar het wel waard.
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=35

Deze lensen zijn ook heel fijn: http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=110 alleen deze lensen zijn niet voor de beginner, niet makkelijk in te zetten als je nog niet ervaren bent. e houden heel goed vocht vast maar ze laten niet zoveel zuurstof door als bovenstaande lens, maar als je vaak last hebt van droge ogen is dit een goede keuze en je wilt gewoon niet zoveel betalen dan is dit ook een hele fijne lens. Deze kan je NIET 24uur/dag inhouden dus altijd uitzetten voor slapen!

Oh ja ik bestel ze dus altijd daar! Veel goedkoper dan bij de opticien.

Nog een paar tips dan maar. Gebruik nooit kraanwater om je lensenbakje schoon te spoelen, gebruik altijd weer een nieuw bakje die meestal bij je lensenvloeistof zit elke maand.
Je kan beter maandlensen neem dan week/dag- lensen, deze zijn meestal van betere kwaliteit/materiaal.

Met het inzetten 2-3 druppels in je lensen doen met het inzetten, zitten ze gelijk veel fijner.
Doe de lens op je wijsvinger. Nu je de lens op vinger hebt beweeg beide handen naar je oog/hoofd. Gebruik nu je 2 middelvingers om je ooglid open te rekken/trekken/houden. Je hoofd moet naar beneden wijzen en je vingers recht omhoog. Probeer een lijn te maken kaasrecht omhoog op deze manier.
Als je je ooglid openhoudt met je 2 middlelvinger heb je nu dus je lens op je wijsvinger en je moet dit ongeveer een cm van je oog hebben op deze manier. Nu is het gewoon een kwestie van goed kijken naa de lens! en je oog niet meer bewegen, mik nu met je wijsvinger richting oog en zet 'm erin.

Zoiets:

[ Bericht 6% gewijzigd door Tatutatu op 19-05-2006 12:30:28 ]
pi_37987018
tja mijn opticien zei dan weer dat je het lenzenbakje met warm water kon uitspoelen en dan aan de lucht laten drogen
Too much is never enough!
pi_37987247
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef The6thgate het volgende:
tja mijn opticien zei dan weer dat je het lenzenbakje met warm water kon uitspoelen en dan aan de lucht laten drogen
Doe ik ook niet, gewoon afspoelen en op een washandje laten drogen.
pi_37987892
Dan blijft er wel kalk enzo achter lijkt mij. Bij sommige lensvloeistof staat in de ''handleiding'' ook vaak vermeld dat je het nooit schoon moet spoelen met kraanwater.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:00:50 #69
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37988086
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:55 schreef Tatutatu het volgende:
Dan blijft er wel kalk enzo achter lijkt mij. Bij sommige lensvloeistof staat in de ''handleiding'' ook vaak vermeld dat je het nooit schoon moet spoelen met kraanwater.
Maar Nederland heeft het schoonste kraanwater (geen chloor) van Europa, dus kan niet zoveel kwaad lijkt me
pi_37988245
wat ik altijd doe is met mijn ene pink het bovenste ooglid open houden en met die vinger naast de pink aan de andere hand het onderste deel openhouden en dan de lens op middelvinger en er net voor houden en dan langzaam naar je oog toe totdat die vacuum zuigt. Je drukt de lens dus niet op je oog, binnen paar seconden heb ik zo mijn lenzen in. Owja ik gebruik zachte maandlenzen.
Lovely day, just got paid, packed it up, be on my way!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:36:01 #71
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37989134
Dit leerden ze mij: Middelvinger op bovenste ooglid, andere middelvinger op onderste ooglid. Openhouden (zoals hier al eerder gezegd door iemand, je mond ook open houden, alhoewel ik dat zelf niet bij de opticien zou doen . Maar ik heb zelf een betere manier gevonden, Ik houd met m'n duim en wijsvinger m'n oogleden open. En pak de lens er met een stukje keukenrol uit (mag dat wel? Dat laatste?). Zo kun je je lenzen erg makkelijk in en uitdoen.

Ik zie btw. met 1 lens heel vaag =S.. Iemand enig idee hoe dit kan komen? :S.. Heb hem al opnieuw ingedaan maar dit had niet echt zin :s
pi_37989265
Waarom zou je het met keukenpapier eruit pakken

En je kan troebel zien door je lens als de lens niet goed genoeg is schoongemaakt, of als er iets mis is met je ook. Ik had dat eerst ook en nu heb ik lenzen die meer zuurstof doorlaten en ik zie weer scherp.
Ik zag ook vager met rechts ZONDER lenzen in, wat eerst niet het geval was.
Dat de lens binnenstebuiten zit is vrijwel uitgesloten want dat voel je wel.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:41:28 #73
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_37989320
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:36 schreef Crux het volgende:
Ik zie btw. met 1 lens heel vaag =S.. Iemand enig idee hoe dit kan komen? :S.. Heb hem al opnieuw ingedaan maar dit had niet echt zin :s
Ik lees hier dat je je lenzen regelmatig moet poetsen, misschien dat een idee? Weet het ook pas sinds ik dit topic lees, opticien had het me niet verteld. Soms heb ik wel dat de lens niet meer vacuum trekt en een beetje los gaat zitten ofzo, dan zie ik ook wazig, dan doe ik mijn ook dicht en druk er een beetje op en dan zit hij weer .
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:43:19 #74
142400 RedFever007
pi_37989378
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:36 schreef Crux het volgende:
En pak de lens er met een stukje keukenrol uit (mag dat wel? Dat laatste?). Zo kun je je lenzen erg makkelijk in en uitdoen.

Over je eerste punt, Dit is met uithalen neem ik aan? want ik ben een beetje aan het 'oefenen' met vinger op m'n oog enzo vor het uithalen en ik krijg echt een vet raar gevoel als ik dat een paar gedaan heb Van de opticien moest ik maar een paar keer gewoon met m'n vinger het oog aanraken

Tweede punt: dat je met 1 lens vaag ziet, misschien verkeerde sterkte?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:01:45 #75
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_37990014
Niet met keukenpapier bij je lenzen in de buurt komen. Dan gaan er allemaal vezeltjes aanzitten en het is nergens voor nodig.

Uithalen is heel eenvouding. Je moet wel je knipperreflex overwinnen. Dat is hoe dan ook nodig, ook voor het inzetten. Je trekt je onderste ooglid wat naar bene (je knippert met boven dus laat die lekker gaan) en veegt de lens daar je ooghoek (de binneste bij je neus). Daar rimpelt ie vanzelf op en pak je hem zonder enige moeite uit je oog. Samenknijpen vanuit het midden kan natuurlijk ook, maar daar heb ik dus een week last van gehad toen ik mijn lens achter mijn oog had gewreven en dus mijn oog zelf stond samen te knijpen, met een ruwe zoute vinger (want dat zijn ze voor je oog).

De onscherpte kan door verschillende dingen komen. Als je lens binnenstebuiten zit, verandert de bolling en dus de lichtinval en de sterkte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')