abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:14:55 #1
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37750699
Ik ben vanochtend voor m'n 2é afspraak naar de opticien gegaan om me lenzen aan te laten meten. Zachte lenzen krijg ik en ik moest ze vanmorgen dan ook in en uit proberen te doen. Natuurlijk gaat dit de eerste keer niet vlekkeloos - tuurlijk, er zijn altijd mensen die het gelijk goed voor elkaar hebben -. Maar het zei zo, ik had na een tien minuutjes m'n eerste lens in en de 2é volgde na 5 minuten. Wat blijkbaar best redelijk was!

Nou moest ik ze daarna uitdoen, dat heeft me veel langer gekost (dacht zo'n half uur). Ik ben een hele tijd aan het proberen. Komt ze er na een fokking lange tijd mee dat ik het wat sneller moet doen, omdat met mijn snelheid de oog veel te veel wegtrekt. Nadat ze dat had gezegd had ik na 5 minuutjes beide lenzen uit.

Daarna moest ik ze weer in doen, 't lukte me gewoon niet meer. m'n ogen waren helemaal rood omdat ik steeds langzaam die lenzen eruit en erin had willen doen. Toen hebben we een 2é afspraak gemaakt (wat normaal schijnt te zijn). Maargoed, de opticien daar gaf ook absoluut geen tips om die dingen fatsoenlijk in en uit te krijgen.

Wat mij wel opviel was dat ik na 10 minuutjes de lenzen inhebben ze al niet meer voelde, wat hopelijk een goed teken is! Maargoed, hebben jullie misschien tips / ervaringen die jullie kunnen delen over (zachte) lenzen? Lijkt me erg fijn want die opticien hier helpt ook niet bepaald mee - niet echt een spraakzaam persoon =/ -
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:17:06 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_37750721
Wat voor mij goed werkt als het niet lukt is behalve met je vingers je oogleden open sperren ook je mond ver open doen. Klinkt stom, maar het is dan wel stukken makkelijker om je ogen ver open te houden.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:18:50 #3
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_37750735
Tsja.. kan niks anders zeggen dan veel oefenen.. Na een tijdje krijg je er steeds meer handigheid in! Zelfs in de meest dronken toestanden heb ik die krengen er uit gekregen
pi_37750794
Uithalen: met wijsvinger lens naar onderschuiven, dan kan je hem er zo uitplukken.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:39:23 #5
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37750920
Gewoon een beetje samenknijpen, dan komt 'ie er zo uit .
2000 light years from home
pi_37750936
Kwestie van wennen en oefenen. Ik heb nu al jaren zachte lenzen en het is net zoiets simpels als je reet afvegen na verloop van tijd.
Back in business.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:42:08 #7
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_37750942
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:41 schreef Shirley het volgende:
Kwestie van wennen en oefenen. Ik heb nu al jaren zachte lenzen en het is net zoiets simpels als je reet afvegen na verloop van tijd.
Met m'n reet afvegen heb ik af en toe zelfs meer moeite
  vrijdag 12 mei 2006 @ 05:46:48 #8
78499 MrDirk
Lekker Doen!
pi_37751612
Het zal vanzelf beter gaan... Als je je lenzen een dag dag in hebt zijn je ogen een STUK droger dan als je ze net ingedaan hebt. Als je ogen droog zijn (en je vingers ook) kun je ze zo samenknijpen en dan floept ie eruit

easy as that ..
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  vrijdag 12 mei 2006 @ 06:10:51 #9
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37751664
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:25 schreef Naggelwauz het volgende:
Uithalen: met wijsvinger lens naar onderschuiven, dan kan je hem er zo uitplukken.
pi_37751701
Je ogen hebben de natuurlijke reactie om dicht te gaan als je er met iets bij in de buurt komt. Het komt er eigenlijk simpelweg op neer dat ze je vingers moeten gaan vertrouwen. Na een paar weken zal je zien dat het veel makkelijker gaat omdat je niet vanuit een reflex je oog wegdraait of dichtdoet.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 12 mei 2006 @ 06:46:52 #11
23014 marvman
is bijna kamasutra-expert:)
pi_37751720
Ik heb inmiddels 5 jaar zachte lenzen en ook in het begin wat problemen gehad om ze in te zetten, het makkelijkst vond ik toen was om een klein spiegeltje op de tafel/bureau neer te leggen waar je ze in doet, dan kun je perfect zien wat je doet. bij mij had ik die na 2 weken niet meer nodig, nu zet ik ze zelf rijdend in de auto in als ik er per ongeluk 1 uit mijn ogen wrijf.
Je kunt ook vaker thuis oefenen zonder lenzen, zet een glas water naast je, desnoods ook met spiegel erbij en maak je vinger nat, probeer nu een druppel water in je ogen te doen, dat helpt in ieder geval al om de reflex je ogen dicht te doen te verminderen.

[ Bericht 26% gewijzigd door marvman op 12-05-2006 06:49:17 (extra info) ]
JAMMIE
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:12:24 #12
60994 allardh
Carpe diem
pi_37752139
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:17 schreef Litso het volgende:
Wat voor mij goed werkt als het niet lukt is behalve met je vingers je oogleden open sperren ook je mond ver open doen. Klinkt stom, maar het is dan wel stukken makkelijker om je ogen ver open te houden.
Herkenbaar . Het ziet er niet uit, maar het werkt geweldig . Trouwens, als je je haast gaat het ook nooit goed. Je moet ze rustig indoen en niet gehaast, want dan gaat het helemaal mis.
Eruit halen doe je door de lens naar onderen (naar het witte gedeelte van je oog) te schuiven en dan kun je 'm er zo uitpakken. Ik doe twee lenzen tegelijk uit met twee handen, je met gewoon even oefenen .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:22:44 #13
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37752231
Veel oefenen. Ik doe mijn lenzen altijd in en uit zonder spiegel, veel makkelijker. Ik houd met mijn rechterhand mijn oog open en met links pak ik dan de lens (ben linkshandig). De opticien vindt dat het anders moet, daar zo gaat het veel makkelijker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_37752238
Het is de kunst om je vinger in je oog te durven steken. Mijn eerste poging, ik lieg niet, duurde 3 kwartier. Die lenzen konden praktisch gelijk de prullenbak in.

Ik draag ze nu al 6 jaar, en ik kan niet meer zonder. Zachte lenzen...
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_37752802
Bij mijn eerste afspraak 4 maanden geleden had ik ze binnen tien minuten in én uit, en weer in. Ik laat de lens altijd op het uiterste puntje van mijn vinger liggen, en beweeg hem langzaam loodrecht naar mijn oog. Op het moment dat de lens mijn oog een klein beetje raakt wordt deze al om het oog gezogen, en dan hoef je de lens alleen nog meer een beetje te verschuiven (hoeft soms niet eens). Zodoende raakt je vinger je oog niet bij het inbrengen.

Uithalen doe ik door met duim en wijsvinger met een (heel) klein beetje druk van buiten naar binnen te bewegen in mijn oog, dan heb je de lens als het goed is direct tussen je vingers.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_37752986
ik heb gister voor het eerst lenzeninstructie gehad, ook zachte lenzen.

inzetten was even raar om te weten wanneer ie nu er in zat. wende er al vrij snel aan en toen mocht ik een half uurtje door de stad gaan lopen. had buiten nergens last van alleen als ik een winkel binnenliep, met airco dus, kreeg ik wel gelijk wat droge ogen en een lichte waas, maar dat schijnt normaal te zijn.
na een half uur dus terug en heeft ie nog even gecontroleerd hoe ze zaten. toen bleek de linkerlens een beschadiging te hebben en mocht ik ze weer uit gaan doen. had verwacht dat me dit een half uur zou kosten, maar binnen 10 seconden had ik ze er uit gewoon vinger op je oog en de lens tussen duim en wijsvinger samenknijpen.

maja linkerlens was dus beschadigd. bij het reinigen na het uithalen scheurde ie dan ook. gelijk spoedbestelinkje geplaatst en vanaf morgen kan ik ze eindelijk gaan gebruiken

[ Bericht 3% gewijzigd door The6thgate op 12-05-2006 09:30:12 ]
Too much is never enough!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:20:03 #17
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37755916
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:23 schreef The6thgate het volgende:inzetten was even raar om te weten wanneer ie nu er in zat. wende er al vrij snel aan en toen mocht ik een half uurtje door de stad gaan lopen. had buiten nergens last van alleen als ik een winkel binnenliep, met airco dus, kreeg ik wel gelijk wat droge ogen en een lichte waas, maar dat schijnt normaal te zijn.
Hmmz. dat was opzich nog niet eens zo'n slecht idee geweest. Om even een halfuurtje te stoppen met proberen naarmate ik ze eindelijk inhad. Want m'n ogen waren op een gegeven moment zo geirriteerd omdat ik steeds over m'n oog zat te wrijven - elke keer als het misging als ik de lenzen probeerde in te doen -.

Voor de rest, bedankt voor jullie reacties. Mocht het de volgende keer nog niet helemaal vlekkeloos lukken - waar ik eigenlijk niet op reken - vraag ik wel of ik ze mee mag nemen om thuis te proberen.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:56:20 #18
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37758407
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 06:46 schreef marvman het volgende:
Ik heb inmiddels 5 jaar zachte lenzen en ook in het begin wat problemen gehad om ze in te zetten, het makkelijkst vond ik toen was om een klein spiegeltje op de tafel/bureau neer te leggen waar je ze in doet, dan kun je perfect zien wat je doet. bij mij had ik die na 2 weken niet meer nodig, nu zet ik ze zelf rijdend in de auto in als ik er per ongeluk 1 uit mijn ogen wrijf.
Je kunt ook vaker thuis oefenen zonder lenzen, zet een glas water naast je, desnoods ook met spiegel erbij en maak je vinger nat, probeer nu een druppel water in je ogen te doen, dat helpt in ieder geval al om de reflex je ogen dicht te doen te verminderen.
Niet doen! In water zitten allemaal zouten die niet echt goed voor je oog én lens zijn. Je kunt beter je oog en vinger nat maken met een beetje lenzenvloeistof. Water isnie goed (kraanwater dan).
pi_37759172
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:20 schreef Crux het volgende:

[..]
Voor de rest, bedankt voor jullie reacties. Mocht het de volgende keer nog niet helemaal vlekkeloos lukken - waar ik eigenlijk niet op reken - vraag ik wel of ik ze mee mag nemen om thuis te proberen.
eigenlijk valt het allemaal wel mee. de truc is om je oogleden goed open en vast te houden zodat je niet kunt knipperen en zodra je je oog aanraakt de reflexen negeren en doorduwen. dan is het zo gepiept
Too much is never enough!
pi_37765779
Denk erom: áltijd naar voren blijven kijken. Oog wegdraaien=gegarandeerd falen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_37765844
Ik heb nu net m'n 2e setje maandlenzen binnen en na een week kon ik ze al in 1x erin doen en eruit halen. Het is gewoon even wennen .
pi_37765960
Heb nu zo'n 9 weken lezen geloof ik en in het begin duurde de eerste lens inzetten zo'n half uur. Dat ging zo'n weekje door en na een week ging het al beter en nu af en toe nog problemen met uit doen, maar het werkt prima.

Alleen wel jammer dat je ze maar 12 uur per dag in mag. (Hoewel ik me daar niet zo aan houdt.)
pi_37766270
lenzen... een uitvinding van god
Al kan ik na 3 jaar nog steeds niet mijn lenzen indoen zonder spiegel :S
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:35:30 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37766642
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:20 schreef PrewT het volgende:
lenzen... een uitvinding van god
Al kan ik na 3 jaar nog steeds niet mijn lenzen indoen zonder spiegel :S
Ik ook nog niet echt. Kan het wel, maar met een spiegeltje gaat het 3x zo snel. Na een jaar.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:12:45 #25
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37768764
Inzetten en eruit halen lukt wel makkelijk na 2 jaar. (altijd zonder spiegeltje)
Irritante vind ik alleen om elke f***ing ochtend die lenzen schoon te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')