Met m'n reet afvegen heb ik af en toe zelfs meer moeitequote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:41 schreef Shirley het volgende:
Kwestie van wennen en oefenen. Ik heb nu al jaren zachte lenzen en het is net zoiets simpels als je reet afvegen na verloop van tijd.![]()
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:25 schreef Naggelwauz het volgende:
Uithalen: met wijsvinger lens naar onderschuiven, dan kan je hem er zo uitplukken.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:17 schreef Litso het volgende:
Wat voor mij goed werkt als het niet lukt is behalve met je vingers je oogleden open sperren ook je mond ver open doen. Klinkt stom, maar het is dan wel stukken makkelijker om je ogen ver open te houden.
Hmmz. dat was opzich nog niet eens zo'n slecht idee geweest. Om even een halfuurtje te stoppen met proberen naarmate ik ze eindelijk inhad. Want m'n ogen waren op een gegeven moment zo geirriteerd omdat ik steeds over m'n oog zat te wrijven - elke keer als het misging als ik de lenzen probeerde in te doen -.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:23 schreef The6thgate het volgende:inzetten was even raar om te weten wanneer ie nu er in zat. wende er al vrij snel aan en toen mocht ik een half uurtje door de stad gaan lopen. had buiten nergens last van alleen als ik een winkel binnenliep, met airco dus, kreeg ik wel gelijk wat droge ogen en een lichte waas, maar dat schijnt normaal te zijn.
Niet doen! In water zitten allemaal zouten die niet echt goed voor je oog én lens zijn. Je kunt beter je oog en vinger nat maken met een beetje lenzenvloeistof. Water isnie goed (kraanwater dan).quote:Op vrijdag 12 mei 2006 06:46 schreef marvman het volgende:
Ik heb inmiddels 5 jaar zachte lenzen en ook in het begin wat problemen gehad om ze in te zetten, het makkelijkst vond ik toen was om een klein spiegeltje op de tafel/bureau neer te leggen waar je ze in doet, dan kun je perfect zien wat je doet. bij mij had ik die na 2 weken niet meer nodig, nu zet ik ze zelf rijdend in de auto in als ik er per ongeluk 1 uit mijn ogen wrijf.
Je kunt ook vaker thuis oefenen zonder lenzen, zet een glas water naast je, desnoods ook met spiegel erbij en maak je vinger nat, probeer nu een druppel water in je ogen te doen, dat helpt in ieder geval al om de reflex je ogen dicht te doen te verminderen.
eigenlijk valt het allemaal wel mee. de truc is om je oogleden goed open en vast te houden zodat je niet kunt knipperen en zodra je je oog aanraakt de reflexen negeren en doorduwen. dan is het zo gepieptquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:20 schreef Crux het volgende:
[..]
Voor de rest, bedankt voor jullie reacties. Mocht het de volgende keer nog niet helemaal vlekkeloos lukken - waar ik eigenlijk niet op reken - vraag ik wel of ik ze mee mag nemen om thuis te proberen.
Ik ook nog niet echt. Kan het wel, maar met een spiegeltje gaat het 3x zo snel. Na een jaar.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:20 schreef PrewT het volgende:
lenzen... een uitvinding van god
Al kan ik na 3 jaar nog steeds niet mijn lenzen indoen zonder spiegel :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |