quote:Gauchos
Vandaag brengt onze literaire stadswandeling ons naar het Argentijnse grillrestaurant Gauchos, Oudegracht 150 a/d Werf. Gauchos is een formulerestaurant. Het idee daarvan is dat je een willekeurige stad kunt binnenlopen en daar kunt eten wat je kent, in een interieur dat je kent. Uit eten gaan is al avontuur genoeg, nietwaar. Gauchos in Utrecht is echter anders dan andere Gauchos’en, vanwege (1) de ligging en (2) de belangrijke rol van Gauchos in het werk van Ronald Giphart. Over(3) het eten hebben we het dan ook nog.
De reden waarom wij hier zitten is echter (2) de literaire betekenis van het restaurant. Ronald Giphart heeft namelijk uitgebreid Gauchos beschreven in zijn boek Giph. Ik noem bijvoorbeeld ‘het verhaal van de vetput’ en ‘het verhaal van het meisje dat in de spoelbak plaste’. Dat is dan misschien meteen ook de reden waarom er geen plakkaat naast de deur hangt met de tekst ‘Hier deed Ronald Giphart als student inspiratie op voor zijn roman Giph’. bron
Ik dacht dat ze hier naartoe kwam deze zomer? Huisje kijkenquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
oja, jullie wel..
Nog 2 maandjes, en dan ga ik er weer heen. Dan is alles Zuid Amerikaans, niet alleen het eten
ee, jij kwam naar mij toe deze zomerquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze hier naartoe kwam deze zomer? Huisje kijken![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:56 schreef Q. het volgende:
Dan ben ik net de stad uit.
Altijd goed toch!quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:49 schreef Marsepein het volgende:
Toch Gauchos geworden, tof.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Altijd goed toch!
Kun je mij je adres even mailen? En misschien een tel.num? Ik zal je de mijne ook even mailen. Dan kunnen we een tijd afspreken enzo. Ben bang dat ik vandaag en morgen niet op MSN ben.
quote:
Die hebben ook lekker bier etenquote:De Mexicaan belde maar niet terug en ik ben morgenavond weg, dus ik wou het maar geregeld hebben. Het wordt de algehele Zuid-Amerikaan![]()
Dat hoor je na het weekend welquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:05 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Klinkt goed allemaal.
Ik wilde met de trein komen, ik had zin om aan de borrel te gaan, maar er rijden dit weekend geen treinen tussen Utrecht en Gouda.Lekker dan.
Oh well, nuchter komt het ook vast wel goed met me.
Ik had Dude gisteren aan het eind van de dag ge-sms't. Er is woensdag op donderdagnacht bij ons thuis ingebrokenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:09 schreef Marsepein het volgende:
Ah dus BE komt ook, had ik ff gemist, ik dacht dat het nog onzeker was. Maar leuk. Al met al toch een heel koppel!
En tips over sloten uitwisselen.quote:Gaan we ff lekker eenprikken en
dat we doen
![]()
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had Dude gisteren aan het eind van de dag ge-sms't. Er is woensdag op donderdagnacht bij ons thuis ingebrokenen oa. mijn laptop is gejat. We hebben boven nog een oude reserve handkar staan maar dat Fokt niet zo heel lekker. Ben dus even niet meer online buiten werktijden.
[..]
En tips over sloten uitwisselen.![]()
![]()
Wel alle &/%(/&%&//()()=(/ ingebroken ..... daar word je niet echt vrolijk van. Veel schade en/of vermissingen?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had Dude gisteren aan het eind van de dag ge-sms't. Er is woensdag op donderdagnacht bij ons thuis ingebrokenen oa. mijn laptop is gejat. We hebben boven nog een oude reserve handkar staan maar dat Fokt niet zo heel lekker. Ben dus even niet meer online buiten werktijden.
[..]
En tips over sloten uitwisselen.![]()
![]()
Kom gewoon naar de borrel en blijf als zwaan kleef aan bij ons met etenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:16 schreef Gompy58 het volgende:
maar als ik niet meer op de happerij kan komen, die borrel is toch open ?
**waarom ben ik toxch al;tijd zo traag met dit soort dingen, ikkuh is grote sukjkel!!![]()
![]()
![]()
![]()
Opbrengst?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:17 schreef Marsepein het volgende:
Wel alle &/%(/&%&//()()=(/ ingebroken ..... daar word je niet echt vrolijk van. Veel schade en/of vermissingen?
Hoe is het met jullie, heb je er een naar gevoel van onbehagen over? Voel je je wel veilig nog?
Allemensen dat is nogal een opbrengst voor ze. Ik vraag me alleen af wat ze aan bijvoorbeeld die duiktas hebben! Als je soms leest wat ze allemaal meenemenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Gompy! Er is altijd plek voor meer!
[..]
Opbrengst?
Laptop
tft scherm
2 digitale camera's
palmtop
motorpak
portemonnee van stinkie
huissleutels
motorsleutels
horloge
duiktas met papieren
Ik heb backups van het belangrijkste op de laptop dus dat is wel balen maar niet onoverkomelijk. Het ergste is de duiktas. Daarin zaten stinkies logboeken van 15 jaar (!!!) duiken en zijn brevetten, certificaten, instructeurslicentie etc. etc.
Die licenties zijn te vervangen, maar die logboeken niet. Ik hoop dat die nog ergens teruggevonden worden.
Bang... gisteren niet maar vanmorgen ineens wel. Ik durfde niet naar beneden, als de dood dat ze teruggeweest waren vannacht.
Gisteren hebben we gelijk een nieuw slot op de voordeur gezet (die sleutel zat aan de bos die meegenomen is in stinkies motorjack) dus terugkomen gaat al niet meer. Er zit ook een kap over de brievenbus waardoor er niet meer gehengeld kan worden en de knip en de ketting zaten er vannacht op (als het kalf verdronken is...)
Pffffff dat is me een lijst .... Is het een gelegenheidsinbraak geweest, kijken wat er te halen is. Of was het een geplande actie denk je?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Gompy! Er is altijd plek voor meer!
[..]
Opbrengst?
Laptop
tft scherm
2 digitale camera's
palmtop
motorpak
portemonnee van stinkie
huissleutels
motorsleutels
horloge
duiktas met papieren
Ik heb backups van het belangrijkste op de laptop dus dat is wel balen maar niet onoverkomelijk. Het ergste is de duiktas. Daarin zaten stinkies logboeken van 15 jaar (!!!) duiken en zijn brevetten, certificaten, instructeurslicentie etc. etc.
Die licenties zijn te vervangen, maar die logboeken niet. Ik hoop dat die nog ergens teruggevonden worden.
Bang... gisteren niet maar vanmorgen ineens wel. Ik durfde niet naar beneden, als de dood dat ze teruggeweest waren vannacht.
Gisteren hebben we gelijk een nieuw slot op de voordeur gezet (die sleutel zat aan de bos die meegenomen is in stinkies motorjack) dus terugkomen gaat al niet meer. Er zit ook een kap over de brievenbus waardoor er niet meer gehengeld kan worden en de knip en de ketting zaten er vannacht op (als het kalf verdronken is...)
Ik denk dat ze het aanzagen voor een laptoptas of zo.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:35 schreef sanger het volgende:
Allemensen dat is nogal een opbrengst voor ze. Ik vraag me alleen af wat ze aan bijvoorbeeld die duiktas hebben! Als je soms leest wat ze allemaal meenemen![]()
Ja, dat moet ook nog, maar gelukkig kan je dat op de verzekering verhalen als het goed is.quote:Hoop met jullie mee dat de persoonlijke dingen terug worden gevonden. De andere dingen zijn allemaal wel te vervangen. Zat er nog belangrijke documenten in de portemonnee van stinkie? En word het slot van de motor nog vervangen?
Nare dingen zijn dat. Ik heb ook wel eens een nacht de sleutels in de deur laten steken, maar dat was gelukkig toen ik nog op het hofje woonde dus niet vanaf de straat te zien.quote:En bang kan ik me voorstellen. Bij ons is er nooit ingebroken (gelukkig) maar wel ooit eens de voordeur 's nachts open blijven staan (we hebben al bijna een jaar een loge die wacht totdat zijn nieuwbouw klaar is, hij was vergeten de deur goed dicht te doen). Hellen loopt naar beneden en schrikt zich het apezuur. Ik ben maar naar beneden gegaan (als held op sokken in ondergoed) om te checken of alles er nog was en er niemand meer binnenwas. We hebben het op de flat ook weleens gehad. Waren op visite bij een maatje van mij, die woonde om de hoek. Rond een uur of 00.00 zegt ze dat ze naar huis gaat. Komt ze thuis branden alle lichten. Dus ze belt in paniek op en wij sprinten erheen. Ook alles nagezocht, zelfs op dak geklommen maar niets te vinden. Dan ben je iik wel even onzeker over hoe of wat. Later bleek dat haar moeder langs was geweest om wat waspoeder enzo te halen
![]()
Wel instructeurspapier maar hij geeft al een paar jaar geen les meer, niet veel tijd enzo.quote:Overigens; stinkie is duikinstructeur?! Wat kost een cursusje? Wij gaan waarschijnlijk naar Mexico met vakantie en willen dan duiken bij Cozumel!
Gepland, ik denk dat ik ze vorige week naast het huis in de poort heb zien staan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:59 schreef Marsepein het volgende:
Pffffff dat is me een lijst .... Is het een gelegenheidsinbraak geweest, kijken wat er te halen is. Of was het een geplande actie denk je?
Dat hoop ik idd ook. Het zal wel bijtrekken denk ik.quote:Echt balen zoiets. Ik mag hopen dat je jezelf niet te veel aantrekt en dat je normaal durft te blijven leven in je eigen huis. Zeker omdat jullie er nog maar kort wonen....
quote:Heel veel succes! En ik hoop voor jullie dat toch e.e.a. wordt terug gevonden.
We wonen in Heemskerk, bij Beverwijk tussen Alkmaar en Haarlem.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Wel instructeurspapier maar hij geeft al een paar jaar geen les meer, niet veel tijd enzo.
Hij heeft op zijn werk geen internet op het moment maar ik zal hem wel eens vragen of hij tips heeft voor je. Waar woon je ergens?
Ik denk dat ik bescherming nodig hebquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hey! Lekker ding!
Kom jij me morgenavond beschermen? Of zal ik jou beschermen?![]()
*woordje "in" maar weer weghaalt*.quote:
Tuurlijk!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:46 schreef Gompy58 het volgende:
Hela hola,
Mag ik nog aanschuiven dude ??????![]()
![]()
Hoop wel dat ik me dan al heb omgekleed... complete klus outfit zal wel niet worden gewaardeerd vermoed ik zo...
please let me know
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je mag wel wegkruipen in mijn inmiddels bijna 'weelderige' boezem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |