quote:Gauchos
Vandaag brengt onze literaire stadswandeling ons naar het Argentijnse grillrestaurant Gauchos, Oudegracht 150 a/d Werf. Gauchos is een formulerestaurant. Het idee daarvan is dat je een willekeurige stad kunt binnenlopen en daar kunt eten wat je kent, in een interieur dat je kent. Uit eten gaan is al avontuur genoeg, nietwaar. Gauchos in Utrecht is echter anders dan andere Gauchos’en, vanwege (1) de ligging en (2) de belangrijke rol van Gauchos in het werk van Ronald Giphart. Over(3) het eten hebben we het dan ook nog.
De reden waarom wij hier zitten is echter (2) de literaire betekenis van het restaurant. Ronald Giphart heeft namelijk uitgebreid Gauchos beschreven in zijn boek Giph. Ik noem bijvoorbeeld ‘het verhaal van de vetput’ en ‘het verhaal van het meisje dat in de spoelbak plaste’. Dat is dan misschien meteen ook de reden waarom er geen plakkaat naast de deur hangt met de tekst ‘Hier deed Ronald Giphart als student inspiratie op voor zijn roman Giph’. bron
Ik dacht dat ze hier naartoe kwam deze zomer? Huisje kijkenquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
oja, jullie wel..
Nog 2 maandjes, en dan ga ik er weer heen. Dan is alles Zuid Amerikaans, niet alleen het eten
ee, jij kwam naar mij toe deze zomerquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze hier naartoe kwam deze zomer? Huisje kijken![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:56 schreef Q. het volgende:
Dan ben ik net de stad uit.
Altijd goed toch!quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:49 schreef Marsepein het volgende:
Toch Gauchos geworden, tof.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Altijd goed toch!
Kun je mij je adres even mailen? En misschien een tel.num? Ik zal je de mijne ook even mailen. Dan kunnen we een tijd afspreken enzo. Ben bang dat ik vandaag en morgen niet op MSN ben.
quote:
Die hebben ook lekker bier etenquote:De Mexicaan belde maar niet terug en ik ben morgenavond weg, dus ik wou het maar geregeld hebben. Het wordt de algehele Zuid-Amerikaan![]()
Dat hoor je na het weekend welquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:05 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Klinkt goed allemaal.
Ik wilde met de trein komen, ik had zin om aan de borrel te gaan, maar er rijden dit weekend geen treinen tussen Utrecht en Gouda.Lekker dan.
Oh well, nuchter komt het ook vast wel goed met me.
Ik had Dude gisteren aan het eind van de dag ge-sms't. Er is woensdag op donderdagnacht bij ons thuis ingebrokenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:09 schreef Marsepein het volgende:
Ah dus BE komt ook, had ik ff gemist, ik dacht dat het nog onzeker was. Maar leuk. Al met al toch een heel koppel!
En tips over sloten uitwisselen.quote:Gaan we ff lekker eenprikken en
dat we doen
![]()
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had Dude gisteren aan het eind van de dag ge-sms't. Er is woensdag op donderdagnacht bij ons thuis ingebrokenen oa. mijn laptop is gejat. We hebben boven nog een oude reserve handkar staan maar dat Fokt niet zo heel lekker. Ben dus even niet meer online buiten werktijden.
[..]
En tips over sloten uitwisselen.![]()
![]()
Wel alle &/%(/&%&//()()=(/ ingebroken ..... daar word je niet echt vrolijk van. Veel schade en/of vermissingen?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had Dude gisteren aan het eind van de dag ge-sms't. Er is woensdag op donderdagnacht bij ons thuis ingebrokenen oa. mijn laptop is gejat. We hebben boven nog een oude reserve handkar staan maar dat Fokt niet zo heel lekker. Ben dus even niet meer online buiten werktijden.
[..]
En tips over sloten uitwisselen.![]()
![]()
Kom gewoon naar de borrel en blijf als zwaan kleef aan bij ons met etenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:16 schreef Gompy58 het volgende:
maar als ik niet meer op de happerij kan komen, die borrel is toch open ?
**waarom ben ik toxch al;tijd zo traag met dit soort dingen, ikkuh is grote sukjkel!!![]()
![]()
![]()
![]()
Opbrengst?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:17 schreef Marsepein het volgende:
Wel alle &/%(/&%&//()()=(/ ingebroken ..... daar word je niet echt vrolijk van. Veel schade en/of vermissingen?
Hoe is het met jullie, heb je er een naar gevoel van onbehagen over? Voel je je wel veilig nog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |