abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41163424
Ik ben na een tijdje stoppen weer begonnen met de pil slikken. Ik gebruik hem nu weer drie maanden ofzo. Nu heb ik het gevoel dat mijn borsten groter zijn geworden. Ik had altijd voor het ongesteld worden wel wat hardere/gevoeligere borsten, maar nu heb ik het gevoel alsof ze echt groter worden. Heeft iemand anders dat ook?
Trust me, I know what I'm doing.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:14:28 #277
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41167176
hier ook nog maar ff :

Mocht je apotheker aankomen met het bullsmoesje (ja,ook al je al hebt aangegeven toch echt de orginele microgynon te willen drammen ze door) dat microgynon niet meer bestaat/een andere naam heeft gekregen/niet meer vergoedt wordt door het ziekenfonds/het exact hetzelfde is, gewoon op je strepen staan en eisen dat je de microgynon krijgt.

Ik hoor niks als negavtieve verhalen over die rigividon
pi_41167293
Kan me herinneren dat ik voor microgynon, stediril 30 gehad heb, daar had ik verder ook geen last van, alleen heb ik wel t idee dat mn zin in sex sinds de microgynon een stuk beter is geworden...

Naja heb nog voor een maand of 3, dus zullen t wel zien wat ik dan krijg...
pi_41167609
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:59 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik ben na een tijdje stoppen weer begonnen met de pil slikken. Ik gebruik hem nu weer drie maanden ofzo. Nu heb ik het gevoel dat mijn borsten groter zijn geworden. Ik had altijd voor het ongesteld worden wel wat hardere/gevoeligere borsten, maar nu heb ik het gevoel alsof ze echt groter worden. Heeft iemand anders dat ook?
Welke pil heb je? Ik had dit namelijk wel bij Diane en Yasmin (scheelde ook echt een cupmaat!) bij Microgynon 30 en Femodeen niet.
pi_41171518
Ik heb Microgynon 30.
pi_41217220
Even een vraagje.

Ik heb jaren lang de pil geslikt (9jaar), eerst microgynon30 en toen de Diane ivm acne enzo. Ging allemaal prima, netjes ongesteld na de strip, geen andere gekke bijverschijnselen.
Ik ben ongeveer een jaar gestopt met het slikken van de pil. Vond dat mijn lijf daar wel aan toe was. Ging ook allemaal prima. Goede cyclus, altijd op tijd, nergens last van behalve de hormonen .
Maar nu ben ik dus weer aan de pil. Heb de eerste strip erop zitten. Vorige week zondag de laatste geslikt. Dus ik moet morgen weer met een nieuwe strip beginnen. Allemaal duidelijk enzo.
Maar waarom word ik niet ongesteld ??
Ik snap er geen bal van. Ik heb wel verlies van wat afscheiding maar niets geen druppeltje bloed te herkennen. Kan dit normaal zijn ??
ik hoop dat iemand mij een zinnig antwoord kan geven, want ik weet niet hoe het kan.
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:02:52 #282
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41218930
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 10:34 schreef tirannetje24 het volgende:
Even een vraagje.

Ik heb jaren lang de pil geslikt (9jaar), eerst microgynon30 en toen de Diane ivm acne enzo. Ging allemaal prima, netjes ongesteld na de strip, geen andere gekke bijverschijnselen.
Ik ben ongeveer een jaar gestopt met het slikken van de pil. Vond dat mijn lijf daar wel aan toe was. Ging ook allemaal prima. Goede cyclus, altijd op tijd, nergens last van behalve de hormonen .
Maar nu ben ik dus weer aan de pil. Heb de eerste strip erop zitten. Vorige week zondag de laatste geslikt. Dus ik moet morgen weer met een nieuwe strip beginnen. Allemaal duidelijk enzo.
Maar waarom word ik niet ongesteld ??
Ik snap er geen bal van. Ik heb wel verlies van wat afscheiding maar niets geen druppeltje bloed te herkennen. Kan dit normaal zijn ??
ik hoop dat iemand mij een zinnig antwoord kan geven, want ik weet niet hoe het kan.
kan zijn omdat je weer met de pil opnieuw bent begonnen,je lichaam een beetje van slag is. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. De kans lijkt me klein (mits je het zonder regenjas e.d hebt gedaan,of dat die stuk was) dat je zwanger bent.

Neem de pil,wacht het nog een maand af. Waarschijnlijk krijg je of een doorbraakbloeding ergens midden in de pilstrip,of je wordt aan het eind van de strip wel ongesteld. Zo niet,dan ff langs de dokter.
pi_41219007
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:02 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

kan zijn omdat je weer met de pil opnieuw bent begonnen,je lichaam een beetje van slag is. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. De kans lijkt me klein (mits je het zonder regenjas e.d hebt gedaan,of dat die stuk was) dat je zwanger bent.

Neem de pil,wacht het nog een maand af. Waarschijnlijk krijg je of een doorbraakbloeding ergens midden in de pilstrip,of je wordt aan het eind van de strip wel ongesteld. Zo niet,dan ff langs de dokter.
bedankt voor je antwoord.
De kans dat ik zwanger ben is inderdaad nihil. Daar maak ik me (gelukkig) ook geen zorgen om.
Ik kan nu dus gewoon wel verder gaan met ene nieuwe strip en mogelijk de volgende cyclus ff afwachten.
ik ben benieuwd. ben dit namelijk niet gewend van mijn lijf icm de pil
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:09:03 #284
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41219088
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:05 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

bedankt voor je antwoord.
De kans dat ik zwanger ben is inderdaad nihil. Daar maak ik me (gelukkig) ook geen zorgen om.
Ik kan nu dus gewoon wel verder gaan met ene nieuwe strip en mogelijk de volgende cyclus ff afwachten.
ik ben benieuwd. ben dit namelijk niet gewend van mijn lijf icm de pil
zoals ik al zei,na een jaar een break te hebben gehad,moet je lichaam waarschijnlijk opnieuw aan de hormonen wennen. Niks om je zorgen over te maken. Als je nou aan het end van deze strip nog geen bloeding hebt gehad,dan zou ik gewoon ff langs de huisarts gaan
pi_41219264
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:09 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

zoals ik al zei,na een jaar een break te hebben gehad,moet je lichaam waarschijnlijk opnieuw aan de hormonen wennen. Niks om je zorgen over te maken. Als je nou aan het end van deze strip nog geen bloeding hebt gehad,dan zou ik gewoon ff langs de huisarts gaan
thnx.
ik wacht het af.
pi_41222448
Hoi allemaal,

Van mijn 18e tot mijn 24e heb ik de pil Femodeen geslikt. Dit ging zonder problemen, behalve zes jaar van onafgebroken hoofdpijn. Na het stoppen met de pil was deze hoofdpijn binnen 2 weken compleet verdwenen (toch vreemd dat de huisarts deze link niet heeft weten te leggen, maar ja... jammer).

Inmiddels ben ik 27, heb een schat van een zoontje en ben (door onregelmatige menstruatie, zware buikpijn en hevig bloedverlies) op zoek naar een pil. Liefst een lichte in de hoop dat dit eventuele hoofdpijnklachten zal voorkomen. De betrouwbaarheid is voor mij niet zo belangrijk aangezien mijn vriend zich heeft laten steriliseren, maar door alle klachten rond mijn menstruatie wil ik zelf graag weer wat prettiger in m'n vel komen te zitten.

Nu weet ik dat het moeilijk is om een pil goed of slecht te noemen omdat de reatie van je lichaam zo verschilt per persoon, dus daarom maar even deze vraag: wat is naar jullie eigen idee of ervaring(en) de minst slechte en lichte pil?

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen... 't is alweer 3 jaar geleden en ik ben best een beetje nerveus om er weer mee te gaan beginnen!

Liefs, Foxy79
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:38:11 #287
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41224834
ik heb de microgynon 30. Ik heb GEEN gebruikersklachten. Enkel dat ik meer libido heb dan zonder pil maar of dat als slecht te omschrijven is

Ik krijg geen pukkels van de mijne,geen jeuk,uitslag,hoofdpijn,buikpijn,misselijk blablabla. Helemaal niks

dus dit is IMHO voor mij iig een goeie pil
  Vis een optie? zondag 27 augustus 2006 @ 17:00:37 #288
70532 loveli
N
pi_41227490
@Foxy79: Microgynon heeft ook een 20 variant, daarin zit een derde minder hormonen dan in de M30.

Wat je tegen de kramp zou kunnen proberen is het slikken van omega-vetzuren, bijvoorbeeld visolie. Dit helpt in veel gevallen. Of het ook invloed heeft op het bloedverlies weet ik niet, maar ik denk het niet. Bij een vrouw die kinderen gekregen heeft, zijn de bloedingen vaak zwaarder dan voor de (eerste) zwangerschap.
crap in = crap out
pi_41237660
Haha, libido is inderdaad ook belangrijk... Moet er niet aan denken dat daar wat aan veranderd hoor!

Weet niet of het ook bij vrouwen met kinderen hoort, maar tijdens mijn menstruatie heb ik ook altijd het gevoel alsof iemand een trap tegen m'n bekkenbodem heeft gegeven... zo'n beurs gevoel.
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:15:14 #290
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41257496
Wat kan ik het beste slikken nu ik ben bevallen?
* De minipil moet heel stipt, maar is goed te combineren met borstvoeden.
* Spiraaltje hoef je niet aan te denken, maar heeft wel weer meer hormonen.
Ik had ooit bij mycrogynon 30 al last van humeurigheid, ik had helemaal geen lust meer. >> erg drastische anticonceptie!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:43:58 #291
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41258447
isser ook een microgynon 20? dat wist ik heul niet.

Weer wat te weten gekomen
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:30:10 #292
92409 Twinky
Little star.
pi_41260000
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:43 schreef Zwaffel het volgende:
isser ook een microgynon 20? dat wist ik heul niet.

Weer wat te weten gekomen
Die is er ook nog niet zo heel lang.
pi_41273541
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:30 schreef Twinky het volgende:

[..]

Die is er ook nog niet zo heel lang.
Is die ook echt geschikt als anticonceptie? Ik heb nu 30 en ik heb het gevoel dat de dosis eigenlijk wel hoog is voor een meisje van 50 kg. Heb dus last van grotere/gevoeligere borsten, maar vooral misselijkheid na inname.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:02:17 #294
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41274454
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Is die ook echt geschikt als anticonceptie? Ik heb nu 30 en ik heb het gevoel dat de dosis eigenlijk wel hoog is voor een meisje van 50 kg. Heb dus last van grotere/gevoeligere borsten, maar vooral misselijkheid na inname.
Hoelang ben je>? Want misschien moet je ook wel wat meer eten!
pi_41286761
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Hoelang ben je>? Want misschien moet je ook wel wat meer eten!
1,58 dus dat valt wel mee. Volgens allerlei BMI-dingen zit ik aan de lichte kant van normaal. Ik mag zelfs 5 kg meer wegen, maar daar zou ik me niet prettig bij voelen denk ik.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:17:24 #296
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41287839
Mja, het kan dan idd best dat je niet zo goed tegen die hormonen kan.
Wacht maar tot je zwanger bent.... wordt het nog veel erger!
  Vis een optie? dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:30:02 #297
70532 loveli
N
pi_41293913
De Microgynon 20 is gewoon een goed werkend anti-conceptiemiddel. Bij vrouwen met veel overgewicht kan het zijn dat de pil minder veilig is, maar voor een vrouw van een kilo of 50 is er geen vuiltje aan de lucht.
crap in = crap out
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:43:55 #298
92409 Twinky
Little star.
pi_41301310
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:30 schreef loveli het volgende:
De Microgynon 20 is gewoon een goed werkend anti-conceptiemiddel. Bij vrouwen met veel overgewicht kan het zijn dat de pil minder veilig is, maar voor een vrouw van een kilo of 50 is er geen vuiltje aan de lucht.
klopt, toch is het bijna een mini-pil en zit er waarschijnlijk iets meer risico aan. Ik zou even internet nazoeken.
  Vis een optie? woensdag 30 augustus 2006 @ 00:09:10 #299
70532 loveli
N
pi_41312784
De minipil is iets heeeeel anders. Daarin zit alleen een progestageen, waardoor de eisprong geremd wordt. In de meeste pillen zit naast een progestageen ook een oestrogeen, waardoor de pil een stuk betrouwbaarder wordt.
Vrouwen met overgewicht hebben een iets andere hormoonhuishouding, in vrouwelijk vet worden ook hormonen aangemaakt. Mede daardoor kan de pil onbetrouwbaar worden.
crap in = crap out
pi_41318891
Als loveli iets zegt mag je dat best geloven hoor! Die is op dit gebied zeer goed op de hoogte.

Trouwens, ik wou nog even terugkomen op die visolie-tip, loveli, hoeveel van die visolie capsules zou je dan moeten slikken? Niet dat ik last van kramp heb, maar ik slik er nu zo'n 2 per week omdat het gezond is en ik lust geen vis, dus lijkt me wel een goede aanvulling. Maar stel je hebt kramp, helpt het ook als je ze dan pas gaat slikken of moet je ze echt standaard innemen? (ik krijg deze week een koperspiraaltje dus ik verwacht in de toekomst wel wat kramp eigenlijk...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')