abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37798398
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Niks hoor, in 2007 gaat het doorgevoerd worden. En over een paar jaar hangen hier, net zoals in de UK, miljoenen camera's in de straat. Helpt het tegen terrorisme? Natuurlijk niet, dat zagen we met Madrid (e-mail afluisteren werkt niet), en van de week nog uit n bericht uit Londen. FP: Londen wist van terroristen
Vlak erna ( of ervoor ) werd de geheime dienst MI 6 nog met 2x zoveel werknemers uitgebreid, het lijkt erop dat men nu opnieuw pleit voor uitbreiding.
Maar toch blijft men blind geloven dat het wél helpt. Vreemd is dat, eigenlijk.
[..]

Nee, het gaat erom dat men vaak beweert 'we hebben de techniek, waarom niet?'
Dan zeg ik : daarom niet.

Trouwens, die vergelijking is best actueel, van Baalen ( VVD ) zei onlangs nog dat ie de VS op voorhand alvast toestemming geeft om nucleaire wapens te gebruiken tegen Iran.
Ja, dat heeft ie gezegd.

Ja, echt.
Ok maar de "vooruitgang" is al flinke tijd bezig en de info is opgeslagen. Wanneer overheid zijn fiat gaat geven maakt niet zoveel uit. Als je dat soort informatie beschikbaar hebt zijn er al legio aan mogelijheden om daar iets mee te doen, dusnu te laat om het te stoppen.

Camera's overal, zal vast wel gebeuren. Weer een nieuwe maatregel die de symptomen aanpakt i.p.v. de problemen. Maarja gedurende de hele geschiedenis zijn er altijd beschavingen geweest die opkwamen, een tijd bloeiden en een grote invloed hadden op de voor hen bekende wereld, om vervolgens aan decadentie ten onder te gaan.
Misschien is het dan de tijd gekomen dat de westerse beschaving het stokje over gaat dragen.
In ieder geval gaan we het met de huidige mentaliteit en instelling hier niet lang kunnen voorkomen.
  zondag 14 mei 2006 @ 11:51:30 #52
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37810600
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:28 schreef OldJeller het volgende:
Ja, want dit is uiteindelijk allemaal om ons te beschermen tegen terroristen!!

enzo.
ja!
die onze vrijheid haten
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 14 mei 2006 @ 21:37:05 #53
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_37826999
Alle data mbt je bankrekeningen enzo is ook beschikbaar aan de overheid.
pi_37827150
quote:
Op zondag 14 mei 2006 11:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ja!
die onze vrijheid haten
Als overheden alles willen controleren moet je toch eens de Matrix gaan kijken of V for Vendetta en dan diep nadenken over dit soort zaken.
Kan je beste rillingen opwekken.
pi_37827313
En dan vandaag op tweakers:
http://tweakers.net/nieuw(...)telecomgegevens.html
VS willen toegang tot Europese telecomgegevens

Het lijkt erop dat de EU-verplichting tot het bewaren van telecomgegevens nog verder strekkende gevolgen gaat krijgen dan eerder was gedacht, omdat de gegevens mogelijk ook ter beschikking van de Verenigde Staten worden gesteld. In februari van dit jaar werd na felle discussies de EU-richtlijn voor de bewaarplicht van telecomgegevens aangenomen. Een week later vond in Wenen een informele bespreking over justitie- en veiligheidszaken plaats tussen hoge vertegenwoordigers van de VS en de EU.
Op deze ontmoeting gaven de vertegenwoordigers van de VS aan ook graag toegang te hebben tot de opgeslagen telecomgegevens. Oostenrijk, destijds EU-voorzitter, gaf aan dat de VS op basis van de bestaande overeenkomsten toegang konden vragen tot de gegevens. De bestaande overeenkomsten houden in dat wanneer de Amerikaanse justitie zaken wil weten over burgers uit een EU-land, zij dit kan vragen aan een openbaar aanklager uit het desbetreffende land.
Ook de telecomgegevens zouden op deze manier kunnen worden opgevraagd. De mogelijkheid dat de VS vrijwel onbeperkt toegang zullen krijgen tot de gegevens heeft op Slashdot al tot heftige discussies geleid. Ironisch genoeg is er in de VS zelf woedend gereageerd op de onthulling dat de regering-Bush na de 11 september-aanslagen in het geheim de telefoongegevens van miljoenen Amerikaanse burgers heeft verzameld.
Slashdot:
http://yro.slashdot.org/yro/06/05/13/1733214.shtml
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  maandag 15 mei 2006 @ 07:16:36 #56
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37835684
Zoveel schade kan een echte terrorist nooit aanrichten. Dat moeten wel van die vage politici zijn, die zijn nog een stap erger.

Wat was het ook alweer, niet de vrijheid inleveren, anders krijgen terroristen hun zin?

Of, vrijheid inleveren, anders krijgen de terroristen hun zin (al ben ik dan benieuwd wat 'de terroristen' willen, vaak hoor ik termen als algehele wereldheerschappij ofzo).
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:19:41 #57
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_37884305
Iig, met die FISA wet uit 1978 is een warrant niet nodig om een gesprek tussen iemand uit het buitenland en de VS zelf af te luisteren, maar wel bij een gesprek binnen de VS zelf. En met de hele intelligence community al 15 jaar naar de kenker is het relatief efficient.
pi_37904334
quote:
Op maandag 15 mei 2006 07:16 schreef Yildiz het volgende:
Zoveel schade kan een echte terrorist nooit aanrichten. Dat moeten wel van die vage politici zijn, die zijn nog een stap erger.

Wat was het ook alweer, niet de vrijheid inleveren, anders krijgen terroristen hun zin?

Of, vrijheid inleveren, anders krijgen de terroristen hun zin (al ben ik dan benieuwd wat 'de terroristen' willen, vaak hoor ik termen als algehele wereldheerschappij ofzo).
Voor zover ik weet willen de terroristen (en dan bedoel ik Bin Laden) gewoon dat de US oplpleurt uit islamitische landen.
Lijkt mij niet zo moeilijk.
Jammer eigenlijk dat www.AlQaida.org niet bestaat (bestaat wel maar is geen Osama )

edit : http://www.alqaeda.org/ en varianten ook al niet
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')