abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37764837
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner was het er vlak na, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Als het er na was hebben we weer een leugen van mevrouw Magan te pakken aangezien ze heel hard roept, wat in het stuk van Zembla is te zien, "Het is mijn religie. Ik mag zeggen dat het achterlijk is."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37764954
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner was het er vlak na, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Het was een jaar na 9/11 dus nog een leugen erbij van AHM

http://www.elsevier.nl/ni(...)kel/22962/index.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:40:13 #203
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37764985
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

Leg eens uit .
Rooms-Katholieken vinden 't niet nodig om tot aggressie over te gaan als je zegt niet -meer- te geloven, moslims vatten dat op als een zeer grove persoonlijke belediging/halsmisdaad......

Het één is een * geloof * het ander is een * dwang * waarin je geboren wordt, ontsnappen wordt niet op prijs gesteld/getoreleerd
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37765106
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het was een jaar na 9/11 dus nog een leugen erbij van AHM

http://www.elsevier.nl/ni(...)kel/22962/index.html
En wat is dan volgens jou weer een "leugen"?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:44:23 #205
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37765149
volgens mij is ahm vooral tegen bepaalde facetten van de islam. zoals de overduidelijke mannelijke interpretatie die (niet vreemd) vooral mannen ten goede komt.
jammer dat mensen al een hekel krijgen aan iemand als ze met goede argumenten misstanden aan het licht brengt. overigens denk ik niet dat ahm korte termijn denkt, haar lange termijn visie zal nog veel teweeg brengen binnen de totstandkoming van 'de nieuwe koran'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37765195
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:24 schreef oheng het volgende:
Ik denk dat ze spreekt voor de vrouwen in bijvoorbeeld de blijf van mijn lijf huizen, die niet durven te praten. Dat zij niet spreekt voor de diepgelovige moslima die graag een ondergeschikte positie in de maatschappij inneemt, weet iedereen die een beetje kan nadenken ook wel.
Maar bereikt zij ook iets voor die vrouwen. Door haar manier van spreken en haar uitlatingen over de islam, heb ik het idee, bereikt zij net het tegenovergestelde. Waarom zou de doelgroep (daaronder vallen ook de moslimmannen) zich iets van haar aantrekken als zij zich zo laatdunkend over hen uitlaat.

In de praktijk zie je het tegeonovergestelde inderdaad gebeuren. Importbruiden (wat een kutwoord trouwens) zijn nu vijf jaar rechteloos en overgeleverd aan de grillen van hun man. Is dit de bervijding van de vrouw die Ayaan voorstaat? En waarom horen we haar niet over dit onderwerp?

Ik blijf erbij dat het niet Ayaans bedoeling is de onderdrukte positie van de vrouw in de Islam aan te pakken. Wat het dan wel is zou ik niet weten.
pi_37765274
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

En wat is dan volgens jou weer een "leugen"?
Dan moet je effe terug slaan naar de vorige paginga
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:49:41 #208
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37765331
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:45 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Maar bereikt zij ook iets voor die vrouwen. Door haar manier van spreken en haar uitlatingen over de islam, heb ik het idee, bereikt zij net het tegenovergestelde. Waarom zou de doelgroep (daaronder vallen ook de moslimmannen) zich iets van haar aantrekken als zij zich zo laatdunkend over hen uitlaat.
In de praktijk zie je het tegeonovergestelde inderdaad gebeuren. Importbruiden (wat een kutwoord trouwens) zijn nu vijf jaar rechteloos en overgeleverd aan de grillen van hun man. Is dit de bervijding van de vrouw die Ayaan voorstaat? En waarom horen we haar niet over dit onderwerp?

Ik blijf erbij dat het niet Ayaans bedoeling is de onderdrukte positie van de vrouw in de Islam aan te pakken. Wat het dan wel is zou ik niet weten.
hoe laatdunkend? wat ze zegt is niet uit de lucht gegrepen. ze is gewoon kritisch en ik hoop met haar dat ewr ook wat met die kritiek gedaan gaat worden. verder mogen mensen toch gewoon naar de moskee, staan er geen bordjes bij supermarkten met verboden voor moslims of moeten ze in de de bus achter in zitten.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:50:48 #209
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37765369
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe laatdunkend? wat ze zegt is niet uit de lucht gegrepen. ze is gewoon kritisch en ik hoop met haar dat ewr ook wat met die kritiek gedaan gaat worden. verder mogen mensen toch gewoon naar de moskee, staan er geen bordjes bij supermarkten met verboden voor moslims of moeten ze in de de bus achter in zitten.
Waarom doen ze dat dan altijd
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:51:57 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37765400
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat dan altijd
pi_37765413
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dan moet je effe terug slaan naar de vorige paginga
Ja en? Wat is dan volgens jou de "leugen"?

Lees jij overigens de linkjes wel door voordat ze je plaatst?
pi_37765464
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat mensen al een hekel krijgen aan iemand als ze met goede argumenten misstanden aan het licht brengt.
Ja maar dat is juist het probleem van AHM. Ze heeft bamelijk geen argumenten. Ze heeft misschien wel een punt wat vrouwenondrukking betreft, maar dat ze alle misstanden in de Islamitische gemeenschap linkt aan de Islam is een doodoener.

"De zuiver Islam is het probleem, omdat de zuiver Islam zegt dat je vrouwen moet ondrukken" En iedereen die niet vrouwen onderdrukt is geen zuivere Moslim.

Dit is haar probleem. Ze moet zich anders beargumenteren, dan zal ze mijn steun hebben, maar dat zie ik haar niet snel doen, omdat ze imo de Islam zelf bestrijdt en niet de uitwassen.
-Rabia Al-Basri
pi_37765570
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ow ze mag zeker zeggen wat ze wilt. Ik denk alleen dat haar invloed ophoudt voordat haar tenen zijn afgelopen. En ik geef daar nog argumenten voor ook
pi_37765681
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

Leg eens uit .
Ik sta ook geregsitreerd als Katholiek (althans, volgens mij). Echter ben ik totaal niet gelovig. En zo vele katholieken met mij.
pi_37765706
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja en? Wat is dan volgens jou de "leugen"?

Lees jij overigens de linkjes wel door voordat ze je plaatst?
Moet ik het echt letterlijk voor je opschrijven?

Nanking zegt, dat volgens AHM ze van haar geloof is gevallen na 9/11/2001, omdat ze haar geloosfgenoten niet dat soort dingen zag doen.
Dan kan je niet een jaar na dato 9/12/2002 niet roepen in Rondom 10: "Het is mijn geloof. Ik mag roepen dat het achterlijk is"

Als je dat wel doet lieg je namelijk

Zo duidelijk voor je?

Ik plaatste de link alleen voor de datum van de uitzending van Rondom 10
-Rabia Al-Basri
pi_37765957
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:00 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik sta ook geregsitreerd als Katholiek (althans, volgens mij). Echter ben ik totaal niet gelovig. En zo vele katholieken met mij.
Er zijn ook mensen die nergens geregistreerd staan en toch gelovig zijn, als je tekst naast dat kaartje had gelezen, had je dat ook gezien.
ijs_beer fan!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:13:16 #217
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_37766050
Op het einde van de documentaire is nog iets smeuig te zien, waaruit je kan opmaken dat haar familie toch wel de waarheid heeft gesproken.

Namelijk dat zembla een afspraak had met de moeder van Ayaan en dat het op het laatst niet doorging. Je zag daarna de broer vertellen dat ze het niet zo meer vertrouwden, aangezien hij dacht dat de interviews weleens tegen Ayaan zou worden gebruikt.

Met andere woorden, als de familie wist dat dit zo zou worden gepresenteerd, zouden ze of geen interview geven of wat anders vertellen. Dit ook omdat ze nogal trots waren op wat Ayaan had bereikt. Wat dus zou betekenen dat alles wat gezegd is toch klopt.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_37766075
quote:
Nawijn: Hirsi Ali uitzetten vanwege liegen

Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat zijn collega parlementariër Ayaan Hirsi Ali het land moet worden uitgezet als blijkt dat de beweringen die het VARA tv-programma Zembla gisteravond deed, waar zijn. Zembla onthulde dat Hirsi Ali niet alleen haar hele vluchtverhaal heeft verzonnen, maar ook heeft gelogen over andere details uit haar verleden.

De VVD-politica zei toen ze asiel aanvroeg dat ze uit Somalië kwam. Dat was niet waar: ze woonde als vluchteling in het veilige Kenia. Ze leefde daar in redelijke welstand met haar familie. Nog voordat een burgeroorlog uitbrak, was haar familie al gevlucht uit Somalië. In 1992 trouwde ze met een man uit Canada. Op doorreis naar haar echtgenoot stapte zij in Duitsland uit het vliegtuig en reisde per trein door naar Nederland, waar zij asiel aanvroeg. Zij wilde niet samenleven met haar man, die zij niet kende.

VVD wist er van
Volgens Hirsi Ali heeft ze destijds aan de VVD opgebiecht dat ze gelogen had om hier asiel te krijgen. Volgens een woordvoerder ging het om een foute naam (ze heet Magan i.p.v Ali), geboortedatum en het land waar ze vandaan kwam. De liberalen vonden dat destijds geen beletsel om haar op de lijst te zetten.

Zembla spoorde ook Ayaans broer, een tante en ex-man op. Zij zeggen dat Ayaan tijdens haar vlucht geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie. Ook zou zij niet tegen haar zin zijn uitgehuwelijkt. Hirsi Ali zegt dat het trio liegt uit schaamte en eergevoel. Tegenover het ANP heeft haar broer overigens gezegd dat Hirsi Ali wel degelijk was uitgehuwelijkt: ''Het was geregeld door vader en de familie, buiten bruidegom en bruid om. Ayaan is alleen gevraagd eraan mee te werken.''

Nawijn vindt dat als blijkt dat Hirsi Ali heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland (hetgeen eigenlijk al vaststaat), ze moet worden uitgezet. Hij heeft aan minister Rita Verdonk gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen: ''Ze heeft ons toen namelijk op het verkeerde been gezet''. Zelf was Nawijn ten tijde van Hirsi Ali's asielprocedure directeur van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Bron: FP
Weet niet of het al gepost was.. maar wat vinden mensen hiervan?

Ik weet het niet zo, maar ik krijg zo wel mijn bedenkingen bij dhr Nawijn.. Alsof hij schreeuwt in een woestijn, zo voelt het..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_37766121
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Moet ik het echt letterlijk voor je opschrijven?
Als je dit soort onzin gaat beweren wel
quote:
Nanking zegt, dat volgens AHM ze van haar geloof is gevallen na 9/11/2001, omdat ze haar geloosfgenoten niet dat soort dingen zag doen.
Dan kan je niet een jaar na dato 9/12/2002 niet roepen in Rondom 10: "Het is mijn geloof. Ik mag roepen dat het achterlijk is"
Ten eerste kun je in dat linkje van jou duidelijk lezen dat ze al veel eerder afstand heeft genomen van de islam en dan nog is het wel haar geloof geweest wat haar uitspraak absoluut geen "leugen" is. Als "ervaringsdeskundige en ex-lid is hier namelijk niks mis mee
quote:
Als je dat wel doet lieg je namelijk
Onzin dus. Dat zou dus betekenen dat kritiek op een religie alleen nog maar mag komen van mensen die er op dat moment nog lid van zijn en dat lijkt me dus geen gezonde ontwikkeling.

Als jij het grootste gedeelte van je leven bent opgevoed met een bepaalde religie dan blijft dat natuurlijk ook jou religie, afstand nemen of eruit stappen verandert daar niet zoveel aan.
quote:
Zo duidelijk voor je?
Nee want het blijft onzin.
quote:
Ik plaatste de link alleen voor de datum van de uitzending van Rondom 10
Had je die dus beter eerst kunnen lezen.
pi_37766280
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:09 schreef NanKing het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die nergens geregistreerd staan en toch gelovig zijn, als je tekst naast dat kaartje had gelezen, had je dat ook gezien.
Ik leg alleen maar uit wat klez bedoelde. Die link heb ik verder niet bekeken, omdat het percentage christenen verder offtopic is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')