abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37735067
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 12:08 schreef Sapstengel het volgende:
Heeft iemand wel eens een sollicitatiebrief in Comic Sans gekregen? .
nee ik gebruik meestal wing dings
Even a broken clock is right twice a day.
pi_37735527
'Ik hoop niet dat uw advertentie een 1 april grap was...."
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:04:42 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37735620
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:01 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
'Ik hoop niet dat uw advertentie een 1 april grap was...."
Die zou nog weleens impact kunnen hebben vermoed ik zo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37735970
ik heb zelf weleens per ongeluk de verkeerde leeftijd vermeld
22 ipv 23 (ik was net jarig geweest) en je wil niet weten hoe vaak ik dat ding gelezen heb voordat ik het postte.

maar aan de andere kant op mijn stageplaats en op de saxion hebben we dat wel vaker aan het handje gehad. En dat heeft nooit erg veel problemen gegeven...(waarschijnlijk vonden ze mijn antwoord van ik ben zo jong als ik me voel wel grappig)
pi_37736567
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:16 schreef IrisVrede het volgende:
ik heb zelf weleens per ongeluk de verkeerde leeftijd vermeld
22 ipv 23 (ik was net jarig geweest) en je wil niet weten hoe vaak ik dat ding gelezen heb voordat ik het postte.
Die fout is makkelijk te voorkomen door je geboortedatum te gebruiken ipv je leeftijd.
Ik vraag me af waarom je uberhaupt je exacte leeftijd noemt in je sollicitatiebrief. Die is toch na te zoeken in je CV?
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:40:45 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37736646
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 12:08 schreef Sapstengel het volgende:
Heeft iemand wel eens een sollicitatiebrief in Comic Sans gekregen? .
"Als typograaf zoek ik altijd de grens van het toelaatbare op..."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_37736805
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:37 schreef Serendips het volgende:

[..]

Die fout is makkelijk te voorkomen door je geboortedatum te gebruiken ipv je leeftijd.
Ik vraag me af waarom je uberhaupt je exacte leeftijd noemt in je sollicitatiebrief. Die is toch na te zoeken in je CV?
weet ik veel >>>zo vaak schrijf ik niet van die brieven. soms heb je een idee en dat voer je uit.
En ik dacht degene die het lezen moet is vast lui dus laat ik dit gegeven maar hier vermelden.
o al 22 (pardon 23) die is in ieder geval oud genoeg moet wat te kunnen. (ik bedenk nu maar ff iets hoor, het is al weer bijna twee jaar terug)
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:53:58 #83
48510 Koen-BE
ik adviseer...
pi_37736962
Wij ontvingen laatst een brief van een man van middelbare leeftijd met als e-mail adres:

blondje49 @hotm...

(voor z'n eigen privacy heb ik z'n mogelijke leeftijd even veranderd )
...en bespaar
  Moderator / Redactie FP donderdag 11 mei 2006 @ 15:11:12 #84
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_37737419
ik zat vorig jaar eventjes bij het CWI, en toen solliciteerde ik bij 3 supermarkten (vakantiewerk enzo) en bij een bouwbedrijf. Wat bleek even later, de brief van supermarkt A was bij C terecht gekomen, en die van B bij het bouwbedrijf

Goden wat voelde ik me stom
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_37737513
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:53 schreef Koen-BE het volgende:
Wij ontvingen laatst een brief van een man van middelbare leeftijd met als e-mail adres:

blondje49 @hotm...

(voor z'n eigen privacy heb ik z'n mogelijke leeftijd even veranderd )
Email adres van de dochter zeker.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:38:28 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_37738243
tvp
Huilen dan.
pi_37738789
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
ik zat vorig jaar eventjes bij het CWI, en toen solliciteerde ik bij 3 supermarkten (vakantiewerk enzo) en bij een bouwbedrijf. Wat bleek even later, de brief van supermarkt A was bij C terecht gekomen, en die van B bij het bouwbedrijf

Goden wat voelde ik me stom
Ik heb in periodes echt 20 brieven per week verstuurd. Daar ging ook weleens wat mis ("mama, mag ik limonaduuuh? krijs!") zodat ik bijvoorbeeld per ongeluk het CV van mijn partner meestuurde of brief voor bedrijf A naar B stuurde

Op de honderden die ik uiteindelijk heb gestuurd heb ik iets van 5 van zulke fouten gemaakt. Dus wat dat betreft is de foutmarge hoopgevend

Toen ik zelf in sollicitatiecommissies zat kreeg ik ook brieven onder ogen van "Geachte Heer" (geen mevrouw?), handgeschreven loopend dikdunschrift (uit de jaren '30 zeg maar) of zinnen als "voor mijn wachtgeldregeling moet ik hierop solliciteren".
En er was eens een kandidate die echt met een rokje aan kwam zetten dat dr gat amper bedekte (en haar string ook niet) en een decolleté tot aan haar navel. Met hangtieten en -billen. Die werd het ook niet
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37739072
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 05:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Iemand die vanuit een werkloosheidsituatie sollicitatiebrieven schrijft, overduidelijk met de intentie NIET geselecteerd te worden, pleegt wat mij betreft fraude, want hij/zij maakt langer gebruik van de WW dan strikt noodzakelijk.

Afstraffen dat soort slampamperij.

En dat er slimmere manieren van ontduiking zijn, weet ik ook wel.
Het is misschien een schok voor je, maar niet iedereen zit in exact dezelfde situatie als jij!

Ik durf zelfs wel te beweren dat het gros van de mensen _wil_ werken en als ze zo'n opmerking over sollicitatieplicht maken, ze daar een gegronde reden voor hebben. Zeker voor mensen met een hogere opleiding is die sollicitatieplicht vaak over de top. Leraren moeten er bijvoorbeeld ook aan voldoen, maar wanneer je in april/mei gaat solliciteren is je begin datum het nieuwe schooljaar, waar je ook solliciteert.
Jesus saves but death prevails.
pi_37739785
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 04:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik heb mensen uitgenodigd die spelfouten in hun brief hadden (voor de functie was goede beheersing van de Nederlandse taal in schrift niet relevant), die vermeldt hadden dat ze als hobby's film kijken en lezen hadden (erg handig voor eenzame rustige nachtdiensten) etc.
Kennelijk is een foutloze beheersing van de Nederlandse taal in schrift ook niet een absolute vereiste om P&O werk te gaan doen

(Ben overigens geen taalpurist maar in deze context vind ik het wel grappig)
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_37742283
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:47 schreef IrisVrede het volgende:

En ik dacht degene die het lezen moet is vast lui dus laat ik dit gegeven maar hier vermelden.
Mooi uitgangspunt.
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:33 schreef quo_ het volgende:

[..]

Kennelijk is een foutloze beheersing van de Nederlandse taal in schrift ook niet een absolute vereiste om P&O werk te gaan doen

(Ben overigens geen taalpurist maar in deze context vind ik het wel grappig)
Touché!! (Oeps Isa...)
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:41:17 #91
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37743170
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 05:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Iemand die vanuit een werkloosheidsituatie sollicitatiebrieven schrijft, overduidelijk met de intentie NIET geselecteerd te worden, pleegt wat mij betreft fraude, want hij/zij maakt langer gebruik van de WW dan strikt noodzakelijk.

Afstraffen dat soort slampamperij.

En dat er slimmere manieren van ontduiking zijn, weet ik ook wel.

Wat mensen zoals jij nog wel eens vergeten, is dat hogeropgeleid werk totaal niet te vergelijken is met lager- en middelbaaropgeleid werk. Voor iemand die achter de lopende band staat, is iedere lopende band goed zat. Hetzelfde geldt voor helpdeskmedewerkers enzo. En als 't bedrijf niet bevalt dan ga je naar een ander bedrijf.

Bij werk voor hogeropgeleiden kan de sollicitatieprocedure alleen al 2 of 3 maanden duren. 't vinden van interessante banen en bedrijven die aansluiten op je opleiding en interesses is knap lastig. En al die tijd moet je maar braaf om de week een nieuwe baan zien te vinden, waar je op kunt solliciteren. Waarbij je 2 sollicitaties in dezelfde week ook niet mag uitsmeren over 2 weken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37745176
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 07:58 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en pas op met je e-mailadres.

funkystud@hotmail.com
sluttykarin@gmail.com

etc.

Niet doen je kan binnen een paar minuten een fatsoenlijk e-mailadres in elkaar zetten (ik kreeg een brief van iemand die een erg idioot e-mailadres had, weet niet meer wat, maar het stond heel stom)
Dat zijn wel erg domme mailadressen zeg. Ik heb zelf ook een ietwat afwijkend adres, maar dat is niet zoiets treurigs als 1 van die voorbeelden (ik had toendertijd geen zin in een naam34@isp.nl adres en moestr iets unieks verzinnen, vandaar). De anecdotes/voorbeelden van jou, The_General en Xennia blijven me trouwens (ook gezien eerdere topics) verbazen. Het zal wel aan mij liggen, maar ik doe toch wel mijn best om niet dat soort stomme fouten te maken in een brief of CV.

Sowieso heb ik een boek met voorbeelden en toelichting erbij gepakt toen ik voor het eerst een sollicitatiebrief moest schrijven. Dat is toch ook niet zo moeilijk? Sturen jullie trouwens wel eens afwijzingen met dit soort punten naar mensen om ze op te voeden?
pi_37745302
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:41 schreef gronk het volgende:

[..]
Bij werk voor hogeropgeleiden kan de sollicitatieprocedure alleen al 2 of 3 maanden duren. 't vinden van interessante banen en bedrijven die aansluiten op je opleiding en interesses is knap lastig. En al die tijd moet je maar braaf om de week een nieuwe baan zien te vinden, waar je op kunt solliciteren. Waarbij je 2 sollicitaties in dezelfde week ook niet mag uitsmeren over 2 weken.
De lengte van de procedure is inderdaad een aandachtspunt. Voor zo'n procedure is 2-3 maanden wel erg lang is mijn ervaring, maar 1 maand kan er makkelijk overheen gaan. Dat is trouwens best wel irritant op z'n tijd.

Maar ten aanzien van het 1x per week heb ik toendertijd ook enigszins creatief gedaan. Of je 1x per week doet x4 of 4x in 1 maand maar dan niet 1x per week, dat maakt mijns inziens niet uit.
pi_37745390
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:08 schreef Shivo het volgende:
Ik durf zelfs wel te beweren dat het gros van de mensen _wil_ werken en als ze zo'n opmerking over sollicitatieplicht maken, ze daar een gegronde reden voor hebben. Zeker voor mensen met een hogere opleiding is die sollicitatieplicht vaak over de top. Leraren moeten er bijvoorbeeld ook aan voldoen, maar wanneer je in april/mei gaat solliciteren is je begin datum het nieuwe schooljaar, waar je ook solliciteert.
Bij het vb van leraar. Wat is dan het probleem ? Je maakt een standaard normale brief en die stuur je, geheel volgens de regels, 1x per maand naar 4 verschillende scholen. Nemen ze je aan dan heb je een baan Nemen ze je niet aan dan heb je iig je best gedaan.

Het gaat om die achterlijke brieven "ik solliciteer omdat het moet van het CWI". Heb ook weleens een dergelijke brief onder ogen gehad. "ja ik moet solliciteren en ik heb geen computercapaciteiten" op een advocatenkantoor
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_37745497
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:13 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Bij het vb van leraar. Wat is dan het probleem ? Je maakt een standaard normale brief en die stuur je, geheel volgens de regels, 1x per maand naar 4 verschillende scholen. Nemen ze je aan dan heb je een baan Nemen ze je niet aan dan heb je iig je best gedaan.
In dit specifieke geval is het prima dat er wekelijks gesolliciteerd moet worden. Maar wat nou als de eerste de beste school je meteen aanneemt? Dan moet je dus wachten tot begin nieuwe schooljaar, het heeft geen enkele zin meer om nog verder te solliciteren (je hebt inmiddels al een baan), geen school die je aanneemt voor het begin van het schooljaar. En zulke voorbeelden bestaan er wel meer.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:18:22 #96
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37745541
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:13 schreef UnleashMitch het volgende:

Het gaat om die achterlijke brieven "ik solliciteer omdat het moet van het CWI". Heb ook weleens een dergelijke brief onder ogen gehad. "ja ik moet solliciteren en ik heb geen computercapaciteiten" op een advocatenkantoor
Het gaat erom dat als je wordt aangenomen per 1 juni, om maar eens wat te noemen, dat je dan nog steeds 4 sollicitatiebrieven de deur uit moet gooien voor de maand mei.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37745615
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:18 schreef gronk het volgende:
Het gaat erom dat als je wordt aangenomen per 1 juni, om maar eens wat te noemen, dat je dan nog steeds 4 sollicitatiebrieven de deur uit moet gooien voor de maand mei.
Ow sorry dat haalde ik er niet uit Dat is idd wel achterlijk maar goed het blijven ambtenaren he.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:20:43 #98
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37745617
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:09 schreef drexciya het volgende:

[..]

De lengte van de procedure is inderdaad een aandachtspunt. Voor zo'n procedure is 2-3 maanden wel erg lang is mijn ervaring, maar 1 maand kan er makkelijk overheen gaan. Dat is trouwens best wel irritant op z'n tijd.
Klopt. Want je hebt daardoor ook maar een of twee banen waar je echt voor wilt gaan. En 't gaat dan ook om bedrijven waar je ook een aantal jaren wilt of zult gaan werken. Om die knop om de week totaal om te zetten vind ik best lastig. Nogmaals, voor een baan achter de lopende band zijn dat soort dingen totaal geen issue, maar als hogeropgeleide moet je toch iets van commitment met een bedrijf kunnen laten zien tijdens het sollicitatiegesprek.
quote:
Maar ten aanzien van het 1x per week heb ik toendertijd ook enigszins creatief gedaan. Of je 1x per week doet x4 of 4x in 1 maand maar dan niet 1x per week, dat maakt mijns inziens niet uit.
Formeel is dat dus fraude, en volgens de rechtse usertjes hier mag dat dus 'keihard worden aangepakt'.
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:45:51 #99
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37748155
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:20 schreef gronk het volgende:

[..]

Formeel is dat dus fraude, en volgens de rechtse usertjes hier mag dat dus 'keihard worden aangepakt'.
Toen ik tijdelijk in de WW zat zei men bij het CWI anders dat ik gewoon 4x in de maand mocht sollicteren en dat dat niet per se 1x in elke week hoefde te zijn.
[KNE]-Mod
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:55:28 #100
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37748441
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:45 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Toen ik tijdelijk in de WW zat zei men bij het CWI anders dat ik gewoon 4x in de maand mocht sollicteren en dat dat niet per se 1x in elke week hoefde te zijn.
Dan bofte je dat je een flexibele CWI'er had. Op de formulieren van 't GAK/UWV moest ik netjes een sollicitatiedatum invullen, en mocht 't voorkomen dat ik twee of drie sollicitaties in een week had, en dan twee weken niets, dan was dat jammer, maar dan had ik dus niet aan de vereisten voldoen. Ik heb zo zelfs wel eens een brief thuisgekregen van het UWV, waarom ik me niet hield aan mijn sollicitatieplicht, en of ik wel wist dat ik daarmee in overtreding was.

Overigens waren die lijers dan wel weer zo suf om maar vijf regeltjes voor het invullen van al je sollicitaties te geven. Dus ze kijken alleen maar of je netjes aan hun interpretatie van de regels voldoet, en niet verder.
pi_37752908
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:18 schreef gronk het volgende:

Klopt! Mijn vader had al een baan gekregen, maar moest van de WW doorsolliciteren omdat die baan pas over een week of 6 startte. Hij vond dat echt belachelijk en kreeg de neiging om maar op directeursfuncties e.d. te solliciteren
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:25:17 #102
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37754454
Ik heb wel eens een sollicitatiebrief onder ogen gekregen die was afgedrukt op het briefpapier van de Rabobank, waarvoor het mailadres van de sollicitant van de Rabobank was gebruikt en die dus duideiljk onder werktijd was gemaakt!
Brief hebben we niet eens gelezen.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:41:57 #103
47509 JeRa
Authentic
pi_37756496
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:25 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb wel eens een sollicitatiebrief onder ogen gekregen die was afgedrukt op het briefpapier van de Rabobank, waarvoor het mailadres van de sollicitant van de Rabobank was gebruikt en die dus duideiljk onder werktijd was gemaakt!
Brief hebben we niet eens gelezen.
In alle haast heeft een hardwerkende persoon zijn CV niet thuis meer kunnen uitprinten dus gooit hij dat document tussen alle andere documenten even snel in de printqueue. Met doffe tranen in zijn ogen denkt hij aan de hel die zijn huidige baan heet, maar eventjes fonkelt er iets in zijn ogen door de gedachte dat hij nu wellicht een betere baan gaat krijgen en zijn kinderen kan voeden
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:45:14 #104
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37756585
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:41 schreef JeRa het volgende:

[..]

In alle haast heeft een hardwerkende persoon zijn CV niet thuis meer kunnen uitprinten dus gooit hij dat document tussen alle andere documenten even snel in de printqueue. Met doffe tranen in zijn ogen denkt hij aan de hel die zijn huidige baan heet, maar eventjes fonkelt er iets in zijn ogen door de gedachte dat hij nu wellicht een betere baan gaat krijgen en zijn kinderen kan voeden
Vervelend he?!
Mijn tip in dergelijke gevallen: print het uit op blanko papier. Dat is ook vast wel te vinden bij de Rabobank.
pi_37757843
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:28 schreef Capetown het volgende:
Ik heb in 1997 open sollicitaties gestuurd naar een aantal notariskantoren in de regio. Ik kwam er toen na het versturen van ál die brieven achter dat ik in mijn CV als geboortedatum had gezet: 2 september 1997.

Niet verrassend dat ik bij geen enkel kantoor succes had.

Van één notaris kreeg ik via de fax mijn CV terug met daar fijntjes bijgeschreven: "Ik neem geen baby's aan.".
Ik ben geboren in 1983, had ik per ongeluk 1938 van gemaakt. Kreeg ik netjes een mailtje: wat 'kras' dat u nog solliciteert.

In dat jaar zou ik volgens mijn CV 65 worden.
pi_37758112
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 05:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee steunfraudeurs zijn fijne lui wil je zeggen?
Nee, maar steunfraude afkeuren en er tegen optreden, is nog wat anders dan expliciet genoegen scheppen in het melden van steunfraude. Dat laatste is vooral een eigenschap dat de NSB in de bekende jaren tot een weerzinwekkende organisatie maakte. Dus tja...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:22:25 #107
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37760673
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:46 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee, maar steunfraude afkeuren en er tegen optreden, is nog wat anders dan expliciet genoegen scheppen in het melden van steunfraude. Dat laatste is vooral een eigenschap dat de NSB in de bekende jaren tot een weerzinwekkende organisatie maakte. Dus tja...
In de tijd dat ik bij de Sociale Verzekeringsbank in 't archief werkte, zag ik geregeld brieven in 't dossier waarin iemand uit de buurt geschreven had 'kunt u eens kijken bij meneer of mevrouw X, want er stopt daar heel vaak een taxi voor de deur en daar kunnen ze vast geen geld voor hebben.', of 'meneer X woont al tijden samen met mevrouw Y, en ze hebben allebei een eenpersoonspensioen! Schande!'

vrijdag 12 mei 2006 @ 14:26:40 #108
47509 JeRa
Authentic
pi_37760803
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:22 schreef gronk het volgende:

[..]

In de tijd dat ik bij de Sociale Verzekeringsbank in 't archief werkte, zag ik geregeld brieven in 't dossier waarin iemand uit de buurt geschreven had 'kunt u eens kijken bij meneer of mevrouw X, want er stopt daar heel vaak een taxi voor de deur en daar kunnen ze vast geen geld voor hebben.', of 'meneer X woont al tijden samen met mevrouw Y, en ze hebben allebei een eenpersoonspensioen! Schande!'

Dat zijn ongetwijfeld bejaarden die toch niets beters te doen hebben dan 24/7 voor het raam naar buiten zitten te kijken (en met dit weer buiten op het bankje) en de buren in de gaten te houden. Fijne lui
pi_37760947
Mijn vriend is vorig jaar een tijdje werkloos geweest, en moest dus ook verplicht solliciteren. Toen kregen we van het CWI een vacature opgestuurd, wat volgens hen wel wat voor mijn vriend was, maar hij zag die baan absoluut niet zitten.

Omdat we toen nog niet wisten dat je op die vacatures niet persé hoefden te reageren, heb ik een brief namens hem geschreven:

Geachte heer / mevrouw.

Hierbij solliciteer ik naar de funtie van XXX
Voor meer info verwijs ik u naar mijn C.V

Met vriendlijke groet,

XXX.

Werd ie een week later opgebeld, dat ie op gesprek mocht komen
pi_37761093
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:31 schreef mara25 het volgende:
Werd ie een week later opgebeld, dat ie op gesprek mocht komen
Ze wilden vast iemand die héél erg to the point was
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:56:49 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37761693
Zelf nog geen rare dingen in mijn CV gezien. Wel een keer een rare reactie van een bedrijf waar ik gesolliciteerd had. De brief met een uitnodiging voor een tweede gesprek begon met "Geachte heer De Vries,". Leuk, maar zo heet ik niet, en dat was dus mijn opponent, naar later bleek.

[ Bericht 4% gewijzigd door Duvel op 12-05-2006 15:04:46 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37761918
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 04:51 schreef Ringo het volgende:
Een VMBO'er op snuffelstage:

"Ik wil graag soliciteren naar die baan als vakkenvuller. omdat ik heb mijn ambities om later de baas van een winkel te worden. Neem mij want ik kom altijd op tijd en hou van fluiten op me werk. Als het niet veel geld verdient is het niet zo erg want het is maar voor even."

En toch zou ik zoiemand meteen vragen langs te komen voor een gesprek.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37761980
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:19 schreef ki_ki het volgende:
ja hoe fout is een handgeschreven brief nu eigenlijk? soms is het juist zelfs een vereiste, omdat ze je handschrift willen '(uit)lezen'
Da's echt niet fout hoor, ik zou alleen niet ruitjespapier gebruiken met een bedrijfslogo van een voormalig werkgever als sollicitant.
En vooral ook niet melden dat je eigenlijk niet meer wil werken maar vanwege een bepaalde vut-regeling toch nog moet solliciteren.

Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_37762070
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 06:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gemiddeld 4 per maand. Dat is niet belachelijk veel.

Ik ben laatst die hele mallemolen doorgegaan, contract liep af, had nog geen andere baan behalve wat freelance werk dus dan word je zo ongeveer gedwongen het CWI te bezoeken.

Behalve de bureaucratische rompslomp die er op je af komt, werd ik helemaal gek van het sfeertje daar. Wat een troosteloosheid. Heb een knoop doorgehakt, risico genomen en de uitkeringsaanvraag voortijdig vrijwillig stopgezet.

Ik MOEST wel flink solliciteren dus. En als ik wat rondsnuffel op internet, heb ik zo 4 sollicitaties bij elkaar gesprokkeld. In één dag.

Wat zeuren ze nou, die luie donders?
Klopt. Ik ben ooit eens bij het "CWI voor jongeren" geweest. Het eerste wat ze vroegen was: "Wil je bij de Burger King werken?"

Ik had binnen 10 dagen een baan. Gewoon via het uitzendbureau. Het CWI presteerde het nog wel eens om na een maand te bellen met een kansloze vacature, terwijl ik al lang door had gegeven werk te hebben.
pi_37762642
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:09 schreef Toeps het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben ooit eens bij het "CWI voor jongeren" geweest. Het eerste wat ze vroegen was: "Wil je bij de Burger King werken?"

Ik had binnen 10 dagen een baan. Gewoon via het uitzendbureau. Het CWI presteerde het nog wel eens om na een maand te bellen met een kansloze vacature, terwijl ik al lang door had gegeven werk te hebben.
Praat me niet van het CWI (en het Kliq):

CWI-pief:Wil u tegeltjes zetten?
Cliënt:Ik ben net geopereerd aan een hernia, dat mag ik niet
CWI-pief: Bent u gekeurd?
Cliënt:Nee
CWI-pief:Dan moet u tegeltjes gaan zetten
Cliënt:Dat kan ik niet
CWI-pief:Nou, omdat ik u mats hoeft u geen tegeltjes te zetten

Één maand later:

CWI-pief:Hier heeft u 5 vacatures om tegeltjes te gaan zetten
Cliënt: Dat soort werk heeft mij juist een hernia bezorgd, dat kan ik niet.
CWI-pief:Bent u daarvoor gekeurd?
Cliënt: Nee.
CWI-pief:Dan moet u...
Cliënt: Zeg, kunt u mij niet laten keuren
CWI-pief:Nee.
Cliënt:Dus ik kan geen kant op
CWI-pief:Haha, eigenlijk niet he. Maar omdat ik u mats...

Één maand later:

CWI-pief: Heeft u nog gereageerd op vacatures
Cliënt:Ja, deze maand 20 keer
CWI-pief:Ook op vacatures voor tegeltjeszetter?

Kennis van me. Hij kan er nu om lachen. Ik toen ook al Die man had volgens mij een fetish voor het zoveel mogelijk mensen laten tegeltjeszetten.
Overigens zijn dit soort taferelen een stuk minder grappig bij zaken als een donornier etc.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:09:49 #116
73888 DIA
die ja .....
pi_37771634
dat schrijven ze omdat ze niet aangenomen willen worden, voor de uitkering
pi_37772427
Tegen wie heb je het nou?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:49:35 #118
73888 DIA
die ja .....
pi_37772553
oa tegen jou
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:10:19 #119
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37773028
ah nico moet nu in de kledingzaak verkopen, pas hij helemaal niet!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_37773092
Nico?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:12:43 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37773110
sorry verkeerde topic
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:17:41 #122
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37773266
Hoi,

ik wil werken, u wilt dat het werk gedaan is aan het eind van de maand
ik wil aan het eind van de maand geld om m'n rekeningen te betalen.
Ik denk dat we er wel uit kunnen komen.

Groetjes,
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:19:07 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37773317
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:19 schreef ki_ki het volgende:
ja hoe fout is een handgeschreven brief nu eigenlijk? soms is het juist zelfs een vereiste, omdat ze je handschrift willen '(uit)lezen'
handgeschreven brief is een pre, zeker als je een beetje mooi schrijfhandschrift hebt. Het is m in tegenstelling tot een paar jaar geleden niet meer verplicht.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:20:10 #124
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37773352
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:17 schreef Yildiz het volgende:
Hoi,

Groetjes,
die vind ik wel ok eigenlijk. Eerlijk en to the point
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_37773450
quote:
Hoi,

Groetjes,
Om wat voor functie ging dit?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:27:52 #126
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37773641
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Om wat voor functie ging dit?
Die las ik wel eens ergens op FOK!, hiero.
Schijnt te werken bij grote bedrijven.
pi_37773750
Oh. Dat was niet echt de insteek van dit topic, geloof ik.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:34:44 #128
73888 DIA
die ja .....
pi_37773863
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die las ik wel eens ergens op FOK!, hiero.
Schijnt te werken bij grote bedrijven.
echtwaar
dit heeft toch niks meer met motivatie of liefde voor het vak te maken?
je laat zo alleen blijken slaaf van het systeem te zijn
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:39:35 #129
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_37774045
In een sollicitatiebrief van iemand die wilde komen werken als secretaresse:

'En ik ben zeer bedreven in het zetten van een geurig bakje koffie'
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:40:35 #130
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37774073
lijkt me een belangrijke taak van een secretaresse
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_37774127
Überhaupt van vrouwen toch?

vrijdag 12 mei 2006 @ 22:43:30 #132
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_37774171
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

die vind ik wel ok eigenlijk. Eerlijk en to the point
Als de gevraagde kwaliteiten zijn "hardwerkend, eerlijk en straigt to the point" lijkt mij zo'n brief iig een eerste gesprekje waard
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:43:57 #133
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_37774182
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lijkt me een belangrijke taak van een secretaresse
Voor een secretaresse die werkte in het stenen tijdperk wel ja.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:50:47 #134
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37774379
Heb ooit eens een brief gezien met als achtergrond in zwart-wit een A4-grote pasfoto van de kansloze dude......

(=verkapt tvp....)
Quiero Verte A Mi Lado, Mi Amor
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:11:45 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37775069
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:34 schreef DIA het volgende:

[..]

echtwaar
dit heeft toch niks meer met motivatie of liefde voor het vak te maken?
je laat zo alleen blijken slaaf van het systeem te zijn
Of juist niet. En er gewoon geen fuck om geven.

Als je nou echt niet gemotiveerd was, had je die brief niet verzonden.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:15:30 #136
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37775170
"will work for food"
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:17:35 #137
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_37775238
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:29:40 #138
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37775576
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:17 schreef Daffodil31LE het volgende:
[afbeelding]
pi_37779442
Nu we toch met tips bezig zijn:

Een maar van mij is manager in een telefoonwinkel en die heeft altijd wel leuke verhalen.

Maar je moet op 2 dingen goed letten zegt hij:

Gebruik een emailadress waarvan je zeker weet dat ze het via google niet in vage site's terrecht komen.

En de belangrijkste :

Gooi je voor en achternaam even grondig door google e.d. heen,of je niet op vage site's terrecht komt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_37779510
Briljante tips... Als je dan immers gelinkt wordt met allerlei hardcore animalporn sites, dan verander je je naam gewoon ff voordat je gaat solliciteren...
I was an atheist until I realized I was God
  zaterdag 13 mei 2006 @ 02:35:20 #141
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_37779614
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 02:25 schreef kastanova het volgende:
Briljante tips... Als je dan immers gelinkt wordt met allerlei hardcore animalporn sites, dan verander je je naam gewoon ff voordat je gaat solliciteren...
Whehehe
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_37845173
Ja inderdaad...

Ik heb niets te verbergen hoor, als je op mijn naam zoekt krijg je vast wel allerlei pittige informatie hoor
Daar heeft een bedrijf toch niets mee te maken, wat jij in je (Uitgaan &) Vrije Tijd uitspookt? Dat interesseert ze toch niet?

Toch?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37846865
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

-knip-
  maandag 15 mei 2006 @ 15:57:41 #144
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37847194
quote:
Ach, daar begin ik niet aan hoor, hoeveel mensen heten er nou "Jansen"? Nou? Kijk, dat bedoel ik maar.

Daarover trouwens; soms googled men op je naam natuurlijk, en ik had een keer dat men zei van "Heb je ook een eigen internetsite" dus ik van "Ja, en dat weet u ook want ik zag dit bedrijf vanochtend nog in mijn referrerlijstje.".

Overigens is de commentspam nu zo hevig dat men nu vast zou beginnen over waarom ik te lui ben om de software te updaten.
[KNE]-Mod
pi_37850267
quote:
Lijkt me leuk voor een experimentje. Je naam veranderen in Jan de Vries terwijl je eigenlijk Halil El Maghreb heet en dan letten op de gezichten als je binnen komt zetten.
Of expres een naam aannemen van een bukkake-site.

Overigens ken ik een aantal zeer donkere adoptiekinderen met namen als Klaas-Jan en Tjibbe ( ). Die hebben die reactie dus standaard
pi_37850314
Als ze op mijn naam zoeken dan vinden ze allerlei dames met mijn naam, maar ik ben er geen één van.
- vrouw van 36 met twee kinderen? eh, nee, niet ik...
- een goudsmid...nee, weer niet
- een vrouw die aan diverse marathons meedoet! Ik lijk dan wel heel sportief maar weer ik niet helaas

Gelukkig geen pornosterren oid met mijn naam
pi_37862754
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:18 schreef Pune het volgende:
Of "Gister lees ik u melding van die vacatur voor Sorteerder. Ik ben daar heel interesant in."
pi_37862869
quote:
Hoi,

Groetjes,
Yildiz! Hebben ze je weer vrijgelaten.
pi_37862933
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klopt! Mijn vader had al een baan gekregen, maar moest van de WW doorsolliciteren omdat die baan pas over een week of 6 startte. Hij vond dat echt belachelijk en kreeg de neiging om maar op directeursfuncties e.d. te solliciteren
"In opdracht van het CWI solliciteer ik hierbij naar de functie van ... Mijn CV vindt u aangehecht."

Dat had een kennis van m'n stiefpa gedaan toen hij 2 jaar voor z'n pensioen ontslagen werd en nog 4 jaar uitkering te goed had of zo.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 16 mei 2006 @ 10:38:58 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37871225
Gisteren in de brievenbus:
quote:
Plaats, [insert datum]

Mijne Heren,

Onlangs is het diensverband tussen mijn voormalige werkgever en mij beëindigd.
Langs deze weg wil ik derhalve informeren of er binnen uw organisatie een functie vacant is.
Ik ben in de leeftijd van [insert leeftijd] jaar.

Hopende op een spoedige reactie uwerzijds.

Met vriendelijke groet,
De datum en leeftijd waren met pen ingevuld...

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjeen op 16-05-2006 12:28:44 (quote gefixt...) ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')