wist ff niet welke forum ik moest nemen. Dit gaat over natuurlijke verschijnselen (dus hun lippen/ogen/neusgaten), en zoals het staat "vragen over roerende en onroerende organismen, foto's en al het andere met betrekking op de levende have".quote:
Je begrijpt hem iets verkeerd, ze hebben gemeenschappelijke afwijkingen van 'de blanke mens', zoals grote neusgaten. Of dikke lippen:quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:33 schreef Dirty_Harry het volgende:
ehmmmm 't is niet zo dat alleen afrikanen uiterlijke kenmerken hebben hoorVolgens mij heb ik ze nml. ook...
Sterker nog, we hebben ze allemaal
Is er dan minder zuurstof in de lucht van Afrikaquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het verhaal achter de neus heb ik afgelopen week nog gehoord, maar dat ben ik weer een beetje vergeten. Maar ik dacht dat het te maken had met meer zuurstof opnemen of zo.
per ademnhaling halen ze meer zuurstof binnen, waaardoor ze harder kunnen lopen naar die waterput 4 km verderop.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:42 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Is er dan minder zuurstof in de lucht van Afrika
klappen ze niet over je hoofd als je 140 rijdt in je cabrioquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:54 schreef Bellator het volgende:
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Waarom hebben blanken relatief kleine lippen?
Iedereen bedankt!quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:50 schreef Deetch het volgende:
Neus is groter voor meer koeling van de ingeademde lucht. Het neuskanaal van europeanen is minder wijd zodat de koude lucht beter opgewarmd kan worden voor het je longen bereikt.
Woestijnnegerquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:50 schreef Deetch het volgende:
Neus is groter voor meer koeling van de ingeademde lucht. Het neuskanaal van europeanen is minder wijd zodat de koude lucht beter opgewarmd kan worden voor het je longen bereikt.
Chinezen vinden trouwens alle Europeanen op elkaar lijken. Zij letten op andere details dan wij. Europeanen hebben ook uiterlijke kenmerken.
Als je trouwens de gemiddelde oerwoudneger (Ivoriaan, Congolees) vergelijkt met een woestijnneger (somalier/ethiopier/keniaan) zie je ook zeker verschillen.
jij wordt met de dag saaierquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:18 schreef Conflict het volgende:
[..]
Die zitten toch al in een slachtofferrol.
wij veel meer met water bezig zijn maybe? kbedoel china is nou niet echt zonder polderland over algemeen? heb een vermoeden dat het daar aanligt..quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:08 schreef VoreG het volgende:
Maar waarom zijn wij langer en zijn chinezen zo klein?
je lijkt ervan uit te gaan dat alles door evolutie te verklaren is. de instelling bij uistek om een confirmation bias te ontwikkelen!quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:37 schreef Scepsis het volgende:
Welk evolutionair voordeel heeft dat, gezien hun land van orgine?
Als je het wetenschappelijk bekijkt mag je dat ondertussen wel doen ja.quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
je lijkt ervan uit te gaan dat alles door evolutie te verklaren is. de instelling bij uistek om een confirmation bias te ontwikkelen!
Ja, dat doe ik ook. Heb jij dan een andere verklaring?quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
je lijkt ervan uit te gaan dat alles door evolutie te verklaren is. de instelling bij uistek om een confirmation bias te ontwikkelen!
in dit geval zou ik het me ZEKER ook afgevraagd hebben!quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:29 schreef IHVK het volgende:
Aan de TS: Stel je voor dat FOK! een Afrikaans forum was en de mensen zich daar afvroegen waarom Europeanen van die kleine lipjes hebben.
Zo werkt dat niet hoor (er vanuitgaande dat alleen chinezen met elkaar kinderen krijgen en niet gemixt worden met nederlandse genen). Door goed eten veranderen hun genen niet ineensquote:Op donderdag 11 mei 2006 10:36 schreef Mikado het volgende:
Zet een chinees in Nederland neer en binnen 3 generaties is 'ie even lang als een Nederlander.
Ah, jij denkt dat 'de mens' blank begon?quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:37 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Je begrijpt hem iets verkeerd, ze hebben gemeenschappelijke afwijkingen van 'de blanke mens', zoals grote neusgaten. Of dikke lippen.
Verkeerde kant op. Wij 'blanken' zijn veel pigment verloren omdat het pigment de zongevoede vitamineaanmaak inhibeert.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
De donkere huid is ook te verklaren door de zon, ze hebben veel meer pigment als ons en zijn dus minder gevoelig voor verbranden.
Da's een vd eerste snuggere opmerkingen in dit topic.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ah, jij denkt dat 'de mens' blank begon?
V.
Pygmeeën eigenlijk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Da's een vd eerste snuggere opmerkingen in dit topic.
De vraagstelling zou op grond van mitochondrisch DNA-onderzoek moeten zijn: waarom verschilt de rest van de wereldbevolking zoveel van Bosjesmannen? Geloof ik.
ok, dat is inderdaad logischer.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:35 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Verkeerde kant op. Wij 'blanken' zijn veel pigment verloren omdat het pigment de zongevoede vitamineaanmaak inhibeert.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ok, dat is inderdaad logischer.
alhoewel, adam en eva waren toch blank![]()
Volgens mij niet, tenzij je de oorspronkelijke pymeeënbevolking bedoeld die ws. genetisch identiek was aan de oorspronkelijke (ws. Khoisan) bewoners van het Afrikaanse continent en die later vermengd is geraakt met met name Bantubevolking. Vooral qua talen hebben deze een aantal interessante substraten achtergelaten in de lijn Sudan-Congo. Genetisch gezien zijn de huidige pygmeeën meer Bantu dan Khoisan inmiddels.quote:
Evenals Jezus, desondanks ons aller Heiland!quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ok, dat is inderdaad logischer.
alhoewel, adam en eva waren toch blank![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ah, jij denkt dat 'de mens' blank begon?
V.
Hoe gaat dat dan precies in zijn werkquote:Op donderdag 11 mei 2006 11:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dikke lippen is inderdaad om te voorkomen dat de lippen uitdrogen door de warmte/weinig water.
Het is onjuist te stellen dat de achterblijvers zich niet verder hebben ontwikkeld. Het is niet alsof een Bosjesman een lopend fossiel is ofzo, het is gewoon een moderne mens (Homo Sapiens Sapiens) net als jij en ik.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:49 schreef VoreG het volgende:
Niet racistisch bedoeld, maar wie zijn er eigenlijk meer veranderd ten opzichte van de apen/1e mensen? Zijn ze in Afrika meer 'trouw' gebleven daaraan of zijn wij erg veranderd?
Ik bedoelde echte pygmeën jah. Overigens vraag ik me af waar de Oompha Loompha's fylogenetisch zitten.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Volgens mij niet, tenzij je de oorspronkelijke pymeeënbevolking bedoeld die ws. genetisch identiek was aan de oorspronkelijke (ws. Khoisan) bewoners van het Afrikaanse continent en die later vermengd is geraakt met met name Bantubevolking. Vooral qua talen hebben deze een aantal interessante substraten achtergelaten in de lijn Sudan-Congo. Genetisch gezien zijn de huidige pygmeeën meer Bantu dan Khoisan inmiddels.
We zijn allemaal gelijk geevolueerd t.o.v. de apen. Afrikanen hebben alleen een donkerdere huidskleur omdat ze heel de dag in de zon leven en dus meer bescherming van de huid nodig hebben dmv pigment.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:49 schreef VoreG het volgende:
Niet racistisch bedoeld, maar wie zijn er eigenlijk meer veranderd ten opzichte van de apen/1e mensen? Zijn ze in Afrika meer 'trouw' gebleven daaraan of zijn wij erg veranderd?
geen idee eigenlijk, maar ik kan me iets voorstellen dat de huid dikker is, er meer vocht in de lippen zit, meer weefsel.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:51 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan precies in zijn werk
Het omgekeerde zou dan ook waar moeten zijnquote:Op woensdag 10 mei 2006 20:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop kenmerken eigenlijk bijkomende effecten zijn van andere mutaties. Zo zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat de bredere en grotere neus van veel Afrikanen veroorzaakt is door een algehele vergroting van de prognastiek van het onderste gedeelte van het gelaat (dat het zeg maar als geheel verder naar voren is gekomen).quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:51 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan precies in zijn werk
Mwah, jij hebt het volgens mij toch echt over 'afwijkingen' t.o.v. de 'blanke mens', terwijl het eerder de blanke mens is die afwijkt. Daarnaast stel ik je een vraag.quote:
Welja, als je gewezen wordt op je eigen tompzinnige redeneringen is de ánder per definitie een lul. Prima.quote:Jij loopt weer eens aandacht te zoeken
Agossie, deed het pijn? Op de lange blanke teentjes getrapt?quote:krijg toch een leven kneus.
Dank je. Alleen... TS lijkt het met mijn 'afwijkende' mening niet eens, geloof ikquote:Op donderdag 11 mei 2006 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Da's een vd eerste snuggere opmerkingen in dit topic.
precies.quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
die plooi, zou dat gewoon niet gewoon een esthetische voorkeur zijn? 15.000 jaar geleden vonden ze mensen met ronde ogen aantrekkelijker en sindsdien hebben we mensen met ronde ogen. Niks evolutionaire omgevingsdruk of zo (of het moet zijn dat mensen op iets vallen wat "anders" is omdat anders betekent andere genen en het is gezonder om met iemand voort te planten wiens genen erg verschillen van de jouwe)quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop kenmerken eigenlijk bijkomende effecten zijn van andere mutaties. Zo zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat de bredere en grotere neus van veel Afrikanen veroorzaakt is door een algehele vergroting van de prognastiek van het onderste gedeelte van het gelaat (dat het zeg maar als geheel verder naar voren is gekomen).
Zo is het eigenlijk ook een raadsel waarom de mongolenplooi (bij de ogen van Aziaten/Amerikaanse Indianen én Khoisan) ooit verdwenen is en specifiek bij de genoemde bevolkingsgroepen nog bestaat. Alle foetussen hebben die plooi namelijk, alleen verdwijnt hij bij de meeste rassen.
ik denk dat negers verder geevolueerd zijn want zij hebben minder lichaamshaarquote:Op donderdag 11 mei 2006 11:49 schreef VoreG het volgende:
Mischien komt het door de warmere leefomgeving van hun.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik denk dat negers verder geevolueerd zijn want zij hebben minder lichaamshaar
quote:Op maandag 15 mei 2006 18:55 schreef Neuroscience het volgende:
Lijken op is geen zekerheid voor verwantschap![]()
Daar evolutie geen doel noch richting kent is het onmogelijk om 'verder' dan iets anders te evolueren. Je kunt natuurlijk wel spreken over de mate waarin verschillende soorten van een gemeenschappelijke verschillen in veranderd genetisch materiaal. Bij de mens is er globaal gezien weinig tot geen verschil.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik denk dat negers verder geevolueerd zijn want zij hebben minder lichaamshaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |