abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37709701
ja duh, ze zijn zwart. Toch vertonen ze naast dat nog genoeg andere kenmerken, zoals je dat hier goed kunt zien.

Zo hebben ze oa. opvallend grote ogen; waarom eigenlijk?
Want in het warme Afrika is er vrij veel zonlicht, zou het dus niet handiger zijn dat ze kleinere ogen hebben ?
Verder zie ik het ook niet echt in waarom ze grote neusgaten hebben. Hebben die vrij dikke lippen misschien ook iets te maken om voldoende vochtreserve te kunnen behouden

Om een antwoord te vinden waarom ze deze uiterlijke kenmerken hebben, heb ik ff gezocht met google. Echter, dan stuit ik vrijwel tegen (anti-)racistische troep. Vandaar dit topic, grapjes kunnen achterwege gelaten worden.

Graag serieuze antwoorden aub
pi_37709795
Die albino-afrikanen zijn niet echt moeders mooiste.

Waarom staat dit trouwens in F&F?
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:33:45 #3
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_37709896
ehmmmm 't is niet zo dat alleen afrikanen uiterlijke kenmerken hebben hoor Volgens mij heb ik ze nml. ook... Sterker nog, we hebben ze allemaal
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
pi_37709930
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:30 schreef Biancavia het volgende:
Waarom staat dit trouwens in F&F?
wist ff niet welke forum ik moest nemen. Dit gaat over natuurlijke verschijnselen (dus hun lippen/ogen/neusgaten), en zoals het staat "vragen over roerende en onroerende organismen, foto's en al het andere met betrekking op de levende have".
pi_37709972
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:33 schreef Dirty_Harry het volgende:
ehmmmm 't is niet zo dat alleen afrikanen uiterlijke kenmerken hebben hoor Volgens mij heb ik ze nml. ook... Sterker nog, we hebben ze allemaal
Je begrijpt hem iets verkeerd, ze hebben gemeenschappelijke afwijkingen van 'de blanke mens', zoals grote neusgaten. Of dikke lippen:

Zoiets zul je minder snel bij een gewone blanke vrouw aantreffen, vandaar een van mn vragen: waarom hebben ze vaak dikke lippen? Welk evolutionair voordeel heeft dat, gezien hun land van orgine?
pi_37710047
Oeh intressant

Verder ben ik ook benieuwd waarom Chinezen bijvoorbeeld kleiner zijn dan Westerlingen. Dat moet toch ook ergens uitgemaakt hebben, denk ik.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:40:32 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37710048
Het verhaal achter de neus heb ik afgelopen week nog gehoord, maar dat ben ik weer een beetje vergeten. Maar ik dacht dat het te maken had met meer zuurstof opnemen of zo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_37710074
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het verhaal achter de neus heb ik afgelopen week nog gehoord, maar dat ben ik weer een beetje vergeten. Maar ik dacht dat het te maken had met meer zuurstof opnemen of zo.
Is er dan minder zuurstof in de lucht van Afrika
pi_37710229
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:42 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Is er dan minder zuurstof in de lucht van Afrika
per ademnhaling halen ze meer zuurstof binnen, waaardoor ze harder kunnen lopen naar die waterput 4 km verderop.

De uiterlijke verschillen tussen Afrikanen, Arabieren, Chinezen, Amerikanen, Papoea's etc etc, is gewoon een bewijs van Darwin.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_37710260
Neus is groter voor meer koeling van de ingeademde lucht. Het neuskanaal van europeanen is minder wijd zodat de koude lucht beter opgewarmd kan worden voor het je longen bereikt.
Chinezen vinden trouwens alle Europeanen op elkaar lijken. Zij letten op andere details dan wij. Europeanen hebben ook uiterlijke kenmerken.
Als je trouwens de gemiddelde oerwoudneger (Ivoriaan, Congolees) vergelijkt met een woestijnneger (somalier/ethiopier/keniaan) zie je ook zeker verschillen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_37710312
Alle kenmerken hebben evolutie-technisch wel hun redenen. Negers zijn gebouwd om te overleven in droge, zonnige, warme gebieden. Met een grote neus kun je beter ademen (warme lucht bevat minder zuurstof) en grote lippen drogen minder snel uit ofzo.

Aziaten en Europeanen zullen om dezelfde soort redenen wel kleiner gebouwd zijn, kleine oogjes, lichtere huid hebben etc.
pi_37710329
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Waarom hebben blanken relatief kleine lippen?
pi_37710402
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:54 schreef Bellator het volgende:
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Waarom hebben blanken relatief kleine lippen?
klappen ze niet over je hoofd als je 140 rijdt in je cabrio
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_37710447
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:50 schreef Deetch het volgende:
Neus is groter voor meer koeling van de ingeademde lucht. Het neuskanaal van europeanen is minder wijd zodat de koude lucht beter opgewarmd kan worden voor het je longen bereikt.
Iedereen bedankt!

Nu nog die lippen en ogen graag, daar ben ik ECHT benieuwd naar...
pi_37713768
Hebben negers dan grotere ogen?? Nooit opgevallen. Kun je je beter afvragen waarom aziaten 'spleetogen' hebben. Ik denk vanwege de zon, omdat ze afstammen van de eskimo's, waarbij zon op de sneeuw erg fel was.
pi_37713903
Maar waarom zijn wij langer en zijn chinezen zo klein?
pi_37715256
Schopje naar WFL!
pi_37715360
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:50 schreef Deetch het volgende:
Chinezen vinden trouwens alle Europeanen op elkaar lijken. Zij letten op andere details dan wij. Europeanen hebben ook uiterlijke kenmerken.
Als je trouwens de gemiddelde oerwoudneger (Ivoriaan, Congolees) vergelijkt met een woestijnneger (somalier/ethiopier/keniaan) zie je ook zeker verschillen.
Woestijnneger
pi_37715375
Elk ras heeft toch bepaalde unieke uiterlijke kenmerken? Waarom alleen afrikanen eruit lichten?
pi_37715601
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:10 schreef Entonie het volgende:
Waarom alleen afrikanen eruit lichten?
Die zitten toch al in een slachtofferrol.
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:37:00 #21
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37715969
Laat ik het evolutionaire antwoord geven: omdat het werkt! Overigens is een 'vet cool' kenmerk van Afrikanen sikkelcelanemie dat gek genoeg niet 'ras'-afhankelijk is, maar 't werkt.

Overigens zijn de verschillen tussen de Afrikanen onderling groter dan de verschillen tussen Afrikanen en Europeanen (*shock* zelfs qua huidskleur). Veel gebieden in Afrika hoor je, antropomorfologisch, in te delen naar 'stam'. Eigenlijk hoor je een ieder in te delen naar 'stam' of combi daarvan. Naar een persoon of 'kenmerk' verwijzen door het continent te noemen is net zo zinvol als de neusvorm te koppelen aan de term zoogdier.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37716269
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:18 schreef Conflict het volgende:

[..]

Die zitten toch al in een slachtofferrol.
jij wordt met de dag saaier
pi_37716424
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:08 schreef VoreG het volgende:
Maar waarom zijn wij langer en zijn chinezen zo klein?
wij veel meer met water bezig zijn maybe? kbedoel china is nou niet echt zonder polderland over algemeen? heb een vermoeden dat het daar aanligt..
verder blijkt dat japanners (en rest van de aziatische bevolkingen) enorm snel groeien per generatie.

ik ben iig meer benieuwd waardoor ze van die 'ingesloten' ogen zeg maar hebben. Wind klinkt niet zo logisch voor me, want in nederland hebben we constant met redelijke wind te maken.
pi_37716495
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:50 schreef Entonie het volgende:

[..]

jij wordt met de dag saaier
ik vind jou juist steeds toffer worden!
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:26:03 #25
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_37717284
Terug Vind Papua
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_37717400
Aan de TS: Stel je voor dat FOK! een Afrikaans forum was en de mensen zich daar afvroegen waarom Europeanen van die kleine lipjes hebben.

Wat een rare TT trouwens.
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:41:48 #27
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37717781
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:37 schreef Scepsis het volgende:
Welk evolutionair voordeel heeft dat, gezien hun land van orgine?
je lijkt ervan uit te gaan dat alles door evolutie te verklaren is. de instelling bij uistek om een confirmation bias te ontwikkelen!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:59:56 #28
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_37718367
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:41 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

je lijkt ervan uit te gaan dat alles door evolutie te verklaren is. de instelling bij uistek om een confirmation bias te ontwikkelen!
Als je het wetenschappelijk bekijkt mag je dat ondertussen wel doen ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_37718770
quote:
[..]

Ja, dat doe ik ook. Heb jij dan een andere verklaring?

Vast niet.
pi_37718799
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:29 schreef IHVK het volgende:
Aan de TS: Stel je voor dat FOK! een Afrikaans forum was en de mensen zich daar afvroegen waarom Europeanen van die kleine lipjes hebben.
in dit geval zou ik het me ZEKER ook afgevraagd hebben!

Dus... daar heb ik nog steeds geen antwoord op! Dus, leg me eens uit waarom Kaukasische volkoren smallere lippen hebben en negroïde volken veel dikkere?
pi_37719068
mmhh heb wat rond zitten kijken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lip
valt weinig iets evolutanairs bij te verklaren mmh...

kwam zelf met het idee dat in afrika over algemeen warmere klimaten zijn waardoor isolering van warmte minder belangrijk is? Met name het bloed dat door de lippen stroomt..

anderzijds maar bedenken dat over algemeen mensen met grotere lippen in afrika bleven en dit gewoon zo bleef..?
pi_37719654
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bepaalde kenmerken die de verschillende 'rassen' kenmerken het gevolg zijn van seksuele selectie en niet direct een evolutionair voordeel hebben.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_37730304
Dat Chinezen korter zijn lijkt mij vrij logisch: als je al vele generaties alleen op een rijst-dieet staat, dan heb je onvoldoende goede voeding om je genetische mogelijkheden volop te benutten. Zet een chinees in Nederland neer en binnen 3 generaties is 'ie even lang als een Nederlander.

En alle uiterlijke kenmerken hebben inderdaad vaak verband met de omgeving, zoals licht, lichtval, temperatuur, vochtigheid en zelfs stof.
pi_37730554
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:36 schreef Mikado het volgende:
Zet een chinees in Nederland neer en binnen 3 generaties is 'ie even lang als een Nederlander.
Zo werkt dat niet hoor (er vanuitgaande dat alleen chinezen met elkaar kinderen krijgen en niet gemixt worden met nederlandse genen). Door goed eten veranderen hun genen niet ineens En ook al hebben ze het in hun genen om wel goed te groeien bij goed eten dan zou je dat direct al merken als zo iemand in Nederland komt (het meest bij kinderen).

Maar misschien is het wel zo dat daar altijd tekort aan voedsel was in Azie (of alleen weinig voedzaam voedsel), waardoor alleen de kleine mensjes overleefden die minder voedsel nodig hebben. Al ben ik daar nog niet echt van overtuigd (overal in de wereld was vroeger geen overvloed aan voedsel, zoals dat nu is in de westerse wereld).
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:49:25 #35
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37730626
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:37 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Je begrijpt hem iets verkeerd, ze hebben gemeenschappelijke afwijkingen van 'de blanke mens', zoals grote neusgaten. Of dikke lippen.
Ah, jij denkt dat 'de mens' blank begon?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:12:34 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37731201
TT ietswat aangepast zodat het wat duidelijker is (hoop ik).
pi_37731431
Europeanen zijn en vooral vanaf belgie/frankrijk en noordelijker zijn vrij lang omdat ze/we veel zuivelproducten eten/drinken heb ik wel eens begrepen.

Chinezen hebben spleetogen ivm zon en wind/zand.
Er zijn ook afrikaanse woestijnvolken met spleetogen en relatief lange wimpers tegen zand en wind.

Dikke lippen is inderdaad om te voorkomen dat de lippen uitdrogen door de warmte/weinig water.

De donkere huid is ook te verklaren door de zon, ze hebben veel meer pigment als ons en zijn dus minder gevoelig voor verbranden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:35:31 #38
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37731736
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:

De donkere huid is ook te verklaren door de zon, ze hebben veel meer pigment als ons en zijn dus minder gevoelig voor verbranden.
Verkeerde kant op. Wij 'blanken' zijn veel pigment verloren omdat het pigment de zongevoede vitamineaanmaak inhibeert.
pi_37731943
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Da's een vd eerste snuggere opmerkingen in dit topic.
De vraagstelling zou op grond van mitochondrisch DNA-onderzoek moeten zijn: waarom verschilt de rest van de wereldbevolking zoveel van Bosjesmannen? Geloof ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:45:28 #40
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37731968
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De vraagstelling zou op grond van mitochondrisch DNA-onderzoek moeten zijn: waarom verschilt de rest van de wereldbevolking zoveel van Bosjesmannen? Geloof ik.
Pygmeeën eigenlijk.
pi_37731975
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:35 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Verkeerde kant op. Wij 'blanken' zijn veel pigment verloren omdat het pigment de zongevoede vitamineaanmaak inhibeert.
ok, dat is inderdaad logischer.

alhoewel, adam en eva waren toch blank
Fiets
pi_37731991
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
pi_37732039
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:45 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Pygmeeën eigenlijk.
Volgens mij niet, tenzij je de oorspronkelijke pymeeënbevolking bedoeld die ws. genetisch identiek was aan de oorspronkelijke (ws. Khoisan) bewoners van het Afrikaanse continent en die later vermengd is geraakt met met name Bantubevolking. Vooral qua talen hebben deze een aantal interessante substraten achtergelaten in de lijn Sudan-Congo. Genetisch gezien zijn de huidige pygmeeën meer Bantu dan Khoisan inmiddels.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37732060
Niet racistisch bedoeld, maar wie zijn er eigenlijk meer veranderd ten opzichte van de apen/1e mensen? Zijn ze in Afrika meer 'trouw' gebleven daaraan of zijn wij erg veranderd?
pi_37732098
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Evenals Jezus, desondanks ons aller Heiland!
pi_37732125
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

Eh... dat beweer ik niet eens. Jij loopt weer eens aandacht te zoeken, krijg toch een leven kneus.
pi_37732132
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dikke lippen is inderdaad om te voorkomen dat de lippen uitdrogen door de warmte/weinig water.
Hoe gaat dat dan precies in zijn werk
pi_37732153
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:49 schreef VoreG het volgende:
Niet racistisch bedoeld, maar wie zijn er eigenlijk meer veranderd ten opzichte van de apen/1e mensen? Zijn ze in Afrika meer 'trouw' gebleven daaraan of zijn wij erg veranderd?
Het is onjuist te stellen dat de achterblijvers zich niet verder hebben ontwikkeld. Het is niet alsof een Bosjesman een lopend fossiel is ofzo, het is gewoon een moderne mens (Homo Sapiens Sapiens) net als jij en ik.
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:52:54 #49
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37732154
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Volgens mij niet, tenzij je de oorspronkelijke pymeeënbevolking bedoeld die ws. genetisch identiek was aan de oorspronkelijke (ws. Khoisan) bewoners van het Afrikaanse continent en die later vermengd is geraakt met met name Bantubevolking. Vooral qua talen hebben deze een aantal interessante substraten achtergelaten in de lijn Sudan-Congo. Genetisch gezien zijn de huidige pygmeeën meer Bantu dan Khoisan inmiddels.
Ik bedoelde echte pygmeën jah. Overigens vraag ik me af waar de Oompha Loompha's fylogenetisch zitten.
pi_37732156
quote:
We zijn allemaal gelijk geevolueerd t.o.v. de apen. Afrikanen hebben alleen een donkerdere huidskleur omdat ze heel de dag in de zon leven en dus meer bescherming van de huid nodig hebben dmv pigment.
pi_37732214
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:51 schreef Scepsis het volgende:

[..]

geen idee eigenlijk, maar ik kan me iets voorstellen dat de huid dikker is, er meer vocht in de lippen zit, meer weefsel.

Dat soort dingetjes waardoor de lippen dus dikker zijn en minder last van uitdroging hebben.
Fiets
pi_37732227
quote:

[..]

Het omgekeerde zou dan ook waar moeten zijn
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_37732285
quote:

[..]

Ik denk dat een hoop kenmerken eigenlijk bijkomende effecten zijn van andere mutaties. Zo zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat de bredere en grotere neus van veel Afrikanen veroorzaakt is door een algehele vergroting van de prognastiek van het onderste gedeelte van het gelaat (dat het zeg maar als geheel verder naar voren is gekomen).

Zo is het eigenlijk ook een raadsel waarom de mongolenplooi (bij de ogen van Aziaten/Amerikaanse Indianen én Khoisan) ooit verdwenen is en specifiek bij de genoemde bevolkingsgroepen nog bestaat. Alle foetussen hebben die plooi namelijk, alleen verdwijnt hij bij de meeste rassen.
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:58:31 #54
136 V.
pi_37732300
quote:

[..]

Eh... dat beweer ik niet eens.
Mwah, jij hebt het volgens mij toch echt over 'afwijkingen' t.o.v. de 'blanke mens', terwijl het eerder de blanke mens is die afwijkt. Daarnaast stel ik je een vraag.
quote:
Jij loopt weer eens aandacht te zoeken
Welja, als je gewezen wordt op je eigen tompzinnige redeneringen is de ánder per definitie een lul. Prima.
quote:
krijg toch een leven kneus.
Agossie, deed het pijn? Op de lange blanke teentjes getrapt?

Leer eerst maar normaal redeneren en discussiëren, en ga dan eens een lesje beledigen voor gevorderden volgen. Hier wordt mijn pis niet lauw van

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:00:54 #55
136 V.
pi_37732369
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dank je. Alleen... TS lijkt het met mijn 'afwijkende' mening niet eens, geloof ik

Maar ja, hij heeft iets met afwijkingen geloof ik...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37739683
Dit topic is echt een non-issue. Het anwoord op de vraag waarom Afrikanen bepaalde kenmerken is hetzelfde antwoord als op de vraag waarom mensen rechtop lopen, waarom vogels vliegen, of waarom zoogdieren onder te verdelen zijn in carnivoren, herbivoren, en omnivoren.

Omdat het gebeurt is en er selectiedruk was om het zo te houden. Dat weten alle slimmen mensen in dit topic tóch wel
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:44:32 #57
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37783233
quote:

[..]

precies.
Sommige kenmerken hebben andere oorzaken. Vroeger waren populaties kleiner en als er dan iemand was die zich succesvol voortplant krijg je zijn dominante uiterlijke kenmerken in de populatie. Lengte of spierkracht bijvoorbeeld.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:47:40 #58
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37783320
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat een hoop kenmerken eigenlijk bijkomende effecten zijn van andere mutaties. Zo zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat de bredere en grotere neus van veel Afrikanen veroorzaakt is door een algehele vergroting van de prognastiek van het onderste gedeelte van het gelaat (dat het zeg maar als geheel verder naar voren is gekomen).

Zo is het eigenlijk ook een raadsel waarom de mongolenplooi (bij de ogen van Aziaten/Amerikaanse Indianen én Khoisan) ooit verdwenen is en specifiek bij de genoemde bevolkingsgroepen nog bestaat. Alle foetussen hebben die plooi namelijk, alleen verdwijnt hij bij de meeste rassen.
die plooi, zou dat gewoon niet gewoon een esthetische voorkeur zijn? 15.000 jaar geleden vonden ze mensen met ronde ogen aantrekkelijker en sindsdien hebben we mensen met ronde ogen. Niks evolutionaire omgevingsdruk of zo (of het moet zijn dat mensen op iets vallen wat "anders" is omdat anders betekent andere genen en het is gezonder om met iemand voort te planten wiens genen erg verschillen van de jouwe)
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:49:01 #59
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37783361
quote:
ik denk dat negers verder geevolueerd zijn want zij hebben minder lichaamshaar
pi_37852192
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Mischien komt het door de warmere leefomgeving van hun.
Wat me opvalt is dat ze (in mijn ogen) wat meer op apen lijken, door hun na voren geplaatste mond.
pi_37852352
Lijken op is geen zekerheid voor verwantschap
  maandag 15 mei 2006 @ 19:00:53 #62
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37852512
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:55 schreef Neuroscience het volgende:
Lijken op is geen zekerheid voor verwantschap

Tenreks & Egels
  maandag 15 mei 2006 @ 19:13:44 #63
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37852886
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Daar evolutie geen doel noch richting kent is het onmogelijk om 'verder' dan iets anders te evolueren. Je kunt natuurlijk wel spreken over de mate waarin verschillende soorten van een gemeenschappelijke verschillen in veranderd genetisch materiaal. Bij de mens is er globaal gezien weinig tot geen verschil.

Overigens is het lichaamshaar wel een intressante kwestie; bij ons westerse europeanen (ook VS) is de diversiteit van lichaamsbeharing enorm. Van dikke wintervachten tot een gebrek, waarschijnlijk een punt waarop al millenia niet meer geselecteerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')