(overigens was alles natuurlijk prima in de vs, maar deed een gebrek aan internet in rimboe mijn deelname in dit draadje de das om;)quote:The album was leaked on to filesharing networks on Sunday, August 13, 2006.
quote:Het thema van dit album is overigens gebaseerd op een tragisch oud Japans volksverhaal:
Een arme man vindt een gewonde kraanvogel in het bos en verzorgt deze totdat hij weer kan vliegen. Enkele dagen later verschijnt er een vrouw aan zijn deur, ze worden verliefd en trouwen. Omdat ze arm zijn stelt de vrouw voor dat de man een speciale stof gaat verkopen die zij weeft, op voorwaarde dat hij nooit een kijkje zal nemen in de kamer waar zij de stof fabriceert. Uiteindelijk overwint zijn nieuwsgierigheid het en gluurt hij de kamer binnen. Daar ontdekt hij dat zijn vrouw een kraanvogel is, dat ze haar eigen veren plukt en deze in de stof verwerkt. Wanneer zij hem ziet, vliegt ze voorgoed weg....
Misschien dat ze tekstueel wel 1 verhaal vormen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:19 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Begint steeds beter te worden. De titelsongs zijn erg mooi, alsook Yankee Bayonet, O Valencia en Sons & Daughters.
Vind het alleen raar dat ze sommige nummers aan elkaar hebben geplakt. Alsof ze er van het label maar 10 nummers op mochten zetten..
Het vormt sowieso 1 verhaal (Het Crane Wife-gedeelte dan).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:30 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Misschien dat ze tekstueel wel 1 verhaal vormen?
Maar ik ben nog te lui geweest om op de teksten te letten.![]()
The Best Song Ever : Robyn Hitchcock: "The Ghost Ship"quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:07 schreef bigshadow het volgende:
Goede keuzes van Colin, beetje komkommertijd bericht voor de rest
http://www.pitchforkmedia(...)st_List_Decemberists
ja helaas wel. denk dat ik ze dit keer maar wel ga bekijken, vorige keer niet geweest.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:23 schreef bigshadow het volgende:
Goed dat ze komen, jammer dat het weer in A-dam is, weer reizen en haasten![]()
Werkelijk? Dat lijkt me bijna zeker erg jammer, want met name Laura Veirs vond ik wel fantastisch op de gelekte versie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:45 schreef Summerteeth het volgende:
Ligt het aan mij of is Yankee Bayonet (briljant!) opnieuw ingezongen?
Ik heb ondertussen ook tickets.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 02:08 schreef Summerteeth het volgende:
21 februari 2007 > Amsterdam! Dat wordt de 4e keer dat ik ze zie in 2,5 jaar tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |