abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66811609
Nu 'al'? 2 weken van tevoren valt wel mee toch... En ach ja, ik heb ook een hekel aan wma, maar over 2 weken koop ik het album en heb ik het toch in hq mp3
pi_66811688
Valt inderdaad wel mee. Ik dacht dat die in mei zou komen.
pi_66823977
Hmm. Ik ben nog niet bijzonder onder de indruk, geloof ik. Misschien komt dat nog als ik bij een volgende luisterbeurt meer op de tekst en het verhaal ga letten, maar muzikaal klinkt het me te veel als een Crane Wife, maar dan zonder de spannende elementen erin.
  zondag 8 maart 2009 @ 14:12:14 #229
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_66824999
Zelfde mening als thijsdetweede, hoewel ik na vijf nummers ofzo goede hoop had dat 't een episch spektakel zou worden. Nu ik de plaat in z'n geheel heb gehoord, ben ik toch wat terughoudender.
pi_66953847
Ik vind 'em tot nu toe ook nog niet super fantastisch spectaculair, terwijl sommigen juist echt he-le-maal lyrisch zijn (met name op Last.fm).. Ik mis toch wel beetje liedjes in de trant van Castaways and Cutouts.. Maar daar op hopen was sowieso wel een beetje ijdele hoop denk ik.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:45:44 #231
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66959270
Ik ben ook nog niet overdonderd, maar bij een conceptalbum als deze zal ik me echt even in de teksten moeten verdiepen. Zeker bij Meloy, de woordkunstenaar. Won't want for Love vind ik overigens echt schitterend!
  zondag 22 maart 2009 @ 21:26:11 #232
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67306402
En na een anderhalve week intensief beluisteren ben ik helemaal om. Magnus Opus.
pi_67316676
Pitchfork denkt er anders over!

http://pitchfork.com/reviews/albums/12842-the-hazards-of-love/

Maar das Pitchfork.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:05:56 #234
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_67317674
Volledig terecht. Goede recensie ook (en da's zeldzaam voor Pitchfork).
  maandag 23 maart 2009 @ 13:18:26 #235
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67321951
Eerst dit zeggen:
quote:
Nobody got into the Decemberists for the riffs.
En vervolgens is het enige commentaar dat hij op de plaat heeft:
quote:
On disc, though, it's largely missing the catchy choruses and verisimilar emotions that previously served as ballast for the Decemberists' gaudy eccentricities.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:59:06 #236
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_67346426
Ik moet zeggen dat ik hem na 2 luisterbeurten zeker niet vind tegevallen. Ik vind hem best wel goed eigenlijk.

Andere de andere kant begrijp ik ook wel weer dat veel mensen hem vinden tegenvallen. De liefhebbers van popliedjes met een kop en een start komen er wat bekaaid van af. Het is een conceptplaat die zich als geheel laat beluisteren. Het komt allemaal wat pretentieuzer over. Op zich niet erg als die pretenties maar worden waargemaakt. Voor mij lijkt dat wel het geval. Of het echt een topper gaat worden moet nog blijken.
pi_67401574
Jézus, wat is die goed! Dit nieuwe stijltje van ze pakt nog beter uit dan ik had verwacht. De aaneensluiting van de nummers zorgen voor een unieke sfeer op het album, en ik blijf maar nieuwe dingen ontdekken met elke luisterbeurt.

Een must-buy!
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:35:01 #238
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67402048
Ik vind hem na 1 keer luisteren ook meevallen. Er staan een paar mindere nummer, maar ook zeker wat pareltjes op.
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:07:02 #239
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_67405520
Ik vind het nieuwe album maar niks, helaas. Moet er misschien nog een keer voor gaan zitten met lyrics, maar qua muziek vind ik er maar weinig an. Maar volgens mij is Hazards of Love gewoon een typisch hate if or love it - album, en ik ben bang dat ik in die eerste categorie zit.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_67425600
Recensie van nu.nl
quote:
The Decemberists - The Hazards of Love
Uitgegeven: 24 maart 2009 08:47
Laatst gewijzigd: 24 maart 2009 08:51

Na het succesvolle ‘The Crane Wife’ uit 2006 komen The Decemberists opnieuw met een conceptplaat. Dit keer draait de plaat rond het liefdesverhaal tussen Margaret die in de stad woont, en William, een mystieke bosbewoner.

Het resultaat is een folkvariant op de welbekende rockopera. Om dit idee te laten slagen heeft de band voor de verschillende karakters gastzangeressen ingezet. Zo neemt Becky Stark van Lavender Diamond de stem van Margaret op zich en komt Shara Worden (My Brightest Diamond) opdraven voor de partijen van de boze boskoningin.

Tot zover verhaal en cast. Voor ‘The Hazards of Love’ hebben The Decemberists een mix van jaren ‘70 progrock, hardrock en stevige saus van folk in elkaar gezet. Duidelijk is dat het bindmiddel in deze cd de Europees/Ierse folk traditie is. De insteek is een verhaal vertellen, en de muziek is daar begeleiding en instrument in. Door de folkpopdeuntjes kan ineens een Focus-achtige Clavecimbe partij klinken om vervolgens over te gaan in een Zepellin gitaarriff.

‘The Hazards of Love’ is een plaat die je het beste in zijn geheel kunt luisteren. De samenhang van de nummers, de overgangen zitten erg sterk in elkaar. Er is niet een nummer dat er echt uit springt. Niet omdat de plaat vlak is, maar juist omdat hij zo’n homogeen geheel vormt.

Toch zijn er enkele nummers die iets meer opvallen, al is het alleen maar omdat ze er in verschillende delen op staan. Zo valt de titelsong vier keer erg op, met name de afsluiter van de cd blijft in je hoofd geramd zitten.

Dat geldt helemaal voor het breekpunt in de plaat, ‘The Wanting Comes in Waves / Repaid’. Niet alleen ligt dit nummer midden in de folkopera en lijkt het een omslagpunt in de verhaallijn, maar ook komen in dit nummer alle stijlen die door de plaat heen de revue passeren tezamen.

In 6.27 min gaan The Decemberists van Emerson, Lake & Palmer naar Jefferson Airplane, langs een poppy refreintje en tussen de seventies hardrockgitaren door. Een nummer dat je blijft draaien.

Met ‘The Hazards of Love’ hebben The Decemberists een potentieel klassieker geschreven. Je moet er wel even voor gaan zitten, maar als je de plaat een aantal keer hebt gehoord valt alles zijn plek, en is het een blijvertje.

© NU.nl/Tjeerd van Erve
pi_67468053
Gister de cd aangeschaft, hij staat vandaag min of meer op repeat, en verdomd! Hij begint te groeien. Ik durf het nog geen Magnum Opus te noemen (pfaf, de u-declinatie is onzijdig), maar een stuk beter dan 2 weken geleden.
pi_67469294
Ik vind het nieuwe album best geniaal. Alle songs gaan naadloos in elkaar over, alsof je naar 1 lang nummer aan het luisteren ben. Het is gewoon een album die je vanaf het begin tot het eind moet luisteren en niet allemaal door elkaar of los.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 10:44:38 #243
239628 Levi12
Indie-tuig
pi_67488403
Precies. Geen shuffle, gewoon laten lopen. Chris Walla heeft wederom bewezen een zeer goede producer te zijn. En Meloy is een fantastische tekstschrijver.
Lees mijn bitch, stelletje blogs. Tyler. En Trevor. En Leviathan.
pi_67493200
Sinds wanneer is 'geen shuffle' een overtuigend argument? Ik draai altijd en alleen maar albums.
Bach, de Beatles en de Beach Boys lieten al zien dat een album de entiteit is, niet het liedje.

Toegegeven, in dit geval zou het helemaal stupide zijn om liedjes te gaan draaien. Maar datzelfde kon je van Tommy zeggen
  zaterdag 28 maart 2009 @ 15:33:40 #245
239628 Levi12
Indie-tuig
pi_67494827
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Sinds wanneer is 'geen shuffle' een overtuigend argument? Ik draai altijd en alleen maar albums.
Bach, de Beatles en de Beach Boys lieten al zien dat een album de entiteit is, niet het liedje.

Toegegeven, in dit geval zou het helemaal stupide zijn om liedjes te gaan draaien. Maar datzelfde kon je van Tommy zeggen
Ik gebruik het niet als argument. Wat ik wil zeggen is dat je het album het beste van voren af aan in zijn geheel moet luisteren. Zo komt het het beste tot zijn recht.
Lees mijn bitch, stelletje blogs. Tyler. En Trevor. En Leviathan.
pi_67500717
Prachtalbum! En inderdaad niet op shuffle zetten.
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  zondag 29 maart 2009 @ 16:30:23 #248
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_67520951
Ik vind het toch wel een bijzondere plaat. Als je er even voor gaat zitten houdt hij zeker wel je aandacht vast. Op Shuffle werkt hij trouwens ook wel hoor. Daar kwam ik achter omdat ik hem per ongeluk op Shuffle aan het luisteren was.
Ik vind sommige gitaarpartijen wel wat minder boeiend. Dat logge spel wat in The Queens's Rebuke zit (vanaf 18 seconden ongeveer) vind ik wat minder bij Decemberists passen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_67540142
Tja, wat past er nog wel en niet meer bij de Decemberists? Epische hard-folk, daar hoort zo'n beetje alles met een gitaar wel onder.

Toch wel fascinerend. Ik heb officieel helemaal niets met de jaren 70 rock opera stijl, maar de afgelopen jaren hebben clubs als The Decemberists, Raconteurs en zelfs Green Day het genre wel weer behoorlijk salonfahig gemaakt.
pi_67552634
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:59 schreef thedunno het volgende:Andere de andere kant begrijp ik ook wel weer dat veel mensen hem vinden tegenvallen. De liefhebbers van popliedjes met een kop en een start komen er wat bekaaid van af. Het is een conceptplaat die zich als geheel laat beluisteren. Het komt allemaal wat pretentieuzer over. Op zich niet erg als die pretenties maar worden waargemaakt.
Inderdaad. Persoonlijk vind ik het een heerlijke plaat, maar ik kan ook begrijpen dat mensen het niks vinden.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')