Discografie:quote:Biografie van AMG: Colin Meloy leads the Decemberists, a five-piece outfit whose pop sound has listeners comparing the band with the likes of Neutral Milk Hotel and Belle & Sebastian. Meloy, who hails from Missoula, MT, is the main songwriter for the group. Rounding out the lineup are Ezra Holbrook on drums, Nate Query on upright bass, Jenny Conlee on accordion, and Chris Funk on theremin and pedal steel guitar. Frontman Meloy previously devoted some time to an alternative country group before breaking off to pursue his craft as a singer/songwriter in the city of Portland, a period that eventually led to the Decemberists' formation. He also holds a degree in creative writing. In addition to her duties on the accordion, Conlee also plays piano. Funk is the band's newest member. Before Hush Records released the Decemberists' first album in 2002, the group put out an EP of five tracks. Their full-length debut, Castaways and Cutouts was re-released that same year on the Kill Rock Stars label, and the band began to accumulate a serious fan base. 2003 saw the release of Her Majesty, another fine collection of theatrical indie pop with british folk sensibilities that further cemented their growing reputation as a band to watch. The following year they released the five-part epic EP The Tain, based on the 8th century Irish poem of the same name, followed by their third full-length Picaresque in 2005.
Decemberists zijn niet echt een hype en timmeren al langer aan de weg. Is daarnaast zeker geen britpop, eerder meer folkpop.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:34 schreef -Beer- het volgende:
Nog een indie/britpop bandje. Waar komen ze opeens allemaal vandaan?Of wordt dit gewoon een nieuwe hype?
quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:34 schreef -Beer- het volgende:
Nog een indie/britpop bandje. Waar komen ze opeens allemaal vandaan?![]()
En ondertussen noem je bijna de hele cd opquote:Op woensdag 10 mei 2006 17:20 schreef methodmich het volgende:
The Engine Driver en On The Bus Mall zijn mijn favo's denk ik, hoewel Eli The Barrow Boy en We Both Go Down Together ook sterk zijn.
Nou, net 35 % maar hoor.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:12 schreef Evertje het volgende:
[..]
En ondertussen noem je bijna de hele cd op
Ik vond het niet echt storend hoor, als het optreden goed genoeg is dan is een beetje humor (hoe flauw ook) alleen maar een extra bonus. Gisterenavond werden er bijvoorbeeld mensen uit het publiek getrokken om bas en gitaar te spelen, plus natuurlijk het hele gedoe dat de band "ineens" op het podium in slaap viel en het hele publiek werd gemaand tot zitten. Bij een slecht optreden is zoiets irritant, maar het geluid was gisteren zo loepzuiver en de band was dusdanig goed op dreef dat het hen vergeven is.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:02 schreef DaisyDuke het volgende:
Aardige band, live etaleren ze echter iets te vaak een bijzonder flauw gevoel voor humor.
California One / Youth and Beauty Brigadequote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:25 schreef Evertje het volgende:
Weet iemand de setlist (van de hoofdact) toevallig?
Afvalligen!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:26 schreef Wepeel2 het volgende:
Al die indie-bandjes tekenen opeens op een groot label.
(overigens was alles natuurlijk prima in de vs, maar deed een gebrek aan internet in rimboe mijn deelname in dit draadje de das om;)quote:The album was leaked on to filesharing networks on Sunday, August 13, 2006.
quote:Het thema van dit album is overigens gebaseerd op een tragisch oud Japans volksverhaal:
Een arme man vindt een gewonde kraanvogel in het bos en verzorgt deze totdat hij weer kan vliegen. Enkele dagen later verschijnt er een vrouw aan zijn deur, ze worden verliefd en trouwen. Omdat ze arm zijn stelt de vrouw voor dat de man een speciale stof gaat verkopen die zij weeft, op voorwaarde dat hij nooit een kijkje zal nemen in de kamer waar zij de stof fabriceert. Uiteindelijk overwint zijn nieuwsgierigheid het en gluurt hij de kamer binnen. Daar ontdekt hij dat zijn vrouw een kraanvogel is, dat ze haar eigen veren plukt en deze in de stof verwerkt. Wanneer zij hem ziet, vliegt ze voorgoed weg....
Misschien dat ze tekstueel wel 1 verhaal vormen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:19 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Begint steeds beter te worden. De titelsongs zijn erg mooi, alsook Yankee Bayonet, O Valencia en Sons & Daughters.
Vind het alleen raar dat ze sommige nummers aan elkaar hebben geplakt. Alsof ze er van het label maar 10 nummers op mochten zetten..
Het vormt sowieso 1 verhaal (Het Crane Wife-gedeelte dan).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:30 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Misschien dat ze tekstueel wel 1 verhaal vormen?
Maar ik ben nog te lui geweest om op de teksten te letten.![]()
The Best Song Ever : Robyn Hitchcock: "The Ghost Ship"quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:07 schreef bigshadow het volgende:
Goede keuzes van Colin, beetje komkommertijd bericht voor de rest
http://www.pitchforkmedia(...)st_List_Decemberists
ja helaas wel. denk dat ik ze dit keer maar wel ga bekijken, vorige keer niet geweest.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:23 schreef bigshadow het volgende:
Goed dat ze komen, jammer dat het weer in A-dam is, weer reizen en haasten![]()
Werkelijk? Dat lijkt me bijna zeker erg jammer, want met name Laura Veirs vond ik wel fantastisch op de gelekte versie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:45 schreef Summerteeth het volgende:
Ligt het aan mij of is Yankee Bayonet (briljant!) opnieuw ingezongen?
Ik heb ondertussen ook tickets.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 02:08 schreef Summerteeth het volgende:
21 februari 2007 > Amsterdam! Dat wordt de 4e keer dat ik ze zie in 2,5 jaar tijd
Psst, ze hebben nog meer albums hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:15 schreef SlagerKorrel het volgende:
Ik ga misschien. Hopelijk raakt het niet uitverkocht, dan kan ik op het laatste moment beslissen.
Vind hun beide albums (Picaresque en Crane Wife dus) best goed, maar voel mezelf al dagen niet al te best...
hier hetzelfde. wil ze erg graag zien, maar weet nog niet of 't praktisch haalbaar wordt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:15 schreef SlagerKorrel het volgende:
Ik ga misschien. Hopelijk raakt het niet uitverkocht, dan kan ik op het laatste moment beslissen.
Ik heb net de rest van het topic maar eens doorgelezenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:27 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Psst, ze hebben nog meer albums hoor
Volgens mij wel, zij het aan de late kant.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:29 schreef SlagerKorrel het volgende:
[..]
Ik heb net de rest van het topic maar eens doorgelezen
Maar zijn die eerste twee CD's ook officieel in NL uitgekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |