Racekees | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:19 |
Hallo mensen, Er zal wellicht al eindeloos lang over gediscussieerd zijn, maar ik ben benieuwd welke brandstof nou echt de BESTE PRESTATIE levert. Shell V-Power (verdeelt in duits en nederlands) BP Ultimate Total Excellium Graag alleen serieuze en onderbouwde meningen! Het liefst van mensen uit de auto en motorsport of mensen die heel serieus met de preparatie en functioneren van hun motor bezig zijn. Met alle respect voor de stoplichtsprinters onder ons, maar daarmee krijg je echt geen beeld van een brandstof ![]() Ik wil alleen weten welke van deze 3 brandstoffen het beste is voor de PRESTATIES. Het is voor een professioneel en voor competitie getunede motor. | |
HellRaver | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:36 |
Heb het professioneel gebruikt op het circuit maar weinig verschil onderling gemerkt. Wel tussen Euro 95 en V-Power e.d. Met Euro 98 was dit verschil nog wat kleiner. Voor echt professioneel gebruik kan je beter een eigen mixture maken wat het beste uit de motor haalt. [ Bericht 70% gewijzigd door HellRaver op 09-05-2006 16:43:05 ] | |
SpeedyRich | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:41 |
quote:ik maak die brandstoffen 1 en 2 het verschil is dat gewone brandstof minder geraffineerd is dan de bovenstaande 3 die 3 bevatten minder nox en andere tering zooi. Dus je legt er relatief meer km mee af en je motor slijt minder en is ook schoner. Maar je betaalt er meer voor. ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:52 |
quote:Je werkt voor shell en bp...? Zeker levensmoe? | |
1299 | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:58 |
Not again.. Al dat geblaat.. laat nu eens gewoon een betrouwbare test zien. Waarom is die er niet???? | |
vlad | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:59 |
quote:bevat minder NOx? NOx wordt voornamelijk gevormd door stikstof en zuurstof. Dus beide componenten die in lucht zitten. Hoe is dit dan uit de brandstof te halen? ![]() Of zie ik iets over het hoofd? ![]() | |
Youp | dinsdag 9 mei 2006 @ 17:42 |
quote:wat hij zegt... ![]() maar toch ff ontopic : hoe meer octaan hoe beter de prestaties (wanneer je motorblok hier op afgesteld is (compressie, ontsekingstijdstip)) maar wanneer je echt prestaties wil kan je beter echte racebenzine kopen met wat leuke dopes die je zelf uitzoekt ipv die rommel uit de pomp ![]() | |
Alternate | woensdag 10 mei 2006 @ 11:09 |
Ik zou avgas kopen (100LL) | |
CiQNiZ | woensdag 10 mei 2006 @ 13:49 |
Ik gebruik altijd BP Ultimate... Of het het beste is weet ik niet... Volgens mij wel beter dan V-Power Ik moet 98 tanken, en heb met de V-Power hiero alleen 95 beschikbaar... Maar de BP Ultimate is wel in 98. | |
Racekees | woensdag 10 mei 2006 @ 13:50 |
We zitten vast aan 'gewone handelsbenzine die aan de pomp te krijgen is' ![]() Maar inderdaad, zijn er ook gewoon ECHTE ONAFHANKELIJKE tests geweest? De benzine is voelbaar beter, maar welke is nu gewoon het beste? | |
MikeyMan | woensdag 10 mei 2006 @ 14:10 |
quote:V-power is 97ron... Kun je er net zo goed ingooien... | |
Don_Tom | woensdag 10 mei 2006 @ 15:37 |
Ik kan me herinneren ooit een test gezien te hebben op kassa of iets dergelijks. Bleek dat alleen de "wat snellere autos" er profijt van hadden, ze hebben het toen o.a. op een impreza getest. Welke precies als beste uit de test kwam weet ik niet meer zeker. Of V-power in Nedderland 95 (met wat additieven) of 97 is lopen de meningen over uiteen op internet, ik dacht ook dat het 97 was. In duitsland is V-power 100, en ook ARAL Ultimate is 100. | |
Metro2005 | woensdag 10 mei 2006 @ 15:46 |
Mijn ervaringen met Vpower: motor loopt rustiger, auto verbruikt wel meer (!) , qua rijden totaal 0,0 verschil. Ervaring met BP ultimate: motor loopt precies hetzelfde, qua rijden -> soepelere motor, minder schokkerig bij lage toeren -> qua verbruik: zuiniger. Alleen niet zuiniger genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen. | |
CiQNiZ | donderdag 11 mei 2006 @ 09:40 |
quote:Op de pomp hier stond 95 ![]() | |
genman | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:08 |
als t goed is, staat er bij v-power geen 95. alleen shell v-power, of v-power diesel | |
ConQuestador | vrijdag 12 mei 2006 @ 16:10 |
Racekees: Jij hebt toch ook die race 156 gekocht ? ![]() | |
CiQNiZ | zaterdag 13 mei 2006 @ 17:39 |
quote:Wanneer ik in de gelegenheid ben maak ik ff een foto met mijn telefoon ![]() Bij die Shell waar ik het sowieso 100% zeker weten zag hadden ze helemaal geen 98 toen ik het navroeg, ze zeiden me maar naar een andere pomp door te rijden... | |
P-azz | zaterdag 13 mei 2006 @ 17:43 |
http://www.buchli.nl/news.php?l=0&id=25 klaar met test en al! | |
ddx | zondag 14 mei 2006 @ 22:33 |
vpower gaat er hier zoiezo niet in, minimaal 98 en dat is vpower niet (als je mailt met shell krijg je leuk antwoord dat het 97 is maar ivm regelgeving in nederland dat ze 95 vermelden) heb zoiezo van 'mijn chiptuner' begrepen dat vpower nog wel eens wilt pingelen als motor op 98 is afgeregeld (volgens hem is bp 'het best') | |
CiQNiZ | maandag 15 mei 2006 @ 08:23 |
quote:Ik blij dat ik altijd naar de (wel te dure ![]() quote:Dat is Diesel... | |
P-azz | maandag 15 mei 2006 @ 10:00 |
quote:ohw diesel is nie voor auto's ![]() | |
CiQNiZ | maandag 15 mei 2006 @ 11:03 |
quote:Volgens mij (...) ging de OP over benzine omdat er niet specifiek Diesel werd vermeldt, maar er gewoon over brandstof werd gesproken... Kan ook aan mij liggen hoor... | |
Racekees | maandag 15 mei 2006 @ 19:57 |
BRANDSTOF ja ![]() ![]() | |
CiQNiZ | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:34 |
quote:Wat ik vooral merk aan BP brandstof is dat de motor veel rustiger loopt (stiller dus) maar wel 'feller' is, dit merk ik alleen bij hoge toeren btw... | |
Turquaz52 | vrijdag 19 mei 2006 @ 20:52 |
V-Power, Dat gebruiken wij, en ik moet zeggen als mn vader normaal tankt (Super 98) dan trekt ie gwn normaal op, maar met V-Power trekt hij zeker sneller op, niet overdreven snel maar een klein beetje..:D | |
1299 | vrijdag 19 mei 2006 @ 23:06 |
quote:Goh bedankt voor deze uiterst betrouwbare meting die een ander licht werpt op deze kwestie ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 7 juni 2006 @ 23:06 |
quote:wahahaha, ahh je weet togg, onze auto is een rijdende expiriment, jammer genoeg (RIP) heeft onze -oude- escort met zijn naald 2cm over de 7.000RPM getikt voordat hij de pijp uit ging ![]() ![]() maar we hebben hem wel echt heel hard gexpirimenteert, zoals zonder luchtfilterrijden, en nog 1001 andere dingen, nu is onze primera aan de beurt ![]() | |
1299 | woensdag 7 juni 2006 @ 23:29 |
Tjah sjonnie zijn zit in het bloed I guess ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 7 juni 2006 @ 23:42 |
quote:eej maar 1299 ik zie dat je een 1.3 Colt hebt, je wilt niet wete watwe met de colt van mijn opa hebben gedaan, maar k check je ltr, kga slape ![]() | |
1299 | woensdag 7 juni 2006 @ 23:51 |
Nee ik heb een 1.8 ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 juni 2006 @ 08:03 |
quote:ooh sorry, maar je nick was 1299, dus ging er van uit dat het een 1.3 was ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 8 juni 2006 @ 08:17 |
quote:ben je nou een kloon, of meen je dit allemaal serieus? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 8 juni 2006 @ 08:37 |
quote:ma fault ![]() | |
StefanP | vrijdag 9 juni 2006 @ 04:15 |
quote:C16 of zo. Voor een professionele en competitie motor ga je toch geen 98 gebruiken, daar pak je dedicated race fuel voor. Ik geloof er weinig van dat er tussen die 3 echt merkbaar verschil zit. | |
Metro2005 | vrijdag 9 juni 2006 @ 11:28 |
Vpower: geen verschil BP ultimate: auto liep zuiniger Excelium heb ik nog nooit geprobeerd | |
DS4 | zaterdag 10 juni 2006 @ 09:38 |
Het verschil in prestaties is met de "butt-dyno" (dus je gevoel) niet te meten. Het is zelfs maar de vraag of er echt significante verschillen zijn. V-power in NL heeft het probleem dat het geen 98 is en dus voor motoren die beter presteren met het toenemen van het octaangetal is dat de minste keuze van de drie. V-power in Duitsland is een ander verhaal: 100RON. In het VK is nu overigens een benzine op de markt met 102ROn (wel extreem duur)... | |
Mex_ | zaterdag 10 juni 2006 @ 10:13 |
quote:het VK..? Ik tank zelf trouwens altijd Ultimate ![]() quote:Leuke dingen die je met een auto kunt doen omg ![]() | |
Honda_Crx_V-tec | zaterdag 10 juni 2006 @ 19:35 |
wat is er de lol aan om die auto te verneuken Turquaz52,want zonder luchtfilter rijden is al hartstikke slecht voor de motor alle vuildeeltjes worden niet gefilterd die met de lucht binnen komen, het zit er niet voor niets op | |
PeuRac | zondag 11 juni 2006 @ 01:23 |
Bij de tuner waar mijn auto geweest is werd mij verteld dat de beste resultaten behaalt worden met BP Ultimate, dat is namelijk zeker 98, V-power schijn 97 te zijn. Ik merkte wel verschil tussen 95 en Ultimate, maar ik heb helaas geen betrouwbare link voor je. | |
Turquaz52 | zondag 11 juni 2006 @ 10:41 |
quote:is tog leuk? gewoon expirimenteren?? maar je moet het niet overdrijven en auto's die je graag verneukt zijn toch van die goedkoope wagentjes, (zoals een Kadett, Alto, Swift, Escort etc.etc.) maar 1 ding is zekker, als ik ooit met een honda ga expirimenteren dan zou het niet meer of minder zijn dan de ruitewissers af en op zetten, ![]() ![]() ![]() ![]() en nog iets, ik heb laatst op de prelude team holland forum gelezen dat daar ook een prelude rijder ook zonder luchtfilter reed (half jaar lang) enige wat hij daarop te zeggen heeft: Vermijd gewoon zand, stof en water!! | |
DS4 | zondag 11 juni 2006 @ 11:52 |
quote:Het Verenigd Koninkrijk. In Nederland vaak ten onrechte aangeduid als "Engeland", hetgeen net zo fout is als "Holland". | |
optifree | zondag 11 juni 2006 @ 11:58 |
quote:De bestickering van de pompeilenden in nog al klote bij de Shell, er zijn al veel klachten over gekomen, maar tot nu toe weigeren ze het te veranderen. Verder is V-Power de vervanger voor euro 98, V-Power is 97 ![]() ![]() | |
optifree | zondag 11 juni 2006 @ 12:01 |
quote:Het vermijden van zand, stof en water vind ik nog al knap. Heb je al eens onder een boom in de bloeigestaan? Wel eens een regenbui meegemaakt? En wat dacht je dan van die witte spikels op je auto als hij een tijdje stilstaat? Succes! | |
Turquaz52 | woensdag 14 juni 2006 @ 21:40 |
quote:hey, je moet mij geen suc6 wensen! ik ga zo iets dus mijn Lude niet aan doen hoor ![]() ![]() |