abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 mei 2006 @ 07:29:32 #91
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_37648605
AJAX
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 8 mei 2006 @ 08:03:08 #92
57586 Bananenman
-----------
pi_37648749
Bekerfinale was gekkehuis, sfeer zat er echt goed in, iedereen werd gek, heb mensen zien janken van blijdschap zelfs toen die spelers naar ons toekwamen...
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 mei 2006 @ 08:04:50 #93
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37648759
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_37648865
Terechte overwinning

pi_37648867
Danny moet blijven
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  maandag 8 mei 2006 @ 08:21:30 #96
57586 Bananenman
-----------
pi_37648878
quote:
Op maandag 8 mei 2006 02:16 schreef Tvduijn het volgende:

[..]

Hmm tja ik zat 2e ring (Ondanks dat ik treinkaartje had ) Zit liever op 2e ring arena dan in de kuip. Maar misschien dat 1e ring beter is ja maar daar kan ik niet over oordelen.
Moet je beter je best doen Mensen met buskaarten zaten zelfs beneden...
pi_37649052
Zo'n kutseizoen, maar als je dan ziet wat er aan het eind over is...ongelooflijk eigenlijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 8 mei 2006 @ 08:45:57 #98
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37649106
Godverdomme, heerlijke dag gisteren! Wat is die KJH een geweldenaar!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 8 mei 2006 @ 09:11:31 #99
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37649476
Een aardige wedstrijd met alle ingrediënten. Ik heb wel genoten van de finale. Terechte winnaar? Ik denk het wel, Ajax was op de beslissnede momenten net even scherper, en Huntelaar is zijn gewicht in goud waard. Ik vond het trouwens goed om te zien hoe de spelresgroep zich achter Blind schaarde, en alleen al voor hem vond ik deze overwinning terecht. Voor het bestuur had ik liever gezien dan PSV de beker meegenomen had. Als je op zo'n kneuzige manier met een personeelslid omgaat die zich al meer dan 20 jaar inzet voor de club, verdien je het in mijn ogen niet om als club prijzen te winnen. Maar voor Blind was het goed, zeker weten
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37649500
Dat blind weggaat is zeker. Maar ik hoop dat SBS ook gelijk krijgt met het feit dat de technische staf op moet stappen. Zou niet meer dan heel erg terecht zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_37649797
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat blind weggaat is zeker. Maar ik hoop dat SBS ook gelijk krijgt met het feit dat de technische staf op moet stappen. Zou niet meer dan heel erg terecht zijn.
blind moet ook wel weg, als coach word je afgerekend op de competitie en dan is 4e heel slecht. heb je met gelukt nog kansen op voorronde cl en de beker en die win je dan doet daar niets aan af. Danny is een echte ajacied maar ik vind hem niet geschikt als hoofdcoach. Desalnietteplus moet hij wel behouden blijven voor ajax.

Stelling: Danny Blind was dit jaar nog niet klaar om hoofdcoach bij ajax te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mangoworks2002 op 08-05-2006 09:50:39 ]
  maandag 8 mei 2006 @ 09:31:46 #102
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_37649844
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:43 schreef mitt het volgende:
Zo zien we Heitinga dus graag

Geweldig.
Hij begon anders wel knap bagger ...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 8 mei 2006 @ 09:32:41 #103
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_37649863
En die Hans Kraay Junior vertelde Blind al dat hij officeel was ontslagen
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  maandag 8 mei 2006 @ 09:37:44 #104
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37649966
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:32 schreef HomerJ het volgende:
En die Hans Kraay Junior vertelde Blind al dat hij officeel was ontslagen
Hans Kraay Jr. wekt agressie op, heel gevaarlijk dus in een voetbalstadion, een SV zou uitkomst bieden.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_37649975
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

blind moet ook wel weg, als coach word je afgerekend op de competitie en dan is 5e heel slecht. heb je met gelukt nog kansen op voorronde cl en de beker en die win je dan doet daar niets aan af. Danny is een echte ajacied maar ik vind hem niet geschikt als hoofdcoach. Desalnietteplus moet hij wel behouden blijven voor ajax.

Stelling: Danny Blind was dit jaar nog niet klaar om hoofdcoach bij ajax te worden.
4e
pi_37650018
quote:
Belgische profs vinden Boussoufa de beste

8/5/2006 9 :21

Mbark Boussoufa is verkozen tot Profvoetballer van het Jaar in België. De Nederlandse Marokkaan van AA Gent kreeg de meeste stemmen van zijn collega’s.

404 spelers uit de Belgische Jupiler League konden een keuze maken uit Boussoufa, Pär Zetterberg en Christian Wilhelmsson (beiden Anderlecht). Boussoufa ging met de prijs aan de haal.

De 21-jarige spelverdeler heeft de uitverkiezing te danken aan zijn sterke spel bij AA Gent. Boussoufa was de animator van het team dat als vierde eindigde en zich plaatste voor het UEFA Cuptoernooi.

Het was de tweede individuele prijs die Boussoufa in de wacht sleepte. Eerder legde hij beslag op de Ebbenhouten Schoen voor de beste speler in België met een Afrikaanse achtergrond. Hij is ook nog in de race voor de titels van Jonge Profvoetballer van het Jaar en de Fairplay-prijs.
Zouden ze al met hem hebben gesproken bij Ajax voordat PSV ermee aan de haal gaat
  maandag 8 mei 2006 @ 09:42:17 #107
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37650069
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zouden ze al met hem hebben gesproken bij Ajax voordat PSV ermee aan de haal gaat
Hij gaat niet naar PSV zolang er geen trainer is en dat duurt waarschijnlijk tot half november. Maar Ajax heeft hem niet nodig, dus zal het wel AZ worden.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 8 mei 2006 @ 09:44:41 #108
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37650112
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:42 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Hij gaat niet naar PSV zolang er geen trainer is en dat duurt waarschijnlijk tot half november. Maar Ajax heeft hem niet nodig, dus zal het wel AZ worden.
PSV wacht niet tot half november, als er per 1 juni 2006 nog altijd niemand wilt, dan wordt Jan Wouters de hoofdtrainer. Schijnt officieel/contractueel vastgelegd te zijn.
  maandag 8 mei 2006 @ 09:47:10 #109
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37650167
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

PSV wacht niet tot half november, als er per 1 juni 2006 nog altijd niemand wilt, dan wordt Jan Wouters de hoofdtrainer. Schijnt officieel/contractueel vastgelegd te zijn.
Half november was natuurlijk overdreven. Wouters? OMG...
Wat een vrouw!
spits!
pi_37650176
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:42 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Hij gaat zeker niet naar AZ
pi_37650498
quote:
Ajax, Feyenoord, PSV en AZ zijn de topclubs van Nederland. De wijze waarop de beleidsbepalers deze clubs runnen is schrijnend en beschamend. Mismanagement, kapitaalsvernietiging, naïef gedrag, liegen en bedriegen, ijdeltuiterij, de eigen club in diskrediet brengen; de heren deinzen nergens voor terug. Na Morten Olsen, Jan Wouters, Co Adriaanse en Ronald Koeman lijkt ook Danny Blind zijn werk als trainer niet te mogen afmaken in De Arena. Gedurende die periode vertrokken Leo Beenhakker en Louis van Gaal ook nog eens als technisch directeur en liet Ajax Marco van Basten en John van ’t Schip naar de KNVB vertrekken. Intussen acteren de huidige technisch directeur Martin van Geel en voorzitter John Smile Jaakke zó onnatuurlijk en geforceerd, dat Blind ook wel snapt dat zijn bazen op zoek zijn naar een geschikte opvolger. Ik krijg zelfs sterk de indruk dat Ajax de trainer met frisse tegenzin heeft benoemd, aangezien er binnen de club weinig mensen waren die vertrouwen hadden in zijn capaciteiten. Hij werd uiteindelijk de verantwoordelijke technische man, omdat Van Gaal hem dat had toegezegd en omdat het in een bijzin in een ooit afgesloten contract stond. Blind heeft slecht gepresteerd met Ajax, maar verdient krediet. Tijdens het bewind van Koeman was bijna geen speler meer gelukkig in Amsterdam. Het veel te vroege vertrek van de echte Ajacied Rafael van der Vaart was het resultaat. Vervolgens moest Blind zich redden met de onevenwichtige selectie die al zijn voorgangers en de niet al te succesvolle scoutinggroep hadden achtergelaten.
Natuurlijk heeft Blind fouten gemaakt en hij realiseert zich heel goed dat je als Ajax-trainer niet ongestraft structureel punten mag inleveren tegen modale clubs. Maar dezelfde Blind is ook verantwoordelijk voor de twee gewonnen prestigeslagen tegen Feyenoord en kan het seizoen zelfs nog als een succescoach afsluiten. Van Geel had graag de ooit in Amsterdam ten onrechte geliquideerde Adriaanse teruggehaald. Daar kreeg hij geen steun voor, omdat Ajax slechte ervaringen had met de rentree van Van Gaal. Daarom probeerde de club wanhopig Martin Jol los te weken bij Tottenham Hotspur, Frank Rijkaard is een droomkandidaat die zelfs het ontslag van Blind zou vergoelijken, maar uiteindelijk lijkt de rechterhand van Rijkaard in Barcelona, Henk ten Cate, de begeerde opvolger van Blind. Waarom Ten Cate nu plotseling de verlosser is begrijp ik niet. Hij is Amsterdammer van geboorte, liet provincieclubs verzorgd voetbal spelen, maar heeft geen enkele ervaring met het leiden van een topclub. Het kan goed uitpakken, maar het is opnieuw een sprong in het duister.
  maandag 8 mei 2006 @ 10:04:08 #112
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37650556
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij gaat zeker niet naar AZ
Dan wordt het RC Lens.
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 8 mei 2006 @ 10:05:08 #113
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_37650581
quote:
liet Ajax Marco van Basten en John van ’t Schip naar de KNVB vertrekken
Dit vind ik altijd zo'n onzinnig argument. Alsof je die 2 twee die kans moet ontnemen...
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 8 mei 2006 @ 10:05:54 #114
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_37650597
Blij toe overigens dat Kone vorig jaar is afgekeurd bij Ajax.
  maandag 8 mei 2006 @ 10:06:47 #115
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_37650623
Wanneer wordt er weer zo'n finale gespeeld...?!
Wat een heerlijke dag man!

Weet iemand of die kansloze mongolen op het station in Gouda nog zijn opgepakt? Kwam daar een steen dwars door het raam.... Leipe shit!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_37650630
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:05 schreef zjroentje het volgende:
Blij toe overigens dat Kone vorig jaar is afgekeurd bij Ajax.
Eens.
  maandag 8 mei 2006 @ 10:08:38 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_37650664
Lekker dagje gisteren .

Leidseplein was een lekker feestje achteraf! En tijdens de wedstrijd was het ook erg leuk .

Vanavond toch maar even naar de huldiging, ik kom er toch langs .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_37650897
quote:
Winnende Danny Blind maakt plaats voor volgende verlosser

Tussen liefde en leegte

ROTTERDAM, maandag
Danny Blind kreeg de beker in zijn handen gedrukt en werd gejonast door de spelers die hij allemaal al had omhelsd. Uitgerekend Nourdin Boukhari moest, als inspirerende feestganger, de coach naar het vak met Ajax-supporters duwen. Het was een vreemd gezicht. Boukhari, die lang tussen verkettering en verafgoding pendelde. En Blind, die het seizoen begon en eindigde met een zege op kampioen PSV, maar moet wijken voor de volgende verlosser. ,,De trein rijdt al een poosje en die stop je niet.”

Ook na de ingetogen wijze waarop hij de triomf vierde, bleef Blind uiterlijk onbewogen. ,,Mijn gevoel ligt nog steeds bij deze wedstrijd, dat meen ik echt. En er komt nog een huldiging op het Leidseplein aan waar we van willen genieten. Alle andere gedachten liggen ergens achterin. Pas over een paar dagen, als bijna iedereen is uitgevlogen, zal er een leegte vallen.”

De directie moet vandaag of morgen met een goed betoog komen om de achterban te kalmeren. Blind is geen overlever, geen diplomaat en ook geen teddybeer met een hoge aaibaarheidsfactor. Het is toch vooral zijn reputatie die hem bijkans onaantastbaar heeft gemaakt. Blind behoort tot het selecte gezelschap van mensen die meer dan vijfhonderd wedstrijden voor Ajax speelde. Ruim twintig jaar trouwe dienst; daar maakt de harde kern graag een uitzondering voor. Meer dan tienduizend fans tekenden al de digitale petitie op het internet.

Die status zorgde er dus voor dat Blind een heel seizoen buiten schot bleef en na de succesvolle eindsprint zelfs werd geslagen tot Ridder in de Orde van het Opportunisme. Het zal de pijn van zijn ontslag verzachten. Of de protesten van de aanhang terecht zijn, moet iedereen maar zelf beoordelen op basis van de bestaande feiten. De coach is in elk geval een realist en laat zich niet verblinden door drie doelpunten van Klaas-Jan Huntelaar in de laatste minuut tegen Roda JC, Vitesse en PSV, waardoor Ajax op twee fronten kon blijven strijden, én kon winnen.

Juist omdat hij een volbloed Ajacied is, beseft Blind dat het in Amsterdam als volgt werkt: de Johan Cruyff Schaal is een monster zonder waarde, de beker een troostprijs en plaatsing voor de Champions League vanzelfsprekend. Het zijn nou net de drie podia waarop Blind zich staande hield. De twee belangrijkste criteria zijn het kampioenschap en attractief, verfijnd voetbal. Ajax wachtte er andermaal vergeefs op, ondanks dat Blind vorig seizoen beterschap beloofde.

Blind mocht, zo zei hij, worden afgerekend op zijn eerste volledige jaargang en dat doet de clubleiding dan ook. De Zeeuw kan zich beroepen op een aantal verzachtende omstandigheden, zoals de vele blessures en aflopende contracten, maar uiteindelijk wegen de andere argumenten iets zwaarder. Blind was bovendien op de hoogte van de haperende huishouding, maar zal gedacht hebben dat hij enkele spelers kon overhalen alsnog bij Ajax te blijven. Hij vergiste zich. Rafael van der Vaart was de eerste die zijn biezen pakte en een heel peloton volgde. Dat moet frustrerend geweest zijn.

Maar ook de clubleiding gaat niet vrijuit, al is het aanbrengen van een nuance noodzakelijk omdat twee van de drie directieleden – Martin van Geel en Maarten Fontein – pas dit seizoen aantraden. Beiden hebben dus ook nooit hoogdravend verkondigd dat Ajax zelf zijn trainers zou opleiden. Dat is iets van jaren geleden.

Een verkeerde inschatting, zo is reeds gebleken. Want er werd makkelijk aan voorbijgegaan dat beginnende trainers ook fouten maken en een door Ajax geschoolde coach is niet meteen een hogepriester. Jan Wouters werd vroegtijdig de nek omgedraaid. Blind is de volgende. Je mag je afvragen wat zoiets doet met een trainer die nog maar aan het begin van zijn trainersloopbaan staat.Wouters had er bijvoorbeeld meteen al tabak van en koos voor een derde leven in de kantlijn.

In de huidige directie zijn de rijen gesloten. Het zijn mensen die niets hebben met een oud, ingekapseld gebruik: het beruchte leugentje om bestwil. De Ajacied Blind zou er, zo zei hij, geen moeite mee gehad hebben als de leiding het de laatste maanden gebruikt zou hebben, om hem daarna de deur te wijzen. Daar wilde men niet aan: liever niets zeggen dan liegen. Een respectabel standpunt, dat echter ook krachtig zou zijn gebleven indien Blind onder vier ogen vroegtijdig duidelijkheid had gekregen.

Eigenlijk is het zoals de tekst gisteren op een enorm spandoek in de Amsterdamse hoek: ‘Twee belevingen, één liefde: Ajax’.
pi_37650915
quote:
Op maandag 8 mei 2006 01:21 schreef devv05 het volgende:
SS samenvatting is beter ja.

Grove fout van Stekelenburg die goal van psv, hij houdt duidelijk in bij het schot van Farfan. Kijk maar eens goed in die samenvatting, je ziet heel duidelijk dat ie zn arm terugtrekt.
schot van Lamey bedoel je?
vond het niet echt een fout voorzover ik het gezien heb, die bal is ten eerste snoeihard, ten tweede komt die achter een aantal spelers vandaan en kan hij hem daarom nooit op tijd zien.

Hij maakte trouwens wel een wereldredding op die afgekeurde kopbal van Farfan (waar VoH een overtreding maakte) door de bal nog tegen de bal te tikken.

Leuke wedstrijd verder, 1e helft was matig, maar 2e helft een stuk spannender, met een prachtig einde natuurlijk
pi_37650950
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:19 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

schot van Lamey bedoel je?
vond het niet echt een fout voorzover ik het gezien heb, die bal is ten eerste snoeihard, ten tweede komt die achter een aantal spelers vandaan en kan hij hem daarom nooit op tijd zien.

Hij maakte trouwens wel een wereldredding op die afgekeurde kopbal van Farfan (waar VoH een overtreding maakte) door de bal nog tegen de bal te tikken.

Leuke wedstrijd verder, 1e helft was matig, maar 2e helft een stuk spannender, met een prachtig einde natuurlijk
Die bal scheerde wel erg dicht langs Stekelenburg en het is hem wel kwalijk te nemen dat hij niet eens reageerde op die bal. En zo snoeihard was die bal nu ook weer niet hoor. Het is niet alsof Lamey hem vol raakte. Kon ook niet, gezien de moeilijkheidsgraad van het schot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')