Vergeten plaatdikte van het chassis op te meten
Vandaag heb ik de nieuwe tankvlotter gemonteerd, de koets los gehaald van het chassis, de achterbrug verwijderd en de complete achteras op 1 remleiding na los hehaald (ligt nog wel op het chassis). Morgen knip ik die leiding door (komen nieuwe remleidingen in/op/aan) en trek ik de achteras van het chassis.
Bij het loshalen van de koets kwam ik 22 bouten tegen en 1 lasje. Er was een boutje wat niet echt meewerkte (clipje er onder geknapt waardoor dat clipje meedraaide). Deze kreeg ik niet los met hemer en beitel of een breekijzer, maar wel met een waterpomptang. De koets heb ik na het verwijderen van alle bouten (draden + verbinding met het motorblok waren allen al los) met de orginele krik opgekrikt. Gewoon onder de krikpunten. Het spul kwam mooi los, behalve daar waar de koets met een lasje vast zat aan het chassis (slechte reparatie van de voetenbak). Omdat het chassis weg gaat en de koets misschien ook (allemaal plamuur) gewoon de krik wat hoger gezet en een paar keer op het chassis gesprongen. 'krak' en het lasje brak. Vervolgens een beetje creatief gedaan met blokjes, balkjes, assteunen en een krik om er voor te zorgen dat de achterwielen vrij kwamen van de grond en de achterkant van de koets los kwam van het chassis. Dit om de achteras en achterbrug te verwijderen.
Alleen het nadeel is wel dat de garagekrik niet meer zo goed is. Hij komt niet meer op hoogte. Ik vermoed dat er inmiddels zoveel olie uit gelekt is dat het halen van de orginele hoogte niet meer mogelijk is.
Hier de foto's:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/43 Belangrijke noot bij de laatste foto's: toen ik onder m'n Eend lag te sleutelen stond ie nogal anders (lees: een stuk steviger en veiliger) op de assteunen. Dus gen gevaarlijk gedoe met stapels wankele blokken waar het geheel op staat te balanceren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/