abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41368982
He, dat chassis doet mij erg aan mijn Wheels denken! Zijn de langsliggers U-profielen?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:15:54 #127
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41369074
Mooi verhaal patje74
Jammer van de tegenslagen alleen!
Maar ja, je hebt 'm iig weer terug

Haha, op het moment dat ik dit type, zie ik een reclame van paturain, waar ook een HY in zit
Signature.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 18:25:12 #128
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41369306
De 'losse' uiteinden zijn standaard kokers met een randje er op gelast. De zijkanten van de 'doos' zijn een soort U-profielen (dus geen officiele gestandaardiseerden die je per meter ofzo bij de groothandel kan kopen) gemaakt van gebogen plaat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_41369515
Het zelfde als Wheels dat heeft dus. Hoe dik is het?
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 19:19:13 #130
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41371192
Geen flauw idee. Ik meet het wel eens op.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 00:27:36 #131
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41412093
Vergeten plaatdikte van het chassis op te meten

Vandaag heb ik de nieuwe tankvlotter gemonteerd, de koets los gehaald van het chassis, de achterbrug verwijderd en de complete achteras op 1 remleiding na los hehaald (ligt nog wel op het chassis). Morgen knip ik die leiding door (komen nieuwe remleidingen in/op/aan) en trek ik de achteras van het chassis.

Bij het loshalen van de koets kwam ik 22 bouten tegen en 1 lasje. Er was een boutje wat niet echt meewerkte (clipje er onder geknapt waardoor dat clipje meedraaide). Deze kreeg ik niet los met hemer en beitel of een breekijzer, maar wel met een waterpomptang. De koets heb ik na het verwijderen van alle bouten (draden + verbinding met het motorblok waren allen al los) met de orginele krik opgekrikt. Gewoon onder de krikpunten. Het spul kwam mooi los, behalve daar waar de koets met een lasje vast zat aan het chassis (slechte reparatie van de voetenbak). Omdat het chassis weg gaat en de koets misschien ook (allemaal plamuur) gewoon de krik wat hoger gezet en een paar keer op het chassis gesprongen. 'krak' en het lasje brak. Vervolgens een beetje creatief gedaan met blokjes, balkjes, assteunen en een krik om er voor te zorgen dat de achterwielen vrij kwamen van de grond en de achterkant van de koets los kwam van het chassis. Dit om de achteras en achterbrug te verwijderen.

Alleen het nadeel is wel dat de garagekrik niet meer zo goed is. Hij komt niet meer op hoogte. Ik vermoed dat er inmiddels zoveel olie uit gelekt is dat het halen van de orginele hoogte niet meer mogelijk is.

Hier de foto's:

http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/43

Belangrijke noot bij de laatste foto's: toen ik onder m'n Eend lag te sleutelen stond ie nogal anders (lees: een stuk steviger en veiliger) op de assteunen. Dus gen gevaarlijk gedoe met stapels wankele blokken waar het geheel op staat te balanceren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_41417801
Het is goed om te zien dat er nu eindelijk beweging in de zaak zit, goed werk!
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 17:02:48 #133
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41454662
Vandaag en gister heb ik de achterbrug bijna helemaal schoon gemaakt (ik kan nit overal goed bij) om deze te laten verzinken en een beginnetje gemaakt met het schoonmaken van de achteras. Ik ben al vele uurtjes bezig geweest met het schoonmaken van onderdelen (roest, verf en andere zooi er af zodat je blank staal over houdt) dat ik er nu strontgenoeg van heb. Ik ga kijken of ik m'n achteras kan laten stralen.

Ook heb ik gister de vooras vast gezet. Ik had maar 4 transversebouten en het bleek (na montage!!!) dat ik 2 voor de vooras en 2 voor de achteras heb. Oplossing: bouten mooi in de voras laten zitten (kan geen kwaad) en voor de achteras 4 echte orginele achterastransversebouten bestellen (reeds gedaan).

Hier de foto's:

http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/44

Ik heb even foto's gemaakt van hoe het geheel er nu bij staat (minder wankel dan op de andere foto's). Echter, inmiddels is de achteras echt definitief van het chassis af. De laatste 2 foto's zijn van slechte kwaliteit doordat de hele garage vol stof hangt door het schoonmaken van een klein stukje vna de achteras.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_41456155
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef 2cv het volgende:
Ik ben al vele uurtjes bezig geweest met....
op de stoep staan en kletsen met mij en Roan.

Maareh, het ziet er goed uit tot nog toe! Succes verder!
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 17:59:18 #135
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41456233
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:56 schreef patje74 het volgende:

[..]

op de stoep staan en kletsen met mij en Roan.

Maareh, het ziet er goed uit tot nog toe! Succes verder!
Geloof me, vermenigvuldig dat aantal uur dat ik met jou en Roan heb staan kletsen met 10 en je komt in de buurt van de hoeveelheid tijd die ik in die kolere-velgen heb gestoken. Die zijn echt niet in 1 weekend kaal hoor !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_41456730
Dat schiet dan ook niet op met jou!
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 19:00:55 #137
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41457741
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef 2cv het volgende:
(...) dat ik er nu strontgenoeg van heb. Ik ga kijken of ik m'n achteras kan laten stralen. (...)
De animo om dat soort rommel schoon te krabben/schuren/whatever is niet (meer) zo hoog, dus de snelheid is daar ook uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 16:26:58 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41484208
Achteras + achterbrug + eventueel wat velgen ga ik laten stralen (heb wat gratis velgen aangeboden gekregen)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 16:45:09 #139
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41519655
Weet iemand misschien met wat voor bouten de achtergrordels van een Eend vast zitten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2006 @ 20:35:02 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41560967
Blijkt gewoon M11 fijn (standaard schroefdraad voor gordels) te zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 22:12:48 #141
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41657743
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:35 schreef 2cv het volgende:
Blijkt gewoon M11 fijn (standaard schroefdraad voor gordels) te zijn.
Vergeet dit bericht, het blijkt namelijk dat de schroefdraad een Engelse maat is (de bouten pasten er ook niet helemaal lekker in maar ik dacht dat dat door vuil in de schroefdraad kwam).

Vandaag heb ik de complete achteras uit elkaar getrokken. Alle lagers heb ik gelijk in de prullenbak geflikkerd. Geen gedonder en er mooi nieuwen op zetten. Echter bij het demonteren van de draagarmlagers zijn de pasvlakken waar de lagers tegen aan komen licht beschadigd. Dat vind ik niet grappig (understatement). Ook heb ik een leiding + wartel niet uit een remcylindertje gekregen. Waarschijnlijk zit dat zo vastgeroest dat die tot het eind der tijden met elkaar verenigd zullen zijn. Nieuwe remcylindertjes er op dus. Zal ook wel niet gratis en/of grappig zijn. Wegens het ontbreken van een dop 44 heb ik de moerten waarmee de remtrommels/wielnaven vast zitten losgeslagen met een hamer en een beitel. Die moeren zijn daardoor beschadigd en kan ik er (naar mijn mening) niet meer opnieuw opzetten. Ook niet grappig.

Wat wel grappig is, is dat je met een gewoon wiel met daarin een blokje om een wieldop vast te zetten en een bout M10x70 die achterremtrommels vrij gemakkelijk van de lagers krijgt. Die bout van 70mm is precies lang genoeg ! En het is ook grappig dat ik er achter kwam dat de rubbertjes uit de schroefdraadgaten van de remleidinge eenvoudig te verwijderen zijn met een schroevendraaier van 4,5mm breed (schacht+ platte gedelte). Schroevendraaier er in steken en je kan de rubbers er zo uit schroeven.

Gister kreeg ik per post o.a. 4 nieuwe transversebouten. Echter, in tegenstelling tot wat afgesproken was waren het niet 4 langen maar 2 korten en 2 langen. Reden: voor 2 langen moet ik 3 weken wachten. Dan dacht de man van Duckservice dat het handiger zou zijn om gewoon de lange bouten uit m'n vooras te plukken en daar korten in te zetten zodat ik netjes 4 lange bouten voor m'n achteras heb. Logische gedachte, maar m'n achteras is nog (lang) niet toe aan montage. Wanneer dat wel het geval is dan bel ik hem of de bouten er zijn, dan stuurt hij me ze op.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_41658569
Ik heb (helaas te laat) nog een alternatief voor je ontbrekende dop 44.
Neem een stuk metalen buis, stook die heet en huf die met bruut geweld om de moer heen. Een gaatje er in boren waar je een pen doorheen kan steken en klaar ben je!

Sorry dat ik er nu pas mee kom....
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 23:09:16 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41659687
Better let as net Maar volgens mij hadden wij ook geen geschikte buis.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 10 september 2006 @ 19:53:51 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41684608
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 10 september 2006 @ 23:03:38 #146
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41692129
Ja, klein, licht autootje he, niet een complete bus
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_41716610
erg vet allemaal!
Citroën
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_41716723
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:02 schreef Acryl het volgende:
erg vet allemaal!
Citroën
Oohja?
pi_41717790
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:05 schreef Danaa het volgende:

[..]

Oohja?
Ja!
pi_41717994
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:32 schreef patje74 het volgende:

[..]

Ja!
Leeuukk !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')