hmm dat is een beetje een kip-en ei verhaal. Met een hoge maatschappelijke status komt het zelfvertrouwen, en de "I don't give a shit, I know i'm cool, take it or leave it" houding, en omgekeerd. Maatschappelijke status is ook nogal situatie afhankelijk. De zanger van een bandje heeft tijdens zn optreden een enorme status, maar als ie bij een borrel zit met ingenieurs en advocaten is ie een nobody.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:11 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet om je attitude maar om je maatschappelijke status.
Dit is een van de kernpunten!!! Als je zegt dat je niets voor hem voelt, maar wel in zijn armen gaat liggen uithuilen, dan zijn er op z'n minst tegenstrijdige signalenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:23 schreef MouseOver het volgende:
Of je het nu wel of niet al vele malen gezegd hebt dat je geen verdere interesse hebt is niet relevant. Je gedrag zegt iets anders en daar zal hij zich dus aan vastklampen.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:10 schreef Blackhouse het volgende:
[..]
Lekker advies, ja je moet vooral als een bak hormonen overkomen, dat help![]()
Kom op, al zijn punten hebben wat. Liewec weet zo te zien waar hij het over heeft, en niet alleen in deze enkele post.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:21 schreef Vitalogy het volgende:
Punt 5 vind ik wel wat hebben.
Mwah het werkt toch beter als je laat merken dat je weliswaar erg van sex houdt, maar dat niet verbindt naar sex hebben met haar. Je kunt rustig uren met haar over sex praten, maar laat elke hint over sex hebben met haar weg, en reageer lichtjes plagerig afwijzend op toespelingen die zij maakt. Ondertussen wel regelmatig aanraken/friemelen, maar op een "vriendschappelijke" manier. Moet je kijken hoe ze binnen de kortste keren probeert je kleren van je lijf te scheuren.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..].
Dat helpt ja, anders zou ik het niet als advies geven he![]()
Of denk je dat je uiteindelijk keihard gaat neuken, als je maar verbergt dat je keihard wilt neuken?.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:15 schreef Liewec het volgende:
1- Mannen en vrouwen zijn NIET volledig gelijk en gelijkwaardig. Op veel vlakken wel, maar op veel vlakken ook niet. Dit is echter helemaal geen probleem, dit zorgt juist voor spanning.
2- Zolang je geen mismaakt hoofd hebt ben je voor veel vrouwen niet onaantrekkelijk. Als je je daarbij goed verzorgd, enigzins hip tracht te kleden, en een open en recht-door-zee uitstraling hebt ben je zomaar ineens aantrekkelijk voor veel vrouwen. Of je op langere termijn goed relatiemateriaal bent doet er niet toe, je moet eerst op korte termijn interessant zijn anders IS er helemaal geen lange termijn.
3- Je hoeft vrouwen eigenlijk niet te zeggen dat je ze leuk vindt, of dat het leuk was... Daar hebben ze een radar voor. Dat weten ze. Door het níet te zeggen voeg je weer een beetje spanning toe. Laat ze maar een beetje twijfelen of jij het wel leuk vindt
4- Je moet niet zomaar jezelf als psycholoog opstellen. Daar heeft ze wel vriendinnen voor. Je mag denken, ik heb nu even geen zin in dit levensverhaal, ik wil gewoon lachen en leuke dingen doen. Zo af en toe heb je een bui dat je even ongecompliceerd lol wilt hebben, en als een meisje dan komt met een beetje geklaag, dan mag je best zeggen dat je daar nu even geen zin in hebt, maar dat je graag hebt dat ze met je meegaat de kroeg in (of iets dergelijks)
5- Dit is de belangrijkste: JIJ moet ervanuit gaan in je hoofd dat JIJ het meisje 'evalueert', of zij leuk genoeg is voor jóu... En NIET andersom. Als je dit in je hoofd voor elkaar kunt krijgen, verandert heel je houding, en word je in één klap een stuk aantrekkelijker voor vrouwen: Je straalt namelijk ineens niets wanhopigs meer uit, en veel meer zelfvertrouwen. En waarom zou je niet zo denken? Je BENT toch een veel betere partij dan al die andere mannen? Ze mag zich in de handjes knijpen dat ze jou heeft ontmoet
6- Ruzie is goed. Je geeft je grenzen aan, je geeft aan dat je iemand bent om rekening mee te houden, en dat je niet zomaar alle shit van een meid pikt. Dat is voor het meisje óók fijn om te weten: Als ze zich vreemd gedraagd, weet ze dat jij er iets van zegt. En vice versa, als jij je aanstelt, wil je ook dat het meisje je 'tot de orde' roept.
7- NIET MEER DOEN. Het is ONMOGELIJK om te bedenken wat het meisje wil. Dat KUN je niet en dat moet je ook niet willen. Je moet een eigen mening hebben, deze zeggen, en daarná pas rekening houden met het meisje. Neem het voortouw maar, als je iets wilt gaan doen waar zij niet zo'n zin in heeft dan zegt ze dat wel.
8- Hallo, heb je nog een eigen mening?Sommige dingen blijven vervelend om te doen. Als jij een teringhekel hebt aan winkelen, maar zij vindt het geweldig, kan je heel rustig zeggen dat ze lekker met een vriendin moet gaan die het ook leuk vindt. Af en toe kan je wel mee natuurlijk... Maar waarom zou je de hele tijd dingen doen die je eigenlijk niet leuk vindt? Is voor het meisje ook niet leuk, jij zegt waarschijnlijk toch altijd ja op alles.
Blablablbalbalbalbalbalbalbalababl![]()
Punt 1: Nee,niet in alles.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:15 schreef Liewec het volgende:
[..]
Zoals je nu bent:
1- Je ziet mannen en vrouwen als volledig gelijk en gelijkwaardig.
2- Je vindt jezelf misschien niet zo aantrekkelijk, maar je hebt toch wel alle eigenschappen die je goed relatie-materiaal maken.
3- Je zegt vaak tegen meisjes hoe leuk het is, je belt veel met ze, en je praat veel met ze
4- Je luistert altijd als een meisje ergens mee zit, je staat altijd voor je vriendinnen klaar.
5- Je hoopt altijd dat wanneer je een meisje ontmoet dat je leuk vindt, ze je op de lange termijn leuk zal vinden, want van je eerste indruk/uiterlijk moet je het niet hebben.
6- Je bent vaak ruzie-vermijdend bezig, omdat ruzie doorgaans een slechte zaak is. Dan voelen jij en het meisje zich immers rot
7- Je houdt in bijna alles wat je doet serieus rekening met het meisje.
8- Je vindt eigenlijk alles wel leuk om te doen, als het samen met haar is.
Dat was ik tot een paar maanden geleden met je eens.Sterker nog,ik was van mening dat ,als je dat toegaf,je het acuut verprutste.Maar nu is de situatie aan de orde waarbij zij zei:"Had het maar gezegd ,dan was de situatie nu heel anders geweest." Ze heeft nu een vriend trouwens en dat loopt niet echt.quote:3- Je hoeft vrouwen eigenlijk niet te zeggen dat je ze leuk vindt, of dat het leuk was... Daar hebben ze een radar voor. Dat weten ze. Door het níet te zeggen voeg je weer een beetje spanning toe. Laat ze maar een beetje twijfelen of jij het wel leuk vindt![]()
Dat besef is er inmiddels al,sterker nog ik heb er zelfs een hekel aan,ik ben immers geen Kliko.Maar ja,als een meisje wat je leuk vindt huilt.....quote:4- Je moet niet zomaar jezelf als psycholoog opstellen. Daar heeft ze wel vriendinnen voor. Je mag denken, ik heb nu even geen zin in dit levensverhaal, ik wil gewoon lachen en leuke dingen doen. Zo af en toe heb je een bui dat je even ongecompliceerd lol wilt hebben, en als een meisje dan komt met een beetje geklaag, dan mag je best zeggen dat je daar nu even geen zin in hebt, maar dat je graag hebt dat ze met je meegaat de kroeg in (of iets dergelijks)
Ja,nou mijn gedachten nog zo gek krijgen dat ik dat geloof.quote:5- Dit is de belangrijkste: JIJ moet ervanuit gaan in je hoofd dat JIJ het meisje 'evalueert', of zij leuk genoeg is voor jóu... En NIET andersom. Als je dit in je hoofd voor elkaar kunt krijgen, verandert heel je houding, en word je in één klap een stuk aantrekkelijker voor vrouwen: Je straalt namelijk ineens niets wanhopigs meer uit, en veel meer zelfvertrouwen. En waarom zou je niet zo denken? Je BENT toch een veel betere partij dan al die andere mannen? Ze mag zich in de handjes knijpen dat ze jou heeft ontmoet
Ja, ik ben koerier en daar ben ik goed in.En ik kan goed zingen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:21 schreef Liewec het volgende:
[..]
Ok, je bent nu 30 jaar als ik je profiel geloven mag. Zijn er niet een paar dingen in je leven waar je trots op bent dat je bereikt hebt? Die beter zijn dan gemiddeld?
Heb je een diploma? Heb je werk? Speel je een instrument? Schrijf je gedichten? Ben je goed in een sport? etc. etc. etc.
Ja,dat zal best.Maar feit blijft dat je iets voor iemand moet voelen om er wat mee te willen en dat doen de vrouwen bij mij dus niet.quote:Daarnaast, wat ik al schreef, ik neem aan dat je jezelf een hele lieve, goede jongen voor de meeste meisjes vindt? Jij zou hen toch altijd goed behandelen, voor ze zorgen, maar ze ook een flinke beurt geven als ze dat willen?Dan ben je toch veel beter dan de meeste jongens waar die meiden mee eindigen? Of niet?
Nou,ik ga binnenkort een weekend naar Maastricht,dus dan moet ik maar eens proberen mijn bek open te trekken.quote:Verder: GA een instrument leren bespelen. GA die droom najagen die je vast wel hebt. GA veel reizen. Probeer alles waar je bang voor bent JUIST te doen, dat is echt goed voor je zelfvertrouwen en zelfbeeld. Ben je bang om meisjes aan te spreken in een café? Ga het maar één avond doen, in een café 200 km verwijderd van waar je woont. Al ga je de hele avond op je bek, na afloop heb je wel iets gedaan wat de meeste mannen niet durven, en waar je ook nog eens wat ervaring mee opdoet. Ga het maar doen. Suc6
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:49 schreef mgerben het volgende:
[..]
Hij is alleen vergeten dat die kerel naar Stef Bos luistert.
WIJVEN ZIJN ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO NAIEF EN DOM! DAT IS ONGELOOFLIJKquote:Op zondag 7 mei 2006 20:24 schreef Michellee het volgende:
Ik heb een hele goede vriendschappelijke relatie met een jongen, nu al voor 7 jaar. We zijn altijd samen en kunnen alles aan elkaar kwijt. We waren ongeveer een jaar geleden ergens wezen drinken, en toen vertelde hij me in een dronken bui dat hij helemaal gek van mij was en eigenlijk niks liever wilde dan een relatie met mij. Ik schrok er nogal van, ik hou van hem als een vriend maar ben niet verliefd op hem en eerlijk gezegd begin ik me heel naar te voelen van de gedachte dat wij iets met elkaar zouden hebben.
Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik alleen vrienden wilde zijn, hij begreep me wel. Ik heb in die 7 jaar ook verschillende relaties gehad. Hij hoorde ook altijd van mij wat er allemaal gebeurde, ik heb nogal veel last van bindingsangst, dus relaties van mij gaan nogal vaak aan en uit..
Laatst ging het weer uit met mijn ex, en toen zat ik bij hem uit te huilen en toen zei hij dat ie eigenlijk altijd verliefd op me was gebleven en mij zou accepteren met al mijn eigenaardigheden. En waarom wij niks met elkaar begonnen, want het klikte zo goed.
Ik vind het heel aardig van hem dat hij dat zo zegt, maar ik voel me hierdoor wel tegen de muur gezet. Ik wil hem alleen vriend en ben bang dat als ik hem weer "afwijs" dat ik hem dan kwijtraak als vriend..
Dit is in het kort mijn situatie......Wat moet ik doen?
ik erger me alleen maar aan onaantrekkelijke vrouwenquote:Op woensdag 10 mei 2006 04:02 schreef Neutrino het volgende:
probleem met je keyboard ?
OT:
Ik kan heel goed vrienden zijn met onaantrekkelijke vrouwen die mij ook onaantrekkelijk vinden.
Dat kan volgens mij niet.quote:Op woensdag 10 mei 2006 04:04 schreef mighty_myte het volgende:
fijn topic om te lezen...
wie vertelt de truuc hoe je van 'haar broertje' naar 'haar verkering' kan volgens het puntensysteem van Liewic?
Die houd ik dan weer als goede vriendin.quote:Op woensdag 10 mei 2006 04:09 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik erger me alleen maar aan onaantrekkelijke vrouwen
Dat kan niet. De vrouw heeft 2 schalen, de man 1 schaal.quote:Op woensdag 10 mei 2006 04:04 schreef mighty_myte het volgende:
wie vertelt de truuc hoe je van 'haar broertje' naar 'haar verkering' kan volgens het puntensysteem van Liewic?
quote:Op woensdag 10 mei 2006 03:47 schreef JoPiDo het volgende:
...ZONDER DAT ÉÉN VAN BEIDE LIEFDE VOELT...
Toch jammer dat je het verschil tussen die twee blijkbaar niet eens kent.quote:...OMDAT ER NOU EENMAAL ZOIETS BESTAAT ALS SEXUELE SPANNING...
quote:Op woensdag 10 mei 2006 07:46 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat kan niet. De vrouw heeft 2 schalen, de man 1 schaal.
Als een vrouw bij een man voldoende punten haalt èn ze scoort daarmee hoger dan degene waarmee hij momenteel gaat, kan ze bij hem in bed belanden.
Als een vrouw je bij kennismaking inschaalt op de 'broertjes' of 'vriendschap' schaal kom je zelfs met maximale punten niet in bed.
Als je bij binnenkomst wordt ingeschaald op de 'relatieschaal' wel.
Er is dus geen puntenaantal dat goed is, je staat op een totaal verkeerde schaal.
Ladder theory.
quote:Cuddle Bitches
Ok, stel je bent een cuddlebitch, als je dan verder wil komen kun je je misschien minder afhankelijk opstellen. Ik had ergens genoteerd hoe je dat dan zou moeten aanpakken (theorie van mijzelf), maar ben het effe kwijt. Post het wel als ik het vind.quote:Basically this is just a guy who has a very high position on the friends ladder. So far up the friends ladder that he gets the dubious honor of getting to provide all the intimacy that a girl is missing when she's off fucking guys who basically don't care about her like outlaw bikers and band members. So he gets to be the proxy father/confessor/friend/teddy bear for her, depending on what she is missing at the time. Perhaps the only consolation of this is a ladder jump to the real ladder seems statistically a little more likely to succeed. Of course, when one is that high up the fall is dreadful indeed....
Kan inderdaad volgens mij ook niet. De theorie is dat als je in de 'broertjes'-zone zit, je er zo ongeveer nooit meer uitkomt.quote:Op woensdag 10 mei 2006 04:04 schreef mighty_myte het volgende:
en wie zegt zoiets?quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:34 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Toch jammer dat je het verschil tussen die twee blijkbaar niet eens kent.
Hehehequote:Op woensdag 10 mei 2006 03:08 schreef RealZeus het volgende:
Punt 1: Nee,niet in alles.
Punt 2 t/m 6:
Punt 7 & 8 : Ook niet.
Dan denk ik toch dat je niet voldoende hebt laten merken dat je haar leuk vond. Ik blijf erbij dat het zeggen niet verstandig is, qua spanning. Zo heel af en toe mag het wel, maar ik zou dan toch altijd zoeken naar cryptischer omschrijvingen om het te laten blijken, bijvoorbeeld iets als "Die vrijdagavond mag van mij wel op herhaling." Wat ik meer bedoel is dat je zinnen als "Ik vond het vrijdagavond zo leuk met je" in combinatie met een zekere softe toon en puppie-ogen moet vermijdenquote:Dat was ik tot een paar maanden geleden met je eens.Sterker nog,ik was van mening dat ,als je dat toegaf,je het acuut verprutste.Maar nu is de situatie aan de orde waarbij zij zei:"Had het maar gezegd ,dan was de situatie nu heel anders geweest." Ze heeft nu een vriend trouwens en dat loopt niet echt.
...Is natuurlijk heel erg situatie-afhankelijk... En er zijn ook nuances in het vermijden van de rol van psycholoog. Wat ik tegenwoordig vaak doe is de meid in kwestie een flinke knuffel geven, maar daarna haar meeslepen naar een café of een rondje lopen onder het motto "Kom op, dat zal je goed doen, dat weet je zelf ook". Niet dwingen, maar wél heel resoluut zijn. Sowieso 3 voordelen: (1) Zij wordt opgevrolijkt zonder dat haar emoties worden genegeerd, maar je neemt haar mee naar een leukere omgeving; (2) JIJ bent degene die haar beter kan laten voelen; (3) Je gedraagt je als een man: Recht door zee, sterk, beslisvaardig. Nogmaals, kan niet in elk situatie, maar bijvoorbeeld als het meisje in de put zit omdat de vader van een vriendin is overleden of iets dergelijks: Neem haar mee naar een café en praat daar verder. Wees niet te puppie-ogen-begrijpend, maar probeer rustig, sterk en begripvol te zijn. Die meid heeft ook weinig aan je als je bijkans overstuurder raakt door empathie dan zij isquote:Dat besef is er inmiddels al,sterker nog ik heb er zelfs een hekel aan,ik ben immers geen Kliko.Maar ja,als een meisje wat je leuk vindt huilt.....
Je moet het oefenen als het niet lukt denk ik... Probeer een volgende keer de 'state-of-mind' de hele avond vol te houden dat je gewoon een leuke gast bent die dat meisje blij kan maken. Je hoeft jezelf geen Brad Pitt te voelen, maar gewoon weten dat jij een goede partij bent. En weten dat als de date niet werkt, het niet klikt, dat helemaal niet erg is, want dan ga je lekker naar een volgende date. Het belangrijkste is vooral dat je uitstraalt dat het je wel INTERESSEERT als ze je leuk vindt, maar dat het je NIET interesseert als ze je NIET leuk vindt. Snapjem?quote:Ja,nou mijn gedachten nog zo gek krijgen dat ik dat geloof.
En vooral dat laatste is moeilijk.Het is nog nooit goed gegaan,en ik kan niet bedenken waar het de mist in ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |