Zal hij zich even klote voelen.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:24 schreef Michellee het volgende:
Laatst ging het weer uit met mijn ex, en toen zat ik bij hem uit te huilen...
TS, je snapt natuurlijk zelf wel dat dit nooit meer een gelijkwaardige vriendschap wordt he? Ook al zou jij het graag anders zien.quote:...en toen zei hij dat ie eigenlijk altijd verliefd op me was gebleven en mij zou accepteren met al mijn eigenaardigheden. En waarom wij niks met elkaar begonnen, want het klikte zo goed.
idd dat is de oplossingquote:Op zondag 7 mei 2006 21:04 schreef Malebolgia het volgende:
Stop je egoisme, en verbreek voorlopig het contact om de reden dat het hier om een niet-gelijke vrendschap gaat.
nee juist niet. Dat is echt té triest voor woorden: 'Hey ik voel me schuldig dat ik niets met je wil beginnen, maar omdat ik dat zo zielig voor je vind en mijn schuldgevoel wat wil verzachten heb ik hier een paar meisjes voor je die óók heel leuk zijn hoor!'quote:Op zondag 7 mei 2006 21:06 schreef Fatality het volgende:
[..]
En regel chicks voor hem.. dan ben je een goede vriendin
Ik ik ik ik ik ik ik.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:06 schreef Michellee het volgende:
Nou ik heb het hem de eerste keer duidelijk gemaakt dat ik alleen vrienden wilde blijven. We hebben daarna ook een rustpauze van ongeveer 3 maanden geen contact gehad. Omdat we gewoon even afstand moesten nemen. En daarna hebben we via via weer voorzichtig contact met elkaar gekregen en na een maandje onwennig tegen elkaar doen, was alles weer zoals vanouds. Tot dat hij weer zei dat het nooit over was gegaan..
Als ik me rot voel ofzo dan kan hij me altijd weer laten lachen omdat hij me zo lang kennen.
Het is nog nooit andersom gebeurd, hij heeft wel eens "iets" met andere meiden, maar dan komt hij weer bij mij om te zeggen dat het toch niet zo voelt zoals tussen ons.
Ik ben gewoon bang een goede vriend kwijt te raken.
laat me raden, jij bent zelf iets te vaak het lieve broertje geweestquote:Op zondag 7 mei 2006 21:04 schreef Malebolgia het volgende:
Is het ooit wel eens in je hoofd opgekomen dat je vreselijk egoïstisch bezig bent? Hij heeft je min of meer een jaar geleden de liefde verklaard, en jij blijft hem als broertje / uithuilschouder voor je exen gebruiken. En nu blaat je alleen maar dat JIJ hem niet als vriend kwijt wil, dat jij je notabene door hém tegen de muur gezet voelt etc etc. Heb je er ooit wel eens aan gedacht wat er in hem omgaat door jouw gedrag?
Hij zou ermee moeten kappen, maar hij kan dat niet omdat ie verliefd is en je te graag wil zien (verhalen over exen neemt ie dan maar voor lief). Jij bent hier de enige die deze situatie kan en moet doorbreken.
Stop je egoisme, en verbreek voorlopig het contact om de reden dat het hier om een niet-gelijke vrendschap gaat.
Wat moet ze met een gast waar niet verliefd op is/kan worden behalve een vriendschap opbouwen. Ze heeft, wat ik uit haar verhaal opmaak, al 2 keer duidelijk gemaakt dat ze hem niet zo ziet.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:12 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik ik ik ik ik ik ik.
Ligt het aan mij of zijn vrouwen over het algemeen vaker zo ingesteld. Je kan de situatie namelijk ook omdraaien en laten merken dat je het erg vindt voor hem.
Ok, wat ik je nu ga vertellen ga je niet leuk vinden, maar het is wel waar:quote:Op zondag 7 mei 2006 21:06 schreef Michellee het volgende:
We hebben daarna ook een rustpauze van ongeveer 3 maanden geen contact gehad. Omdat we gewoon even afstand moesten nemen.
En dus ook over haar. Ze kent hem eigenlijk niet eens echt blijkt wel volgens mij. Daarnaast zou ze toch moeten kunnen merken aan zijn gedrag hoe zijn gevoelens waren? Maar nee, gewoon gebruiken die jongen, altijd lekker om getroost te worden door iemand die je ophemelt als het weer eens uit gaat.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:14 schreef Entonie het volgende:
[..]
Wat moet ze met een gast waar niet verliefd op is/kan worden behalve een vriendschap opbouwen. Ze heeft, wat ik uit haar verhaal opmaak, al 2 keer duidelijk gemaakt dat ze hem niet zo ziet.
En dat hij pas zijn gevoelens durft duidelijk te maken aan haar nadat hij wat gedronken heeft, zegt wel genoeg over wat voor een mannetje hij is![]()
Mwoah, ik weet niet of die jongen er gelukkig mee moet zijn als er meiden voor hem geregeld moeten worden, maar 'officieel' zijn ze natuurlijk nog gewoon vrienden. En vrienden kunnen elkaar best helpen op dat vlak.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:09 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
nee juist niet. Dat is echt té triest voor woorden: 'Hey ik voel me schuldig dat ik niets met je wil beginnen, maar omdat ik dat zo zielig voor je vind en mijn schuldgevoel wat wil verzachten heb ik hier een paar meisjes voor je die óók heel leuk zijn hoor!'
Dat is zonder meer waar, als zij duidelijk aangeeft echt niet 'meer' te willen kan hij ook zijn conclusies trekken. Probleem is alleen (voor hem) dat iemand die verliefd is niet alles even nuchter bekijkt.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:12 schreef Entonie het volgende:
kun je het meisje niet kwalijk nemen!
Ook helemaal waar. Die wijfen zien je toch als 2e rangs vriendje. Dus hebben ze ff tijd voor je, of ff niets te doen moet je wel klaar voor ze staanquote:Op zondag 7 mei 2006 21:20 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Mwoah, ik weet niet of die jongen er gelukkig mee moet zijn als er meiden voor hem geregeld moeten worden, maar 'officieel' zijn ze natuurlijk nog gewoon vrienden. En vrienden kunnen elkaar best helpen op dat vlak.
Aan de andere kant: TS zou nog wel eens niet zo gelukkig kunnen zijn met de uitkomst als die jongen idd een vriendin krijgt. Want alle onvoorwaardelijke aandacht die ze nu van hem krijgt zal dan opeens naar zijn vriendin gaan. Hij zal je denk ik niet laten vallen, maar TS zal wel heel veel voordelen verliezen...
En TS gebruikt die jongen een beetje, maar met name omdat die jongen zich laat gebruiken.
Fijn dat-ie je op kan beuren als jij down bent.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:06 schreef Michellee het volgende:
...
Tot dat hij weer zei dat het nooit over was gegaan..
...
Als ik me rot voel ofzo dan kan hij me altijd weer laten lachen omdat hij me zo lang kennen.
...
een goede vriend van mij heeft een tijd in ongeveer zo'n situatie gezeten, en dat is niet cool om van dichtbij te zien. Dat gun je je vrienden niet. Dus dit raakt mij wel persoonlijk ja, alleen iets anders dan jij dacht.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:12 schreef Entonie het volgende:
[..]
laat me raden, jij bent zelf iets te vaak het lieve broertje geweestjammer voor je, maar ga dan niet de rollen omdraaien en doen alsof het meisje enige blaam treft. Zij wil gewoon een goede vriend...en die gozer wil blijkbaar haar alledaagse problemen aanhoren. Dat zijn werkelijke motief om haar te zien totaal ergens anders ligt, kun je het meisje niet kwalijk nemen!
ze dwingt em toch niet? Hij wil dat blijkbaar. Anders zou hij niet 7 jaar lang blijven hangen bij haar.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:18 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
En dus ook over haar. Ze kent hem eigenlijk niet eens echt blijkt wel volgens mij. Daarnaast zou ze toch moeten kunnen merken aan zijn gedrag hoe zijn gevoelens waren? Maar nee, gewoon gebruiken die jongen, altijd lekker om getroost te worden door iemand die je ophemelt als het weer eens uit gaat.
Daarom is het de verantwoordelijkheid van haar om de situatie nuchter te bekijken. Dit gebeurt alleen nog niet.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:21 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat is zonder meer waar, als zij duidelijk aangeeft echt niet 'meer' te willen kan hij ook zijn conclusies trekken. Probleem is alleen (voor hem) dat iemand die verliefd is niet alles even nuchter bekijkt.
Ladder Theory, anyone?quote:Op zondag 7 mei 2006 21:22 schreef mgerben het volgende:
Zoek maar eens op Fok op Friendzone.
quote:Ik zou zeggen: Ga een keer met hem tekeer. Hij blij, en leuk om te proberen; en als het niet werkt: Dan is hij er tenminste overheen en kan hij op zoek naar een èchte vriendin-vriendin. Tussen jullie blijft het dan gewoon altijd vriendschap, zeker omdat je echt àlles met elkaar gedeeld hebt (ook dàt).
Zij dwingt hem natuurlijk niet, ze maakt alleen gebruik van hem. Dat keur ik slechts af. En daarnaast heb ik inderdaad medelijden met die kerel dat die al 7 jaar achter dezelfde vrouw aanhangt. Meer medelijden met hem dan met haar...want ook hij zal al het contact verliezen natuurlijk als de vriendschap voorbij is.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:23 schreef Entonie het volgende:
[..]
ze dwingt em toch niet? Hij wil dat blijkbaar. Anders zou hij niet 7 jaar lang blijven hangen bij haar.
Grappig hoe sommige hier de jongen (zichzelf?) in een slachtoffer rol proberen neer te zetten. JIJ wordt verliefd, dan moet JIJ de consequenties die een eventuele afwijzing met zich meebrengt ook aanvaarden. Als gewoon normaal nadenkt weet je wel of je ooit kans zult maken of niet. Maar nee, blijven hopen, blijven hangen..daar ga je echt veel aan hebben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |