quote:Arsenal top TV & prize money list
Arsenal's run to the Champions League final has seen them eclipse Chelsea's earnings for television income and prize money in the 2005-06 season. The Gunners have made £52.7m so far while champions Chelsea took £47.5m. Liverpool made £43.2m from television and prize money while their great rivals Manchester United got £39.9m.
Almost half Arsenal's income has come from the Champions League - victory over Barcelona in the final would bring in a further £2m. Spurs, the highest-placed club not involved in the Champions League, earned £26.2m, less than half the sum their north London rivals pulled in.
Henk Potts, a football finance analyst with Barclays stockbrokers, said: "The Champions League is the cash cow of modern football and it is so important to the leading clubs to be part of it. "It is not just the TV and prize money, though that is very lucrative in itself, but it is vital in terms of a club's profile, merchandising and desirability for sponsors."
Liverpool's run to the FA Cup, and qualifying for the Champions League knockout phase, enabled them to earn more than Manchester United, while Middlesbrough's success in cup competitions brought in an extra £5m.
Earnings of Premier League clubs in 2005/06 (prize money and TV cash but not gate receipts or merchandise income).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20Arsenal £52.7m*
Chelsea £47.5m
Liverpool £43.2m**
Man Utd £39.8m
Tottenham £26.2m
West Ham £24.4m**
Middlesbrough £24.3m
Newcastle £24.0m
Bolton £23.7m
Blackburn £23.6m
Wigan £22.9m
Everton £22.4m
Charlton £21.0m
Man City £20.6m
Fulham £20.3m
Aston Villa £19.6m
Birmingham £19.4m
Portsmouth £18.0m
West Brom £16.9m
Sunderland £16.1m
* Arsenal earn an extra £2m if they win the Champions League
** An extra £1m goes to the FA Cup final winners
Goed nieuws.quote:Coppell agrees new Reading deal
Reading boss Steve Coppell has signed a new one-year contract after guiding the Royals into the Premiership.
Coppell, who was named the League Managers' Association manager of the year, took Reading up as champions.
He said: "In my mind there was never any doubt that I'd sign another contract at Reading. It was never an issue for me.
"We are looking forward to the next challenge, which is infinitely bigger than the last one."
Chairman John Madejski said: "Steve's achievements this season have been quite phenomenal and we are greatly looking forward to continuing our excellent relationship as we prepare for our first season in the top flight of English football."
Ja.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:14 schreef the_legend_killer het volgende:
Gaat UEFA CUP voetbal nu gewoon naar West Ham ?
Of moeten ze nou de beker winnen
Waarom geen NewCastle - Blackburn? ,dat zijn toch wel de clubs voor Alan geweestquote:Op woensdag 10 mei 2006 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En donderdag de Alan Shearer Testimonial (Newcastle - Celtic) - Live op ITV 4.
Eerst ging je nog gewoon UEFA CUP in ook al verloor je de finale.quote:
Omdat de Blackburn-supporters een hekel hebben aan Shearer.quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:42 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Waarom geen NewCastle - Blackburn? ,dat zijn toch wel de clubs voor Alan geweest![]()
Meen je dat? De man die hun hun grootste triomf heeft gegeven?quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:11 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Omdat de Blackburn-supporters een hekel hebben aan Shearer.
Daar zet ik toch wel vraagtekens bij..quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:11 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Omdat de Blackburn-supporters een hekel hebben aan Shearer.
Dat is ku ook zo, maar ik vind dat ze m toch maar ff moeten winnenquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:50 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Eerst ging je nog gewoon UEFA CUP in ook al verloor je de finale.
Dus je moet nu de beker winnen om dan Europa in te kunnen./
Ik eik nietquote:Op donderdag 11 mei 2006 13:03 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Daar zet ik toch wel vraagtekens bij..![]()
Ze vinden hem een judas daar. Daarom is het geen Newcastle v Blackburn.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:03 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Daar zet ik toch wel vraagtekens bij..![]()
[/quote]quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:38 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik heb deze post reeds op een ander forum gedaan maar zo denk ik over evt de finale verliezen;
[quote author=DutchGooner link=topic=1464.msg92710#msg92710 date=1146060203]
Ik zal het zo zeggen.
Het CL seizoen begint ergens in september en je krijgt het nietige Thun op bezoek en met pijn en moeite win je vlak voor tijd met 2-1.
Oh god,denk je dan,daar komt weer een kut seizoen aan.
Betrekkelijk makkelijk hobbel je dan door de groepsfase heen,mede dankzij de makkelijke poule natuurlijk.
2e ronde komt eraan,het grote Real Madrid wacht terwijl het van geen kut draait in de competitie.
Een mooie laatste Europese wedstrijd op Highbury denk je dan maar tot je eigen verbazing zie je ze winnen in Bernabeu met slechts 0-1 en ga je in een sprookje geloven,kunnen we ze daadwerkelijk uitschakelen?
Door Real thuis op 0-0 te houden (met de geweldige ontlading op het eind na het laatste fluitsignaal) mag je door naar de kwartfinale waar Juve wacht.
Weer een club die in principe 1 of meerdere maatjes te groot is.
Wederom met fantastisch spel in de eerste wedstrijd zet je ze uiteindelijk opzij en wacht die duikboot die inmiddels ergens op de bodem van de Middenlandse Zee ligt.
Juist tegen deze club had ik totaal geen moeilijkheden verwacht maar uiteindelijk speel je je moeilijkste wedstrijd tegen hun.
Dat die piemels dan een minuut voor tijd de kans missen maakt het alleen maar mooier.
Kortom,ik heb dit seizoen Europees zoveel mooie dingen meegemaakt dat in dat opzicht het seizoen al geslaagd is wat het resultaat in de finale ook gaat worden.
Tuurlijk hoop je dat ze winnen,tuurlijk zal je dood en doodziek zijn als dat niet gebeurd maar is dat uiteindelijk een rede om op een "teleurstellend" seizoen terug te kijken? Dacht het niet!
hoop gelul om te zeggen dat je sterspeler dit seizoen niet choketequote:
Juan Pablo wist in 31 inzetten slechts 3 x te scoren. Al heeft hij wel enkele seizoenen van 10 goals gekend.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hey MM, die Baros is dus in een half jaar topscoorder van Villa. Zegt genoeg over miskoop Angel daar.
Veel en niet veelquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel pingels scoorde Shearer er in zijn carriere en hoe vaak miste hij er een?
DAtquote:
En dat zou gelijk het laatste weer zijn voorlopig als Moronho de CL niet wint komend seizoen.quote:
Het zou een aanfluiting zijn mochten ze geen kampioen worden met die drie er nog bij.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:18 schreef mcyodogg het volgende:
Shevchenko misschien naar Chelsea, dat met Tevez en Ballack, en dat weer in combinatie met dat Mourinho volgend jaar 4-4-2 wilt spelen, en ik voorspel een nieuw kampioenschap![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |