topics als deze openen?quote:Op zondag 7 mei 2006 11:37 schreef FuifDuif het volgende:
Dan ontstaat nu vooral de vraag: wat gebeurt er wanneer wij ons wederom bevinden aan de voet van de hyperbool?
vertel eens. ik vind het niet zo duidelijk. ik zie een duidelijke groei ipv daling.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:37 schreef FuifDuif het volgende:
De piek was bereikt en het werd tijd voor de weg naar beneden en zo geschiedde het. Op dit moment zijn wij aldus op weg terug naar onze primitieve natuur. De tekenen zijn overduidelijk.
DIt maakt een hoop duidelijk.quote:Gaarne zou ik jullie aandacht willen vestigen op het volgende. Het is mij opgevallen dat sedert enige jaren het publieke domein is verworden tot het podium voor alles dat voorheen tot het private domein behoorde. Tegenwoordig is niets meer interessant tenzij het op welke manier dan ook een relatie legt met vulgaire seksualiteit.
Mensen, waar is de beschaving gebleven? Stevenen wij af op totale primitiviteit?
De omgekeerde wereld.
Het lijkt mij waarschijnlijk dat er dan weer een nieuwe vorm van beschving ontstaat waarin al dan niet onderdelen van de huidige westerse cultuur en andere culturen worden opgenomen.quote:[b]Op zondag 7 mei 2006 11:37 schreef FuifDuif het volgende
Dan ontstaat nu vooral de vraag: wat gebeurt er wanneer wij ons wederom bevinden aan de voet van de hyperbool?
quote:Op zondag 7 mei 2006 11:37 schreef FuifDuif het volgende:
Theorie van de hyperbool van de beschaving
In beginsel waren wij als beesten onder de beesten. We gedroegen ons op de manier die volledig in overeenstemming was met onze primitieve instinctieve natuur. Vervolgens werd er een langzaam proces in werking gesteld; de culturele evolutie welke leidde tot meer en meer beschaving.
Dit proces heeft zich, in de westerse wereld, ontwikkeld tot ongeveer eind jaren vijftig.
Wow - niet alleen een argumentum ad hitlerum, maar er ook gewoon keihard 20 jaar naast zitten...quote:
Vergelijk ik Fuifduif met de Oostenrijkse korporaal?quote:Op zondag 7 mei 2006 12:48 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Wow - niet alleen een argumentum ad hitlerum
Laat ik eens voor spellingnazi spelen.quote:ook gewoon kijhard
Geenszins. Hitler en Mussolini stierven in 1945, maar begonnen kort na de Eerste Wereldoorlog aan een loopbaan in de politiek. Symptomen van een Europese malaise, die nog lang heeft doorgewerkt.quote:20 jaar naast zitten...
Vergeef mij, Ik had u verkeerd begrepen. Zo zie je maar weer dat je dient op te passen en niet je eigen domheid met die van een ander dient te vergelijkenquote:
Ach, het is niet erg.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:25 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Vergeef mij, Ik had u verkeerd begrepen. Zo zie je maar weer dat je dient op te passen en niet je eigen domheid met die van een ander dient te vergelijken![]()
Begint er wel op te lijken.quote:
Toch doet 'ie mij wel degelijk denken aan werkelijk bestaande personen, soms tot in de kleinste zinswendingen toe. De kans bestaat dat'ie het meent.quote:
Jij bent dan ook nogal goedgelovig. Ik zal je eens vertellen, hij is niet zozeer zwaar gelovig dan wat hij hier probeert laat te merken. Eigenlijk is het gewoonweg een manier om zo van de rest te kunnen onderscheiden (extreemgelovig doen vs 'normalen') en zo daarmee de aandacht te kunnen trekken.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Toch doet 'ie mij wel degelijk denken aan werkelijk bestaande personen, soms tot in de kleinste zinswendingen toe. De kans bestaat dat'ie het meent.
Wederom een opmerkelijke constatering aan mijn kant. Ik geef voortdurend aan dat ik NIET gelovig ben. en er staat duidelijk AGNOST in mijn ondertitel! Hoezo doe ik voorkomen alsof ik zwaar gelovig ben!?!?!quote:Op zondag 7 mei 2006 16:35 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Jij bent dan ook nogal goedgelovig. Ik zal je eens vertellen, hij is niet zozeer zwaar gelovig dan wat hij hier probeert laat te merken. Eigenlijk is het gewoonweg een manier om zo van de rest te kunnen onderscheiden (extreemgelovig doen vs 'normalen') en zo daarmee de aandacht te kunnen trekken.
quote:Op zondag 7 mei 2006 12:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, om niet de indruk te wekken dat ik louter de draak wil steken met spirituele denkers; wat is die ''culturele evolutie'', wat zijn die ''tekenen'', en waarom was het in de jaren vijftig zo heerlijk?
Die gaan toch van links oneindig hoog naar beneden tot een bepaald dieptepunt en dan weer omhoog tot in het oneindige? Bijvoorbeeld:quote:Op zondag 7 mei 2006 14:09 schreef Forno het volgende:
Kan een hyperbool dan weer omlaag gaan? Ik dacht dat dat parabolen waren.
Dat is een parabool.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Die gaan toch van links oneindig hoog naar beneden tot een bepaald dieptepunt en dan weer omhoog tot in het oneindige? Bijvoorbeeld:
f(x) = x ^ 2
Ja, dat zeg ik! En wat is dan de inverse van een parabool, dat is toch de hyperbool?quote:
1 2 3 4 | \_/ f(x) = x ^ 2 |
1 2 3 4 5 | / \ | | f(x) = -(x ^ 2) |
Bullshit, dat doe je wederom om jezelf te kunnen onderscheiden. Je postte onpas en pas rond dat je het orthodoxe rooms-katholicsme afgezworen had = 5 minutes of fame voor jou.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wederom een opmerkelijke constatering aan mijn kant. Ik geef voortdurend aan dat ik NIET gelovig ben. en er staat duidelijk AGNOST in mijn ondertitel! Hoezo doe ik voorkomen alsof ik zwaar gelovig ben!?!?!
![]()
Vertel mij eens, Scepsis. Kun je door dit soort onzin nu echt beter slapen? Geeft het je een voldaan gevoel een mede-user de in de rug te schieten? Is het broekje weer volgelopen met voorvocht door deze intense opwinding?quote:Op zondag 7 mei 2006 16:44 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Bullshit, dat doe je wederom om jezelf te kunnen onderscheiden. Je postte onpas en pas rond dat je het orthodoxe rooms-katholicsme afgezworen had = 5 minutes of fame voor jou.
Daarna was na paar dagen het wind gaan liggen, ineens bekeerde je weer tot het christendom. En ga zo door. Nu ben je agnost, naast je aandachstrekkende topics met provocerende stellingen.
Triest van je
Nope, is ook gewoon een parabool.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik! En wat is dan de inverse van een parabool, dat is toch de hyperbool?
Parabool
[ code verwijderd ]
Hyperbool
[ code verwijderd ]
Wat jij bedoelt is een dalparabool. Een hyperbool is een kegelsnede in twee dimensies met de eigenschap:quote:Op zondag 7 mei 2006 16:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik! En wat is dan de inverse van een parabool, dat is toch de hyperbool?
Parabool
[ code verwijderd ]
Hyperbool
[ code verwijderd ]
Dan is mij dat bij het vak wiskunde op de middelbare school verkeerd aangeleerdquote:Op zondag 7 mei 2006 16:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nope, is ook gewoon een parabool.
Dit is een voorbeeld van een hyperbool:
[afbeelding]
Nee, een hyperbool kan asymptoten hebben. Een asymptoot is een lijn waar de grafiek in het oneindige naartoe gaat (grof gezegd).quote:Op zondag 7 mei 2006 16:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dan is mij dat bij het vak wiskunde op de middelbare school verkeerd aangeleerd. Even kijken of het nog vers is verder: klopt het dat een hyperbool bestaat uit asymptoten
?
Nee. Je zit wel in de goede richting.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dan is mij dat bij het vak wiskunde op de middelbare school verkeerd aangeleerd. Even kijken of het nog vers is verder: klopt het dat een hyperbool bestaat uit asymptoten
?
Ja, dat zeg ik toch? De hyperbool uit het plaatje hierboven lijkt asymptoten op zowel de x-as als de y-as te hebben.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:53 schreef SNArky het volgende:
[..]
Nee, een hyperbool kan asymptoten hebben. Een asymptoot is een lijn waar de grafiek in het oneindige naartoe gaat (grof gezegd).
Maar hoe kan er dan structureel zo'n grote fout gemaakt zijn door mijn wiskundeleraar? Dit is werkelijk ongehoord! Ik ga die man eens opbellenquote:Op zondag 7 mei 2006 16:55 schreef SNArky het volgende:
Ik moet wel toegeven dat hyperbool een stuk beter bekt dan dalparabool...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |