quote:Op maandag 15 mei 2006 21:04 schreef Daklem het volgende:
Geld moet rollen zeg ik altijd maar!
Zolang je nog thuis bent, moet je dr van genieten! ipv sparen voor als je het later nodig hebt.
Als ik dat ga doen, heb ik zelf het idee alsof ik een hoop mis van het leven. Dàt is juist het laatste wat ik wil!
Same here. Alhoewel mijn studieschuld iets lager is en mijn spaargeld ook. Maar je hebt geluk dat je het pas na 2 jaar na je opleiding hoeft terug te betalen...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:07 schreef Mars het volgende:
Ik ben 23 en heb zo'n 10.000 euro studieschuld!
Maar ook 2000 euro spaargeld op m'n rekening.
En ik sta nergens rood.
Ik weet hoe het zit als je op jezelf woont, ik heb zelf ook op kamers gezeten, dus daar hoef je me echt niet op de hoogte van te stellen. Ik woon nu tijdelijk weer thuis. Nu heb ik tijdelijk geld genoeg en geniet er nu ook van zolang het kan! Als je een huisje hebt kan je dat echt niet meer, waardoor ik alleeen maar kan beamen, Zolang je thuis woont, geniet van het leven en geef geld uit! zodra je op jezelf woont is het afgelopen met de pret!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
![]()
Je kan het beide toch doen? en uitgeven en sparen. ik denk dat als je niet spaart je straks een hoop mis gaat lopen omdat je het geld niet heb gespaard. Straks heb je een eigen huisje koop of huur, en als het eens tegenzit kan je dit niet met spaargeld opvangen, waardoor je je vakantiegeld moet aanspreken waardoor je niet op vakantie kan bijvoorbeeld.
dus ik denk dat als je juist niet spaart dat je dan een hoop mis loopt voor de rest van je leven
De mensen die gedwongen moeten lenen kunnen gewoon niet met geld omgaan, dat is heel wat anders dan niet sparen hoor!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:58 schreef jack4ya het volgende:
Dat zijn dezelfde mensen die straks ongetwijfeld goede vriendjes met "Leen" zijn, en goede bekenden van het BKR.
Ongetwijfeld ook dezelfden die staan te huilen omdat ze geen huis kunnen "krijgen" omdat alles zo "onbetaalbaar" is.![]()
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:18 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik weet hoe het zit als je op jezelf woont, ik heb zelf ook op kamers gezeten, dus daar hoef je me echt niet op de hoogte van te stellen. Ik woon nu tijdelijk weer thuis. Nu heb ik tijdelijk geld genoeg en geniet er nu ook van zolang het kan! Als je een huisje hebt kan je dat echt niet meer, waardoor ik alleeen maar kan beamen, Zolang je thuis woont, geniet van het leven en geef geld uit! zodra je op jezelf woont is het afgelopen met de pret!
En nee, ik sta NOOIT in het rood!![]()
Ik geef per maand ongeveer 400 euro uit, en vind het totaal niet erg.![]()
Ik wordt altijd een beetje kriebelig van mensen die al hun geld sparen.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |