abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37869563
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:04 schreef Daklem het volgende:
Geld moet rollen zeg ik altijd maar!

Zolang je nog thuis bent, moet je dr van genieten! ipv sparen voor als je het later nodig hebt.

Als ik dat ga doen, heb ik zelf het idee alsof ik een hoop mis van het leven. Dàt is juist het laatste wat ik wil!

Je kan het beide toch doen? en uitgeven en sparen. ik denk dat als je niet spaart je straks een hoop mis gaat lopen omdat je het geld niet heb gespaard. Straks heb je een eigen huisje koop of huur, en als het eens tegenzit kan je dit niet met spaargeld opvangen, waardoor je je vakantiegeld moet aanspreken waardoor je niet op vakantie kan bijvoorbeeld.

dus ik denk dat als je juist niet spaart dat je dan een hoop mis loopt voor de rest van je leven
pi_37869957
nja ik ben 19 jaartjes jong, heb een rekening van -1000 en boeid me ook niet veel....ik ga minumaal 2 keer per week uit, doe echt veel leuke dingen en heb gewoon plezier in me leven....sparen en serieus doen met je centen kan altijd nog...en btw mensjes van 17 tot 20 jaar die al meer als 10k op je rekening hebben staan...wauw...wil je nu een koekje?? nuff said
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:57:50 #103
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_37870063
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:07 schreef Mars het volgende:
Ik ben 23 en heb zo'n 10.000 euro studieschuld!

Maar ook 2000 euro spaargeld op m'n rekening.

En ik sta nergens rood.
Same here. Alhoewel mijn studieschuld iets lager is en mijn spaargeld ook. Maar je hebt geluk dat je het pas na 2 jaar na je opleiding hoeft terug te betalen...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_37871124
wel opvallend dat sommige mensen denken dat als je spaart je niet veel leuke dingen kan doen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:58:55 #105
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37871898
Dat zijn dezelfde mensen die straks ongetwijfeld goede vriendjes met "Leen" zijn, en goede bekenden van het BKR.
Ongetwijfeld ook dezelfden die staan te huilen omdat ze geen huis kunnen "krijgen" omdat alles zo "onbetaalbaar" is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:18:41 #106
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_37876212
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:32 schreef staticdata het volgende:

[..]

Je kan het beide toch doen? en uitgeven en sparen. ik denk dat als je niet spaart je straks een hoop mis gaat lopen omdat je het geld niet heb gespaard. Straks heb je een eigen huisje koop of huur, en als het eens tegenzit kan je dit niet met spaargeld opvangen, waardoor je je vakantiegeld moet aanspreken waardoor je niet op vakantie kan bijvoorbeeld.

dus ik denk dat als je juist niet spaart dat je dan een hoop mis loopt voor de rest van je leven
Ik weet hoe het zit als je op jezelf woont, ik heb zelf ook op kamers gezeten, dus daar hoef je me echt niet op de hoogte van te stellen. Ik woon nu tijdelijk weer thuis. Nu heb ik tijdelijk geld genoeg en geniet er nu ook van zolang het kan! Als je een huisje hebt kan je dat echt niet meer, waardoor ik alleeen maar kan beamen, Zolang je thuis woont, geniet van het leven en geef geld uit! zodra je op jezelf woont is het afgelopen met de pret!

En nee, ik sta NOOIT in het rood!

Ik geef per maand ongeveer 400 euro uit, en vind het totaal niet erg.

Ik wordt altijd een beetje kriebelig van mensen die al hun geld sparen.
World domination is my middle name.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:20:49 #107
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_37876290
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:58 schreef jack4ya het volgende:
Dat zijn dezelfde mensen die straks ongetwijfeld goede vriendjes met "Leen" zijn, en goede bekenden van het BKR.
Ongetwijfeld ook dezelfden die staan te huilen omdat ze geen huis kunnen "krijgen" omdat alles zo "onbetaalbaar" is.
De mensen die gedwongen moeten lenen kunnen gewoon niet met geld omgaan, dat is heel wat anders dan niet sparen hoor!

Als je niet met geld om kunt gaan, heb je gewoon een probleem. Zo ken ik ook zat mensen die zichzelf in de schulden werken omdat ze er niet mee om kunnen gaan. Dat is gewoon stom!

Ik geef zelf ook veel geld uit, maar ik weet precies wat ik wel kan betalen en wat niet. zodoende werk ik mezelf niet in de schulden i.t.t. andere personen.
World domination is my middle name.
pi_37876582
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:18 schreef Daklem het volgende:

[..]

Ik weet hoe het zit als je op jezelf woont, ik heb zelf ook op kamers gezeten, dus daar hoef je me echt niet op de hoogte van te stellen. Ik woon nu tijdelijk weer thuis. Nu heb ik tijdelijk geld genoeg en geniet er nu ook van zolang het kan! Als je een huisje hebt kan je dat echt niet meer, waardoor ik alleeen maar kan beamen, Zolang je thuis woont, geniet van het leven en geef geld uit! zodra je op jezelf woont is het afgelopen met de pret!

En nee, ik sta NOOIT in het rood!

Ik geef per maand ongeveer 400 euro uit, en vind het totaal niet erg.

Ik wordt altijd een beetje kriebelig van mensen die al hun geld sparen.
dat je niet rood staat.

en dat laatste ben ik wel met je eens. ik spaar maar geef ook met bakken uit hoor als ik er zin in heb. mijn oude buren zijn echt krenterig en die nemen het geld mee hun graf in. nou dat hoef ik ook niet.
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:52:21 #109
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_37912731
Saldo (¤)
0,31

My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:25:44 #110
142972 Blauwbaard
Zinloos Kaboutergeweld
pi_37920057
Ik heb serieus een gaatje in m'n hand

Gister plastic in de hens gezet, en toen viel er een brandende druppel op m'n hand
Op woensdag 31 januari 2007 09:10 schreef yvonne het volgende:
:r
Kutnaam, yvonne :r
pi_37923704
Signature
pi_37923777
Ken het probleem.. te snel uitgeven.. zodra ik m'n salaris heb gaat dat gelijk weer de deur uit.. nu wel aan het sparen, aan het eind van de maand 18 en in juli m'n vakantie betalen. Daarna maar eens goed gaan sparen denk ik
Signature
pi_37924920
19 jaar en zit zo rond de nul, maar dat maakt me geen zak uit. Ben nu beetje aan het sparen, omdat er nog een vakantie aankomt die nog gedeeltelijk betaald moet worden en ik binnenkort motor en motorrijbewijs wil gaan halen. Totdat ik klaar ben met studeren en nog thuis woon of op kamers zit, zal ik alles uitgeveven wat binnenkomt. Onder het motto van: die 2000 euro die ik per jaar misschien kan sparen verdien ik dan in een handomdraai en stelt dan geen flikker meer voor.

Misschien is het dom, maar dat risico neem ik maar al te graag. Nu maar lekker uitgeven aan een extra vakantie per jaar en een motor om beetje op te rondscheuren, dan meteen fantastisch meubulair als je op jezelf gaat wonen. Jaartje kringloop meubels ga je ook niet dood van.
  woensdag 24 mei 2006 @ 00:34:53 #114
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_38146684
Ik heb altijd dat het geld aan verkeerde dingen weg gaat, dan zit ik aan het eind van de maand met dingen die ik nog moet kopen, maarja geld op.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_38161601
Koop die dan gewoon aan het begin van de maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')