quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:26 schreef editor2 het volgende:Zo!...ik heb vandaag maar eens het boodschappen karretje gevuld bij de lokale
Dirk van den Broek hier in Amstelveen aan de Kostverlorenhof ipv Appie Heijn en
ik moet zeggen: " Dirk vd Broek is echt stukken goedkoper! "
Daar waar ik bij Albert Heijn meestal zo +/- ¤ 175,- kwijt ben als ik m'n boodschappenkarretje
vul met vlees(kogelbiefstukken),beleg,fris,deegwaren,bieren,agf etc... ben ik met dezelfde hoeveelheid bij Dirk vd Broek op de kop af ¤ 145,- kwijt.
Ik geef toe waar je bij Albert Heijn meer keuze aan kaassoorten e.d. hebt,kan ik niets
anders concluderen dat de kwaliteit echt niet veel minder is en het me gewoon lekker ¤ 30,-
scheelt. Toch weer ¤ 30,- geld wat je voor iets anders kunt gebruiken lijkt me.
Meer mensen met deze ervaringen bij Dirk vd Broek of andere lokale supermarketen
ivg met Albert Heijn?
Ik heb ze met allebei.
Dirk van den Broek vind ik één van de betere winkels. AH-kliek vind ik toch één grote oplichtersbende.
Assortiment/Product Dirk van den Broek voert een breed assortiment evenals AH .
Service/Presentatie. Daar pronkt AH dus mee, maar ik merk er zelf niet iets extra's aan. Mij maakt het niet uit of iets moois gepresenteerd wordt bij het boodschappen, het gaat mij puur om het vinden van de producten. Ik vergelijk de zogenaamde AH-service vaak met die van de NS die ¤ 0,50 extra rekent als je een kaartje koopt aan de balie. Voor die service betaal je dus 'extra' (in jouw geval betaal je ¤ 30 aan service).
Prijs Dirk van den Broek richt zich op de lagere sociale klasse, AH op tweeverdieners en hoge sociale klasse (en de meelopers die het stoer vinden om gezien te worden bij de AH --> ja echt ze bestaan, geen gelul)
Plaats AH zit op A-locaties in heel NL, Dirk van den Broek op B-locaties in (middel)grote steden in NH, ZH en Utrecht. Het huren van de grond is voor Dirk van de Broek goedkoper dan voor AH. Je raadt het al, de AH berekent ook die kosten door in de prijzen. Dirk van de broek hoeft dat minder te doen.
Promotie. Dirk van de Broek maakt in verhouding met AH amper reclame, en ja ook die kosten moeten doorberekend worden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, waarbij AH werkelijk door de grond wordt geboord. Het is eigenlijk ook jammer dat nota bene AH die prijzenoorlog heeft gewonnen. Het geeft maar aan hoe 'dom' het volk is en hoe makkelijk een groot deel zich laat leiden. Als de consumenten slim waren geweest hadden ze AH wat langer links laten liggen, want dan had je gezien dat de prijzen bij AH nog lager moesten. Dan zou het aardig richting het niveau van de prijsvechters gaan. Maar dan zouden ze in de problemen komen met hun imago/reputatie. Ik had dan wel willen zien wat er dan ging gebeuren. Laurus is de slachtoffer geworden van die oorlog, maar de prijsvechters zoals D v/d B, Aldi, Lidl en Jumbo hebben zich aardig staande gehouden.