Hoe kun je nou zeggen dat hij een Echte Feyenoorder isquote:Op maandag 8 mei 2006 16:27 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Tja , Feyenoorders hebben nou eenmaal iets meer beleving als het hun club aangaat, ik snap wel dat andere 'supporters' dat niet snappen.
Spreek even voor jezelf. Ik vind Danny een leukerdquote:Op maandag 8 mei 2006 16:30 schreef King_of_Kool het volgende:
Danny is vind ik een lul, kheb nog nooit iemand zo geforceerd anti-ajax zien zijn
leukerd, jij bent zeker zijn kringspier-vriendquote:Op maandag 8 mei 2006 16:42 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Spreek even voor jezelf. Ik vind Danny een leukerdHeerlijk toch, zo'n gozer. En wat betreft z'n voorkeuren, ik kan hem alleen maar gelijk geven
![]()
Vriendquote:Op maandag 8 mei 2006 16:44 schreef stefmans het volgende:
[..]
leukerd, jij bent zeker zijn kringspier-vriend![]()
dus je bent alleen zijn kringspierquote:
Dat hij een mening heeft. Okquote:Op maandag 8 mei 2006 16:42 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Spreek even voor jezelf. Ik vind Danny een leukerdHeerlijk toch, zo'n gozer. En wat betreft z'n voorkeuren, ik kan hem alleen maar gelijk geven
![]()
Bruikbare speler voor Feyenoord een soort 2de Paauwen of Boschaartquote:Op maandag 8 mei 2006 16:52 schreef clauwheee het volgende:
Wat jij wil joh
Maarre, verder waar het topic voor bedoeld is: zal ie weggaan, in de luwte van Luirink is het stil rondom hem, maar ik ben nog steeds bang dat ie vertrekt
Niks geforceerd. Niks kinderachtig en zieligquote:Op maandag 8 mei 2006 16:51 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Dat hij een mening heeft. Ok
Dat hij niet voor Ajax is. Ok
Maar dat is zich zo geforceerd anti-ajax gedraagt vind ik kinderachtig en zielig.
nog zoiets triest ajaksquote:Op maandag 8 mei 2006 16:53 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Wat doet hij dan verkeerd met dat antwoord geven op vragen over ajaks??
Nee jij trekt volle zalenquote:Op maandag 8 mei 2006 16:54 schreef stefmans het volgende:
[..]
nog zoiets triest ajaksHoe oud ben je 12?
![]()
Wel eerlijk, maar het komt niet uit zijn hart. Hij praat gewoon een beetje mee omdat het stoer is om anti-ajax te zijnquote:Op maandag 8 mei 2006 16:54 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Niks geforceerd. Niks kinderachtig en zieligGewoon recht voor z'n raap en eerlijk. Meer niet
![]()
Nee, 7.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:54 schreef stefmans het volgende:
[..]
nog zoiets triest ajaksHoe oud ben je 12?
![]()
Tjonge jonge, de havenarbeider doet zijn naam eer aan hoor.quote:
quote:Van: Eus
Datum: donderdag 4 mei 2006 21:20
Aan: Jorien van den Herik
CC: Sjaak Troost; Chris Woerts; Onno Jacobs; Peter Bosz
Onderwerp: Bericht voor het management van Feyenoord
Beste Jorien, Sjaak, Chris, Onno en Peter,
Danny Buijs speelt op dit moment bij FC Groningen.
En da’s verrekte jammer.
Deze speler hoort bij Feyenoord. Hij liep als 6-jarig jochie De Kuip binnen. Hij speelde 10 jaar bij ons in de jeugdopleiding. Hij heeft een Feyenoord-hart. Hij gaat voorop in de strijd. Hij staat vooraan als er ergens op het veld een opstootje is. Hij wil ten koste van alles winnen. Hij heeft een pleurishekel aan die club uit 'Neerlands grootste poel des verderfs'. En hij kan nog best aardig voetballen ook.
Kortom, halen die Buijs. En snel een beetje.
Ik ga ervanuit dat jullie mijn advies opvolgen.
Alvast bedankt daarvoor.
Leve Feyenoord één!
Rood-witte groet,
Eus
quote:Op maandag 8 mei 2006 17:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Hee, ik zie het ook ja, het is het Danny Buijs topic.![]()
Zou Danny al naar het buitenland gaan als de mogelijkheid zich voordoet? Stiekem denk ik aan A. Aachen.
quote:Toonbeeld van Groningse vechtlust
GRONINGEN - In het vuur van de strijd is Danny Buijs een opgewonden standje. Wat een verschil met de bedeesde jongen die in alle rust de tijd neemt voor een vraaggesprek. Wanneer Buijs tijdens het interview in het spelershome een plastic bekertje naar zijn kortgeknipte stekeltjeshaar geslingerd krijgt, kijkt hij niet op of om. In plaats van impulsief te reageren, vervolgt hij onverstoorbaar zijn verhaal. Danny Buijs als ideale schoonzoon.
,,Mijn vader is verhuizer en staat elke ochtend om vijf uur op. Hij heeft slijtage aan zijn rug, maar er moet elke dag gewoon verhuisd worden. Als hij vroeger om zeven uur ’s avonds thuis kwam van zijn werk, besteedde hij eerst aandacht aan mij en mijn zusje. Bij mijn ouders stond vroeger alles in het teken van mijn voetballeven. Ik zou graag wat terug willen doen.’’
Buijs hoopt zijn ouders letterlijk te kunnen terugbetalen. ,,Ik heb nu een goed inkomen, er zijn niet veel mensen van mijn leeftijd die meer verdienen. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar als je ergens miljonair kunt worden, ben je gek als je dat niet doet. Dat ben ik aan hen verplicht.’’
Het beeld van deze vriendelijke, zorgzame jongeman steekt af tegen de onverzettelijke rechtermiddenvelder die elke wedstrijd 90 minuten lang vol overgave tekeer gaat. Na anderhalf jaar Oosterpark en een half seizoen Euroborg kan Buijs niet meer stuk bij de Groningse aanhang. Hij verdedigt het groenwit met hart en ziel, al is er van dat wit na afloop van de wedstrijd weinig meer over. Buijs vliegt, glijdt en jaagt over het veld. ,, Je bent het verplicht aan de supporters. De mensen op de tribune hebben vaak niet veel te besteden. Die accepteren het niet als je niet voluit gaat. Verzaken mag nooit. Ik wil ten koste van alles winnen. Ik speel altijd op het randje, mijn spel zit vol strijd.’’
De middenvelder gaat wel eens te ver en staat vooraan als er ergens op het veld een opstootje is. ,,Danny, Danny, sla ‘m op z’n bek,’’ kraaide de Z-side in het Oosterpark toen Buijs weer eens scheldend oog in oog stond met een tegenstrever.
,,Ik heb momenten dat ik denk: wat je daar deed, kan echt niet,’’ erkent Buijs.
Opvallend genoeg schaart hij het incident in de thuiswedstrijd tegen Ajax, toen Buijs de op de grond liggende Nourdin Boukhari in de rug leek te schoppen, niet onder die momenten.\
,,Ik meen echt serieus dat ik hem niet bewust getrapt heb. Toen ik die beelden terug zag in het spelershome, schrok ik zelf ook. Ik kan het niet anders verklaren dan als een reflex omdat hij mij in mijn maag raakte. Als ik hem bewust had geschopt, zou ik hebben toegegeven dat bij mij de stoppen doorsloegen. Nu heb ik geluk gehad dat ik niet geschorst werd, want op televisie zie je een trappende beweging.’’
Een langdurige schorsing had een smet kunnen zijn op een voortreffelijk seizoen. Buijs maakte in de competitie zes doelpunten, verzorgde zeven assists, kopte Groningen in de play-offs langs AZ en is de meest ingezette veldspeler in de selectie van Ron Jans. De Groningse speler van het jaar ziet die prestaties als een logisch gevolg van zijn persoonlijke ontwikkeling. ,,Vorig seizoen kreeg ik zeven gele kaarten, waarvan vijf heel domme. Dat kan tegen je gaan werken, dan wordt het gevaarlijk. Dit seizoen ben ik rustiger geworden naar de arbitrage en de andere spelers toe. Het gaat elk jaar beter.’’ Dat heeft volgens Buijs niet alleen te maken met het beperken van gele kaarten (dit seizoen inclusief play-offs vier), ook met zijn positie op het veld. ,,Ik ben hier gekomen als rechtsback en speelde ook vaak verdedigende middenvelder. Nu krijg ik de ruimte om aan te vallen aan de rechterkant. Ik ben niet de man van de driedubbele schaar, maar heb toch mijn goals en assists meegepikt.’’
Buijs is een belangrijke aanjager van het dit seizoen zo succesvolle collectief. ,,Het begint allemaal met 100 procent beleving en inzet. Dat is de kracht van onze ploeg, iedereen is bereid voor elkaar te werken.’’
Met zijn enorme gedrevenheid drijft Buijs niet alleen tegenstanders tot wanhoop. Ook ploeggenoot Evgeniy Levchenko heeft het soms helemaal met hem gehad: ,,Af en toe word ik knettergek van hem. Dan denk ik: Danny, hou je smoel eens dicht. Hij is een ADHD-kind. In de groep is hij echt hartstikke druk. Hij eist de hoofdrol op en wil altijd in de belangstelling staan.’’
Zoals in Enschede, waar Groningen na een 1-1 gelijkspel de vijfde plaats veiligstelde. In de feestvreugde ging Danny Buijs voorop in de polonaise. Om dat tafereel nog eens dunnetjes over te doen tijdens de huldiging op de Grote Markt. Aanvoerder Paul Matthijs kon daar maar net voorkomen dat Buijs zijn afkeer van Ajax in de microfoon tetterde.
Want voor alles is de Groningse publiekslieveling Feyenoorder. Ooit hoopt hij zijn droom - uitkomen voor Feyenoord - te verwezenlijken. De aan Alblasserdam verknochte middenvelder speelde tien jaar in de jeugdopleiding van de Rotterdamse topclub en bezocht gedurende die jaren alle uit- en thuiswedstrijden.
,,Ik liep als 6-jarig jochie de Kuip binnen, ben daar opgegroeid, Natuurlijk is het dan een droom om in dat stadion te spelen. Wie weet kom ik er alsnog ooit terecht.’’
--------------------------------------------------------------------------------
Door RIEPKO BUIKEMA
quote:Om dat tafereel nog eens dunnetjes over te doen tijdens de huldiging op de Grote Markt. Aanvoerder Paul Matthijs kon daar maar net voorkomen dat Buijs zijn afkeer van Ajax in de microfoon tetterde.
Het moet altijd over Ajax gaanquote:Opvallend genoeg schaart hij het incident in de thuiswedstrijd tegen Ajax, t
Aardig, zo werkt het namelijk ook voor mij. Des te vaker 'jullie' hier posten dat het een kneus is, des te triester ik jullie vind.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:28 schreef Robar het volgende:
Hoe meer ik hier lees hoe triester ik hem ga vinden
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:41 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Aardig, zo werkt het namelijk ook voor mij. Des te vaker 'jullie' hier posten dat het een kneus is, des te triester ik jullie vind.
You've got mailquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:41 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Aardig, zo werkt het namelijk ook voor mij. Des te vaker 'jullie' hier posten dat het een kneus is, des te triester ik jullie vind.
Dit zal dan ook niemand je tegenspreken, maar ik denk dat de kritiek eerder gericht is op zijn uitlatingen buiten de wedstrijd om en natuurlijk zullen er ook mensen zijn die niet gecharmeerd zijn van de voetballer Buijs!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:59 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Wees blij dat er nog spelers zijn die er altijd voor gaan, ook al hebben ze een groen-witte bril op. Prachtig toch, gebeurd altijd wat
Nee joh , huilebalk. Je begrijpt er echt geen reet van he. Je mening is namelijk bekend bij ons. Ik vind het oprecht triest dat je steeds diezelfde mening hier dumpt. Kritische uitlatingen over Danny zijn absoluut welkom in dit topic. Echter niet van het niveau 'Danny is een domme havenarbeider' etc. Is niet interessant om te lezen en vooral niet meerdere keren van dezelfde persoon. Dat ging een beetje irriteren.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:48 schreef Robar het volgende:
[..]het zit echt diep he?
Ik mag toch een mening over hem hebben?
Voel je niet zo aangevallen, jij hebt toch ook een mening over spelers van bijvoorbeeld Ajax?
Lekker ventileren die mening, gewoon doen joh, dat lucht op
Mijn mening is dat hij erg gefrustreerd overkomt in zijn uitlatingen over Ajax en dat vind ik triest.
Lees even terug en merk dan op dat ik me ook weleens positief over hem heb uitgelaten, over zijn inzet en wedstrijdmentaliteit bijvoorbeeld.
Niet alleen mij "ons" aanvallen op eventueel negatieve punten die ik opnoem, of mag ik me hier alleen maar positief uitlaten over Buijs?
Ik heb nog even al mijn reacties nagelezen en ik moet toch tot de conclusie komen dat ik vooral mee gediscussieerd heb over van alles en nog wat. Ik zie nu alleen een aantal dingen langskomen waardoor ik meende te moeten mededelen dat dat mijn mening over Buijs zijn sociale vaardigheden versterkt heeft. Ik voel me dus eerlijk gezegd niet zo aangesproken door jouw opmerking. Ik heb niet het idee dat ik heb zitten trollen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:10 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Nee joh , huilebalk. Je begrijpt er echt geen reet van he. Je mening is namelijk bekend bij ons. Ik vind het oprecht triest dat je steeds diezelfde mening hier dumpt. Kritische uitlatingen over Danny zijn absoluut welkom in dit topic. Echter niet van het niveau 'Danny is een domme havenarbeider' etc. Is niet interessant om te lezen en vooral niet meerdere keren van dezelfde persoon. Dat ging een beetje irriteren.
En ja, ik heb ook een mening over spelers van Ajax. Maar ik ga niet zitten trollen in een topic met Ajaxfans. Trouwens zo diep zijn mijn gevoelens niet betreffende sommige Ajax-spelers. Het laat me zelfs koud. Wellicht moet jij jezelf even afvragen waarom jij hier telkens komt te posten.
Check je mail nou!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:25 schreef Ungeheuer het volgende:
Ik moet ook eerlijk bekennen dat de opmerkingen van Baklap de hoofdreden zijn geweest voor mijn post. Als je je niet aangesproken voelt, ben je dat dus ook niet bij deze.
net als ooierquote:Op woensdag 10 mei 2006 17:17 schreef stefmans het volgende:
Zou hij niet door de ajax-jeugd zijn gekomen en dat daarom Buijs nu zo gefrustreerd is op Ajax![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |