abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37558534

Neger is een aanduiding voor de oorspronkelijke donkerhuidige bewoners van Afrika ten zuiden van de Sahara. Neger is afgeleid van het Latijnse niger dat 'zwart' betekent. Overigens is necro niet Latijn, maar Grieks, en is het verband met dat woord een incorrecte volksetymologie.

De benaming 'neger' wordt soms ook gebruikt voor de oorspronkelijke bewoners van Melanesië en Nieuw-Guinea, die eveneens negroïde trekken hebben, ofschoon ze niet direct verwant zijn met zwarte Afrikanen.

Bij sommigen in de Nederlandse samenleving (met name bij sommigen binnen de groepen met negroïde kenmerken) roept het woord 'neger' negatieve associaties op. Dit wordt dan toegeschreven aan een lange geschiedenis die racistische ondertonen kent, en daarvan niet meer los gezien kan worden. Zo werd het woord door de slavenhandeleren gebruikt om 'zwarte goederen' (slaven afkomstig uit Afrika) mee aan te duiden. Anderen argumenteren dat het woord, ook in dit verband, vooral gebruikt werd als feitelijke omschrijving van de donkere huidskleur en niet per se denigrerend of racistisch was.

Met name in de VS, maar ook in sommige andere westerse landen, is een cultuur ontstaan waarbij woorden die op 'neger' lijken als niet politiek correct worden beschouwd. Afro-Amerikanen vinden het minder aanstootgevend om blacks of 'zwarten' genoemd te worden, waarbij opgemerkt moet worden dat van de Engelse varianten nigger en negro vooral de eerste als erg stuitend wordt ervaren. Opvallend daarbij is dan weer dat in bepaalde Afro-Amerikaanse subculturen (rap, hip-hop) de urban-versie van het woord nigga juist weer als een soort onderlinge geuzennaam wordt gebruikt, terwijl de term van buitenstaanders (goeddeels ongeacht huidskleur) totaal niet geaccepteerd wordt.

Deze Amerikaanse gevoeligheden over het woord zijn niet zondermeer naar het Nederlandse taalgebied te transponeren, hier wordt wel het Zuid-Afrikaanse leenwoord nikker (of kaffer) doorgaans aan zeer negatieve gevoelens, racisme en discriminatie gekoppeld en als een echt beladen scheldwoord ingeschaald, maar voor velen is dat voor het woord 'neger' niet het geval; Dit wordt in Nederland en België door zeer grote groepen gezien als een gewone, onbeladen aanduiding voor mensen met een (zeer) donkere huidskleur, vergelijkbaar met de term 'blanke'. Het is zelfs maar de vraag of 'zwarte' in ons taalgebied niet eigenlijk een negatievere bijklank heeft - dit dus in tegenstelling tot de gevoelens hierover zoals die in met name de V.S. ervaren worden.

De Stichting Eer en Herstel Betaling Slachtoffers van Slavernij[1] is al enige jaren bezig met een actieve campagne tegen het gebruik van het woord 'neger'. Zo probeerden zij onder andere de woorden neger en creool geschrapt te krijgen uit de Dikke Van Dale omdat naar hun zeggen deze woorden Afrikaans-Surinaamse Nederlanders aan koloniale onderdrukking herinneren en daarme pijn veroorzaken. In 2002 besliste[2] de Commissie Gelijke Behandeling dat de woorden niet geschrapt hoeven worden en dat Van Dale geen onderscheid maakt naar ras: "De functie van een woordenboek is niet meer dan het registreren van de betekenis van woorden in overeenstemming met het feitelijk woordgebruik".

Wel heeft Van Dale in nieuwere edities de opmerking "(door sommigen als scheldwoord ervaren)" toegevoegd in de omschrijving van het woord. Voor de stichting was dat kennelijk voldoende om dit in hun communicaties naar buiten tot algemene geldende regel te verheffen: de door Nederlanders bedachte en toegepaste term 'neger' op de Afrikaanse mens wordt als scheldwoord en beledigend aangemerkt in de 14e editie van het van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal.

* In 2006 veranderde de fabrikant van de negerzoen de naam van dat product omdat die door sommige consumenten als beledigend werd ervaren. Uit enkele onderzoeken bleek dat ongeveer 5% van de Nederlanders zich aan de naam stoorde.
* De ondertitel van de officiële biografie van voetballer Winston Bogarde luidt "Deze neger buigt voor niemand".

Je kan negers herkennen aan:
- de iets uitlopende plattere neus, en grote lippen;

- grote negerpenis;

- en donkere gelaatstint.

Ken je iemand die deze kenmerken vertoond, dan dan heb jij vrijwel altijd met een neger te doen.

Dit deel van de startpost wordt nog uitgebreidt.

[ Bericht 0% gewijzigd door eXistenZ_NL op 05-05-2006 12:43:15 ]
Hier afknippen
pi_37558890
Goed topic.

Die hele toestand over die negerzoenen en het verbannen van het woord neger ( ) doet me denken aan een stukje van Herman Finkers. ''Welkom bij het spelletje Geen Jager, Geen Neger."
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_37558909
"... verder kijken dan die neus breed is..."
pi_37559734
Die OP
Nee.
pi_37559856
wat een topic
pi_37563840
Ik geloof dat er nergens in de OP de vraag staat of iedereen nu een neger wil posten
Ook smiley posts en leuk bedoelde (zeik) opmerkingen hoeven niet geplaatst te worden.
Het zou een beetje zonde zijn van zo een OP om het te gaan verneuken.

Er is genoeg gebeurd de laatste tijd (zoals keurig aangegeven in de OP) om het wel leuk over te hebben. De Van Dale aanpassing, negerzoenen, etc.

Wie posts mist! Dat kan kloppen
pi_37563883
Dus we mogen t niet over kleine negers (jonkies) hebben?
pi_37563889
...

[ Bericht 95% gewijzigd door Godtje op 05-05-2006 00:38:01 (Welk gedeelte had je niet begrepen?) ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_37564088
Toen ik 7 jaar was heb ik voor de eerste keer een neger gezien, dat was in mijn
klas op school.
Deze jongen was toen verse import uit Suriname. Destijds nog uniek want er waren er
in 1970/71 nog niet zoveel negers in Nederland.
Met oprechte belangstelling hebben we kennis genomen van zijn aanpassingsproblemen,
dan voornamelijk betreffende het klimaat, en zijn gewoontes.
Hulp was er voor hem in de zin van warme truien en sokken die we ophaalde in de
klas en uitleg van de Nederlandse gewoontes. Daarnaast veel begrip voor hem.
Zijn naam was Widjai djiawan. Zal hem nooit vergeten.

Hoe anders gaat het tegenwoordig. (en hoe anders denk ik er tegenwoordig zelf over)
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37564111
Ik dacht even dat dit topic over iets anders zou gaan..
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 mei 2006 @ 00:49:52 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_37564142
....

[ Bericht 96% gewijzigd door Godtje op 05-05-2006 00:51:15 (Laatste edit, De volgende gaan gewoon weg.) ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37564162
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:47 schreef Clairvaux het volgende:
Toen ik 7 jaar was heb ik voor de eerste keer een neger gezien, dat was in mijn
klas op school.
Deze jongen was toen verse import uit Suriname. Destijds nog uniek want er waren er
in 1970/71 nog niet zoveel negers in Nederland.
Met oprechte belangstelling hebben we kennis genomen van zijn aanpassingsproblemen,
dan voornamelijk betreffende het klimaat, en zijn gewoontes.
Hulp was er voor hem in de zin van warme truien en sokken die we ophaalde in de
klas en uitleg van de Nederlandse gewoontes. Daarnaast veel begrip voor hem.
Zijn naam was Widjai djiawan. Zal hem nooit vergeten.

Hoe anders gaat het tegenwoordig. (en hoe anders denk ik er tegenwoordig zelf over)
Ik zat zelfs pas in 1989 bij de eerste surinaamse jongen in de klas
Hij was hier wel opgegroeid maar voor die tijd was er geen enkele donkere leerling op de school.
Een paar jaar later zie je niet anders meer.
pi_37564216
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:50 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik zat zelfs pas in 1989 bij de eerste surinaamse jongen in de klas
Hij was hier wel opgegroeid maar voor die tijd was er geen enkele donkere leerling op de school.
Een paar jaar later zie je niet anders meer.
Ik ben opgegroeid in Breda waar toen in de hele stad geen neger te bekennen was.
Het was een ware cultuurshock, mijn eerste neger.
Bijna net zoiets als my first Sony (maar dan anders)
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:54:47 #14
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37564238
Negers zijn tof op de basischool zag ik ze niet zoveel op de MAVO ook niet maar op het MBO des te meer . Een aantal goede negervrienden aan over gehouden .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:54:56 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37564241

Motown men, ze doen het goed. Zie de NBA.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37564297
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:54 schreef Steve-O het volgende:
. Een aantal goede negervrienden aan over gehouden .
Ik hou het maar bij negerinnen.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:59:57 #18
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37564317
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:58 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik hou het maar bij negerinnen.
Daar heb ik dan weer wat minder mee die zijn me te bijdehand
pi_37564371
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:59 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Daar heb ik dan weer wat minder mee die zijn me te bijdehand
Ligt dat dan aan die negerinnen of aan jou??
Ze kunnen inderdaad moeilijk (understatement) zijn ja. zucht.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:03:59 #20
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37564389
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:02 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ligt dat dan aan die negerinnen of aan jou??
Ze kunnen inderdaad moeilijk (understatement) zijn ja. zucht.
Niet aan mij
pi_37564580
haha ook weer een neger met een geweer posten he.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 5 mei 2006 @ 02:45:29 #22
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_37565628
Toen ik mijn eerste neger zag zat ik in groep 8
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 mei 2006 @ 03:43:37 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_37566163
Wilt Chamberlain met het record dat nooit verbroken zal worden.100 punten in een NBA match.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37569277
Hmm, juist ja. Ok kinderen, wie kan wat vertellen over positieve of negatieve ervaringen met negers?
Hier afknippen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:16:37 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_37576100
Ik heb regelmatig goede ervaringen met negers. Ik geef ze dan 20¤ en daar krijg ik dan een flinke bak roti lam en een paar broodjes bakeljouw voor terug. Zij blij, en ik ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_37576187
Op de basisschool had ik neger als vriend.
Onbetrouwbaar als de nete natuurlijk maarja als je goed kan trommelen mocht je er wel bij
pi_37576350
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:10 schreef eXistenZ_NL het volgende:
Die is dood.

Ok back ontopic, wie heeft er positieve of negatieve ervaringen met negers?
Positief! Mijn opa (helaas al een tijdje geleden overleden ) was Surinaams.
pi_37576563
Ik heb een keer een neger gezien toen ik naar dorp moest. Echt helemaal zwart. Vroeg me af of ie zo geboren was... Wie kan mij hier opheldering over geven.. Worden negers ook zwart geboren?
Hier afknippen
pi_37576628
Ik veegde mn handen altijd af aan mn broek als ik neger een hand heb gegeven ik dacht altijd dat ze afgaven.
Een Ajacied ben je niet voor even, maar voor je hele leven!!!!
pi_37576640
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:32 schreef eXistenZ_NL het volgende:
Ik heb een keer een neger gezien toen ik naar dorp moest. Echt helemaal zwart. Vroeg me af of ie zo geboren was... Wie kan mij hier opheldering over geven.. Worden negers ook zwart geboren?
Neen.
pi_37576797
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:35 schreef MOKUM_HOOLIGAN het volgende:
Ik veegde mn handen altijd af aan mn broek als ik neger een hand heb gegeven ik dacht altijd dat ze afgaven.
Dat is dan niet leuk. Negers zijn ook gewoon mensen net als blanken en eskimo's.
Hier afknippen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:44:24 #32
144746 x302
Een happer in therapie
pi_37576869
Jep, net zoals onderbewuste racistische gevoelens die je denkt te moeten delen op een forum he.
Ik heb geen probleem met het woord neger, maar wat een stigmatisatie (dit woord zal je waarschijnlijk eens moeten opzoeken in je woordenboek), en dan die laatste foto van een kindsoldaat.
Je kon evengoed bij kenmerken schrijven dat ze meestal gewapend zijn... *gee*
htttp://word-list.com
pi_37577660
Negers zijn niet meestal gewapend, dus lul niet zo dom.
Overignes kan je ook niet ontkennen dat die kindsoldaat een neger is.
Zit ik dus fout? Nee.
Hier afknippen
pi_37582392
Mooie OP , geen negatieve ervaringen met negers overigens
pi_37582646
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:15 schreef Lunar het volgende:

[..]

Ik zou bijna zeggen 'newbie'. Maar dat doe ik niet gezien mijn postaantal in de periode dat ik hier al ben.
Ik loop hier nu nog geen 24 uur, dus noem me gerust newbe. Tis een soort TurtleWaxMan maar dan veel minder leuk
Hier afknippen
pi_37585354
Iig, ik heb net nog een neutrale situatie meegemaakt met persoon die neger was, ik rekende af, en zij gaf mij het bonnetje bij de AH. Ik zei haar goeiedag en zij mij.
Hier afknippen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 20:51:18 #37
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_37586060
Ik heb in mijn jeugd een neger afgezet..

Ik heb nu nog steeds een heel duur boek van hem (die hij heeft gewonnen), terwijl hij nu al 11 jaar terug in somalie is.

Wel een heel aardig ventje was dat, die Abdel..
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_37586102
Hmm ok... Dat is dus een positieve of een negatieve situatie?
Hier afknippen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 20:59:43 #39
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_37586354
Voor mij positief.. het is een heel informatief boek

Voor hem ook positief, want er staan teveel moeilijke nederlandse woorden in.

Bovendien zat hij in het midden van een burgeroorlog en had geen tijd om een boek te lezen. Heb nooit meer iets van hem gehoord na die brief. Nog altijd nieuwsgierig hoe het met hem is.

Voor de duidelijkheid.. de linker is abdel.. en de rechter ben ik..
(foto uit 94-95.. jaar daarna is hij uitgezet)
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:03:28 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37586489
ontopic:

ik ben opgegroeid in amsterdam en dan zie je geen kleur meer.
nog nooit bij nagedacht tot men je er met de zogenaamde racisme lading mee ging doodgooien vanuit de politiek.
en nu de negerzoen
ik koop overigens nogsteeds patatjes oorlog, en wanneer ik negerzoenen haal neem ik een markerstift mee en zet ik NEGER op de doos voordat ik em koop
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:06:55 #41
146865 kweenieman
Ik ben altijd zwanger.
pi_37586647
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:05 schreef eXistenZ_NL het volgende:
Je kan negers herkennen aan:
- de iets uitlopende plattere neus, en grote lippen;
[afbeelding]

- grote negerpenis;
[afbeelding]

- en donkere gelaatstint.

Ken je iemand die deze kenmerken vertoond, dan dan heb jij vrijwel altijd met een neger te doen.
Dus mensapen zijn ook negers?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:09:03 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37586730
dan is pipo de clown ook neger!
pi_37586774
@ kweenieman

Nee.

Konijnen zijn wit, dus zodra iets wit is is het een konijn? Verkeerdom geredeneerd dus.

Bovendien heb je vrijwel altijd te doen met een neger, te meer omdat mensapen uitgestorven zijn, maar het is dus nooit gegarandeerd.
Als jij ze kent vind ik je knap. Daarnaast is een mensaap geen iemand maar een iets.

/edit

Pipo de clown is niet zwart.
Hier afknippen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:13:13 #44
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37586885
dat weet je niet, hij heeft schmink op !
pi_37586968
Weet ik wel, hij zit in "De avonturen van Pipo de clown deel 2" in minuut 49 in zijn woonwagen schmink op te doen om op te gaan treden. Daar issie blank.
Hier afknippen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:20:07 #46
146865 kweenieman
Ik ben altijd zwanger.
pi_37587121
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 21:10 schreef eXistenZ_NL het volgende:
@ kweenieman

Nee.

Konijnen zijn wit, dus zodra iets wit is is het een konijn? Verkeerdom geredeneerd dus.

Bovendien heb je vrijwel altijd te doen met een neger, te meer omdat mensapen uitgestorven zijn, maar het is dus nooit gegarandeerd.
Als jij ze kent vind ik je knap. Daarnaast is een mensaap geen iemand maar een iets.
I know, maar k vond het wel grappig klinken. Mensapen zijn trouwens niet uitgestorven hoor; gorilla's en oerang oetangs (als je het zo spelt) zijn bijvoorbeeld mensapen.
pi_37587400
Dan is het nog makkelijker, een mensaap heeft geen brede neus maar zo'n platgeslagen ding
Hier afknippen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:33:45 #48
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37587589
Zit er aan te denken om een neger in te huren voor een kinderfeestje.

www.rent-a-negro.com heeft redelijke prijzen:
quote:
Event Rates Types of Events

• Corporate/Business Rate: $350 per hour

• Personal/Private/Individual Rate: $200 per hour

• Non-Profit Rate: $275 per hour

• Drop-in/Appearances: $100 each

• Informational/High Question Volume: add $100 per hour

• Emergencies/Short Notice (24 hour window): add $150 per hour

Ongoing/Retainer Services

• $10,000 Annually
(12 Events, 15 Calls, 10 Appearances, 3 Consultations)

Additional Services

• "Help! I need a Black Opinion!" $75 per call
(30 minute duration) or email (24 hr response time)

• Touch Her Hair: $25 each time

• Touch Her Skin: $35 each touch

• Compare Your Skin Tone to Hers: $50

• Tell her"you look just like..." another black person: $100

• Call her "sister" "sista" "girlfriend" or "girl": $150 each time

• Dance Lessons for the Rhythm-Challenged: $250 hour

• Challenging Racist Family Members: add $500 per person

• Racist Guests at Event: add $500 per event (per racist)

• "Will You Tell Them I'm Not a Racist?": $1500 per vouch

• Certificate of Association: $100
A 8x10" certificate stating your affiliation with a black person.
pi_37592161
Je weet wat ze zeggen. Once you go black...
Kerel, ik zeg het je, mensen die door een neger 'gestoken' worden, worden meteen verslaafd en willen meer.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_37598905
Niet leuk dus. Back ontopic graag.
Hier afknippen
pi_37599237
ik liep stage in Suriname en toen ik dus midden in de rimboe was bij een bosnegerdorp zag ik 1 "blanke" in het water zwemmen maar wel met kroeshaar en een dikke neus etc. Bleek het een albino-neger te zijn, best zielig want die verbrandt daar dus levend, krijgt huidkanker en wordt wrsl nog gediscrimineerd ook
pi_37602435
...

Zinloos foto's posten is niet de bedoeling.
Volgende keer geen Edit meer maar topic dicht.
Er zijn nu al 3 pagina's verwijderd met offtopic en foto's posten van (bijna) negers.

[ Bericht 64% gewijzigd door Godtje op 06-05-2006 14:35:22 (Volgens mij was ik in het begin al duidelijk.) ]
pi_37602665
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:29 schreef Clairvaux het volgende:
...

Er zijn nu al 3 pagina's verwijderd met offtopic en foto's posten van (bijna) negers.
Na een jaar Fok!ken voor de eerste keer een foto geplaatst en die haal je gelijk weg??
Vond hem er eigenlijk wel bijhoren.

OK.on-topic weer ( wat is eigenlijk precies de bedoeling van dit topic)
pi_37602701
Niks
Hier afknippen
pi_37602742
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:41 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Na een jaar Fok!ken voor de eerste keer een foto geplaatst en die haal je gelijk weg??
Vond hem er eigenlijk wel bijhoren.

Het ligt niet alleen aan jou.
Er zijn al tientallen verwijderd. Dus meer algemene opmerking dan dat ik 1 persoon op de vingers wil tikken. alleen foto's posten draagt weinig bij aan het topic anders zou het meer een 49 topic zijn.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:46:55 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_37602745
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:29 schreef Clairvaux het volgende:
...

ik vond mijn posts over de discriminatie van kleine negers anders behoorlijk ontopic, Godlike
pi_37602749
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:41 schreef Clairvaux het volgende:

Goeie vraag? Je mag dus wel over negers praten maar er geen plaatsen
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_37602819
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:44 schreef eXistenZ_NL het volgende:
Niks
Niet helemaal mee eens.
Zelfspot en humor zijn mi een groot "wapen" tegen racisme.
pi_37602833
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:47 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Goeie vraag? Je mag dus wel over negers praten maar er geen plaatsen
Staat er in de OP of je foto's wil plaatsen?
Iedereen weet wel hoe een neger er uit ziet dus zoals eerder vermeld is het geen toegevoegde waarde.

En Remlof
Spijkers op laag water zoeken.
Taal anders interperteren is leuk maar dat maakt het nog niet ontopic
pi_37603409
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:42 schreef eXistenZ_NL het volgende:

[..]

Dat is dan niet leuk. Negers zijn ook gewoon mensen net als blanken en eskimo's.
Mwah, en toch lijkt het alsof ze afgeven door hun wittere handpalmen ne voetzolen
pi_37603478
Ontopic maar weer.
Godlike02 jij bent ook gewaarschuwd.

De vraag van vandaag:
Voel jij je anders behandeld als blanke, als de negers in je buurt?
Hier afknippen
pi_37604286
Voorbeelden van (bij)namen voor negers:

-de kookneger lenny Henry
-de muziekneger Motown
-de nepneger Eminem
-de huis- tuin- en keukenneger (pres. Mbeki werd in een serieus subforum zo omschreven )
-de relneger op fok! aanwezig
-de jumpneger Michael Jordan
-de losse handjes neger regilio Tuur
-de carierre-neger Kofi Annan
-de bling-bling neger Mr. T.
-de lieg neger Johnny Cochran
-de witte neger beter bekend als Bounty
-de golf neger Tiger Woods
-de slechte neger Desi Bouterse
-de loop neger insert willekeurige Keniaan
-de .........neger etc etc etc

Bewondering, een lach, een traan, respect, woede, begrip, luisterplezier en veel meer hebben
bovenstaande mensen bij mij opgeroepen.

disclaimer: Dit is niet racistisch bedoeld. Voor diegene die lange tenen heeft.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')