abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37841016
en wat vond de dierenarts er van?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 15 mei 2006 @ 12:26:22 #27
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_37841081
Dus als ik het goed begrijp ga je die kattenAIDS aanpakken met linksdraaiende macrobiotische Echina Force met cats claw meuk? Dat is ongeveer hetzelfde als een kankerpatient een paracetamol geven en hem dan weer ontslaan uit het ziekenhuis omdat persoon in kwestie minder last heeft van de symptomen
  maandag 15 mei 2006 @ 12:29:52 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37841197
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:26 schreef Xebrozius het volgende:
Dus als ik het goed begrijp ga je die kattenAIDS aanpakken met linksdraaiende macrobiotische Echina Force met cats claw meuk? Dat is ongeveer hetzelfde als een kankerpatient een paracetamol geven en hem dan weer ontslaan uit het ziekenhuis omdat persoon in kwestie minder last heeft van de symptomen
Weet jij iets beters dan?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 mei 2006 @ 12:55:57 #29
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_37841924
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weet jij iets beters dan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Xebrozius op 15-05-2006 13:06:09 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 12:57:37 #30
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37841975
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef Xebrozius het volgende:
[afbeelding]
Kan je niet gewoon weggaan uit dit topic?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 15 mei 2006 @ 18:12:03 #31
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37851092
Weer hoop!

Vanmorgen de dierenarts gebeld, die wou in de 1e instantie tuurlijk een afspraak maken, maar ik vroeg of ik die medicijnen niet kon komen halen. Scheelt die kat weer stress... in die kattenbench, in de auto, in die praktijk...
De assistente moest dat overleggen of dat kon, dus zou ze de dierenarts terug laten bellen. De dierenarts belde met het bericht dat dat wel kon, maar dan niet in de vorm van een spuit, maar in pillen vorm.
Mijn vriend heeft dat vanmiddag meteen gehaald (8 euro voor 10 pillen, max 2 per dag). Als ze op zijn kunnen we nieuwe gaan halen en we mogen nu zelf inschatten wanneer we er mee stoppen. Dus als we merken dat de koorts gezakt is, dan stoppen we met de pilletjes. Totdat het weer begint natuurlijk.
Hij heeft er nu al 2 op en net alweer aardig zitten eten en zichzelf uitgebreid gewassen (dat doet ie namelijk niet als ie flinke koorts heeft, dan wast ie niks).

Ik heb wel bij de dierenarts alvast geinformeerd voor als we hem ooit echt moeten laten inslapen of dat ook thuis kan en dat kan ook! Gelukkig, want dat lijkt me voor hem veel fijner dan in zo'n ruimte die onbekend is... maar voorlopig gaan we die pillen testen, ik heb weer wat hoop dat ie nog een paar heerlijke maanden tegemoet gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door seilram op 15-05-2006 18:46:28 ]
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 15 mei 2006 @ 18:21:27 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37851317
Da's goed nieuws!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:22:26 #33
33954 ElisaB
pi_37865402
beter zo!
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:52:48 #34
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_38200964
mijn poes heeft ook FIV, we kwamen erachter toen ze een jaar oud was. Ze is heel lang ziek geweest. Ik moet zeggen dat ze het nu heel goed doet zelfs de dierenartsen staan verbaasd over hoe mijn poes het nu doet. Ze komt niet buiten, we hebben een flat. Voriga jaar kon ze eindelijk gesteriliseerd worden dat was ook haar redding. Door die krolsheid verloor ze heel veel energie werd ze heel ziek. Ze had toen hele goede bloedwaardes, alleen het helingsproces verliep trager.

Ik herken heel veel in je verhaal, die van mij was zo ziek op een gegeven moment ze lag alleen maar, ze ademde zo diep en hard het leek wel of ze stikte, zij had ook enorme verhoging ze was in een korte tijd zo mager geworden.... het leek wel voor ons dat ze toen doodging. De dierenartsen wouden haar in laten slapen, ik wou het een kans geven, ze had niet echt veel pijn op het moment dat ik zou zien dat ze echt aan lijden was zou ik haar inlaten slapen.... maar wij wouden het een kans geven, de dierenarts zei dat het een kans was 5% dat ze die week zou afmaken...

Ze had ook heel erg lang last van wonden in haar nek, doodziek zijn, alleen maar liggen, voor een poes is ze heel groot mensen denken ook vaak dat het een kater is, ze woog op het slechst op een gegeven moment 1.5 kg dat was heel eng ik was ook bang dat ze dood zou gaan. Toen was ze net 2 ze is nu 4. We zijn toen om de drie maanden naar de dierenarts gegaan voor haar prikken, steroïden en controles. Nu hoeft ze maar 2 keer per jaar om de 6 maanden, ze weegt 11kg, ze doet het heel goed, het lijkt of ze niet ziek is, ze is heel actief. We geven haar wel speciale voeding, maar haar bloedwaardes zijn ook zeer goed, ze heeft wel een btje bloedarmoede daarvoor geven we haar een keer per maand gebakken levertjes...

ze zeiden toen tegen ons dat ze maar hoogstens 3 maanden nog kon leven dat was 3 jaar geleden ze is nu 4. Ze wordt niet oud, ze ziet er nu heel goed uit... je moet wel oppassen met natvoer geven zorgen dat hij die prikken krijgt
don't give me that fucking bullshit
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:23:55 #35
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_38367494
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:52 schreef haagse_elfje het volgende:
kans geven, de dierenarts zei dat het een kans was 5% dat ze die week zou afmaken...
heel positiefverhaal
Wat voor een prikken zijn dat dan? Ik heb mijn DA er nog niet over gehoord
Ik heb wel begrepen dat hij zijn jaarlijkse enting nu niet meer mag hebben, omdat dat levende bacterien zijn en dat zou in het geval van FIV dus levensgevaarlijk zijn. Hij moet dan om de 2 jaar een keer geent worden met dode bacterien.
Wel heel fijn om dat verhaal van jou te horen! Ik moet zeggen (klopt af) dat het tot nu ook weer heel goed gaat, het lijkt of hij helemaal nergens last van heeft! Speciale voeding heb ik, met extra weerstand. Een heel fijn verhaal iig Ik hoop dat ze nog lang bij jullie mag blijven!
pi_38441120
De kater van een vriend van mij heeft helaas ook kattenaids...

Drie jaar geleden begon hij last te krijgen van ontstoken tandvlees en chronische interstitiële cystitis (blaasontsteking die niet veroorzaakt wordt door bacteriën). Aangezien de ontstekingen elkaar snel opvolgden, dacht de dierenarts aan kattenaids en na een test bleek dit inderdaad het geval.
De 3 andere katten die in hetzelfde huis wonen werden voor de zekerheid ook getest en gelukkig hebben zij geen FIV.

Aangezien de katten al nooit buiten kwamen (en daarom geen gevaar vormen om andere katten te besmetten) vormde het niet een heel groot probleem om met de ziekte om te gaan. De kat is behandeld aan de tandvleesontsteking (een aantal tanden zijn getrokken en hij heeft antibiotica gekregen) en met de blaasontsteking is ook te leven (aangezien het chronisch is, zal dit blijven terugkeren en wanneer hij hier last van krijgt, krijgt hij een blaasontspanner; dridase).

Ik zelf vind dat zolang je kat een katwaardig bestaan kan hebben, hij het recht heeft op leven en verzorging. De dierenarts adviseerde om de gezonde van de zieke kat te scheiden, maar dat advies is niet opgevolgd. Ten eerste was dit praktisch niet uitvoerbaar (waar vind je een goed huis voor 3 gezonde katten of 1 kat met aids), ten tweede ben je gehecht aan de dieren en wil je ze liever bij je houden en ten derde was de kans op besmetting klein aangezien alle katten gecastreerd zijn en ze niet tot bloedens toe vechten.
Tot nu toe lijkt de kat nog plezier in zijn leven te hebben.

Voor iedereen die te maken heeft met een kat met aids: veel sterkte!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:53:02 #37
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42931592
Hoi hoi,

Ik doe even een update over Sickje. Half augustus heeft hij voor de laatste keer koorts gehad. Toen heb ik nog een kattenparcetamol gegeven. (die heb ik nu standaard in huis). Sindsdien gaat het gewoon hartstikke goed met hem. Helemaal niet aan te merken dat hij aids heeft, ook niet aan zijn karakter. Gewoon een heerlijk blije en lieve kat! We zijn heel blij dat we toen niet gelijk de keus hebben genomen om hem in te laten slapen.
pi_42971530
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:53 schreef seilram het volgende:
Hoi hoi,

Ik doe even een update over Sickje. Half augustus heeft hij voor de laatste keer koorts gehad. Toen heb ik nog een kattenparcetamol gegeven. (die heb ik nu standaard in huis). Sindsdien gaat het gewoon hartstikke goed met hem. Helemaal niet aan te merken dat hij aids heeft, ook niet aan zijn karakter. Gewoon een heerlijk blije en lieve kat! We zijn heel blij dat we toen niet gelijk de keus hebben genomen om hem in te laten slapen.
Wat goed! Dan is het dus toch heel goed mogelijk, net als bij enkele andere verhalen uit dit topic, dat katten die die ziekte hebben toch gewoon een perfect leven kunnen hebben en hun baasjes nog langer van ze kunnen genieten (en andersom natuurlijk) met een beetje aanpassing
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:13:22 #39
33954 ElisaB
pi_42972104
Goed om te horen seilram
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')