abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:19:43 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37561372
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt als een bus.
Idem

Dat denk jij. Maar niet iedereen is zoals jij denkt dat ze zijn hoor, boefje
pi_37561393
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:17 schreef Repeat het volgende:

[..]

feit is dat dat alleen maar speculatie is.
Je weet wel beter, wees eerlijk.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:21:13 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37561438
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef seto het volgende:

[..]

Ah het duurde even voordat die weer tevoorschijn kwam, maar hier is hij dan!
Inderdaad, ze komen weer onder die boom vandaan We gaan de allochtonen weer lekker ophemelen
pi_37561474
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef anisubs het volgende:
LOL, we weten het wel turken/marokaanen worden heeeeel gauw kwaad.
Check dit filmke: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)1.asf?start=00:13:49
Nederlanders zijn gierig en onpersoonlijk en bovendien vinden ze zichzelf heel wat.

Check maar je omgeving!

(ik kan dat ook, generaliseren)
pi_37561495
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Inderdaad, ze komen weer onder die boom vandaan We gaan de allochtonen weer lekker ophemelen
Ik hemel niemand op, maar in dit topic wordt wel precies het tegenovergestelde gedaan.
pi_37561520
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef anisubs het volgende:
LOL, we weten het wel turken/marokaanen worden heeeeel gauw kwaad.
Check dit filmke: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)1.asf?start=00:13:49
trieste lui daar
pi_37561524
quote:

[..]

Als je maar niet weer gaat schelden.
pi_37561543
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:23 schreef Repeat het volgende:

[..]

triest volk
Generalisatie

Triest volk hoor die Nederlanders kijk wat ze hun kindern aan doen (het meisje van Nulde)..

EDIT- Aangepast zie ik
pi_37561554
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:20 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je weet wel beter, wees eerlijk.
zou kunnen, zou ook niet kunnen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:24:00 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37561558
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nederlanders zijn gierig en onpersoonlijk en bovendien vinden ze zichzelf heel wat.

Check maar je omgeving!

(ik kan dat ook, generaliseren)
Praat maar recht, wat krom is.

Er zijn feiten genoeg die erop wijzen dat allochtonen niet genoeg zijn ingeburgerd om fatsoenlijk deel uit te kunnen maken van de Nederlandse samenleving. Tel daarbij de criminaliteitscijfers (die met dit topic overigens niks temaken hebben) en je snapt het
pi_37561619
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

GENERALISATIE

Triest volk hoor die Nederlanders kijk wat ze hun kindern aan doen (het meisje van Nulde)..
ik heb echt niks tegen turken/marokkanen oid (daar zal dit topic wel weer op uitlopen) maar er zijn meer agressieve marokkanen om dit soort dingen dan meisjes van nulde hoor...
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:25:37 #262
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37561635
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Als je maar niet weer gaat schelden.
Ik schold niet echt hoor. Meer een boze reactie met een kwaad woordje richting de gequote persoon
pi_37561656
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er zijn feiten genoeg die erop wijzen dat allochtonen niet genoeg zijn ingeburgerd om fatsoenlijk deel uit te kunnen maken van de Nederlandse samenleving. Tel daarbij de criminaliteitscijfers (die met dit topic overigens niks temaken hebben) en je snapt het
Wat snap ik dan? Dat alle allochtonen criminelen zijn? Dat alle allochtonen stinken?

Het feit dat allochtonen crimineler zijn dan Nederlanders en moeite hebben om zich in te burgeren, zorgt er niet voor dat ik ga generaliseren.
pi_37561713
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik heb echt niks tegen turken/marokkanen oid (daar zal dit topic wel weer op uitlopen) maar er zijn meer agressieve marokkanen om dit soort dingen dan meisjes van nulde hoor...
Dat kan kloppen, maar ik vind het dan weer stom dat er dingen geroepen worden als ''stom volk'' en ''alle Turken dit'' of ''de meeste Marokkanen dat..'' Dat is iets wat mij irriteert en dan kan ik soms heftig reageren. (met caps lock dus )

Ik denk trouwens niet dat we hierover snel uitgepraat zijn en waarschijnlijk zal dit topic ook eindigen met een slotje.
pi_37561732
Maar het lijkt me een goed idee om geen deel 2 te openen, alles is nu toch wel gezegd en het gaat vrij offtopic
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:28:31 #266
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_37561740
Allochtonen
Moskee
Talpa
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
pi_37561748
quote:

[..]

De meeste allochtonen worden amper nog geteld tot allochtonen (voor jouw informatie: een allochtoon is iemand van wie een van de ouders niet geboren zijn in Nederland, daarbij zijn mensen geneigd een heleboel allochtonen opeens wel okee te noemen (chinezen en indo's bijv.).
Controleer die cijfers op sociale en economische status, en er blijkt geen verschil te zijn.
pi_37561774
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:28 schreef Kurk het volgende:
Allochtonen
Moskee
Talpa
Bassie
Kurk
Talpa
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:30:40 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37561809
Het gaat erom dat Nederlanders allochtonen soms een beetje zat zijn. Kijk, je kunt vaak best iets maken. Maar na een tijd is de maat vol. En als je zegt van: "Tsja, als het een Nederlanders was, was er geen topic over geweest" dan vind ik dat je het niet helemaal snapt. Het is een opeenstapeling.

Als er dan ook nogeens geen respect wordt getoond, nou dan vind ik het érg terecht dat er een topic over wordt geopend Je bent immers in Nederland en hebt je maar te gedragen zoals een Nederlander. Een allochtoon zou zelfs uit respect gewoon uit zichzelf 2 minuten stil moeten zijn
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:31:47 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37561853
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat kan kloppen, maar ik vind het dan weer stom dat er dingen geroepen worden als ''stom volk'' en ''alle Turken dit'' of ''de meeste Marokkanen dat..'' Dat is iets wat mij irriteert en dan kan ik soms heftig reageren. (met caps lock dus )

Ik denk trouwens niet dat we hierover snel uitgepraat zijn en waarschijnlijk zal dit topic ook eindigen met een slotje.
Een slotje lijkt me niet nodig, we kunnen gewoon discussieren zonder gescheld ed.
pi_37561929
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een slotje lijkt me niet nodig, we kunnen gewoon discussieren zonder gescheld ed.
Kan.

Maar ik ga nu.

Dus nog veel plezier iedereen!
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:34:19 #272
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_37561950
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bassie
Kurk
Talpa
Triggershot
Geen PI's
Talpa
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:37:36 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37562084
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:28 schreef djenneke het volgende:

[..]

De meeste allochtonen worden amper nog geteld tot allochtonen (voor jouw informatie: een allochtoon is iemand van wie een van de ouders niet geboren zijn in Nederland, daarbij zijn mensen geneigd een heleboel allochtonen opeens wel okee te noemen (chinezen en indo's bijv.).
Controleer die cijfers op sociale en economische status, en er blijkt geen verschil te zijn.
Het is een feit dat veel mensen, vooral jongelui met een ander geloof, zich niet fatsoenlijk kunnen handhaven in de Nederlandse samenleving. Ze zijn bijna altijd lager geschoold, hebben minder fatsoen, zijn crimineler en minder sociaal in de omgang.
Dat jij nu uitwegen gaat zoeken en mij probeert dom over te laten komen, betuigd alleen maar van zwakte.

Je wordt vast wakker, wanneer jij er zelf een keer de dupe van bent
pi_37562236
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Als de geschiedenis wordt vergeten, dan zal zij zich gaan herhalen.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:43:14 #275
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37562310
Ik ga niet overal op reageren. Sommige dingen uit mijn post zijn ook in een boze bui geschreven dus konden een beetje hard zijn.

maar zo moeilijk is het toch niet? En daarna sorry zeggen is toch geen probleem?

Mijn grootouders hebben allemaal onder de duitse bezetting (en aan mijn vaders kant onder de japanse bezetting) geleefd dus voor mij is het gewoon een principekwestie. En aangezien iedereen het hier doet is het toch niet moeilijk om er even aan mee te doen of wel?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_37562326
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:00 schreef leolinedance het volgende:
DenSuperieurenVlaeminck, ik zie dat je in Antwerpen woont. Dan hoef je inderdaad geen 2 minuten stil te zijn Hier in Nederland is het wel een gewoonte dat je dat doet. Dus als jij vanavond om 20:00 in Nederland was, had je uit fatsoen gewoon even je mond kunnen houden.

En dat 'ritueel' waar je hebt over hebt....Dit kun je natuurlijk geen ritueel noemen he.

Je mag best respect tonen voor andere mensen hoor, daar is niks mis mee. Maar jij voelt je daar zeker te goed voor, misselijk mannetje...
Ik voel me niet beter dan andere mensen. Ik voel ook geen nood om deel te nemen aan hun rituelen, als ik ze zelf onzinnig vind. Ik ben tegen het opdringen van rituelen die gevolgd worden door de meerderheid aan de minderheid.
Jij voelt je beter dan mij omdat jij wel meedoet aan dat ritueel. Het feit dat ik er niet aan meedoet maakt dat jij geen respect hebt voor mij. Niet omgekeerd.
Maar dat snap je vast niet.
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
pi_37562406
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Alweer dat gescheld.

Is er echt geen andere manier om je mening duidelijk te maken?
Blijkbaar is het zo dat, als ik weiger mee te doen aan rituelen die niet de mijne zijn, dat een gebrek aan respect betekent, en dat ik daarvoor uitgescholden mag worden en compleet respectloos behandeld mag worden Jullie kunnen niet genoeg respect voor mij opbrengen om te aanvaarden dat ik niet meedoe aan jullie rituelen, maar ik moet wel zoveel respect opbrengen dat ik mijn overtuigingen moet laten varen en moet meedoen?
Respect is een van de leegste woorden die mensen als jullie gebruiken.
pi_37562493
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

die belg zit opzettelijk te stoken. Dan mag het.
Wat verzin je nu? Omdat ik jullie mening niet deel stook ik opzettelijk? Nounou....
pi_37562526
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit is geen gescheld.
Hé jij weet zelfs niet dat "misselijk mannetje" weldegelijk schelden is? Niet moeilijk dat je niks tolereert; je weet zelfs niet wat je zelf doet
pi_37562593
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Precies. En dat is heel het punt waar die belg de fout in gaat
De wil van de meerderheid opdringen aan de minderheid is iets dat je in het midden-oosten kan verwachten, maar waar wij hier gelukkig niet aan meedoen.
Als het belangrijk genoeg is om je bevolking te dwingen eraan mee te doen wordt het een wet. Wat nu niet het geval is. Dus heeft niemand eender welke verplichting om eraan mee te doen. Dus moeten kleinzielige conservatieve typetjes als jij niet huilen als wij het absurt vinden van twee minuten per jaar stil te zijn, alsof dat dat een teken van respect is. Twee minuten stil zijn
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:51:18 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37562616
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:43 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik voel me niet beter dan andere mensen. Ik voel ook geen nood om deel te nemen aan hun rituelen, als ik ze zelf onzinnig vind. Ik ben tegen het opdringen van rituelen die gevolgd worden door de meerderheid aan de minderheid.
Jij voelt je beter dan mij omdat jij wel meedoet aan dat ritueel. Het feit dat ik er niet aan meedoet maakt dat jij geen respect hebt voor mij. Niet omgekeerd.
Maar dat snap je vast niet.
Als jij met een paar vrienden in een openbare ruimte bent in Nederland, zou jij dan op het moment van de dodenherdenking even 2 minuten stil houden? Zodat andere mensen in stilte de doden kunnen herdenken...

Lijkt me wel respectvol, he
pi_37562638
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik had het over die Belg, die hier lekker zit te kloten. Die zei zo ongeveer dat ie expres zou gaan praten als ie in Nederland was op dat tijdstip omdat hij het maar onzin vond. Een stom "ritueel" zoals hij het noemde.
Kan je me daar even over quoten? Nee, want dat heb ik nergens gezegd. Als ik om 20.00 toevallig in nederland was en ik had toevallig iets te zeggen zou ik me niet inhouden. Maar waar jij uit afleidt dat ik opzettelijk andere mensen zou gaan storen ontgaat mij.
"Uit de duim gezogen" noemen wij belgen dat
pi_37562660
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:17 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Hey, toevallig geloof ik niet in begrafenissen zoals die in jouw cultuur ervaren worden.

Sterker nog, in mijn cultuur eert men de doden tijdens een begrafenis door vooral veel geluid te maken (zowel zang als muziek, om de kwade geesten weg te drijven).

Je mag hopen dat ik je ouders niet ken...
Leuk hé, volledig irelevante vergelijkingen maken en dan proberen daarmee gelijk te halen?
Wat is dat over mijn ouders? Ben je aan 't dreigen ofzo? Zeg wat je bedoelt in plaats van te eindigen met ..., dat zegt namelijk veel meer
pi_37562684
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan.

linkse rakkerrrrr.....zet die bril af en zie je land naar de klote gaan!
20% vd nederlanders doet zelf niet mee aan jullie traditie. Wat heb je daarover te zeggen dan?
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:53:32 #285
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37562686
Wat ik dus vroeg, als je hier in een ruimte was en je wilde een vriend iets vertellen. Maar er is een groep Nederlanders die de doden aan het herdenken is.... Zou je je dan 2 minuten in kunnen houden?
pi_37562711
quote:

[..]

Nope, maar we gaan rechtse rakkers als jij die graag de feiten verdraaien wel tegenwerken. Die les hebben we 60 jaar geleden wel geleerd
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:54:37 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37562720
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:53 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

20% vd nederlanders doet zelf niet mee aan jullie traditie. Wat heb je daarover te zeggen dan?
Klopt, maar die houden wel hun mond als ze toevallig in een ruimte zijn met andere Nederlanders die wél de doden willen herdenken
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:55:08 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37562737
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:54 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Nope, maar we gaan rechtse rakkers als jij die graag de feiten verdraaien wel tegenwerken. Die les hebben we 60 jaar geleden wel geleerd
Niks verdraaien. Ken je feiten knul.
pi_37562806
quote:

[..]

Wat lul je toch uit je nek.
Er is een deel van de allochtonen wel genoeg ingeburgerd, houdt zich aan de wetten e.d.
Er is ook een deel van de allochtonen die crimineel zijn en niet ingeburgerd
Er is een deel van de autochtone bevolking die braaf werkt en belastingen betaalt
Er is ook een deel van de autochtonen die zo crimineel zijn als het maar kan.

Maar jij kan gemakkelijk alle allochtonen op één grote groep gooien omdat je weet dat je er zelf ver genoeg vanaf staat om er nooit mee verward te kunnen worden. Daarom ben je bereid heel die onschuldige hoop allochtonen gewoon mee op te offeren.
Dat en je vreemdelingenhaat natuurlijk.
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:57:20 #290
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37562813
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Blijkbaar is het zo dat, als ik weiger mee te doen aan rituelen die niet de mijne zijn, dat een gebrek aan respect betekent, en dat ik daarvoor uitgescholden mag worden en compleet respectloos behandeld mag worden Jullie kunnen niet genoeg respect voor mij opbrengen om te aanvaarden dat ik niet meedoe aan jullie rituelen, maar ik moet wel zoveel respect opbrengen dat ik mijn overtuigingen moet laten varen en moet meedoen?
Respect is een van de leegste woorden die mensen als jullie gebruiken.
Helemaal mee eens, wat een onzin dat je aan bepaalde rituelen moet meedoen om te laten zien dat je geintegreerd ben.
Zo vrij is Nederland.
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:57:34 #291
91856 Stretto
..........
pi_37562820
Je bent te gast in ons land ..........
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_37562893
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Het gaat erom dat Nederlanders allochtonen soms een beetje zat zijn.
Eindelijk ben je eerlijk; eindelijk toon je je voor wie je écht bent, en waar je hier écht voor bent aan 't argumenteren. Heel die viering kan jou niks schelen, het is het feit dat het MOSLIMS waren die zich er niet aan hielden dat jou stoort.
Dan zijn we ook ineens uitgepraat, ik heb geen zin om een racistje zijn vooroordelen uit z'n hoofd te praten. Dat lukt toch niet.
pi_37562928
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik wel, jij blijkbaar niet. Geen nood, dat komt misschien nog.
pi_37562957
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is een feit dat veel mensen, vooral jongelui met een ander geloof, zich niet fatsoenlijk kunnen handhaven in de Nederlandse samenleving. Ze zijn bijna altijd lager geschoold, hebben minder fatsoen, zijn crimineler en minder sociaal in de omgang.
Dat jij nu uitwegen gaat zoeken en mij probeert dom over te laten komen, betuigd alleen maar van zwakte.

Je wordt vast wakker, wanneer jij er zelf een keer de dupe van bent
Nee hoor, ze is helemaal niet zwak; ze staat zich hier in z'n eentje uit te sloven tegen een mening die alomtegenwoordig is. Jij, daarintegen, zit gewoon de mening van 80% vh volk te verdedigen, wat uiteraard veel makkelijker is.
Bovendien ben je racistisch en discriminerend, wat wel overduidelijke tekens van zwakte zijn.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:04:44 #295
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_37563047
Ach ja het is toch algemeen bekend dat ze geen respect op kunnen brengen voor anderen? Bij die aanslagen in Madrid ook. Drie minuten stilte in de bus van iedereen behalve van..... juist.
Houd van een lijntje.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:05:26 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37563062
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:57 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Wat lul je toch uit je nek.
Er is een deel van de allochtonen wel genoeg ingeburgerd, houdt zich aan de wetten e.d.
Er is ook een deel van de allochtonen die crimineel zijn en niet ingeburgerd
Er is een deel van de autochtone bevolking die braaf werkt en belastingen betaalt
Er is ook een deel van de autochtonen die zo crimineel zijn als het maar kan.

Maar jij kan gemakkelijk alle allochtonen op één grote groep gooien omdat je weet dat je er zelf ver genoeg vanaf staat om er nooit mee verward te kunnen worden. Daarom ben je bereid heel die onschuldige hoop allochtonen gewoon mee op te offeren.
Dat en je vreemdelingenhaat natuurlijk.
Ja, ik heb ook een aardige turkse collega. Het gaat hier om het merendeel, dat je dat niet snapt. Maar daarvoor moet je grafiekjes en tabellen kunnen lezen, en dat wordt waarschijnlijk te moeilijk.
pi_37563160
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook een aardige turkse collega. Het gaat hier om het merendeel, dat je dat niet snapt. Maar daarvoor moet je grafiekjes en tabellen kunnen lezen, en dat wordt waarschijnlijk te moeilijk.
Nee ik begrijp je wel hoor. En ik geef je gelijk dat er onder allochtonen meer criminelen zitten dan onder autochtonen.
Waar we van mening verschillen is dat ik weiger te veralgemenen. Het is gemakkelijk van een hele bevolkingsgroep integraal te veroordelen zolang je er zelf niet toe behoort. Maar het is eveneens ongeloofelijk fout.

En om te antwoorden op je concrete vraag hoe ik me zou gedragen: als ik me in een openbare ruimte bevind waar iedereen stil is ga ik inderdaad niet zo tactloos zijn om daar mijn mond open te trekken. Maar als ik gewoon op straat aan het praten bent en een paar studentjes vinden het nodig van op mij te komen zeiken dat ik mijn mond moet houden omdat zij één of ander ritueel willen uitvoeren, aanvaard ik dat net zo min als een moslim die vindt dat ik mee met hem moet bidden.
Snap je?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:12:04 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37563258
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:59 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Eindelijk ben je eerlijk; eindelijk toon je je voor wie je écht bent, en waar je hier écht voor bent aan 't argumenteren. Heel die viering kan jou niks schelen, het is het feit dat het MOSLIMS waren die zich er niet aan hielden dat jou stoort.
Dan zijn we ook ineens uitgepraat, ik heb geen zin om een racistje zijn vooroordelen uit z'n hoofd te praten. Dat lukt toch niet.
Beste meneer, nu moet u even goed lezen. Ik vind het ongepast dat iemand de dodenherdenking verstoord. Of dat nu een Nederlander, een Belg of een Turk is. Maar dat het toevallig wéér een Turk is die iets verkeerds doet, dat wil JIJ niet zien. Hoor jij ooit een kwaad woord over Belgen die een fout begaan in Nederland? Nee, omdat dat vaak eenmalig is.

Ik ben geen racist, maar wel een realist. Ik kan hartstikke goed met mijn turkse collega opschieten. Ik heb vroeger ooit mijn (achteraf wel gestolen) brommer van een bevriende turk gekocht. Maar de cijfers wijzen gewoon uit dat turken, marokkanen, joegoslaven ed. veel problemen veroorzaken en weinig goeds doen voor het land, ook niet in sociaal opzicht! En daar verander ook JIJ niets aan!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:15:18 #299
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37563360
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:01 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Nee hoor, ze is helemaal niet zwak; ze staat zich hier in z'n eentje uit te sloven tegen een mening die alomtegenwoordig is. Jij, daarintegen, zit gewoon de mening van 80% vh volk te verdedigen, wat uiteraard veel makkelijker is.
Bovendien ben je racistisch en discriminerend, wat wel overduidelijke tekens van zwakte zijn.
Heb ik gediscrimineerd dan? Ik vertel feiten, dat is nogsteeds niet discrimineren. En waarom ben ik racistisch meneer? Ik heb ook turkse vrienden

Ik hoor jou al denken: Maar die 50% van de Turken/Marokkanen die niet aggressief/crimineel zijn hoor ik jou niet over!

Hoe zou het zijn als hetzelfde percentage Belgen/Nederlanders net zo crimineel zou zijn als bij de Turken/Marokkanen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:17:33 #300
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37563428
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Nee ik begrijp je wel hoor. En ik geef je gelijk dat er onder allochtonen meer criminelen zitten dan onder autochtonen.
Waar we van mening verschillen is dat ik weiger te veralgemenen. Het is gemakkelijk van een hele bevolkingsgroep integraal te veroordelen zolang je er zelf niet toe behoort. Maar het is eveneens ongeloofelijk fout.

En om te antwoorden op je concrete vraag hoe ik me zou gedragen: als ik me in een openbare ruimte bevind waar iedereen stil is ga ik inderdaad niet zo tactloos zijn om daar mijn mond open te trekken. Maar als ik gewoon op straat aan het praten bent en een paar studentjes vinden het nodig van op mij te komen zeiken dat ik mijn mond moet houden omdat zij één of ander ritueel willen uitvoeren, aanvaard ik dat net zo min als een moslim die vindt dat ik mee met hem moet bidden.
Snap je?
Dan ben je helemaal zo slecht nog niet!!! Je valt me 100% mee! Ik dacht nog van: Oh, die DenSuperieurenVlaeminck is zó dwars, die zal er wel dwars doorheen gaan lopen lullen.

Goed van je zeg

edit: En om jou gerust te stellen zal ik mijn posts bij deze (spreekwoordelijk) aanpassen. Overal waar ik spreek over bepaalde bevolkingsgroepen moet dit gelezen worden als "de meerderheid van x" waarbij x de bepaalde bevolkingsgroep is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')