Je weet wel beter, wees eerlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:17 schreef Repeat het volgende:
[..]
feit is dat dat alleen maar speculatie is.
Inderdaad, ze komen weer onder die boom vandaanquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef seto het volgende:
[..]
Ah het duurde even voordat die weer tevoorschijn kwam, maar hier is hij dan!
Nederlanders zijn gierig en onpersoonlijk en bovendien vinden ze zichzelf heel wat.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef anisubs het volgende:
LOL, we weten het wel turken/marokaanen worden heeeeel gauw kwaad.
Check dit filmke: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)1.asf?start=00:13:49
Ik hemel niemand op, maar in dit topic wordt wel precies het tegenovergestelde gedaan.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad, ze komen weer onder die boom vandaanWe gaan de allochtonen weer lekker ophemelen
![]()
trieste lui daarquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef anisubs het volgende:
LOL, we weten het wel turken/marokaanen worden heeeeel gauw kwaad.
Check dit filmke: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)1.asf?start=00:13:49
Als je maar niet weer gaat schelden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad, ze komen weer onder die boom vandaanWe gaan de allochtonen weer lekker ophemelen
![]()
Generalisatiequote:
Praat maar recht, wat krom is.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nederlanders zijn gierig en onpersoonlijk en bovendien vinden ze zichzelf heel wat.
Check maar je omgeving!
(ik kan dat ook, generaliseren)
ik heb echt niks tegen turken/marokkanen oid (daar zal dit topic wel weer op uitlopen) maar er zijn meer agressieve marokkanen om dit soort dingen dan meisjes van nulde hoor...quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
GENERALISATIE
![]()
Triest volk hoor die Nederlanders kijk wat ze hun kindern aan doen (het meisje van Nulde)..
Ik schold niet echt hoor. Meer een boze reactie met een kwaad woordje richting de gequote persoonquote:
Wat snap ik dan? Dat alle allochtonen criminelen zijn? Dat alle allochtonen stinken?quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Praat maar recht, wat krom is.
Er zijn feiten genoeg die erop wijzen dat allochtonen niet genoeg zijn ingeburgerd om fatsoenlijk deel uit te kunnen maken van de Nederlandse samenleving. Tel daarbij de criminaliteitscijfers (die met dit topic overigens niks temaken hebben) en je snapt het![]()
Dat kan kloppen, maar ik vind het dan weer stom dat er dingen geroepen worden als ''stom volk'' en ''alle Turken dit'' of ''de meeste Marokkanen dat..'' Dat is iets wat mij irriteert en dan kan ik soms heftig reageren. (met caps lock dusquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:25 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik heb echt niks tegen turken/marokkanen oid (daar zal dit topic wel weer op uitlopen) maar er zijn meer agressieve marokkanen om dit soort dingen dan meisjes van nulde hoor...
De meeste allochtonen worden amper nog geteld tot allochtonen (voor jouw informatie: een allochtoon is iemand van wie een van de ouders niet geboren zijn in Nederland, daarbij zijn mensen geneigd een heleboel allochtonen opeens wel okee te noemen (chinezen en indo's bijv.).quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er zijn feiten genoeg die erop wijzen dat allochtonen niet genoeg zijn ingeburgerd om fatsoenlijk deel uit te kunnen maken van de Nederlandse samenleving. Tel daarbij de criminaliteitscijfers (die met dit topic overigens niks temaken hebben) en je snapt het![]()
Een slotje lijkt me niet nodig, we kunnen gewoon discussieren zonder gescheld ed.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, maar ik vind het dan weer stom dat er dingen geroepen worden als ''stom volk'' en ''alle Turken dit'' of ''de meeste Marokkanen dat..'' Dat is iets wat mij irriteert en dan kan ik soms heftig reageren. (met caps lock dus)
Ik denk trouwens niet dat we hierover snel uitgepraat zijn en waarschijnlijk zal dit topic ook eindigen met een slotje.
Kan.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een slotje lijkt me niet nodig, we kunnen gewoon discussieren zonder gescheld ed.
Het is een feit dat veel mensen, vooral jongelui met een ander geloof, zich niet fatsoenlijk kunnen handhaven in de Nederlandse samenleving. Ze zijn bijna altijd lager geschoold, hebben minder fatsoen, zijn crimineler en minder sociaal in de omgang.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
De meeste allochtonen worden amper nog geteld tot allochtonen (voor jouw informatie: een allochtoon is iemand van wie een van de ouders niet geboren zijn in Nederland, daarbij zijn mensen geneigd een heleboel allochtonen opeens wel okee te noemen (chinezen en indo's bijv.).
Controleer die cijfers op sociale en economische status, en er blijkt geen verschil te zijn.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Als de geschiedenis wordt vergeten, dan zal zij zich gaan herhalen.
Ik voel me niet beter dan andere mensen. Ik voel ook geen nood om deel te nemen aan hun rituelen, als ik ze zelf onzinnig vind. Ik ben tegen het opdringen van rituelen die gevolgd worden door de meerderheid aan de minderheid.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:00 schreef leolinedance het volgende:
DenSuperieurenVlaeminck, ik zie dat je in Antwerpen woont. Dan hoef je inderdaad geen 2 minuten stil te zijnHier in Nederland is het wel een gewoonte dat je dat doet. Dus als jij vanavond om 20:00 in Nederland was, had je uit fatsoen gewoon even je mond kunnen houden.
En dat 'ritueel' waar je hebt over hebt....Dit kun je natuurlijk geen ritueel noemen he.
Je mag best respect tonen voor andere mensen hoor, daar is niks mis mee. Maar jij voelt je daar zeker te goed voor, misselijk mannetje...
Blijkbaar is het zo dat, als ik weiger mee te doen aan rituelen die niet de mijne zijn, dat een gebrek aan respect betekent, en dat ik daarvoor uitgescholden mag worden en compleet respectloos behandeld mag wordenquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Alweer dat gescheld.
Is er echt geen andere manier om je mening duidelijk te maken?
Wat verzin je nu? Omdat ik jullie mening niet deel stook ik opzettelijk? Nounou....quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
die belg zit opzettelijk te stoken. Dan mag het.
Hé jij weet zelfs niet dat "misselijk mannetje" weldegelijk schelden is? Niet moeilijk dat je niks tolereert; je weet zelfs niet wat je zelf doetquote:
De wil van de meerderheid opdringen aan de minderheid is iets dat je in het midden-oosten kan verwachten, maar waar wij hier gelukkig niet aan meedoen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Precies. En dat is heel het punt waar die belg de fout in gaat
Als jij met een paar vrienden in een openbare ruimte bent in Nederland, zou jij dan op het moment van de dodenherdenking even 2 minuten stil houden? Zodat andere mensen in stilte de doden kunnen herdenken...quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:43 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik voel me niet beter dan andere mensen. Ik voel ook geen nood om deel te nemen aan hun rituelen, als ik ze zelf onzinnig vind. Ik ben tegen het opdringen van rituelen die gevolgd worden door de meerderheid aan de minderheid.
Jij voelt je beter dan mij omdat jij wel meedoet aan dat ritueel. Het feit dat ik er niet aan meedoet maakt dat jij geen respect hebt voor mij. Niet omgekeerd.
Maar dat snap je vast niet.
Kan je me daar even over quoten? Nee, want dat heb ik nergens gezegd. Als ik om 20.00 toevallig in nederland was en ik had toevallig iets te zeggen zou ik me niet inhouden. Maar waar jij uit afleidt dat ik opzettelijk andere mensen zou gaan storen ontgaat mij.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik had het over die Belg, die hier lekker zit te kloten. Die zei zo ongeveer dat ie expres zou gaan praten als ie in Nederland was op dat tijdstip omdat hij het maar onzin vond. Een stom "ritueel" zoals hij het noemde.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:17 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Hey, toevallig geloof ik niet in begrafenissen zoals die in jouw cultuur ervaren worden.
Sterker nog, in mijn cultuur eert men de doden tijdens een begrafenis door vooral veel geluid te maken (zowel zang als muziek, om de kwade geesten weg te drijven).
Je mag hopen dat ik je ouders niet ken...
20% vd nederlanders doet zelf niet mee aan jullie traditie. Wat heb je daarover te zeggen dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
linkse rakkerrrrr.....zet die bril af en zie je land naar de klote gaan!
Nope, maar we gaan rechtse rakkers als jij die graag de feiten verdraaien wel tegenwerken. Die les hebben we 60 jaar geleden wel geleerdquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
![]()
Klopt, maar die houden wel hun mond als ze toevallig in een ruimte zijn met andere Nederlanders die wél de doden willen herdenkenquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:53 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
20% vd nederlanders doet zelf niet mee aan jullie traditie. Wat heb je daarover te zeggen dan?
Niks verdraaien. Ken je feiten knul.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:54 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Nope, maar we gaan rechtse rakkers als jij die graag de feiten verdraaien wel tegenwerken. Die les hebben we 60 jaar geleden wel geleerd![]()
Wat lul je toch uit je nek.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Blijkbaar is het zo dat, als ik weiger mee te doen aan rituelen die niet de mijne zijn, dat een gebrek aan respect betekent, en dat ik daarvoor uitgescholden mag worden en compleet respectloos behandeld mag wordenJullie kunnen niet genoeg respect voor mij opbrengen om te aanvaarden dat ik niet meedoe aan jullie rituelen, maar ik moet wel zoveel respect opbrengen dat ik mijn overtuigingen moet laten varen en moet meedoen?
Respect is een van de leegste woorden die mensen als jullie gebruiken.
Eindelijk ben je eerlijk; eindelijk toon je je voor wie je écht bent, en waar je hier écht voor bent aan 't argumenteren. Heel die viering kan jou niks schelen, het is het feit dat het MOSLIMS waren die zich er niet aan hielden dat jou stoort.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Het gaat erom dat Nederlanders allochtonen soms een beetje zat zijn.
Ik wel, jij blijkbaar niet. Geen nood, dat komt misschien nog.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een slotje lijkt me niet nodig, we kunnen gewoon discussieren zonder gescheld ed.
Nee hoor, ze is helemaal niet zwak; ze staat zich hier in z'n eentje uit te sloven tegen een mening die alomtegenwoordig is. Jij, daarintegen, zit gewoon de mening van 80% vh volk te verdedigen, wat uiteraard veel makkelijker is.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is een feit dat veel mensen, vooral jongelui met een ander geloof, zich niet fatsoenlijk kunnen handhaven in de Nederlandse samenleving. Ze zijn bijna altijd lager geschoold, hebben minder fatsoen, zijn crimineler en minder sociaal in de omgang.
Dat jij nu uitwegen gaat zoeken en mij probeert dom over te laten komen, betuigd alleen maar van zwakte.
Je wordt vast wakker, wanneer jij er zelf een keer de dupe van bent![]()
Ja, ik heb ook een aardige turkse collega. Het gaat hier om het merendeel, dat je dat niet snapt. Maar daarvoor moet je grafiekjes en tabellen kunnen lezen, en dat wordt waarschijnlijk te moeilijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:57 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Wat lul je toch uit je nek.
Er is een deel van de allochtonen wel genoeg ingeburgerd, houdt zich aan de wetten e.d.
Er is ook een deel van de allochtonen die crimineel zijn en niet ingeburgerd
Er is een deel van de autochtone bevolking die braaf werkt en belastingen betaalt
Er is ook een deel van de autochtonen die zo crimineel zijn als het maar kan.
Maar jij kan gemakkelijk alle allochtonen op één grote groep gooien omdat je weet dat je er zelf ver genoeg vanaf staat om er nooit mee verward te kunnen worden. Daarom ben je bereid heel die onschuldige hoop allochtonen gewoon mee op te offeren.
Dat en je vreemdelingenhaat natuurlijk.
Nee ik begrijp je wel hoor. En ik geef je gelijk dat er onder allochtonen meer criminelen zitten dan onder autochtonen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook een aardige turkse collega. Het gaat hier om het merendeel, dat je dat niet snapt. Maar daarvoor moet je grafiekjes en tabellen kunnen lezen, en dat wordt waarschijnlijk te moeilijk.
Beste meneer, nu moet u even goed lezen. Ik vind het ongepast dat iemand de dodenherdenking verstoord. Of dat nu een Nederlander, een Belg of een Turk is. Maar dat het toevallig wéér een Turk is die iets verkeerds doet, dat wil JIJ niet zien. Hoor jij ooit een kwaad woord over Belgen die een fout begaan in Nederland? Nee, omdat dat vaak eenmalig is.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:59 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Eindelijk ben je eerlijk; eindelijk toon je je voor wie je écht bent, en waar je hier écht voor bent aan 't argumenteren. Heel die viering kan jou niks schelen, het is het feit dat het MOSLIMS waren die zich er niet aan hielden dat jou stoort.
Dan zijn we ook ineens uitgepraat, ik heb geen zin om een racistje zijn vooroordelen uit z'n hoofd te praten. Dat lukt toch niet.
Heb ik gediscrimineerd dan? Ik vertel feiten, dat is nogsteeds niet discrimineren. En waarom ben ik racistisch meneer? Ik heb ook turkse vriendenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:01 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Nee hoor, ze is helemaal niet zwak; ze staat zich hier in z'n eentje uit te sloven tegen een mening die alomtegenwoordig is. Jij, daarintegen, zit gewoon de mening van 80% vh volk te verdedigen, wat uiteraard veel makkelijker is.
Bovendien ben je racistisch en discriminerend, wat wel overduidelijke tekens van zwakte zijn.
Dan ben je helemaal zo slecht nog niet!!! Je valt me 100% mee! Ik dacht nog van: Oh, die DenSuperieurenVlaeminck is zó dwars, die zal er wel dwars doorheen gaan lopen lullen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Nee ik begrijp je wel hoor. En ik geef je gelijk dat er onder allochtonen meer criminelen zitten dan onder autochtonen.
Waar we van mening verschillen is dat ik weiger te veralgemenen. Het is gemakkelijk van een hele bevolkingsgroep integraal te veroordelen zolang je er zelf niet toe behoort. Maar het is eveneens ongeloofelijk fout.
En om te antwoorden op je concrete vraag hoe ik me zou gedragen: als ik me in een openbare ruimte bevind waar iedereen stil is ga ik inderdaad niet zo tactloos zijn om daar mijn mond open te trekken. Maar als ik gewoon op straat aan het praten bent en een paar studentjes vinden het nodig van op mij te komen zeiken dat ik mijn mond moet houden omdat zij één of ander ritueel willen uitvoeren, aanvaard ik dat net zo min als een moslim die vindt dat ik mee met hem moet bidden.
Snap je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |