ik liep net voor de kerst met ¤ 8,500 op zak van m`n stage bedrijf om kerstpostzegels op te halenquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:34 schreef danos het volgende:
denk toch eens na fokkers, welke personen in Nederland hebben zulke grote bedrag cash bij zich? Dat zijn de campers en de moslims, en laat dat nou twee groepen zijn waarvan ik weet dat ze het geld niet op een eerlijke manier hebben verdient en waar ik alleen maar last van heb.
Dus hou ik het lekker zelf, ga naar het reisbureau en boek een lekker reisje naar de Seychellen
Pfff...Ooit als kind zijnde eens een portemonnee met zo'n 200 piek terugbezorgt, er kon niet eens een bedankje vanafquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef _Flash_ het volgende:
Stelletje klaplopers
Je weet nooit hoe zo'n portefeuille op straat is komen te liggen. Dus je kan niet zeggen dat de eigenaar 'er niet mee om zou kunnne gaan'. Je weet dat je een asociale klojo bent als je het houdt. Toch zal de meerderheid van de mensen het geld houden denk ik. En met zo'n kutsmoes het geweten sussen.
Slecht, door en door slecht!quote:Op maandag 8 mei 2006 17:31 schreef Burbo het volgende:
Ik zou doen alsof ik hem al vond zonder geld en de rest terugbrengen en hopen op nog een beloning.
Als ik wist dat de portemonnee van een caféeigenaar was, zou ik het equivalent van 5000 gulden (zo'n 2300 euro) teruggeven en de rest houden. Bij de overgang naar de euro gold in de horeca ook: europrijs = guldenprijs.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:30 schreef Gelderland het volgende:
[..]
denk zelf ff na..... de meeste caféeigenaren of mensen met een eigen zaakje moeten hun omzet ook naar de bank brengen.... wat er uit de kassa komt.... dus er lopen wel wat meer mensen met zo'n groot geldbedrag...![]()
ja en dat doet de eigenaar alsnog aangifte van diefstal en hang je!quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:33 schreef MaJo het volgende:
Ben zo opgevoed dat ik het waarschijnlijk wel naar de politie zal brengenJe zou ook zelf 1000 eruit kunnen halen en het dan inleveren. De eigenaar heeft dan 20% verlies (valt mee) en jij bent 1000 euri rijker
Maar zelfs dat zou ik waarschijnlijk niet kunnen (te eerlijk enzow
)
Als er geen pincode bij zit heb je er ook niks aan hoor.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:50 schreef Roönaän het volgende:
Wat zouden jullie doen met creditcards? oftewel plastic gratis geld.
Zonder pincode kan je creditcard wel gebruikt worden (voor 600 euro aan kinderschoenen bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:30 schreef _Flash_ het volgende:
Als er geen pincode bij zit heb je er ook niks aan hoor.
(Tenzij je moeilijk gaat doen met een katvanger-adres etc)
In andere woorden: je zou jezelf iets voorhouden dat onbewezen is om je eigen geweten te sussen?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:06 schreef BaajGuardian het volgende:
iemand die zoveel geld in zn portemon heeft zitten heeft vast wel meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |