abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:42:27 #1
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37539450
Ik vond een uur geleden in de trein tussen de naat van de zitting een telefoon. Ik zat alleen met een bejaard stel, en er was niemand naar op zoek.... ik heb er in eerste instantie niets mee gedaan, maar omdat niemand er naar op zoek was, heb ik er maar ingekeken...

er staan geen nummers als iets van 'thuis', 'mam', 'ik' of iets wat op de eigenaar kan duiden... er staan slechts 10 namen in ...

ik vond deze in de intercity tussen eindhoven en den haag.... ik heb dus ook geen idee waar ik deze naar de politie moet brengen... en als ik dit doe, wat doen zij ermee ? ik denk nl. dat als ik dit verhaal uitleg, diegene op het bureau hem zelf in zn zak steekt....

nu een uur later, heb ik zitten denken maar ik kan me geen manier bedenken om hem bij de rechtmatige eigenaar terug te brengen....

dus ik heb maar besloten hem te verkopen of aan me moeder te geven of iets in die richting...

maar als ik de simkaart eruit haal, en de mijne erin stop, is die tel. dan nog op een of andere manier te achterhalen...? ik wil nou ook weer niet dat ik hem aan iemand anders geef, en dat de eigenaar een week later zn tel. terug wil...
pi_37539486
Bel die 10 namen???
pi_37539509
Hou'm zelf
pi_37539510
ik denk dat degene die um mist wel gaat proberen het nummer te bellen..........................
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_37539516
Brengen naar gevonden voorwerpen van de NS.
Dat is toch niet zo lastig. Als het mijn telefoon zou zijn dan zou ik hem daar ook gaan zoeken.
pi_37539518
bel gewoon 1 van die namen, kan je makkelijk achter de eigenaar komen. Misschien hoeft die persoon hem niet eens terug omdat de moeite te groot is om em op te halen. Is een stuuk betere oplossing denk ik
pi_37539527
....

[ Bericht 99% gewijzigd door Godtje op 04-05-2006 11:45:04 (zinloos!) ]
pi_37539559
bel thuis zou ik zeggen en meld dat je de mobiel hebt gevonden, mischien nog wel leuk vindersloon uit te halen. doorverkopen kun je doen maar is niet fair naar degene die hem kwijt is, en aan de hand van serienummer valt altijd wel weer de oude eigenaar terug te vinden, mits de persoon zich heeft geregistreed bij zijn aanbieder in geval van pre-paid. bij abonnement is het duidelijk dat de provider weet welk toestel serienummer bij welke persoon hoort
pi_37539612
Wees sociaal en bel wat van die namen. Of breng de phone naar gevonden voorwerpenbalie bij NS.

Verkopen zou ik niet doen. Het kan zijn dat de telefoon uitgeschakeld is in het netwerk of uitgeschakeld gaat worden.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:48:01 #10
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_37539621
Je zou zelf ook blij zijn als iemand jou belt met de mededeling dat je telefoon is gevonden.
Ik zou gewoon met die telefoon naar 1 van die nummers bellen en de telefoon netjes teruggeven.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_37539622
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:44 schreef the_jestert het volgende:
ik denk dat degene die um mist wel gaat proberen het nummer te bellen..........................
Denk ik ook ja. Gewoon wachten tot je gebeld wordt
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:48:40 #12
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_37539640
Wat zou je ervan vinden als jij een keer je telefoon kwijt raakt ? Dan ben je ook blij als iemand hem naar de politie brengt.
Belachelijk dat je sowieso het idee kunt opperen om een telefoon van een ander te verkopen
  Forum Admin donderdag 4 mei 2006 @ 11:48:46 #13
58651 crew  murp
murp
pi_37539648
als een marokaan dan opneemt.... houm lekker zelf dan...
pi_37539656
simkaartje weggooien en op marktplaats
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:49:02 #15
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37539662
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:46 schreef Xecutioner het volgende:
bel thuis zou ik zeggen en meld dat je de mobiel hebt gevonden, mischien nog wel leuk vindersloon uit te halen. doorverkopen kun je doen maar is niet fair naar degene die hem kwijt is, en aan de hand van serienummer valt altijd wel weer de oude eigenaar terug te vinden, mits de persoon zich heeft geregistreed bij zijn aanbieder in geval van pre-paid. bij abonnement is het duidelijk dat de provider weet welk toestel serienummer bij welke persoon hoort
maar dat is dus alleen te achterhalen men die telefoon in bezit heeft ?

als ik em nou bijv. verkoop aan iemand in groningen, dan kan de rechtmatige eigenaar daar nooit achterkomen, tenzij hij die persoon in groningen bijvoorbeeld tegenkomt en ziet dat die zijn telefoon heeft...
pi_37539677
Ik zou gewoon wachten tot de telefoon opgebeld wordt, of zelf ff naar die nummers sms'en, als je zelf je telefoon kwijt zou zijn zou je dit toch ook wel op prijs stellen?
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:50:05 #17
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37539701
Een conducteur ofzo aanschieten op 't station, die kan regelen dat ie in het centrale depot terecht komt. Ook al twee keer zo'n ding gevonden. Gewoon terugbrengen, 't is heel kut voor de eigenaar als hij/zij een nieuwe moet kopen en in principe valt houden onder diefstal.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_37539711
Bij dit soort topics vraag ik mij altijd af of de TS nou echt zo dom en wereldvreemd is of gewoon probeert de boel te fucken...
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:50:59 #19
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37539733
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:47 schreef Devlinsect het volgende:
Wees sociaal en bel wat van die namen. Of breng de phone naar gevonden voorwerpenbalie bij NS.

Verkopen zou ik niet doen. Het kan zijn dat de telefoon uitgeschakeld is in het netwerk of uitgeschakeld gaat worden.
wat bedoel je hiermee ?

wat gebeurd er dan, als ik mijn eigen simkaart erin stop ?
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:51:31 #20
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_37539748
ik zou die nummers bellen. Als je em naar de ns brengt is je kans op vindersloon klein, als je het zelf afhandelt niet.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:51:53 #21
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37539766
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:50 schreef calvobbes het volgende:
Bij dit soort topic vraag ik mij altijd af of de TS nou echt zo dom en wereldvreemd is of gewoon probeert de boel te fucken...
ik probeer de boel te fucken

donderdag 4 mei 2006 @ 11:53:01 #22
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_37539801
Houweeee
:r Patty Brard :r
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:53:57 #23
3767 Herald
Come get some
pi_37539838
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:42 schreef SqueaK het volgende:
er staan geen nummers als iets van 'thuis', 'mam', 'ik' of iets wat op de eigenaar kan duiden...
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:46 schreef Xecutioner het volgende:
bel thuis zou ik zeggen en meld dat je de mobiel hebt gevonden, mischien nog wel leuk vindersloon uit te halen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_37539903
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:49 schreef SqueaK het volgende:

[..]

maar dat is dus alleen te achterhalen men die telefoon in bezit heeft ?

als ik em nou bijv. verkoop aan iemand in groningen, dan kan de rechtmatige eigenaar daar nooit achterkomen, tenzij hij die persoon in groningen bijvoorbeeld tegenkomt en ziet dat die zijn telefoon heeft...
Uit je openings post en deze post krijg ik het idee dat je helemaal geen moeite wilt doen om de telefoon bij de rechtmatige eigenaar terug te krijgen.

Uberhaupt de zin in je OP dat je niet weet hoe je hem terug zou kunnen krijgen bij de rm-eigenaar en de vele reacties dat je natuurlijk de nummers uit de telefoon zou kunnen bellen reageer je niet op.

Verder zit er een bepaald nummer aan de telefoon vast waardoor de telefoon onbruikbaar gemaakt kan worden door de politie. Zij kunnen je dan (ongeacht of er een andere sim-kaart in zit) sms-bommetjes sturen met de melding dat die telefoon gestolen is.

edit; Ik heb ook niet thuis , mam oid in mijn telefoon staan. Iedereen is bij naam genoemd en bij thuis staat gewoon de naam van mijn man.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 11:56:17 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37539932
Waarom vraag je om advies als je al besloten hebt om de mobiel te houden danwel te verkopen? Bel die 10 nummers en lever het anders af bij gevonden voorwerpen. Er zijn naar mijn mening geen andere opties...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')