nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me wel goor.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:29 schreef danos het volgende:
Leuk is ook altijd als het stampensdruk is de biefstukken op zijn en de kok doodleuk verteld dat de biefstukken nog in bevrorentoestand van -6 zijn. In de frituur ermee
Wat valt er dan nog te drinken?quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:14 schreef Gummybear het volgende:
geen bier meer uit de tap.. Ja...de biertank is leeg. en NEE ze komen geen nieuwe tank meer aansluiten...
na t werk nog wat drinken
Uhm.. tjsa.. alle drankjes uit de koeling (corona, desperados, wijn en natuurlijke sterke dranken) En anders een lekkere milkshakequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poleren.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:38 schreef -_Tommy_- het volgende:
borden pouleren
true zal het even verbeterenquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:42 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Poleren.
Pouleren doet een gevogelteslager.
Zoiets is ook herkenbaar ja.. Vorige week nog een heel lekker ijsje laten vallen over n (mooiequote:Op donderdag 4 mei 2006 10:36 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dus de appelmoes, aardappeltjes, tarbot, worteltjes, noem het maar op! Die man zat echt helemaal onder. De luikloper stond beetje beteuterd te kijken terwijl ik met nog ongeveer 10 collega's de keuken ben in gevlogen om daar lachend op de grond te proberen weer een serieus gezicht op te zetten.
tja je spreekt het ook zo uit, tenminste dat deden wij wel, is ook al weer 10 jaar geleden dat ik ben begonnen met werken :S tijd vliegt!quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:45 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Geen aanval op jou ook hoor
Het valt me gewoon zo vaak op dat mensen over pouleren spreken.
je hebt hem niet begrepen, hij wilde die gevallen was EN een nieuwequote:Op donderdag 4 mei 2006 10:45 schreef Gummybear het volgende:
[..]
Zoiets is ook herkenbaar ja.. Vorige week nog een heel lekker ijsje laten vallen over n (mooie) jongen. Z'n hele shirt zat onder...
En jaren geleden kwamen er 2 zatte duitsers, spare ribs eten. ik had toen nog weinig ervaring met zwaar beladen borden.. toen ik het ene bord op tafel zette, glee 1 spare rib van het andere bord af.. en die man wou perse niet dat ik een nieuwe ging halen, hij at mn gewoon op![]()
quote:Test uw serveerkennis !!
704 have taken this quiz
You answered correctly 9 out of 10 questions
This is equivalent to 90.00 %.
Bedankt voor het meedoen.
de spare ribs kun je altijd onbeperkt eten, hij zal er toen vast nog wel wat bijbesteld hebben,,,kan k me niet meer herinneren..quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:47 schreef sssjibbbe het volgende:
[..]
je hebt hem niet begrepen, hij wilde die gevallen was EN een nieuwe
tijdens het poetsen zetten we ook altijd eigen muziek aan en een tikkeltje harder. Alleen was toen iemand de CD vergeten uit de CD speler te halen en het volume terug te draaien. 's morgens tijdens het openen vergeten de muziek aan te zetten. Toen de eerste gasten binnen waren, snel de muziek aangezet voor de sfeer. Toen beukte de housemuziek ook door het restaurant.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:52 schreef danos het volgende:
wat ook wel leuk was, altijd als het restaurant dicht was en we gingen opruimen dan was er altijd iemand die een radio/cdspeler over de intercom door het hele restaurant een cd'tje liet draaien. Dit was een vervent hardcore fan dus we beukten er vrolijk op los.
Totdat een keer snoeiharde hardcore door het restaurant knalde en we er achterkwamen dat er nog 4 gasten aan een tafel zaten
Lol, en wouden ze meedoenquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:52 schreef danos het volgende:
Totdat een keer snoeiharde hardcore door het restaurant knalde en we er achterkwamen dat er nog 4 gasten aan een tafel zaten
quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:39 schreef Dandelion het volgende:
hmz, grootste bloooper is denk ik wel de fles Campari uit de non-drip vervangen en bij het terug hangen niet de non-drip maar alleen de fles vasthouden.Herkenbaar, maar dan met een fles bessenjenever op het drukste moment van de dag. Heb daarna eerst 10 minuten in de keuken gestaan om die meuk van me af te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de horeca is het overigens heel makkelijk om bloopers te maken. Heb per ongeluk wel eens meer dan 50 drankjes op een verkeerde rekening geschreven, zie dat maar eens dit goed te krijgen. Of het welbekende glazen bier over iemand heen laten vallen verhaal. Of ik stond een keer in de keuken en er hadden mensen tosti's besteld. Dus ik maak die tosti's, het waren echter 2 verschillende tosti's, de tosi's zijn klaar, snij ze door de helft en ik wissel per ongeluk een helft om, beide mensen kregen dus een goede helft en een verkeerde helft...
zo heb ik er nog wel een paar.
Ik begin trouwens vanaf morgen weer in een andere horeca zaak in Utrecht nadat ik eind oktober 2005 gestopt was, zal wel druk zijn de eerste dag met dit weer, en natuurlijk zwaar wennen!!
hopen dat ze geen terras hebben, man wat haatte ik terras lopen!quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:25 schreef Blik het volgende:Ik begin trouwens vanaf morgen weer in een andere horeca zaak in Utrecht nadat ik eind oktober 2005 gestopt was, zal wel druk zijn de eerste dag met dit weer, en natuurlijk zwaar wennen!!
Cafe de Luifel op het Neudequote:Op donderdag 4 mei 2006 11:31 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
hopen dat ze geen terras hebben, man wat haatte ik terras lopen!
enjoy!quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Cafe de Luifel op het Neude![]()
één van de grootste terrassen van Utrecht
Ik vind terraslopen juist wel leuk, alhoewel dit denk ik wel een extra dimensie is want zo groot heb ik nog nooit terras gelopen. Zal wel alleen maar doorpezen zijn als een gek. Ik hoef gelukkig maar 6 of 7 uur komende vrijdagavond
ik denk wel iets meer, 100 liter is 2 fustjes...quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:51 schreef piere het volgende:
(ik denk dat er 100 liter inging)
denk dat je 500 of 1000 bedoeld, want 100 is een minitankjequote:Op donderdag 4 mei 2006 12:51 schreef piere het volgende:
megabiertanks (ik denk dat er 100 liter inging)
whehe irritant is dat ja. Alhoewel systemen soms ook verneukeratief zijn. Vooral de diverse Orderman systemen. Hier in Enschede gaan sommige kroegen er zo strikt mee om. Als het terras bijna leeg is lopen ze nog met minimaal 2 man, een om de orders op te nemen en een loper. En als je de loper dan om een paar biertjes vraagt kan dat niet, sterker nog, het antwoord is dan: "dan moet je mijn collega hebben". Dan denk ik tjeesis, dr zitten hier 3 tafels, geef gewoon ff aan die orderman door dat wij wat willen hebben.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:41 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
enjoy!
ik had er een hekel aan, vooral de gasten die niet snapten dat er een logica in zat en dachten dat je ze negeerde
Hmmm, ik zou het één keer leuk vinden, maar elke keer weer wanneer ze langskwamenquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:53 schreef lubje25 het volgende:
Hilariteit alom, heb er anderhalf a twee jaar gewerkt en elke keer als die klanten langskwamen zeiden ze natuurlijk: "we hoeven er geen mosterd bij hoor!!, hahahaha"
Ik kon er gelukkig zelf ook om lachen![]()
Hee, ik heb ook bij van der valk gewerkt. Wij spraken in de keuken altijd over snikkels als we het over schnitzels hadden. Tot ik bij een tafel kwam en zei voor wie is de snikkel strasbourg. Mensen zaten me wat beteuterd aan te kijken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:36 schreef -_Tommy_- het volgende:
Jarenlang bij van de valk gewerkt en liep daar toen een wijk, bij van der valk betekende dat dat jij de bestellingen deed, het lief komen vragen of ales naar wens is, het afrekenen en de fooi in ontvangst nemen. Het uitserveren gebeurde door zogenaamde luiklopers.
quote:Op maandag 15 mei 2006 14:20 schreef Stansfield het volgende:
Dus jeroen post heel popi jopi ik krijg wel korting he. Mijn collega:"hoezo werk je hier dan." Reed hij maar snel weer door. Ik kwam niet meer bij.
wat wou hij dan? shakira? wtf?quote:Op maandag 15 mei 2006 15:11 schreef Jerruh het volgende:
eentje van het hotel waar ik heb gewerkt op een bruiloftsfeest: ik wilde een blad bier en cassis/cola naar een tafel brengen. toen ikheel voorzichtig de drankjes eraf wilde halen, stootte en bejaarde granny tegen mijn elleboog met dr stok, waardoor mijn dienblad omkieperde en in de nek van een gast viel. een week later struikelde ik over de sleep van een bruidje en gleed ik met blad en al de dansvloer op. erg genant...
bij mijn nieuwe baantje, @ De Rechter, wilde ik in een hele snelle bui een mooi malibu-cola maken, maar ik drukte mijn glas met zoveel kracht tegen de non-drip dat de veer met bovenhouder los schoot, de fles losschoot en de fles van de muur op de achterbar vloog. het ging zo snel en hard, dat ik nog vrolijk met mijn glas onder die nondrip hing, terwijl de fles lag te tollen op de grond.
ik krijg ook vaak negers aan de bar die nog niet helemaal goed nederlands kunnen, dus eentje kwam bestellen: twiej shakira en eun zimbwabowa. ik zo: sorry gozer, maar de deejay doet niet aan verzoekjes. dus hij zo: nee, shakirah. ik zo: ja maar de deejay doet niet aan verzoekjes, als je shakira wilt, ga je ergens anders heen. dus hij zo. ik wil nie shakira, ik wil shakira, joe wiet wel, meej zetroeee... hij wijst naar het bakje met citroenschijfjes... dus ik had m door. vervolgens duurde het nog 5 minuten om uit te vogelen wat zimbabwowa was (jack cola)
ik heb er vijf minuten over gedaan, de rest van de drankjes met citroentjes en drie lettergrepen rijmen niet op shakirah, dus toen pakte ik de sauzafles en hij begon instemmend te knikken!quote:Op maandag 15 mei 2006 16:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
die had ik er niet uitgehaald... maar goed
heel eventjes maar zekerquote:Op maandag 15 mei 2006 16:53 schreef ma_jojo het volgende:
Heb ik me toch nog eventjes schuldig om gevoeld.
Eigenlijk welquote:
Haha ja, wilde hij ook nog dat ik z'n broek droog ging maken. Ik gaf 'm een vaatdoek en zei "Je bent een grote jongen, dat kun je best zelf"quote:Op maandag 15 mei 2006 17:00 schreef -_Tommy_- het volgende:
snap ik... zie zo'n slechte film scenario dat je de hele vakantie bent gechanteerd door dat kind...
lol rare jongens die mocrosquote:
Dat heeft een collega van me ook al eens geflikt jaquote:Op maandag 15 mei 2006 15:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
en de aller ergste
ik heb ooit iemand een irish koffie gegeven zonder whiskeyik schaamde me dood.. was het gewoon vergeten.
hahahah owned!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat heeft een collega van me ook al eens geflikt ja
Zelf wel de gebruikelijke dingen, een keertje iets laten vallen enzo. Vorig jaar nog een keer een flesje bier om laten vallen bij een vaste gast, vol over z'n broek. Hij vond 't niet erg, maar hij wilde toch wel even van 't moment genieten dat ik daar, midden in de zaak, zijn broek ging poetsen. Sta ik daar met een vaatdoekje bij z'n zak
En wederom een collega (dezelfde al die van de Irish Coffee), komt aan tafel, zit er een grote neger. Zegt die kerel: "Ik wil graag een milkshake met een smaak die bij me past." Die kerel bedoelt een milkshake chocolade, dat snapt iedereen. Wat doet die collega: ze maakt een milkshake banaanKomt met een stalen gezicht weer aan tafel, die kerel snapt het niet helemaal, en pas dán valt het kwartje bij m'n collega:
. Ik heb nog nooit zó krom gelegen
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:22 schreef Mikkie het volgende:
En wederom een collega (dezelfde al die van de Irish Coffee), komt aan tafel, zit er een grote neger. Zegt die kerel: "Ik wil graag een milkshake met een smaak die bij me past." Die kerel bedoelt een milkshake chocolade, dat snapt iedereen. Wat doet die collega: ze maakt een milkshake banaanKomt met een stalen gezicht weer aan tafel, die kerel snapt het niet helemaal, en pas dán valt het kwartje bij m'n collega:
Woeha. "Ff wachte Trix, anders brand ik me klauwe!"quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:58 schreef tim2308 het volgende:
Gaaf topic! (Er bestaat trouwens nog een ander horecatopic: [CENTRAAL] Werken in de HORECA
Ik werkte ooit op een paritj waar het koninklijk huis ook aanwezig was. Ik was druk bezig met het behendig uitserveren van een kop thee toen ik een stem hoorde:"Mag ik een kop koffie?". Maar ja, die thee is best heet dus ik heel gastvriendelijk:"Eén momentje, ik kom zo bij u". Blijkt het dat de stem van één van de belangrijkste mensen van de dag was. Gelukkig ontstond er hilariteit onder het mom van "Dat heeft u vast lang niet meer gehoord" maar wat was ik blij dat er geen partymanager aanwezig was....
Ik dacht ook dattie negert Banaan bedoeldequote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Probeer daar van te genieten. Die magische seconde waarop iedereen stil is. En hoe een fractie later de mensen verder gaan met praten en leven alsof er nooit iets gebeurt is...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:12 schreef danos het volgende:
Terwijl ik daar half zat te shaken, keek iedereen in het restaurant ff verschrikt op en ging toen gewoon weer verder met waar ze mee bezig waren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |