quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:57 schreef Vliegvrager het volgende:tien foto's is wel veel om allemaal op in te gaan hoor. Ms een volgende keer wat scherper selecteren? In het algemeen zijn het technsich nette foto's, hieronder een paar specifieke puntjes:[/]
is 10 nu echt zoveel?
![]()
Thanks voor je reacties in ieder geval!
[quote]#1 Sfeervolle plaat, maar waar komen die ruis en/of jpg-artefacten allemaal vandaan?
ruis is zeker aanwezig, de jpg artifacten zie ik zelf niet. Kan liggen aan de wellicht erg hoge reso die ikzelf draai op m'n scherm. Op de originele foto is vrijwel alleen een contour te zien, een contour dat ook best interessant eruit zag. Maar wilde toch even kijken wat ik van een opgekrikte foto kon maken. De kleur variant zag er door de + 3 EV push niet meer uit vanwege de overvloedige (kleur) ruis, maar door hem zwart/wit te maken vond ik de ruis juist wat toevoegen, de sfeer nog rauwiger maken.
quote:
#3 Goed gezien en netjes uitgevoerd. Goed compo ook, maar ik mis de concertsfeer. Is ws ook wel moeilijker bij open lucht concerten.
Hoe bedoel u concert sfeer?
quote:
#5 Origineel camerastandpunt.
![]()
Experimenteren is altijd okay, concluderen dat een experiment niet voor herhaling vatbaar is ook.
![]()
Haha, smaken en meningen verschillen. Ik stond er toevallig en drukte af. Het resultaat vond ik mooi genoeg om erbij te zetten. Of ik het een volgende keer ook weer zou doen weet ik niet. Je wilt ook niet weten hoe druk het was in het pers vak tijdens van dik hout :S
quote:
#6 Goed getimed, jammer dat er net geen kleurlicht en rook was op dat moment, maar dat heb je niet in de hand. Die rode bodywarmer linksachter mag je nog even wegsjoppen
Deze foto is op een moment genomen dat de zanger het publiek toesprak tussen de nummers in. Vandaar dat je er waarschijnlijk geen licht/rook ziet. Maar de kracht/emotie die hij uitstraalde vond ik ontzettend mooi. Een crop van alleen gezicht/armen was denk ik ook mooi geweest. Al had het ding rechtsboven dan wellicht gestoord. Verder heb ik vrij weinig aan deze foto's geshopt. Alleen met name EV, shadows, WB, evt saturation en curves gedaan. Deels komen de foto's zelfs direct uit cam en hebben ze alleen een resize, bijbehorende sharpening en watermerk meegekregen. Een niet onaardig resultaat. Vanwege de snelheidsdruk van levering (binnen 24 uur) en grote set (160 foto's) heb ik de verdere bewerkingen niet toegepast. Iets wat je op mijn site
www.leend3rs.nl ook niet zo direct zou tegenkomen. Je verliest je dan heel snel in het bewerken van iedere foto waardoor je over zo'n set al snel 2 dagen doet. Daar bedank ik voor
![]()
quote:
#7 Heeft wel iets, hoewel ik m technisch (camerastandpunt, houding hoofd, te krappe crop) niet zo vind.
Bij bepering aan glas, ruimte en geschikte momenten ben ik dik tevreden met het resultaat. Het optreden van Vive le Fête was erg donker verlicht, erg wisselend ook en als slagroom op het toetje ook nog eens erg rokerig. Kortgezegt dus een bitch om te fotograferen. Mijn 18-70 3.5-4.5 kitlens was er niet lichtsterk genoeg voor. Mijn 70-300 4.5-5.6 al helemaal niet. De 50 mm 1.8 bleef uiteindelijk over. Als je een geschikt moment ziet, kun je niet altijd even een stapje achteruit nemen
![]()
. Ik weet wel waar ik een volgende keer moet gaan staan
![]()
.
quote:
#8 Lekkere plaat: mooie vlakverdeling, lekkere kleuren, sfeervol. Daarom des te meer zonde van die mic voor zn gezicht.
Lekker sarcastisch, maar wees wel eerlijk, de mic standaard is opzich een toevoeging om toch nog jezelf oriëntatie in de foto te geven. Ik was hem iig helemaal kwijt totdat ik die mic standaard zag. Het zorgt ervoor dat ik langer naar deze foto kijk dan normaal...
quote:
haha, eenkennige
![]()
. Mooie dame en dan meteen
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:53 schreef sgoldie het volgende:[..]
ken je ook iemand die je avator even kan bijsnijden, of heb je zo'n breed hoofd?
Mja, andere sites doen dat voor je, net als foto's die 10 px te breed zijn toch maar ietsje schalen... Ach ja, ikzelf stoor me er niet zo aan...
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:47 schreef An24 het volgende:Julius, ik ben niet zo thuis in deze vorm van fotografie, maar moet zeggen dat ik gecharmeerd ben van de strakke platen. Mijn complimenten!!!
Fenks