abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37508233
Grootste ergernis in het verkeer is voor mij mensen die geen richting aangeven. En dan niet zozeer omdat het zo ontzettend gevaarlijk/hinderlijk is, maar meer omdat het zo belachelijk vaak voorkomt. Op de snelweg zie ik nog niet 2 van de 10 auto's hun knipperlicht aanzetten (nog niet 1x) als ze van rijbaan veranderen. Op rontondes is dat iets hoger. Daar doet denk ik 1/3 van de auto's het. En de laatste tijd zie ik zelfs automobilisten die bij een complete afslag (dus hoek om van 90 graden links of rechtsafslaan) die dat niet even laten merken. En dan heb ik het dus niet over "in geen velden of wegen iemand te bekennen", want ik zie het toch ook? En ik zit ook gewoon op de weg.

Maar goed, bovenstaande frustratie is al bekend. Wat ik nu wil weten is: waarom?
Waarom kun je niet gewoon netjes je richting aangeven, zoals je hebt geleerd op rijles? Of heb je soms je rijbewijs bij een pakje boter gehaald? Het is amper moeite (tenzij je er niet bij kunt, omdat je toevallig net je telefoon aan je oor moet houden met je linkerhand, maar da's weer een ander verhaal), en het is niet eens alleen maar netjes, maar het is ook een stuk veiliger!
Hoe vaak heb ik niet gezien dat er bij een redelijk drukke avondspits iemand even snel invoegt als ik net bezig ben voldoende afstand te houden. Sja, dat gebeurt..... maar zet dan gvd even je richting aan zodat ik me niet kapot schrik en nog op tijd kan remmen!!!

Of is het misschien omdat jullie (diegenen die dus niet hun richting aangeven) bewust schijt hebben aan de rest en jullie uiterste best doen om zoveel mogelijk mensen te frustreren? Of is het jullie doel om zoveel mogelijk ongelukken per jaar te veroorzaken, zonder dat jullie daar zelf schade bij oplopen?

Dus, vertel het eens. Waarom?
Assumption is the mother of all fuckups.
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:00:29 #2
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_37508539
Het is veeeeeel teveel moeite natuurlijk om je vinger even een telletje op dat hendeltje te leggen zodat ie gaat knipperen
Ik geef trouwens wel altijd richting aan.
Zelfs naar links als ik een rotonde 3/4 neem o.i.d.
Het schiet er wel eens bij in als ik bezig ben tijdens het rijden, maar dat beurt niet vaak.
Ik irriteer me er ook aan idd
Signature.
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:01:09 #3
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37508554
Tsjah, luiheid... Teveel zelfvertrouwen... I dunno... Vind het inderdaad hoogst irritant...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_37508611
Ik vind het fijn te horen dat er mensen zijn de het ook irritant vinden, maar ik wil eigenlijk eens iemand horen die 't zelf niet doet. En dan waarom hij/zij het niet doet en of er wel wordt stilgestaan bij eventuele consequenties... en of ze daar iets om geven.
Assumption is the mother of all fuckups.
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:03:47 #5
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37508634
Ja, maar wat voor antwoord verwacht je nou eigenlijk...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:05:27 #6
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_37508685
Het is meestal wel een bepaald genre autorijders die het niet echt nodig vinden om richting aan te geven. Beetje alsin: ik heb een grote dikke auto, dus ze zien me toch wel.
Signature.
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:05:33 #7
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37508688
Ik heb er nu bij rijles al ontzettend veel last van, als ik voor een rotonde stilsta om te wachten komen er bijvoorbeeld 5 auto's aan, zonder knipperlicht. Ik stop dan gewoon voor die rotonde, en allemaal slaan ze rechtsaf vlak voor mij Zo veel moeite is het toch niet om te knipperen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_37508709
Heel irritant inderdaad. Ik doe het eigenlijk altijd.
Wat ook een bron van ergernis is: mensen die niet opletten of het een afbuigende weg is, en dus richting aangeven waar het niet hoeft (al boeit dat weinig), maar vooral GEEN richting aangeven als ze afslaan van de afbuigende weg, en dus rechtdoor gaan.
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:06:15 #9
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_37508711
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:03 schreef MikeyMan het volgende:
Ja, maar wat voor antwoord verwacht je nou eigenlijk...?
Idd, ik denk niet dat er echt veel mensen zitten hier die zeggen: Ja, ik vind het stoer om geen richting aan te geven/ik heb geen zin om richting aan te geven, want moeite / wat dan ook...
Signature.
pi_37508732
Ik heb het me ook weleens afgevraagd, en hier in een topic is er ook over gesproken...

De meeste mensen komen niet verder dan "ik maak 30.000 km per jaar, dus ik rij goed, dus ik kan zelf wel bepalen wat nodig is". Ik word er heel link om, idd, wat is het nou voor een moeite, en het is erg prettig voor anderen. Buiten dat is het gewoon verplicht...

Op de snelweg vind ik het trouwens al hoogst irritant, maar bij rotondes ben ik helemaal in staat mensen klem te rijden en het aan hun verstand te peuteren dat ze moeten knipperen. Dagelijks rijd ik door een dorp, dat door een paar rotondes elke keer klem staat. Het niet knipperen van mensen zorgt ervoor dat anderen langer moeten wachten, en bevoorderd de doorstroom niet bepaald...

Hier is het dus gewoon netjes de kijkroutine, knippertje aan, nog een keer netjes kijken en dan gaan...
pi_37508747
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:05 schreef JosvG het volgende:
Ik heb er nu bij rijles al ontzettend veel last van, als ik voor een rotonde stilsta om te wachten komen er bijvoorbeeld 5 auto's aan, zonder knipperlicht. Ik stop dan gewoon voor die rotonde, en allemaal slaan ze rechtsaf vlak voor mij Zo veel moeite is het toch niet om te knipperen
9 van de 10x zie je dat ze toch wel af gaan slaan zonder dat ze richting aangeven. Afremmen, en vooral de richting die ze opkijken. Dat je bij twijfelgevallen gewoon niet gaat rijden lijkt me duidelijk .
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:07:13 #12
130803 Gripper
Get a grip
pi_37508751
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:05 schreef eer-ik het volgende:
Het is meestal wel een bepaald genre autorijders die het niet echt nodig vinden om richting aan te geven. Beetje alsin: ik heb een grote dikke auto, dus ze zien me toch wel.
Nou, evengoed huisvrouwen in alto'tjes die eigenlijk helemaal niet op de weg thuishoren heur!
Ik erger me er ook aan, en knipper zelf bijna altijd. Het is zo'n gewoonte geworden dat ik het soms zelfs doe als de doorgaande weg een bocht maakt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:07:56 #13
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37508773
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:05 schreef eer-ik het volgende:
Het zijn in mijn ogen meestal eerder de mensen die denken dat ze een dikke auto hebben dan degenen die hem ook echt hebben.

Zo zie ik vaker golfjes en civics enzo die dat niet doen, dan BMW's en Mercedessen ed.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_37508784
Ik doe het altijd.... echter op rotondes alleen als ik er af ga
pi_37508800
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, evengoed huisvrouwen in alto'tjes die eigenlijk helemaal niet op de weg thuishoren heur!
Ik erger me er ook aan, en knipper zelf bijna altijd. Het is zo'n gewoonte geworden dat ik het soms zelfs doe als de doorgaande weg een bocht maakt.
Betrap ik me ook weleens op ja. 200 m. van mijn huis is zo'n bocht, weliswaar met en zijweg, maar de bocht is de rechtdoorgaande weg. En hoewel ik dat dondersgoed weet (rijd er toch wel een paar keer per week langs), knipper ik soms ook gewoon spontaan...
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:09:56 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_37508841
Ik heb mijn rijbewijs bij een pakje boter gehaald, dus ik hoef het niet te doen

Nee serieus, ik heb er gewoon geen zin in.. bij inhalen op een snelweg al helemaal niet.. diegen achter me kan op zn vingers natellen dat ik weer invoeg bv.
The truth was in here.
pi_37508846
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef Rekkie het volgende:
Ik doe het altijd.... echter op rotondes alleen als ik er af ga
Rotonde is voor mij:

Ga ik naar rechts, begin ik voor de rotonde met naar rechts knipperen
Ga ik rechtdoor, knipper ik pas bij afslaan
Ga ik naar links, dan knipper ik voor en op de rotonde links, en knipper ik rechts zodra ik af sla.

Zo wordt het trouwens standaard aangeleerd, althans, zusje heeft net rijles gehad en het ook zo geleerd.
pi_37508857
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:09 schreef Bastard het volgende:

Nee serieus, ik heb er gewoon geen zin in.. bij inhalen op een snelweg al helemaal niet.. diegen achter me kan op zn vingers natellen dat ik weer invoeg bv.
Maar niet wanneer jij naar links gaat.......
pi_37508872
quote:

En wat voor pauperauto heb je precies?
pi_37508874
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:10 schreef innovative het volgende:

[..]

Rotonde is voor mij:

Ga ik naar rechts, begin ik voor de rotonde met naar rechts knipperen
Ga ik rechtdoor, knipper ik pas bij afslaan
Ga ik naar links, dan knipper ik voor en op de rotonde links, en knipper ik rechts zodra ik af sla.

Zo wordt het trouwens standaard aangeleerd, althans, zusje heeft net rijles gehad en het ook zo geleerd.
Zo heb ik het niet geleerd..... ik heb geleerd alleen richting aan te geven wanneer je rotonde verlaat
pi_37508885
quote:

Alleen rijden er ten eerste 90% idioten op de weg, die niet kunnen tellen, ten tweede voegt 50% van de mensen volgens mij niet direct in, dus dan zou je standaard rekening moeten houden met iets wat men de helft van de tijd niet doet. Niet bevoorderlijk voor de doorstroom van het verkeer.
pi_37508908
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:11 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zo heb ik het niet geleerd..... ik heb geleerd alleen richting aan te geven wanneer je rotonde verlaat
Misschien eerder les gehad? Iig, ik heb het in 2003 zo geleerd, mijn zusje in 2006 (andere rijschool), dus ik neem aan dat het nog steeds de nieuwste standaarden zijn.

Buiten dat stond het ook zo in mijn theorieboek.
pi_37508929
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:11 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik heb het met dat linksaf richting aangeven geleerd, maar ik heb erbij geleerd dat het niet verplicht is. Aangezien ik het onzinnig vind (op rotondes met 1 baan dan uiteraard), doe ik er lekker niet aan.
pi_37508950
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:12 schreef innovative het volgende:

[..]

Misschien eerder les gehad? Iig, ik heb het in 2003 zo geleerd, mijn zusje in 2006 (andere rijschool), dus ik neem aan dat het nog steeds de nieuwste standaarden zijn.

Buiten dat stond het ook zo in mijn theorieboek.
En daar heb je gelijk het probleem onderschreven..... ze veranderen tussentijds de regels en daarmee veroorzaken ze zelf de "chaos"
pi_37508969
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:13 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik heb het met dat linksaf richting aangeven geleerd, maar ik heb erbij geleerd dat het niet verplicht is. Aangezien ik het onzinnig vind (op rotondes met 1 baan dan uiteraard), doe ik er lekker niet aan.
Dat ben ik met je eens, ik vind het ook bijzonder onzinnig en doe het dus ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')