Idd, ik denk niet dat er echt veel mensen zitten hier die zeggen: Ja, ik vind het stoer om geen richting aan te geven/ik heb geen zin om richting aan te geven, want moeite / wat dan ook...quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:03 schreef MikeyMan het volgende:
Ja, maar wat voor antwoord verwacht je nou eigenlijk...?
9 van de 10x zie je dat ze toch wel af gaan slaan zonder dat ze richting aangeven. Afremmen, en vooral de richting die ze opkijken. Dat je bij twijfelgevallen gewoon niet gaat rijden lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:05 schreef JosvG het volgende:
Ik heb er nu bij rijles al ontzettend veel last van, als ik voor een rotonde stilsta om te wachten komen er bijvoorbeeld 5 auto's aan, zonder knipperlicht. Ik stop dan gewoon voor die rotonde, en allemaal slaan ze rechtsaf vlak voor mijZo veel moeite is het toch niet om te knipperen
Nou, evengoed huisvrouwen in alto'tjes die eigenlijk helemaal niet op de weg thuishoren heur!quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:05 schreef eer-ik het volgende:
Het is meestal wel een bepaald genre autorijders die het niet echt nodig vinden om richting aan te geven. Beetje alsin: ik heb een grote dikke auto, dus ze zien me toch wel.
Het zijn in mijn ogen meestal eerder de mensen die denken dat ze een dikke auto hebben dan degenen die hem ook echt hebben.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:05 schreef eer-ik het volgende:
Het is meestal wel een bepaald genre autorijders die het niet echt nodig vinden om richting aan te geven. Beetje alsin: ik heb een grote dikke auto, dus ze zien me toch wel.
Betrap ik me ook weleens op ja. 200 m. van mijn huis is zo'n bocht, weliswaar met en zijweg, maar de bocht is de rechtdoorgaande weg. En hoewel ik dat dondersgoed weet (rijd er toch wel een paar keer per week langs), knipper ik soms ook gewoon spontaan...quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, evengoed huisvrouwen in alto'tjes die eigenlijk helemaal niet op de weg thuishoren heur!
Ik erger me er ook aan, en knipper zelf bijna altijd. Het is zo'n gewoonte geworden dat ik het soms zelfs doe als de doorgaande weg een bocht maakt.![]()
Rotonde is voor mij:quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef Rekkie het volgende:
Ik doe het altijd.... echter op rotondes alleen als ik er af ga
Maar niet wanneer jij naar links gaat.......quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:09 schreef Bastard het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs bij een pakje boter gehaald, dus ik hoef het niet te doen
Nee serieus, ik heb er gewoon geen zin in.. bij inhalen op een snelweg al helemaal niet.. diegen achter me kan op zn vingers natellen dat ik weer invoeg bv.
En wat voor pauperauto heb je precies?quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:09 schreef Bastard het volgende:
Nee serieus, ik heb er gewoon geen zin in.. bij inhalen op een snelweg al helemaal niet.. diegen achter me kan op zn vingers natellen dat ik weer invoeg bv.
Zo heb ik het niet geleerd..... ik heb geleerd alleen richting aan te geven wanneer je rotonde verlaatquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:10 schreef innovative het volgende:
[..]
Rotonde is voor mij:
Ga ik naar rechts, begin ik voor de rotonde met naar rechts knipperen
Ga ik rechtdoor, knipper ik pas bij afslaan
Ga ik naar links, dan knipper ik voor en op de rotonde links, en knipper ik rechts zodra ik af sla.
Zo wordt het trouwens standaard aangeleerd, althans, zusje heeft net rijles gehad en het ook zo geleerd.
Alleen rijden er ten eerste 90% idioten op de weg, die niet kunnen tellen, ten tweede voegt 50% van de mensen volgens mij niet direct in, dus dan zou je standaard rekening moeten houden met iets wat men de helft van de tijd niet doet. Niet bevoorderlijk voor de doorstroom van het verkeer.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:09 schreef Bastard het volgende:
Misschien eerder les gehad? Iig, ik heb het in 2003 zo geleerd, mijn zusje in 2006 (andere rijschool), dus ik neem aan dat het nog steeds de nieuwste standaarden zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zo heb ik het niet geleerd..... ik heb geleerd alleen richting aan te geven wanneer je rotonde verlaat
Ik heb het met dat linksaf richting aangeven geleerd, maar ik heb erbij geleerd dat het niet verplicht is. Aangezien ik het onzinnig vind (op rotondes met 1 baan dan uiteraard), doe ik er lekker niet aan.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zo heb ik het niet geleerd..... ik heb geleerd alleen richting aan te geven wanneer je rotonde verlaat
En daar heb je gelijk het probleem onderschreven..... ze veranderen tussentijds de regels en daarmee veroorzaken ze zelf de "chaos"quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:12 schreef innovative het volgende:
[..]
Misschien eerder les gehad? Iig, ik heb het in 2003 zo geleerd, mijn zusje in 2006 (andere rijschool), dus ik neem aan dat het nog steeds de nieuwste standaarden zijn.
Buiten dat stond het ook zo in mijn theorieboek.
Dat ben ik met je eens, ik vind het ook bijzonder onzinnig en doe het dus ook nietquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:13 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik heb het met dat linksaf richting aangeven geleerd, maar ik heb erbij geleerd dat het niet verplicht is. Aangezien ik het onzinnig vind (op rotondes met 1 baan dan uiteraard), doe ik er lekker niet aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |