abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2457514
Scanman,

Kritiek hoort bij toppers, als je opvalt wordt er op je gereageerd, jij valt op door je foutloze verslagen waarin je af en toe je mening ventileert. Niks mis mee maar daarmee lok je reacties uit van andersdenkenden.

Ik heb bewondering voor alle streamverslaggevers, maar de wijze waarop jij het verslag tikt is "en detail" (ook ik stream wel eens mee") en zeer prettig om te lezen.

Niet nokken hoor en die kritiek naast je neerleggen.

dinsdag 11 december 2001 @ 23:14:09 #77
18342 juanita
Viva España
pi_2458685
Ik ben minder dan 24 uur weggeweest en heb net dit topic plus het topic over de tv-uitzending van afgelopen zondag doorgelezen. Mijn mond viel echt open van verbazing.
(Voor de visualisatie: ik zit nu met 1 hand te typen en met de andere mijn onderkaak omhoog te duwen (valt nog niet mee).)

Vrijwel alles is hier inmiddels al wel over gezegd, maar er moet me toch nog ff iets van het hart. Kijk, dat wij er hier met z'n allen een lichtelijke gezamenlijke verslaving op na houden is 1 ding. Dat een programma als BBTB reacties uitlokt is 2. Logisch ook. Dat is de bedoeling. Als je geen mening hebt over BB kijk je niet, want dan is het niet interessant genoeg om naar te kijken, en dan kom je al helemaal niet op dit forum, want dan boeit je dat niet.

Dit hele forum bestaat bij de gratie van al die mensen die hun mening/reactie willen geven over 1 gemeenschappelijk onderwerp, nl. BB. En die meningen en reacties lopen uiteen. Punt.

Als ik Scanmans postings bekijk, kan ik niet anders dan concluderen dan dat hij zijn standpunten vrijwel altijd beargumenteert. Het ermee eens zijn is iets anders. Van mij mag Diane bv. morgen vertrekken, want ik erger me vreselijk aan haar. Maar Scanman en iedereen die hier wat meldt, heeft recht op zijn/haar mening en hoort daar niet PERSOONLIJK op te worden aangevallen. Een beetje meer respect voor andermans mening is een kleine moeite, en ook een voorwaarde voor een goeie discussie. Dat wil niet zeggen dat zo'n discussie niet pittig mag zijn.

Kern van het verhaal is dat datgene wat in de topics over BB wordt gepost, gaat over BB en alles wat daarmee (zijdelings) te maken heeft. (Plus af en toe wat slow chat tussendoor. Moet kunnen.) Persoonlijk worden hoort daar imho niet bij.

Ik baal van Scanmans besluit. Maar ik snap het wel. Ik hoop alleen dat hij een change of mind heeft.

I know who I am. No one else knows who I am. If I was a giraffe and somebody said I was a snake, I'd think 'No, actually I am a giraffe' - Richard Gere
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:18:59 #78
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_2458748
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 22:07 schreef weyden het volgende:

[..]

Ikvind je stuk veel te hard Rica en dat heeft scanman niet verdiend. Zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal. Ik ben een grote fan van scanman. DUS SCANMAN RICA DELEATEN EN JIJ ER WEER OP. IK HOU VAN JE

En ik hou van Rica!
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_2458831
VIER pagina's al????

Ennnnnnn... STOP!!!!!!!!

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:26:46 #80
16305 Jappie
parttime reverend
pi_2458874
En dan nu nog een lekker jaren eighty's nummertje op de achtergrond "Love is in the air...." en morgen allemaal weer vriendjes!!
pi_2458902
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:26 schreef Jappie het volgende:
En dan nu nog een lekker jaren eighty's nummertje op de achtergrond "Love is in the air...." en morgen allemaal weer vriendjes!!
Ja, heel leuk!!
pi_2458911
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:26 schreef Jappie het volgende:
En bedankt, zit ik net nu ik wil slapen met dat liedje in m'n kop!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_2458913
Mijn bijdrage:
Als je regelmatig BB3 bekijkt en beluistert, en daar ook nog verslaggeving van doet door te streamen, met passie en betrokkenheid (en dat soms bij nacht en ontij), dan is het logisch dat je voor jezelf je ideale groepje (favorieten)hebt. En dat je daarover bericht is logisch. Gevolg: andersdenkenden (hebben andere favorieten) en reageren als aangeschoten wild. Soms genuanceerd en respectvol, maar ook wel eens anders en niet tactvol.
Toch, beste Scanman, ben je intelligent genoeg om daar boven te staan, dunkt me.
Pak aub vlug de draad weer op die je een dagje hebt laten liggen.
Ook dit forum (en de posters) is een afspiegeling van de maatschappij,
kritiek?? Daar moet je mee om kunnen gaan. En relativeren kun je .
SO???? Morgen geniet ik weer van een goed geschreven stukje van scanman, TOCH ???
Wanneer je kinderen van nu opleidt voor de maatschappij van morgen, dan zit je morgen met volwassenen die van gisteren zijn !!!!!!!!!
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:29:12 #84
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2458914
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:23 schreef CartWOman het volgende:
VIER pagina's al????

Ennnnnnn... STOP!!!!!!!!

Van mij kan er al lang een slotje op, maar cynix wil niet!

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 11-12-2001 23:36]

My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator dinsdag 11 december 2001 @ 23:31:06 #85
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_2458938
Even over dat persoonlijk worden: soms ontkom je er niet aan om iemands standpunten te betrekken op de persoon zelf.

Een extreem voorbeeld om dit te verduidelijken: als iemand zegt dat hij het liefst alle negers aan het gas ziet omdat het minderwaardige mensen zijn, en je concludeert dan dat zo iemand racist is, ben je dan "persoonlijk" of stel je een feit vast? Beide, lijkt me.

Soms kan het ook een helder licht op een discussie werpen om persoonlijk te worden, bijvoorbeeld als een bepaalde gebeurtenis uit iemands verleden in hoge mate zijn/haar standpunt bepaalt. Dan kun je er wel omheen gaan draaien, maar dan is het toch handiger om bijvoorbeeld te zeggen: jij doet alleen maar zo bitter over negers omdat ze jou vroeger op gymles met je kleine piemeltje hebben gepest. Dat scheelt weer een hoop ge-OH. Kun je meteen terzake komen. (Ja hij is inderdaad wel errug klein ja).

De mate waarin je persoonlijk kan worden, hangt verder heel erg af van de teenlengte van je gesprekspartner.
Dus "niet persoonlijk worden" als oekaze is me wat te makkelijk.

Verder blijf ik het de beste oplossing vinden om iemand persoonlijk, evt via mail/icq, erop aan te spreken als je je écht klote voelt door zijn/haar post.

En Scanman, jij morgen weer streamen? Dan zal ik ophouden met te beweren dat het bluf is dat je er definitief mee kapt.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:33:53 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2458972
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:31 schreef Gert het volgende:
Even over dat persoonlijk worden: soms ontkom je er niet aan om iemands standpunten te betrekken op de persoon zelf.
- knip -
De voorbeelden ontgaan mij volkomen. Ze zijn geen van allen grof te noemen.
pi_2458986
Femalehunter is erg blij dat ook zij een keer een goed lopend topic heeft geopend.
pi_2458998
Hoewel ik me niet aangesproken voelde door het besluit van scanman om te willen stoppen met streamen, zie ik hier toch in een aantal reacties mijn naam voorbij komen. Voor mij persoonlijk zijn de streamverslagen zo'n beetje de enige manier waarop ik BB nog volg, dus ik waardeer ze zeker, en dan met name die van scanman omdat ze goed geschreven zijn en duidelijk aangeven wat er aan de hand is. Ik heb dan ook nooit kritiek gehad op de streamverslagen, wel een mening over Diane. Uiteraard reageerde scanman op die mening over Diane, en heb ik hem gevraagd mij uit te leggen waar die blinde adoratie vandaan komt. En nogmaals, zoals ik ook toen al zei, dat was geen aanval, maar gewoon verbazing en interesse. Dat scanman daar blijkbaar een reden in ziet om te stoppen met streamen, tja, da's jammer, maar dat moet hij dan zelf maar weten. Als je elkaar al niet eens meer wat mag vragen zie ik het nut van een forum niet in.
A Wannabe's Guide to Glitter and Glamour
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:40:18 #89
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2459067
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:35 schreef audrey het volgende:
Als je elkaar al niet eens meer wat mag vragen zie ik het nut van een forum niet in.
Het ging dus ook niet over die reactie. En ik weet ook niet of het over een van jou reacties ging. Maar het maakt me niet uit wíe de reacties geschreven heeft. Het gaat mij erom dat scheldpartijen op de persoon niet nodig zijn... Dat haalt de lol van discussieren naar beneden en daarmee de lol van het even lekker op FOK rondhangen!
pi_2459098
O, dan is het goed. Ik kan me namelijk niet herinneren ooit onvriendelijk geweest te zijn tegen je. Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag trouwens, of is dat te erg off topic?
pi_2459121
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:42 schreef audrey het volgende:
O, dan is het goed. Ik kan me namelijk niet herinneren ooit onvriendelijk geweest te zijn tegen je. Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag trouwens, of is dat te erg off topic?
Als je 'm maar niet weer wegjaagt
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:48:47 #92
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_2459161
*uit voorzorg pleisters voor mezelf pakt*

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:53:04 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2459222
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:42 schreef audrey het volgende:
Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag trouwens, of is dat te erg off topic?
Het is geen blinde adoratie. Net zoals iedereen heb ik mijn voorkeur voor een bewoner. Dat het líjkt op blinde adoratie komt omdat ik altijd de neiging heb mensen te verdedigen als ze worden aangevallen.... zeker als het gaat om mensen die ik leuk vind of van mening ben dat de aanval onterecht is. Als er veel meer waren geweest die Diane zouden verdedigen, waren er minder reacties van mij geweest. Dat Diane genoeg fans heeft blijkt wel uit de poll 'wie moet BB winnen', maar die voelen die verdediginsdrang blijkbaar niet zo.
En op het persoonlijke vlak vind ik Diane een boeiend persoon met heel veel gezichten, iemand met een verleden, iemand die alles recht voor de raap zegt, iemand die heel lief kan zijn maar regelmatig in de problemen komt door haar minderwaardigheidscomplex.... kortom een heel complex persoon. Dat spreekt me dus erg aan in een programma als Big Brother! En om even in de Andries/Diane/Danielle termen te blijven: ik voel een hele sterke drang haar lekker te knuffelen!

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 11-12-2001 23:54]

pi_2459231
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:44 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Als je 'm maar niet weer wegjaagt

Haha, bedenk me net hoe ironisch dit is. Ex BB-ers die forummers wegjagen. Lijkt erop dat scanman nu aan den lijve ondervonden heeft wat bewoners over zich heen krijgen. Ach, misschien is het dan toch ergens goed voor en zullen anderen, waaronder hijzelf, zich realiseren dat opmerkingen als die omgebouwde pisnicht ook op een forum keihard aankomen. Misschien een ideetje om sowieso te proberen de scheldkannonades achterwege te laten, ook over bewoners? Of ben ik nu al teveel in de kerstsfeer ?
pi_2459260
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:48 schreef Rica het volgende:
*uit voorzorg pleisters voor mezelf pakt*

Heb je er een paar over?
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:57:04 #96
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2459278
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:53 schreef audrey het volgende:
Ach, misschien is het dan toch ergens goed voor en zullen anderen, waaronder hijzelf, zich realiseren dat opmerkingen als die omgebouwde pisnicht ook op een forum keihard aankomen. Misschien een ideetje om sowieso te proberen de scheldkannonades achterwege te laten, ook over bewoners? Of ben ik nu al teveel in de kerstsfeer ?
Helemaal mee eens! Daarom zul je van mij ook geen reactie vinden zoals 'omgebouwde pisnicht' of iets in die richting!
Ik reageer wel op karaktertrekken van personen in het huis, maar niet op uiterlijk of andere zaken zoals transsexualiteit of gewoontes.

(ik heb trouwens je vraag beantwoord. tevreden?)

pi_2459306
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:57 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Daarom zul je van mij ook geen reactie vinden zoals 'omgebouwde pisnicht' of iets in die richting!
Ik reageer wel op karaktertrekken van personen in het huis, maar niet op uiterlijk of andere zaken zoals transsexualiteit of gewoontes.

Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij staan er in het bewuste topic toch echt een aantal meningen van jou over Kelly die niet onderdoen voor de mening van sommigen over Diane. Maar ik zou pleisters van Rica lenen, want voor je het weet hebben we weer een discussie...
  woensdag 12 december 2001 @ 00:04:41 #98
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2459375
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:59 schreef audrey het volgende:
Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij staan er in het bewuste topic toch echt een aantal meningen van jou over Kelly die niet onderdoen voor de mening van sommigen over Diane. Maar ik zou pleisters van Rica lenen, want voor je het weet hebben we weer een discussie...
Zoals gezegd, je zult geen opmerkingen vinden die Kelly neerhalen vanwege haar uiterlijk of transsexualiteit. Geen opmerkingen als 'pisnicht', 'zeekoe', 'monster', 'gedrocht' of wat dan ook. Als ik haar een misselijk persoon noem, dan vind ik dat vanwege een aantal gebeurtenissen in het huis en dat is waar we in dit forum mee bezig zijn.
Wel triest dat ik mezelf hier zit te verdedigen, maar goed.
Dit forum is om positief of negatief te discussieren over de bewoners... niet over de FOKKERS...

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 12-12-2001 00:07]

woensdag 12 december 2001 @ 00:06:28 #99
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_2459402
quote:

Haha, bedenk me net hoe ironisch dit is. Ex BB-ers die forummers wegjagen. Lijkt erop dat scanman nu aan den lijve ondervonden heeft wat bewoners over zich heen krijgen. Ach, misschien is het dan toch ergens goed voor en zullen anderen, waaronder hijzelf, zich realiseren dat opmerkingen als die omgebouwde pisnicht ook op een forum keihard aankomen. Misschien een ideetje om sowieso te proberen de scheldkannonades achterwege te laten, ook over bewoners? Of ben ik nu al teveel in de kerstsfeer ?

De BB bewoners strike back ofzo Maar ben wel blij met dit stukje. Het ging er mij ook om dat over te brengen. Een beetje fel taalgebruik hoort er soms bij, hoewel ik dat zelf nooit doe.. maar bijv. Leo ook constant belachelijk maken omdat hij een depressieve periode heeft gehad zou ook niet kies zijn toch?

Jaaaaa!! Kerstsfeer fijn! Ben er echt aan toe geloof ik, lekker hele dag met big smile rondlopen

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_2459439
quote:

[..]

Misschien een ideetje om sowieso te proberen de scheldkannonades achterwege te laten, ook over bewoners? Of ben ik nu al teveel in de kerstsfeer ?

Daar gaat het volgens mij ook om; er is geen duidelijke grens tussen 'leuk' afzeiken en grove scheldwoorden gebruiken. Wat ik hier al voorbij heb zien komen....
Als bijv. van Sandy gezegd wordt dat ze lijdt aan het Down-syndroom: tja...
Respect hebben voor je mede-users maar de bewoners worden stijf gescholden; imo klopt er dan iets niet.
Het zijn ook maar mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')