Kritiek hoort bij toppers, als je opvalt wordt er op je gereageerd, jij valt op door je foutloze verslagen waarin je af en toe je mening ventileert. Niks mis mee maar daarmee lok je reacties uit van andersdenkenden.
Ik heb bewondering voor alle streamverslaggevers, maar de wijze waarop jij het verslag tikt is "en detail" (ook ik stream wel eens mee") en zeer prettig om te lezen.
Niet nokken hoor en die kritiek naast je neerleggen.
Vrijwel alles is hier inmiddels al wel over gezegd, maar er moet me toch nog ff iets van het hart. Kijk, dat wij er hier met z'n allen een lichtelijke gezamenlijke verslaving op na houden is 1 ding. Dat een programma als BBTB reacties uitlokt is 2. Logisch ook. Dat is de bedoeling. Als je geen mening hebt over BB kijk je niet, want dan is het niet interessant genoeg om naar te kijken, en dan kom je al helemaal niet op dit forum, want dan boeit je dat niet.
Dit hele forum bestaat bij de gratie van al die mensen die hun mening/reactie willen geven over 1 gemeenschappelijk onderwerp, nl. BB. En die meningen en reacties lopen uiteen. Punt.
Als ik Scanmans postings bekijk, kan ik niet anders dan concluderen dan dat hij zijn standpunten vrijwel altijd beargumenteert. Het ermee eens zijn is iets anders. Van mij mag Diane bv. morgen vertrekken, want ik erger me vreselijk aan haar. Maar Scanman en iedereen die hier wat meldt, heeft recht op zijn/haar mening en hoort daar niet PERSOONLIJK op te worden aangevallen. Een beetje meer respect voor andermans mening is een kleine moeite, en ook een voorwaarde voor een goeie discussie. Dat wil niet zeggen dat zo'n discussie niet pittig mag zijn.
Kern van het verhaal is dat datgene wat in de topics over BB wordt gepost, gaat over BB en alles wat daarmee (zijdelings) te maken heeft. (Plus af en toe wat slow chat tussendoor. Moet kunnen.) Persoonlijk worden hoort daar imho niet bij.
Ik baal van Scanmans besluit. Maar ik snap het wel. Ik hoop alleen dat hij een change of mind heeft.
quote:En ik hou van Rica!
Op dinsdag 11 december 2001 22:07 schreef weyden het volgende:[..]
Ikvind je stuk veel te hard Rica en dat heeft scanman niet verdiend. Zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal. Ik ben een grote fan van scanman. DUS SCANMAN RICA DELEATEN EN JIJ ER WEER OP. IK HOU VAN JE
Ennnnnnn... STOP!!!!!!!!
quote:Ja, heel leuk!!
Op dinsdag 11 december 2001 23:26 schreef Jappie het volgende:
En dan nu nog een lekker jaren eighty's nummertje op de achtergrond "Love is in the air...." en morgen allemaal weer vriendjes!!
quote:En bedankt, zit ik net nu ik wil slapen met dat liedje in m'n kop!
Op dinsdag 11 december 2001 23:26 schreef Jappie het volgende:
En dan nu nog een lekker jaren eighty's nummertje op de achtergrond "Love is in the air...." en morgen allemaal weer vriendjes!!
quote:Van mij kan er al lang een slotje op, maar cynix wil niet!
Op dinsdag 11 december 2001 23:23 schreef CartWOman het volgende:
VIER pagina's al????Ennnnnnn... STOP!!!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 11-12-2001 23:36]
Een extreem voorbeeld om dit te verduidelijken: als iemand zegt dat hij het liefst alle negers aan het gas ziet omdat het minderwaardige mensen zijn, en je concludeert dan dat zo iemand racist is, ben je dan "persoonlijk" of stel je een feit vast? Beide, lijkt me.
Soms kan het ook een helder licht op een discussie werpen om persoonlijk te worden, bijvoorbeeld als een bepaalde gebeurtenis uit iemands verleden in hoge mate zijn/haar standpunt bepaalt. Dan kun je er wel omheen gaan draaien, maar dan is het toch handiger om bijvoorbeeld te zeggen: jij doet alleen maar zo bitter over negers omdat ze jou vroeger op gymles met je kleine piemeltje hebben gepest. Dat scheelt weer een hoop ge-OH. Kun je meteen terzake komen. (Ja hij is inderdaad wel errug klein ja).
De mate waarin je persoonlijk kan worden, hangt verder heel erg af van de teenlengte van je gesprekspartner.
Dus "niet persoonlijk worden" als oekaze is me wat te makkelijk.
Verder blijf ik het de beste oplossing vinden om iemand persoonlijk, evt via mail/icq, erop aan te spreken als je je écht klote voelt door zijn/haar post.
En Scanman, jij morgen weer streamen? Dan zal ik ophouden met te beweren dat het bluf is dat je er definitief mee kapt.
quote:De voorbeelden ontgaan mij volkomen. Ze zijn geen van allen grof te noemen.
Op dinsdag 11 december 2001 23:31 schreef Gert het volgende:
Even over dat persoonlijk worden: soms ontkom je er niet aan om iemands standpunten te betrekken op de persoon zelf.
- knip -
quote:Het ging dus ook niet over die reactie. En ik weet ook niet of het over een van jou reacties ging. Maar het maakt me niet uit wíe de reacties geschreven heeft. Het gaat mij erom dat scheldpartijen op de persoon niet nodig zijn... Dat haalt de lol van discussieren naar beneden en daarmee de lol van het even lekker op FOK rondhangen!
Op dinsdag 11 december 2001 23:35 schreef audrey het volgende:
Als je elkaar al niet eens meer wat mag vragen zie ik het nut van een forum niet in.
quote:Als je 'm maar niet weer wegjaagt
Op dinsdag 11 december 2001 23:42 schreef audrey het volgende:
O, dan is het goed. Ik kan me namelijk niet herinneren ooit onvriendelijk geweest te zijn tegen je. Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag trouwens, of is dat te erg off topic?
quote:Het is geen blinde adoratie. Net zoals iedereen heb ik mijn voorkeur voor een bewoner. Dat het líjkt op blinde adoratie komt omdat ik altijd de neiging heb mensen te verdedigen als ze worden aangevallen.... zeker als het gaat om mensen die ik leuk vind of van mening ben dat de aanval onterecht is. Als er veel meer waren geweest die Diane zouden verdedigen, waren er minder reacties van mij geweest. Dat Diane genoeg fans heeft blijkt wel uit de poll 'wie moet BB winnen', maar die voelen die verdediginsdrang blijkbaar niet zo.
Op dinsdag 11 december 2001 23:42 schreef audrey het volgende:
Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag trouwens, of is dat te erg off topic?
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 11-12-2001 23:54]
quote:Haha, bedenk me net hoe ironisch dit is. Ex BB-ers die forummers wegjagen. Lijkt erop dat scanman nu aan den lijve ondervonden heeft wat bewoners over zich heen krijgen. Ach, misschien is het dan toch ergens goed voor en zullen anderen, waaronder hijzelf, zich realiseren dat opmerkingen als die omgebouwde pisnicht ook op een forum keihard aankomen. Misschien een ideetje om sowieso te proberen de scheldkannonades achterwege te laten, ook over bewoners? Of ben ik nu al teveel in de kerstsfeer
Op dinsdag 11 december 2001 23:44 schreef CartWOman het volgende:[..]
Als je 'm maar niet weer wegjaagt
quote:Heb je er een paar over?
Op dinsdag 11 december 2001 23:48 schreef Rica het volgende:
*uit voorzorg pleisters voor mezelf pakt*
quote:Helemaal mee eens! Daarom zul je van mij ook geen reactie vinden zoals 'omgebouwde pisnicht' of iets in die richting!
Op dinsdag 11 december 2001 23:53 schreef audrey het volgende:
Ach, misschien is het dan toch ergens goed voor en zullen anderen, waaronder hijzelf, zich realiseren dat opmerkingen als die omgebouwde pisnicht ook op een forum keihard aankomen. Misschien een ideetje om sowieso te proberen de scheldkannonades achterwege te laten, ook over bewoners? Of ben ik nu al teveel in de kerstsfeer?
(ik heb trouwens je vraag beantwoord. tevreden?)
quote:Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij staan er in het bewuste topic toch echt een aantal meningen van jou over Kelly die niet onderdoen voor de mening van sommigen over Diane. Maar ik zou pleisters van Rica lenen, want voor je het weet hebben we weer een discussie...
Op dinsdag 11 december 2001 23:57 schreef scanman01 het volgende:[..]
Helemaal mee eens! Daarom zul je van mij ook geen reactie vinden zoals 'omgebouwde pisnicht' of iets in die richting!
Ik reageer wel op karaktertrekken van personen in het huis, maar niet op uiterlijk of andere zaken zoals transsexualiteit of gewoontes.
quote:Zoals gezegd, je zult geen opmerkingen vinden die Kelly neerhalen vanwege haar uiterlijk of transsexualiteit. Geen opmerkingen als 'pisnicht', 'zeekoe', 'monster', 'gedrocht' of wat dan ook. Als ik haar een misselijk persoon noem, dan vind ik dat vanwege een aantal gebeurtenissen in het huis en dat is waar we in dit forum mee bezig zijn.
Op dinsdag 11 december 2001 23:59 schreef audrey het volgende:
Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij staan er in het bewuste topic toch echt een aantal meningen van jou over Kelly die niet onderdoen voor de mening van sommigen over Diane. Maar ik zou pleisters van Rica lenen, want voor je het weet hebben we weer een discussie...
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 12-12-2001 00:07]
quote:De BB bewoners strike back ofzo
Op dinsdag 11 december 2001 23:53 schreef audrey het volgende:
Haha, bedenk me net hoe ironisch dit is. Ex BB-ers die forummers wegjagen. Lijkt erop dat scanman nu aan den lijve ondervonden heeft wat bewoners over zich heen krijgen. Ach, misschien is het dan toch ergens goed voor en zullen anderen, waaronder hijzelf, zich realiseren dat opmerkingen als die omgebouwde pisnicht ook op een forum keihard aankomen. Misschien een ideetje om sowieso te proberen de scheldkannonades achterwege te laten, ook over bewoners? Of ben ik nu al teveel in de kerstsfeer?
Jaaaaa!! Kerstsfeer fijn! Ben er echt aan toe geloof ik, lekker hele dag met big smile rondlopen
quote:Daar gaat het volgens mij ook om; er is geen duidelijke grens tussen 'leuk' afzeiken en grove scheldwoorden gebruiken. Wat ik hier al voorbij heb zien komen....
Op dinsdag 11 december 2001 23:53 schreef audrey het volgende:[..]
Misschien een ideetje om sowieso te proberen de scheldkannonades achterwege te laten, ook over bewoners? Of ben ik nu al teveel in de kerstsfeer
?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |