abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 8 juni 2006 @ 00:25:45 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_38642862
Mag ik vragen voor wat voor artikel je een aankoop bewijs meegenomen had ? En had je dat in Turkije gekocht of had je het al voor vertrek ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:33:10 #77
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38646943
Ik heb een behoorlijk prijzige camera, dus daar heb ik de aankoopbon van meegenomen. Verder niets.

Wij zaten in het Sunhill hotel in Bodrum / Gumbet. http://www.jiba.nl/photopresentation/index.aspx?Id=556&Level=1

een heel mooi verzorg hotel, ik zou 'm zeker aanraden
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:24:07 #78
15869 gr8w8
Better by design.
pi_38652055
Maandag naar Bodrum, week op een Blue Cruise en dan een week verlenging in een hotel.
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:51:35 #79
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38655175
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:24 schreef gr8w8 het volgende:
Maandag naar Bodrum, week op een Blue Cruise en dan een week verlenging in een hotel.
Neem genoeg zonnebrand mee, je verbrand levend op zo'n boot.

Ik ben zowieso levend verbrand, moet nu nog heel voorzichtig mijn broek aan en uit trekken omdat mijn bovenbenen zo verbrand zijn. en ik heb letterlijk twee grote blaren bovenop de wreef van mijn voeten. Erg 'auw' allemaal, maarja eigen schuld. Ik dacht dat ik het inmiddels wel kon hebben.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:54:48 #80
15869 gr8w8
Better by design.
pi_38655281
Twee jaar geleden ook gedaan, dus we zijn voorbereid!
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:31:44 #81
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38683730
Ik heb in FOT even een paar foto's gezet : [Showcase] Gumbet en Kos
  † In Memoriam † zaterdag 10 juni 2006 @ 17:51:39 #82
25682 2cv
Niet subtiel
pi_38727349
En daar 'moet' ik heen ?

Wauw ... (sprakeloos is).

Ohja, nog een vraag: is het daar 's nachts erg koud ? Dus vergelijkbaar met en woestijn ('s nachts vriezen, overdag een ei kunnen bakken op de motorkap van een auto) ?
  maandag 12 juni 2006 @ 09:30:39 #83
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38771400
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 17:51 schreef 2cv het volgende:
En daar 'moet' ik heen ?

Wauw ... (sprakeloos is).

Ohja, nog een vraag: is het daar 's nachts erg koud ? Dus vergelijkbaar met en woestijn ('s nachts vriezen, overdag een ei kunnen bakken op de motorkap van een auto) ?
nee, het is er 's nachts lekker...wij hadden airco op de slaapkamer en hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt

vestje of iets met lange mouwen zou ik echter wel meenemen.
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 16:39:10 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_38782031
Gewoon m'n standaard streepjespyama inpakken

Kan je vanuit een telefooncel (goedkoop) naar Nederland bellen ? Ik neem wel een mobieltje mee voor noodgevallen, maar ik ga er van uit dat bellen met dat kreng echt peperduur zal zijn.
  † In Memoriam † donderdag 6 juli 2006 @ 18:07:15 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_39579521
Ben terug, het was geweldig !

Ik weet dat bellen vanuit een telefooncel goedkoper is, maar dat is iets wat ik ter plekke van wat touristen gehoord heb. Ik heb zelf n.l. in die 2 weken geen enkel contact gehad met het thuisfront (was niet nodig, was zo afgesproken).

Aan het begin van de vakantie kreeg je voor 1 euro nog 2 lira, aan het eind was dat 1,9 lira. Volgens mij houdt dat in dat de lira steeg (geen verstand van economie).

Ik en m'n reisgenote hebben niets met elkaar. Dat vertelden we aan een verkoper en dat hadden we niet moeten doen. Toen ik in een kleedhokje wat kleding paste, bood die verkoper m'n reisgenote een gratis t-shirt aan en gaf zichzelf er bij. Vanaf dat moment hebben we maar afgesproken dat we voor de verkopers verkering hebben en dat als er weer een verkoper zo irritant zou zijn, ze maar 1 keer m'n naam hoefde te noemen om mij uit het kleedhokje te laten springen (in m'n blote kont desnoods) om de verkoper even duidelijk te maken dat hij kleding moet verkopen en geen vrouwen moet versieren.

We hebben daar meegedaan met een jeepsafari. De jeep waar ik in zat was een regelrecht wrak. Ik kon het stuur ca 5 cm naar links of naar rechts draaien zonder dat de wielen bewogen, de km-teller deed het niet, de benzinemeter ook niet en van de verlichting wil ik het niet eens weten. De motorkap was gedeukt en rammelde gezellig met de rest van alle losse onderdelen mee. De motor was bijzonder stil, maar had geen trekkracht. In z'n 2 de berg op en dan nog terug moeten schakelen naar de 1e versnelling. Gelukkig deden de remmen het wel, maar de gordels achterin en de rolkooi waren volgens mij voor de sier gemonteerd. Ook was er een klein conflict onderweg. Ik reed afwisselend met een fransoos (ook tourist). Tijdens een korte stop van ca. 15 minuten zat hij aan het bier. Wij (= ik + reisgenote) naar die fransoos en proberen uit te leggen dat wij liever niet hebben dat hij met alcohol op achter het stuur zit. Door de taalbarriere lukte ddat niet. Vervolgens zijn we nar de nederlandse reisleiding (er waren 2 reisbegeleiders, 1 voor de fransozen, 1 voor de nederlanders) gestapt en die zei dat er niet gedronken en gereden werd. Dus hij ging weer naar de franse reisbegeleiding om te zeggen dat die fransoos niet meer mocht rijden. Die heeft het aan de fransoos uitgelegd, maar de fransoos kroop toch achter het stuur. Nederlandse reisbegeleider kwaad. Niet alleen vanwege de fransoos die toch achter het stuur kroop, maar ook omdat de franse reisbegeleidster het allemaal wel mee vond vallen en vond dat die fransoos wel gewoon kon rijden. Wij haddne geen zin om met jeep en al van de berg af te pleuren dus haalden we onse handbaggage uit de jeep. De nederlandse reisbegeleider probeerde een plek in een andere jeep te regelen, maar dat duidde op wat tegenstand. Een frans gezin wou beslist met z'n allen in 1 jeep blijven zitten en duldde ook geen extra passagiers. Een stel nederlanders + belgen waren iets minder moeilijk maar wel boos. Wij hadden de hele jeeptour verpest met onze actie. Een belgische man + z'n dochter ging zelfs uit protest bij die fransoos die gedronken had in de jeep zitten en een nederlander vroeg of ik me nou een grote kerel voelde dat ik een groep die de hele dag gezellig opgetrokken had uit elkar gerukt had. Dat was dus niet zo gezellig, maar toch was de rest van de jeeptour wel erg leuk.

In het algemeen zijn de turken heel vriendelijk en behulpzaam. Ik ben er van overtuigd dat als ik het had gevraagd het hotelpersoneel nog bereid was geweest om m'n reet te vegen. Afdingen is ook heel leuk. Mijn advies: noem je prijs en blijf die herhalen. Zorg er wel voor dat het enigzins een redelijke prijs is. Ik moet er echter wel bij vertellen dat ik een hoedje van 42 lira voor 10 lira mee kreeg.

Het kasteel van Bodrum: zorg ervoor dat je de openingstijden weet en dat je weet wanneer de lunchpauze is. Tijdens de lunchpauze is het kasteel wel open, maar alle kamers waar iets in tentoongesteld is zijn dan dicht. Daar kwamen wij achter toen we het kasteel uit wandelden en vonden dat er niet echt veel dingen open waren voor bezichtiging.

Verkopers: gewoon negeren. Of zeg vriendelijk 'hoi' terug maar blijf doorlopen. Tenzij je iets wilt kopen natuurlijk. Mij is het gelukt ze zelfs te negeren toen ze aan m'n schouders trokken.

Boottocht: alleen boeken als je zeker weet dat het rustig is (dus voor- en naseizoen). Wij zaten als haringen op een tonnetje op die boot. Op zich was het gezellig, maar heel vol en het drinken was belabberd. Cola, witte wijn, sprite, bier en water en dan alles ook nog van supergoedkope B-merken.

Bedden (Hotel Ayaz, kamer 310): vrij hard, bed van m'n reisgenote kraakte als de ziekte als je er op ging zitten. Bij het liggen/omdraaien was dat gelukkig niet het geval. Ik heb een warme wollen deken die op de kast lag voor als het koud was ( ) over m'n matras gelegd, onder m'n beddelaken. Dat was zachter en prettiger. Wel was er veel herrie van 'Cozy Beach Club' (soort strandclub die bij het hotel hoort) en af en toe van een reclamewagen die langs het hotel reed om reclame te maken voor 1 of andere uitgaansgelkegenheid. Al met al sliep het toch niet slecht.

Prijzen (bij Hotel Ayaz): cocktails voor 7 of 8 lira. Volgens mij krijg je dan bijna een halve liter. Koffie is weer relatief duur (lees: vergelijkbare prijs als in Nedrland), thee is goedkoop, water kost amper wat (ook als je onderweg bij van die winkeltjes een fles water koopt). Ik denk dat je er van uit kan gaan dat de gemiddelde prijs 20 tot 30% lager ligt dan in Nederland.

Openbaar vervoer: alleen ervaring met de Dolmus. Dolmus is een kruising tussen een bus en een taxi. Elk busje legt een vaste route af, maar stopt waar je maar wilt om passagiers op te pikken of af te zetten. Geen haltes dus. Achter het voorruit staat een bordje met de 2 plaatsen waartussen de Dolmus rijdt. Zie je een Dolmus die jouw kant op gaat: hand opsteken. Veel hoef je niet te doen om hun aandacht te trekken (ongeacht langs welke kant van de weg je staat) want ze stoppen al als je je aan je oor krabt. De prijs is een vaste prijs ongeacht waar je instapt of uitstapt. Van Gumbet naar Bodrum (of andersom) is 1,5 lira. Betaal aan de chauffeur, hij geeft je ook het wisselgeld weer terug. Je kan het geld ook via andere passagirs doorgeven. De voertuigen zijn kleine busjes zoals Peugeots J9 (lijkt op de J7). Overigens kan je ook te voet van Gumbet naar Bodrum. Ik ben niet bepaald sportief ofzo, maar heb het wel gedaan. Hou rekening met de steile hellingen en de hoge temperaturen (neem drinken mee).

Diefstal/criminaliteit: Hoewel ik in het buitenland wel altijd iets scherper oplet dan in ons eigen kouwe kikkerlandje, heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Wel hebben verkopers geprobeerd mij tot 2 keer toe op te lichten. Eerst kocht ik bij een winkeltje postzegels van 70 kurush (ik weet niet zeker of ik dat goed spel, maar 1 kurush is 0,01 lira) maar er werd 1 lira per postzegel afgerekend. Toen we dat door hadden zijn we naar de receptie van het hotel gegaan om uit te vogelen of dat was vanwege de belasting of iets dergelijks (wellicht was die 70 kurush het bruto bedrag en moest er nog BTW bij op). Dat was niet zo, dus wij weer terug nar de verkoper. De verkoper zei dat hij die dingen als particulier bij het postkantoor kocht en betaalde daarom zelf ook 70 kurush per postzegel. Hij wilde winst maken dus ze gingen de verkoop in voor 1 lira per postzegel. Maar we hebben desondanks zonder problen het geld dat wij in onze ogen teveel hadden betaald terug gekregen. Dat ging in de fooienpot van het hotel. Ook hebben we een keer wisselgeld terug gekregen met daar tussen een biljet van 5000000 lira of iets dergelijks. Die biljetten zijn niet meer geldig. Gelukkig had ik het op tijd door en de verkoper zei dat het en foutje was. Jaja ... Toen hebben we in ieder geval een geldig biljet terug gekregen.

Pinnen/geld: Bij veel winkels kan je met pin betalen, maar dat vertrouw ik niet. Gewoon naar een geldautomaat van een bank gaan en daar lira's, euro's of dollars uit de muur trekken. Er zijn automaten die echt 3 soorten valuta uit kunen spuwen ! Ik vind de gebruiksaanwijzing van de pinautomaten vrij duidelijk. Hou er wel rekening mee dat de volgorde waarop bankpas, pinbon en geld uit de automaat komen in een andere volgorde dan in Nederland kunnen zijn ! Controleer dus voor je weg gaat of je alles hebt. Zelf vond ik het het prettigst om overal in Lira's te betalen. Sommige winkeltjes hebben aanbiedingen in de trant van 4 T-shirts voor 10 euro. Daar hebben we af en toe apart voor gepind (gewoon uit de muur, niet bij de winkel zelf). Reisjes en dergelijke moesten we ook in euro's betalen, maar ik moet daarbij opmerken dat wij al onze reisjes via de reisorganisatie geboekt hebben.
pi_39583150
Als je het mij vraagt:

1 Bodrum
2 Alanya
3 Marmaris

Ben ook alleen in deze 3 plaatsen geweest.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 7 juli 2006 @ 08:02:17 #87
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39595949
Goed verslag 2CV
  † In Memoriam † vrijdag 7 juli 2006 @ 12:08:20 #88
25682 2cv
Niet subtiel
pi_39601146
Danku ! Eventuele aanvullingen of verbeteringen zijn welkom hoor
pi_39613691
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:30 schreef mrcool het volgende:
Als je het mij vraagt:

1 Bodrum
2 Alanya
3 Marmaris

Ben ook alleen in deze 3 plaatsen geweest.
1. Kusadasi
2. Marmaris
3. Alanya

en we gaan dit jaar weer terug naar Alanya
pi_39617383
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:31 schreef tralalala het volgende:

[..]

1. Kusadasi
2. Marmaris
3. Alanya

en we gaan dit jaar weer terug naar Alanya
Wat vond je beter aan Marmaris?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_39617876
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:55 schreef mrcool het volgende:

[..]

Wat vond je beter aan Marmaris?
Veel gezelliger (maar dit is al 6 jaar geleden!)
Leuke boulevard, haven, kroegjes en de toerisme moest toen nog echt op gang komen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het er nu is.
Damn, wat was het er toen nog goedkoop
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:26:25 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39618125
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:34 schreef Roellio het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden naar Kalkan en Kas geweest. 2 prachtige Turkse dorpjes waar alle voorzieningen aanwezig zijn maar die nog niet verpest zijn door de enorme hoeveelheid westerse toeristen.
Idd...... ben in 2002 in Kalkan geweest, absolute aanrader als je de typische toeristensteden helemaal nix vindt.
In de dorpen zelf is op zich niet zo gek veel te doen, maar zeker qua cultuur zijn het prima uitgangspunten, er is op fatsoenlijke reistijd genoeg te zien.
Myra, verzonken stad, Patara beach enz. enz. enz.
Zeker in het voor- of naseizoen geweldig ! (in juli of augustus naar Turkije gaan is sowieso nix)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:44:28 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39618640
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:07 schreef 2cv het volgende:

Het kasteel van Bodrum: zorg ervoor dat je de openingstijden weet en dat je weet wanneer de lunchpauze is. Tijdens de lunchpauze is het kasteel wel open, maar alle kamers waar iets in tentoongesteld is zijn dan dicht. Daar kwamen wij achter toen we het kasteel uit wandelden en vonden dat er niet echt veel dingen open waren voor bezichtiging.
Ja is een erg grappig fenomeen..... vooral als je net die poort voorbij bent die naar de ondergrondse kerkers (creepy) leidt, en dan bij terugkomst ontdekt dat ze die poort ivm lunchpauze afgesloten hebben.....
Mijn zoon was destijds 8 en iig heel blij dat ze de poort boven op muurhoogte afgesloten hadden, en niet die onderaan bij de daadwerkelijke ingang van de kerkers... Nu stonden we lekker in t zonnetje op de muur.

Verder valt het me op dat iedereen het bij Bodrum over markten en uitgaan enz. heeft maar Bodrum heeft behalve het museum in het kasteel (absolute aanrader) ook nog het Mausoleum van Koning Mausolus, 6 jaar geleden waren ze de stadspoort uit de tijd van Alexander de grote al aan het restaureren (is misschien al af?), verder is er ook nog een amfitheatre...
Bodrum is ook een prima startpunt voor dagtochten naar bijvoorbeeld Dalaman (Koningsgraven, modderbad, turtle beach, enz.)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_39629218
In Alanya vond ik het strand stukken beter dan in Marmaris en Bodrum.
  † In Memoriam † zaterdag 8 juli 2006 @ 14:05:48 #95
25682 2cv
Niet subtiel
pi_39631865
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja is een erg grappig fenomeen..... vooral als je net die poort voorbij bent die naar de ondergrondse kerkers (creepy) leidt, en dan bij terugkomst ontdekt dat ze die poort ivm lunchpauze afgesloten hebben.....
Mijn zoon was destijds 8 en iig heel blij dat ze de poort boven op muurhoogte afgesloten hadden, en niet die onderaan bij de daadwerkelijke ingang van de kerkers... Nu stonden we lekker in t zonnetje op de muur.

Verder valt het me op dat iedereen het bij Bodrum over markten en uitgaan enz. heeft maar Bodrum heeft behalve het museum in het kasteel (absolute aanrader) ook nog het Mausoleum van Koning Mausolus, 6 jaar geleden waren ze de stadspoort uit de tijd van Alexander de grote al aan het restaureren (is misschien al af?), verder is er ook nog een amfitheatre...
Bodrum is ook een prima startpunt voor dagtochten naar bijvoorbeeld Dalaman (Koningsgraven, modderbad, turtle beach, enz.)
Dat mausoleum is nu een gat met een paar steentjes. Je gaat er heen om te kunnen zeggen dat je er geweest bent, niet omdat het nou zo mooi of interessant is Het amfitheather heb ik alleen op afstand gezien. Het wordt overigens nog steeds gebruikt. Er was 1 of andere volksdans daar, maar daar zijn we niet heen geweest. Als ik me niet vergis hebben we ook de stadspoort gezien die jij noemt, maar dat ding is zo nep als maar kan. Er zitten plakstrips op in plaats van dat het ding uit echte stenen is opgebouwd ! Ik heb er nog wel een foto van, die ga ik even opzoeken.
  † In Memoriam † zaterdag 8 juli 2006 @ 17:36:11 #96
25682 2cv
Niet subtiel
pi_39636875
Foto's van de nep poort:

zaterdag 8 juli 2006 @ 18:30:21 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39638084
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 14:05 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat mausoleum is nu een gat met een paar steentjes. Je gaat er heen om te kunnen zeggen dat je er geweest bent, niet omdat het nou zo mooi of interessant is Het amfitheather heb ik alleen op afstand gezien. Het wordt overigens nog steeds gebruikt. Er was 1 of andere volksdans daar, maar daar zijn we niet heen geweest. Als ik me niet vergis hebben we ook de stadspoort gezien die jij noemt, maar dat ding is zo nep als maar kan. Er zitten plakstrips op in plaats van dat het ding uit echte stenen is opgebouwd ! Ik heb er nog wel een foto van, die ga ik even opzoeken.
Dat ligt er natuurlijk aan hè..... als je daadwerkelijk voor de cultuur/historie gaat dan zie je er wel meer in dan een paar gevallen steentjes

Maar, ben ook ff op zoek geweest (wat een drama om een 6 jaar oude foto CD met een moderne pc af te lezen) enne...... Myndos Gate ziet er op jouw foto's nog net zo uit als in 2000.. Hoewel we daar toen toch redelijk opgekommen zijn en t waren wel echte stenen... maarre.. de "restauratie" is dus nog amper verder (had ik eingelijk wel kunnen weten..... in 2004 nog in Turgutreis geweest en er langs gekomen, alleen toen geen dagje Bodrum gedaan)

Edit op m'n vorige post: de Koningsgraven zijn bij Dalyan, niet bij Dalaman
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † zaterdag 8 juli 2006 @ 18:53:58 #98
25682 2cv
Niet subtiel
pi_39638542
We gingen iet echt voor de cultuur, dat heb ik er nog even in 'gepropt'. Maar ik mis met name uitleg, beetje bordjes enzoo. Hoewel, er stonen binnen, in een gebouwtje naast het mausoleum wel wat bordjes, maar dat was ook weer een soepzootje. Geen overzicht. In het kasteel van Bodrum miste ik ook wat bordjes met uitleg wat wat nou was. Ik heb alles wel gezien, maar weet nog niet precies wat het was en wat het inhield. Ben er dus niets wijzer van geworden, wat ik wel jammer vind.
pi_39639949
Bij deze even wat foto's van Bodrum, Alanya en Marmaris!

=>Bodrum:

Ons hotel:

Strand:

Zicht vanuit het strand met op de achtergrond het Griekse eiland Kos:

Als we op het strand lagen kregen we uiteraard weleens honger en dan gingen we altijd hierheen:

De lokale armbandjes-verkoper:

=>Alanya:

Ons hotel:

Op het strand liepen altijd wel schone dames rond:

Rotterdams grietje dat iets te veel van onze vodka had gedroken:

De muur, gezien vanuit het kasteel:

Het strand gezien vanuit het kasteel:

Nog een foto vanuit het kasteel:

=>Marmaris:

Ons hotel:

Strand:

De boulevard:

Boottochtje met Haagse Ria:

Lekker zonnen tijdens boottochtje:

Tijdens het boottochtje kwamen we langs een of andere fosfor-grot:

Lekker plonsen op de boot:

[ Bericht 4% gewijzigd door mrcool op 08-07-2006 20:03:55 ]
pi_39640138
Cultuur ga je niet aan de kust vinden, behalve die plek met al dat zout dan.. Istanbul is echt een vette stad, maar persoonlijk vind ik het niet cool om moskeetjes te bezoeken. Ben er ook geweest en heb me echt vermaakt, de ene plek is veel moderner als Nederland, terwijl je even verder weer in een sloppenwijk loopt. Het is zo verschillend daar, en het valt met niets te vergelijken. De ene straat (Istiklal Caddesi bijv.) lijkt op Amsterdam, en een stuk verder waan je je weer in Beverly Hills.

Marmaris is ook vet, ga ik deze zomer heen. Maar niet voor de cultuur, meer voor het strand, het varen door de vele mooie baaien met strakblauw doorzichtig water, het watersporten, en natuurlijk de vrouwen. Kan ook heel leuk zijn, maar niet als je voor cultuur gaat, dan erger je je daar alleen maar.

Als je lekker wilt zuipen en 's ochtends brak naar het strand wilt kruipen om daar bij te komen met een tosti en een bier, genietend van het vrouwelijk schoon, dan is Marmaris wat voor jou. Wil je echt veel zien, zou ik naar Istanbul gaan.

Ankara is ook vet, maar midden in de woestijn. Istanbul heb je alleen geen zee waar je in kan zwemmen. Van de kustplaatsen is Marmaris beslist het leukst: Antalya is kleinschaliger, mensen zijn net iets opdringeriger, en het uitgaan is minder leuk. Zo ook Bodrum, Antalya, etc., wat nog iets kleiner is.

Kusadasi of Side hoef je helemaal niet aan te beginnen, want dat is meer een stel luxe resorts in the middle of nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')