dit zijn fijne berichten, wij gaan dinsdagquote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:33 schreef dutchdevil het volgende:
Net weer terug uit Bodrum (Turgutreis). Heerlijke week gehad. Niets anders dan 30 graden of warmer en een strak blauwe lucht. Week ervoor schijnt het nog een aantal dagen regent te hebben en vanochtend toen ik weg ging uit Bodrum was er redelijk wat bewolking. Eigenlijk niet veel anders gedaan dan aan het zwembad/strand liggen. We zijn wel een paar avondjes Turgutreis in geweest en 1 avond naar Bodrum. Even een bezoek gebracht aan de mc donalds, mc menu is daar 8,5 YTL dat is dus omgerekend ongeveer 4,95 euro. Ze hebben daar tenminste Ice Tea Peach, hebben ze dus gewoon niet in NL. Zelfs geen Ice Tea zonder prik.
Maar goed, verder zijn de prijzen daar volgens mij wel licht gestegen sinds 2 jaar geleden. Toen gingen we namelijk met de dolmus voor 1 of 1,5 miljoen lire (toen nog) per persoon en dit jaar was dat al weer 2,5 YTL. Kost je nog helemaal niets want dat is nog maar 1,5 euro per persoon voor een rit van 40 minuten). Kan je eigenlijk niet echt zeggen wat eten en drinken verder kost in Bodrum want buiten het hotel hebben we eigenlijk alleen maar flesjes drinken en chips etcetera gehaald en dat gewoon bij de MMigros. Prijzen op het vliegveld weer belachelijk hoog (14 euro voor een patat met burger en drinken). Maar dat wist ik van tevoren dus voordat ik wegging uit het hotel daar gewoon ontbeten en ervoor gezorgd dat we drinken bij ons hadden.
Excursies kunnen zoals gewoonlijk bij de hostess geboekt worden en autohuur was, in ons hotel tenminste (Aegean Dream in Turgutreis), gewoon in hotel te boeken. Kosten hiervoor waren vanaf 45 euro per dag. Transfer van vliegveld naar hotel was ca. 1 a 1,5 uur. Viel reuze mee want 2 jaar geleden deden we er 2,5 tot 3 uur over.
Fijne vakantie! Zou zo weer terug gaan als ik dat weer hier nu ziequote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dit zijn fijne berichten, wij gaan dinsdag
In Turgutreis zelf is niet veel te doen. 't is gewoon een gezellig dorpje met een klein centrum met de gebruikelijke kleding winkeltjes en restaurantjes/eettentjes. Op zaterdag is er markt wat op zich wel leuk is om mee te zien. Voor de rest ben je gewoon op Bodrum aangewezen en dat ligt op ca 30/40 min rijden van Turgutreis af (en daar is er een grote markt op dinsdag, kleding markt en op vrijdag, groente en fruit markt).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:16 schreef 2cv het volgende:
Dutchdevil: bedankt voor je reisverslag !
Maarreh, wat is er in Turgutreis te doen ?
Enneh, nog wat mosterd na de maaltijd (sorry); volgens de ANWB is het bar slecht gesteld met de huurauto's in Turkijke. Die zouden nog maar 1 rit mogen maken: naar de sloop. Technische details zal ik achterwege laten, maar ik geef ze helemaal gelijk ! Daarbij kan er ook nog wat geld van je creditcard afgeschreven worden omdat je schade gemaakt zou hebben. Niet dat ze die bakken voor of na de verhuur controleren ofzo![]()
Toch zou ik graag daar eens in een 4x4 gaan crossen (liefst georganiseerd vanuit het hotel en dan ook echt door het terrein). Is dat mogelijk voor zover je weet ?
Dat van Turgutreis klopt. Wat betreft Bodrum: op dinsdag in Bodrum kledingmarkt, op vrijdag groente en fruit markt.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:28 schreef 2cv het volgende:
Even voor Mr. Warhoofd (ik dus):
- Op zaterdag is er in Turgutreis er een markt.
- Op dinsdag is er een grote markt in Bodrum
- Op vrijdag is er een kleding markt in Bodrum
- Er is ook een groente en fruit markt in Borum (wanneer?).
Weet jij toevallig ook de afstand Bodrum - Istanbul ? Of had ik dat al gevraagd ?
Verder natuurlijk bedankt voor de info
Nu niet meer denk ik. Gebeurde eerder inderdaad wel eens en dan vaak met vrouwen met blond haar. Tegenwoordig weten ze wel dat dat niet gewaardeerd wordt. Heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt en kom sinds 2000 in Turkije.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:27 schreef Puckzzz het volgende:
Even nog een vraagje...
ik heb veel verhalen gehoord van kennissen die naar Turkije zijn geweest en waar de vrouw van het stel erg veel lastig gevallen werd door de mannen aldaar. Ze werden soms letterlijk aan hun arm getrokken terwijl die man 20 kamelen bood ofzo. Op een nogal aggressieve manier dus. Is het echt zo erg gesteld daar?
*blond met ferme bosrtpartij meldt zich*quote:Op maandag 29 mei 2006 10:43 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Nu niet meer denk ik. Gebeurde eerder inderdaad wel eens en dan vaak met vrouwen met blond haar. Tegenwoordig weten ze wel dat dat niet gewaardeerd wordt. Heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt en kom sinds 2000 in Turkije.
Ik zou het niet doen! Tenzij je kuiten van ijzer hebtquote:Op woensdag 7 juni 2006 09:04 schreef 2cv het volgende:
Nog een vraag: kan je in Turkije makkelijk fietsen huren ? En hoe moeilijk/makkelijk is het om daar te fietsen i.v.m. eventuele hellingen ?
Ik had 'm bij me maar niet nodig gehadquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:51 schreef 2cv het volgende:
Nog een vraag: is het nodig aankoopbewijzen van (dure) artikelen mee te nemen i.v.m. de douane?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |