ik heb die Celestial Dreams ook natuurlijk als mp3quote:
Boudewijn is de producer daarvan. Ik heb het nog nooit gehoord eigenlijkquote:Op maandag 15 mei 2006 15:51 schreef PogueMahone het volgende:
Names and Faces - Tarantula, geen echte beat wel een gaaf nummer uit die tijd. Boudewijn de Groot had daar ook wat mee te maken.
Uiteraardquote:Op maandag 15 mei 2006 10:08 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ik heb die Celestial Dreams ook natuurlijk als mp3
Tuurlijk. Geef je mailadres maar.quote:zou je Celestial Empire kunnen emailen/online zetten
Names And Faces fungeerden tussen 1968 en 1969 regelmatig als Boudewijns begeleidingsband, vandaar de connectie.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Boudewijn is de producer daarvan. Ik heb het nog nooit gehoord eigenlijk![]()
The Tower is trouwens wel een aparte vermelding waard. Dat was een heuse supergroep, waarin naast Boudewijn ook o.a. Eelco Gelling (Cuby + Blizzards), Kees Kranenburg (Jumping Jewels) en Herman Deinum (Blues Dimension) speelden. Ze maakten een embryonaal soort spacerock met psychedelische invloeden. 'Slow Motion Mind' was de door De Groot en Linda van Dijck geschreven b-kant van de eerste single 'In Your Life', die een hit werd. De tweede single, het door De Groot en provo/dichter Simon Vinkenoog geschreven 'Captain Decker', was minstens even goed maar flopte, waarna de band het verder voor gezien hield.quote:Names and Faces
1969
Decca AT10 389 (7" mono)
producer: Boudewijn de Groot
* The killer (5:07) (Boudewijn de Groot)
* Tarantula (3:35) (Boudewijn de Groot / Linda van Dijk)
Uiterst zeldzame tweede single uit 1969. 'The Killer' / 'Tarantula' is geschreven en geproduceerd door Boudewijn de Groot,
tevens zanger van de groep THE TOWER ('Slowmotion mind'),
Is dat waar? Wow, dan mag ik mijzelf dus gelukkig prijzen, want ik heb die singlequote:Een paar jaar geleden is het nummer 'The Killer' verschenen op het verzamelalbum 'Fantasio Daze'. Sindsdien zoeken veel verzamelaars wereldwijd naar het origineel maar zelfs hier in Nederland is dat bijna onvindbaar.
Met & Zonder was idd een hele goede band; wist je dat ze ook een tijd lang Bob Bouber (van ZZ & De Maskers) begeleid hebben?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:40 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
Ik ben al jaren verzamelaar van nederbeat.
Veel singles zijn onbetaalbaar, maar heel veel is verschenen op compilaties cd's.
Voor de beginnende verzamelaar erg leuk.
Ik raad jullie vooral de serie Biet het aan.
http://www.muziekweb.nl/m0/shared/cat/ti/ti.php?t=JK90621
Enkele toppers op deze reeks cd's:
Mokum beat five
The clungels
Peter J Muller (Oprichter van het sex blad Chick)
Het
The Softs
Andre van Duin (1965)
Met en Zonder (Vind ik 1 van de beste nederlands talige beat nummers)
12345 (singeltje zoek ik al jaren)
Niet alleen maar beat natuurlijk, maar wel heel informatiefquote:Hier een website met veel nederlandse beat bandjes:
http://members.lycos.nl/dph2/encyclopedia/index.htm
zal eens kijken als ik die serie kan vindenquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:36 schreef GLO het volgende:
[..]
Met & Zonder was idd een hele goede band; wist je dat ze ook een tijd lang Bob Bouber (van ZZ & De Maskers) begeleid hebben?
Het vervolg op de Biet Het-serie is trouwens ook een aanrader: 'Waterpipes & Dykes'. De ondertitel 'Dutch Psychedelic Underground 1966-1972' zal vooral Uzumaki aanspreken. Ik heb alleen deel 1. Hierop ook Met & Zonder, maar ook Mother's Love, Short '66, Children Of Jubal (geweldig) en Karel Appel (jawel, dé Karel Appel, met een volkomen van de pot gerukt nummer in een steenkolen-Engels waarvoor zelfs JP Balkenende zich nog zou schamen). En niet te vergeten de band die ik Uzumaki sowieso al had moeten tippen: N.V. Groep '65, een Amsterdamse band rond de legendarische junk Warner 'Jezus' Landkroon. Met o.a. hun tweede single met de hilarische titel 'Pipe And You Like It'
[..]
Niet alleen maar beat natuurlijk, maar wel heel informatief
quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:20 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
zal eens kijken als ik die serie kan vinden
Dat steenkool engels klinkt dat nog erger dan
de slechte uitspraak van The Zipps![]()
Donequote:stuur dat nummer van Dragonfly maar naar citiesonflamewithrockandroll@gmail.com
thanksquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:28 schreef GLO het volgende:
[..]Erger heb je het nooit gehoord, weet ik zeker
[..]
Done [afbeelding]
dat zou tof zijnquote:Op zondag 28 mei 2006 03:49 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
Extra:
Hoor net dat mijn vader die herpersing heeft gekocht met de achterkantjes van c.dream en c.empire. Als het singeltje binnen is neem ik ze op als mp3 formaat.
zelf luister ik wel eens http://www.techwebsound.comquote:Op zondag 28 mei 2006 03:49 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
En mag ik jullie ook wijzen op een 24/7 internet radio met alleen maar beat en psycedelic. De site is gemaakt door een nederlander die ik wel spreek. Als je naar de website gaat moet je eens op playlist drukken en dan kan je zien wat hij allemaal heeft dat uit nederland komt. Tune ook in op de radio. GEWELDIG!!!
http://www.beyondthebeatgeneration.com
Ik heb toevallig beide singles, Captain Decker is in mijn ogen de absolute uitschieter. Dat van Vinkenoog wist ik niet! Leuk om te weten. Herman Deinum speelt alweer een hele tijd bij Cuby and the Blizzards. Absoluut de moeite waard om te bezoeken. Dan zit die bassist daar het hele optreden lang op een kruk, voor zich uit starend in absolute tevredenheidquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:15 schreef GLO het volgende:
The Tower is trouwens wel een aparte vermelding waard. Dat was een heuse supergroep, waarin naast Boudewijn ook o.a. Eelco Gelling (Cuby + Blizzards), Kees Kranenburg (Jumping Jewels) en Herman Deinum (Blues Dimension) speelden. Ze maakten een embryonaal soort spacerock met psychedelische invloeden. 'Slow Motion Mind' was de door De Groot en Linda van Dijck geschreven b-kant van de eerste single 'In Your Life', die een hit werd. De tweede single, het door De Groot en provo/dichter Simon Vinkenoog geschreven 'Captain Decker', was minstens even goed maar flopte, waarna de band het verder voor gezien hield.
Kijk op de single, daar zie je het staan, onder de titel van het nummer. De b-kant idem dito.quote:Op maandag 29 mei 2006 23:16 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Ik heb toevallig beide singles, Captain Decker is in mijn ogen de absolute uitschieter. Dat van Vinkenoog wist ik niet!
Wat heet, daar verhuisde hij na het uiteenvallen van The Tower naar toe, in 1969. De bezetting van toen was dezelfde als die van nu, alleen dan met Eelco Gelling i.p.v. Erwin Java. In 1972 stapte Deinum over naar de Rob Hoeke R&B Group, om in 1981 bij Cuby terug te keren in de Muskee Gang. Totdat Eelco Gelling terugkwam, daar wilde Deinum niet mee in 1 band zitten. Enz. enz. Uiteindelijk keerde hij toch weer terug. Afijn, komt er op neer dat ie een soort knipperlichtrelatie met C+B/Muskee Gang gehad heeft, maar het gaat nu alweer een hele tijd goed ja.quote:Leuk om te weten. Herman Deinum speelt alweer een hele tijd bij Cuby and the Blizzards.
Ik zie het zo voor mequote:Absoluut de moeite waard om te bezoeken. Dan zit die bassist daar het hele optreden lang op een kruk, voor zich uit starend in absolute tevredenheid![]()
jawel,moet je Celestial Empire ook?quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:38 schreef Tomindo het volgende:
Beste Uzumaki,
Ik las dat je een mp3 hebt van Celestial Dreams van Dragonfly. Daarnaar ben ik alle jaren op zoek!! Zou je me dat bestandje willen mailen?
Met veel dank van Tomindo (T.vanderGeugten@fontys.nl)
Ik ken het niet, is het zo geniaal?quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:38 schreef Tomindo het volgende:
Beste Uzumaki,
Ik las dat je een mp3 hebt van Celestial Dreams van Dragonfly. Daarnaar ben ik alle jaren op zoek!! Zou je me dat bestandje willen mailen?
Met veel dank van Tomindo (T.vanderGeugten@fontys.nl)
Ja. En legendarisch.quote:Op donderdag 1 juni 2006 01:11 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Ik ken het niet, is het zo geniaal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |