Nee, je hebt FreeWare en ShareWare.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:08 schreef Megumi het volgende:
Alle software is toch freeware???
volgens mij bedoelt ie meer het gebruik maken van Freeware om zo tot een product te komen wat ie dus verkoopt. Niet het verkopen van de Freeware programma's.... het eerste lijkt me legaal, het tweede duidelijk nietquote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:10 schreef -Marc- het volgende:
Winst maken op FREEware = GRATIS is illegaal naar mijn wetens.
alle software is gratis te downloaden, downloaden is immers niet illegaalquote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:10 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Nee, je hebt FreeWare en ShareWare.
FreeWare is wat je gratis mag downloaden, ShareWare is wat je mag uitproberen (30 dagen meestal) en dan moet je er voor betalen.
Van software welquote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:14 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
alle software is gratis te downloaden, downloaden is immers niet illegaal
Het downloaden van audio en video is legaal. Het downloaden van software is illegaal, tenzij expliciet aangegeven dat het wél mag.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:14 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
alle software is gratis te downloaden, downloaden is immers niet illegaal
Het downloaden alleen al is al illegaal als het om software gaat.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:18 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Van software welen als je het al mag downloaden, dan mag je het niet gebruiken
is dat ergens terug te lezen?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:19 schreef HuHu het volgende:
[..]
Het downloaden alleen al is al illegaal als het om software gaat.
ALs je een freeware tekenprogramma gebruikt om daar mee te schetsen en je verkoopt de schetsen mag jij vragen wat je wilt. Je hebt toch arbeid verricht? Arbeid moet ook worden betaald. Overigens het zou een knappe kop zijn die kan achterhalen met welk programma je hebt gewerkt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:23 schreef Woutey het volgende:
Stel ik download een freeware tekenprogramma en ik werk daarmee om mijn schetsen te maken en aan de klant te verkopen.
Of ik bouw computers met een linux distributie en verkoop deze.
een mp3 is software, een wmv/avi is software... wat bedoel je exact? applicaties? wanneer mag het wel, wanneer niet?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:19 schreef HuHu het volgende:
[..]
Het downloaden van audio en video is legaal. Het downloaden van software is illegaal, tenzij expliciet aangegeven dat het wél mag.
Uploaden is illegaal, tenzijn expliciet aangegeven dat het wél mag.
Da's een service verkopen en dat mag gewoon. Bijvoorbeeld typo3 (typo3.com) is een "freeware" (open source dus eigenlijk heul geen freeware) cms. Je mag het pakket niet verkopen als los pakket (koop hier je cms voor 1000 euro) maar je kan wel de service leveren aan bedrijven en dat doorbelasten.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:23 schreef Woutey het volgende:
Stel ik download een freeware tekenprogramma en ik werk daarmee om mijn schetsen te maken en aan de klant te verkopen.
Of ik bouw computers met een linux distributie en verkoop deze.
soft·ware (de ~, ~s)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:28 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
een mp3 is software, een wmv/avi is software... wat bedoel je exact? applicaties? wanneer mag het wel, wanneer niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |