abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42714856
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 08:43 schreef piepster het volgende:
Da's er denk ik een beejte te duur voor. Heeft hij geen stoofvlees oid? Je kan het altijd even vragen.
De paardebiefstuk is nieteens zo duur 9.50 euro per kilo. Wel duurder dan riblappen in de aanbieding bij de supermarkt natuurlijk
pi_42714951
D'r moet wel echt paard in hoor

en ik vind het niet te vreten maar ik kom dan ook uit het noorden Wel leuk, het is tenminste niet zo'n snel klaar recept.
pi_42715007
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 08:55 schreef Pony-Lover het volgende:

en ik vind het niet te vreten maar ik kom dan ook uit het noorden Wel leuk, het is tenminste niet zo'n snel klaar recept.
Pony-Lover die paard eet...maar ach je schreeuwt ook tegen dieren
pi_42715076
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 09:00 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Pony-Lover die paard eet...maar ach je schreeuwt ook tegen dieren
Als het paard "af" is moet je het opvreten

pi_42720616
Volgens mij kan je ipv 'gewone' stroop ook appelstroop gebruiken. Maakt het nog iets 'zuurder'. Althans, zo heb ik het altijd gegeten...
pi_42721593
Mn moeder en ikzelf gebruiken eigenlijk altijd appelstroop.
Recept voor stoofvlees van <a href="http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=nconvCsHnHUZUyBzBY">Oma's Keukengeheimen</a> is ook lekker.
pi_42735893
Volgens mij gebruikte mijn oma altijd het restwater/azijn dat in potjes augurken zit voor dit recept. Ik mocht dat in ieder geval nooit weggooien.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_42736749
Da's meestal iets zoeter dan gewone azijn. Klinkt ook wel lekker, maar ik denk niet dat ik de moeite ga nemen om allemaal lege augurkpotjes te bewaren.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:12:58 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42740173
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:37 schreef Serendips het volgende:
Volgens mij gebruikte mijn oma altijd het restwater/azijn dat in potjes augurken zit voor dit recept. Ik mocht dat in ieder geval nooit weggooien.
Zuinig, hé. Tja, das de generatie die de oorlog nog heeft meegemaakt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_42780259
Haha, dat at ik vroeger als "siepeltsjie Fleisch"

Voorouders komen uit friesland en daar stond het inderdaad iedere week op het menu. Je moet er echt paardenvlees voor gebruiken, dat in de breedte (dus niet met de richting van de vleesdraad mee) snijden in stroken. Valt het uit elkaar maar pas als je het echt gaat omscheppen (daar dus ook heel voorzichtig mee zijn)

Helaas verkoopt geen enkele slager in Zwolle meer paardenvlees, wie weet rij ik volgend weekeind wel even naar de paardenslager in slagharen.. Ik heb net mijn eten op maar krijg er bijna weer trek van als ik eraan denk. Wel met friet en salade natuurlijk!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_42780309
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zuinig, hé. Tja, das de generatie die de oorlog nog heeft meegemaakt..
Nee, die is wat zoeter van smaak. Je kunt natuurlijk ook gewoon een flinke schep suiker (liefst bruine basterdsuike) door de azijn scheppen..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_67143797
Ik heb net mijn eerste pan Zoervleisch op staan

Nu heb ik een dilemma; op internet vind ik tegenstrijdige recepten.

- de ene helft zegt dat je direct met de marinade de peperkoek en stroop toe moet voegen en het geheel dan heerlijk lang laten stoven
- de andere helft doet de peperkoek en stroop pas op het laatst erbij en serveert het gerecht als het tot een saus gesmolten is

Welke manier is nou de beste/lekkerste? Of maakt het niet zoveel uit, ik kan me voorstellen dat de smaak van de koek en de stroop veel meer in het gerecht trekt als het er al eerder bij zit, of niet?
pi_67144574
Peperkoek en stroop pas tegen het eind erbij, maar hoeft niet helemaal tot t eind te wachten.
Peperkoek bindt een beetje. Dat is niet handig op iets te sterke pitten als je het nog lang laat staan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:48:41 #39
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_67144757
Op het laatst. Anders zal je zien dat het nog aanbrandt ook.
pi_67145582
Dankjulliewel!

Dat ga ik doen
pi_67157536
vandaag nog gemaakt, 2 kg paardenvleees, door de bloem halen , bruin bakken in kleine porties, afblussen met een fles rode wijn, veel uien , geen peperkoek of stroop, of toppic dus.
stoofpotten , heerlijk.
De Puta Madre
pi_67167016
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 08:55 schreef Pony-Lover het volgende:

Smaakt het heel anders met rundvlees? Wat is dan het verschil?
Met alles wat je eraan toevoegt wat z'n smaak afgeeft (azijn, stroop, peperkoek, kruiden), kan ik me haast niet voorstellen dat het zo'n groot verschil is...
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:24:30 #43
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_67168245
Tuurlijk niet. Verschil is niet te proeven.
pi_67177267
Lekker! Hier zocht ik nog een lekker recept van.
Is dat zo?
pi_67177371
Ik vind paard smaakvoller. Ook buiten het zuurvlees overigens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')