abonnement Unibet Coolblue
pi_37471578
Om het even heel kort samen te vatten:

We zijn op school bezig met een project om van een opel astra een circuitauto te maken. voor het hele verhaal zou je het vorige topic door moeten lezen : [project]Opel Astra F GT

Wat foto's :











and on!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37471653
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je ze wilt verslaan, die drang heb ik ook altijd gehad toen we auto's bouwden. Maar juist daarom, moet je in zaken investeren die je echt sneller maken en niet onder de indruk zijn van dure spullen. Die velgen maken je niks sneller, koop dan goede slicks (goede slicks zijn duurder dan je velgen). Daar win je tenminste tijd mee.

Maar goed, alles is inderdaad beter dan staal. Met lichtmetaal is de koeling van je remmen ook beter, dat kan een voordeel zijn op een circuit met zoveel bochten. Ik zou er alleen weinig aan uitgeven, het geld gebruiken voor secondes op het circuit....
wat ik dus probeer te zeggen is dat de school de velgen betaald geen nokkenas... dus dan willen we ook meteen degelijke velgen, de rest moeten we toch zelf betalen van ons eigen sponsorgeld
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37472180
Ok, in dat geval moet je gewoon massief gouden doppen eronder knallen!

Zonder gein, die OZ-jes zijn meestal prima, zoek gewoon uit welke echt het minste wegen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37474704
Opel


Sorry, slechte TVP
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:23:43 #5
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_37474943
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:15 schreef BroesWillems het volgende:
Opel


Sorry, slechte TVP
He Broes
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_37474986
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

He Broes
Hier, gek!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2006 00:26:21 ]
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:26:07 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_37475009
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:25 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hier, gek!
kom eens naar de slow chat
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_37475077
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:26 schreef ook_gek het volgende:

[..]

kom eens naar de slow chat
done!
pi_37475844
tvp.
pi_37476428
tvp
pi_37484004
tvp
pi_37488847
op zo'n bochtig circuit is stroomlijn ook niet zo belangrijk. gewoon die lelijke bumpers eraf schroeven. nog minder gewicht
pi_37492271
Hm, koplamp eruit halen en daar meer luchttoevoer naar je filter creeren? Heb je ook meteen koudere lucht. Het levert je waarschijnljk weinig op, maar staat wel heerlijk lomp...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37492835
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef tupolev141 het volgende:
op zo'n bochtig circuit is stroomlijn ook niet zo belangrijk. gewoon die lelijke bumpers eraf schroeven. nog minder gewicht
mjah wij hebben van die fijne dikke plastic bumpers... ideaal voor de stootblokken op de baan, heeft een van mn klasgenoten al bewezen GSi bumpers breken als glas

en zonder bumper denk ik dat de radiateur sneuvelt
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:23 schreef Drive-r het volgende:
Hm, koplamp eruit halen en daar meer luchttoevoer naar je filter creeren? Heb je ook meteen koudere lucht. Het levert je waarschijnljk weinig op, maar staat wel heerlijk lomp...
zoiets waren we ook nog van plan ja
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 7 mei 2006 @ 22:15:34 #15
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37642678
Vet, maar dat wist je al Bookmark
pi_38112333
gister en 12v aansluiting in de auto gemaakt en een bevestiging voor de AP22 die snel los en vast te maken is (met 2 vleugelmoeren)

foto's volgen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38337439
nou hier dan eindelijk de foto's :

"snelle" steun voor de AP22




zoek de 12v aansluiting




bussen draaien


tadaa


de operatietafel




zo!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 29 mei 2006 @ 21:26:35 #18
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_38346178
yeah, wat kosten die polyurethaan (toch?) bussen en waar scoor je die?
Life is too short don't stress every day
pi_38349413
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:26 schreef Kolkie het volgende:
yeah, wat kosten die polyurethaan (toch?) bussen en waar scoor je die?
ff googlen, maar als je even gelezen had, had je gezien dat wij ze zelf hebben gemaakt van nylon
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 29 mei 2006 @ 22:28:42 #20
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_38349558
Youp, wat kun je dat toch allemaal goed
Fear is not an option.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:30:18 #21
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_38365590
ik snap ook dat je ze zelf gemaakt hebt maar ik lees nergens welk materiaal en ik lees ook nog nergens waar je die zooi vandaan hebt. Kost dat?
Life is too short don't stress every day
pi_38381125
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:30 schreef Kolkie het volgende:
ik snap ook dat je ze zelf gemaakt hebt maar ik lees nergens welk materiaal en ik lees ook nog nergens waar je die zooi vandaan hebt. Kost dat?
nylon dus....

en dat spul hebben we op school...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38381942
nog wat foto's van vandaag

nieuwe remmerij


helaas bleken achteraf de blokken niet te passen

nieuw wiellager


lager en flens er in geperst


even later veerpoot er onder met schijf


camberplate en reservoirtje




2 teamgenoten aan de pers


reservoirtjes bevestigd aan de veerpootbrug




andere kant, ook de klauw weer er op


Hopeloos benzine verslaafd
pi_38790397
en weer een update, we zijn pas nog bij AST langs geweest omdat we onze achterveren nog niet hadden.. die hadden we nog niet omdat het nog niet duidelijk was of we voor de coilovers gingen of alleen voor instelbare schokbrekers met vervangingsveren... nou we zijn dus natuurlijk voor de coilovers gegaan



klein voorraadje....


onze veertjes


compleet en achterin geladen


tadaa


racing


onze zelfgemaakte kogels voor in de draagarmen


hij staat!


welliswaar een beetje hoog...


nou komt het mooie... achter moesten we aanpassen voor de coilovers aangezien er gewoon geen plaats voor was... zo was het standaard...


ready.... set....


GO!!




ff later...


waar grof geweld toch al niet goed voor is...






en er word 3mm dikke plaat tegenaan gelast!




eindresultaat van binnen gezien


(ondertussen waren de glaszetters een ruit aan het vervangen, van vrijdag op zaterdag hadden ze geprobeerd in te breken in de werkplaats)


jaaaa! het zit er onder




en achter staat hij ook!


nou voor de oplettende kijkers, hij staat inderdaad een beetje hoog... hier klopt iets niet helemaal mee... voor hebben we hem maximaal omlaag gedraaid en achter hebben we hem bijna maximaal omhoog gedraaid, dat hij wat hoger staat kan kloppen aangezien we rally vering hebben (niet anders dan race vering, alleen de veerweg is wat langer) maar het lijkt er op dat we achter wel race vering hebben.... we kunnen echter de voorvering nog altijd laten inkorten bij AST ook hebben we nu wat huis tuin en keuken lichtmetaal er onder gelegd om de strijd iets eerlijker te maken, volgende keer gaan we als alles goed is met slicks en echte lichtmetalen velgen..

ik heb ook een rondje gemaakt over de parkeerplaats en die is beklinkerd, nou ik kan je vertellen dat deze vering echt daadwerkelijk NOT FOR ROAD USE is tering wat een bottenrammelaar is het geworden als je met 2 man op de motorkap gaat hangen veert hij +- 5mm in en dan staat het spul op 50% ingesteld nog nieteens op het stugste

morgen gaan we hem als alles goed is uitlijnen, woensdag komen er nog wat sponsorstickers en donderdag gaan we weer naar het circuit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_38791758
In 1 woord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')