abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37467577
Ik heb vorig jaar zomer een hyundai getz gekocht van bijna 1 jaar oud
nu vind ik de getz een beetje te klein, en had een Audi A4 Avant 1.6 op het oog van maart 2000
de audi heeft 143000 km. gelopen, en mijn getz is van augustus 2004 en heeft nog tot augustus 2007 garantie
De getz heeft slechts 19200 km. gelopen

ik ga er dus bijna 4. jr op achteruit en ook de km's zijn nogal een verschil

tevens wil men dat ik 2000 euro bijbetaal
volgens mij en volgens carbase hebben de auto's dezelfde waarde
Ik wou dus de auto gewoon omruilen, en daar ging men niet mee akkoord

is het verstandig om toch die audi te nemen??
  maandag 1 mei 2006 @ 21:44:35 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37467850
Volgens mij geeft Carbase geen inkoop- en verkoopprijs, maar slechts één bedrag. Tussen in- en verkoop zit natuurlijk wel een verschil. In jouw geval kennelijk ¤2000. Lijkt mij niet onlogisch.

De bedragen in Carbase moet je met een korreltje zout nemen. Een Audi Avant zonder airco is veel minder waard dan ééntje met airco bv. Wat je kunt doen is een steviger korting op die Audi zonder inruil proberen te bedingen en dan zelf je Hyundai verkopen. Heb je natuurlijk wel een risico dat je hem niet vlot kan verkopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_37468140
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:44 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij geeft Carbase geen inkoop- en verkoopprijs, maar slechts één bedrag. Tussen in- en verkoop zit natuurlijk wel een verschil. In jouw geval kennelijk ¤2000. Lijkt mij niet onlogisch.

De bedragen in Carbase moet je met een korreltje zout nemen. Een Audi Avant zonder airco is veel minder waard dan ééntje met airco bv. Wat je kunt doen is een steviger korting op die Audi zonder inruil proberen te bedingen en dan zelf je Hyundai verkopen. Heb je natuurlijk wel een risico dat je hem niet vlot kan verkopen.
helaas willen ze geen korting geven, het is een meeneemprijs
tevens zit er dan op de audi geen garantie op
  maandag 1 mei 2006 @ 21:55:56 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37468309
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:51 schreef mtv het volgende:

[..]

helaas willen ze geen korting geven, het is een meeneemprijs
tevens zit er dan op de audi geen garantie op
`

Ik heb net een otoo uit 2001 gekocht en daar kreeg ik 2 jaar garantie op. Ik zou op zijn minst 3 maanden. maar nog eerder 6 maanden garantie verwachten. Is het wel een nette garage of een handelaar(tje)?
Meeneemprijzen moet je volgens mij niet aan beginnen bij dit soort bedragen (schat toch 10-15K) Een BOVAG bedrijf geeft toch gewoon garantie op die Audi, zoveel heeft ie niet gelopen.
pi_37468831
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

`

Ik heb net een otoo uit 2001 gekocht en daar kreeg ik 2 jaar garantie op. Ik zou op zijn minst 3 maanden. maar nog eerder 6 maanden garantie verwachten. Is het wel een nette garage of een handelaar(tje)?
Meeneemprijzen moet je volgens mij niet aan beginnen bij dit soort bedragen (schat toch 10-15K) Een BOVAG bedrijf geeft toch gewoon garantie op die Audi, zoveel heeft ie niet gelopen.
het is gewoon een bovag bedrijf
hij staat op www.haarhuisenschede.nl
Alls papieren zitten erbij, enb hij heeft gewoon alle beurten gehad

Ze zeggen dat ze er geen garantie op geven omdat ze hem zo goedkoop wegdoen
De verkoper zei dat als ze hem een beurt zouden geven, en wat krasjes weg zouden werken, de prijs met zeker 2000 euro omhoog zou gaan, vandaar de lage prijs
  maandag 1 mei 2006 @ 22:14:15 #6
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_37469050
Dat garagebedrijf ken ik. Het was een MG-Rover dealer. Aardige mensen.

Maar uhhh. Een 1.6 in een A4. Heeft die motor niet heeeeeeel erg hard moeten werken?
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_37469402
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:14 schreef kirpeknots het volgende:
Dat garagebedrijf ken ik. Het was een MG-Rover dealer. Aardige mensen.

Maar uhhh. Een 1.6 in een A4. Heeft die motor niet heeeeeeel erg hard moeten werken?
geen idee, of die motor hard heeft moeten werken

de auto weegt 1215 kg., maar je weet toch nooit hoe ze ermee gereden hebben
  maandag 1 mei 2006 @ 22:31:48 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37470025
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:09 schreef mtv het volgende:

[..]

De verkoper zei dat als ze hem een beurt zouden geven, en wat krasjes weg zouden werken, de prijs met zeker 2000 euro omhoog zou gaan, vandaar de lage prijs
Ziet er netje s uit die A4. 1.6 scheelt niet zoveel met het oude 1.8 blok en is zuiniger en stiller dan het oude 1.8 blok. Als je geen amateurcoureur bent is het voldoende.

Als dat ding een beurt moet hebben moet dat toch gebeuren. Of jij of zij dat betalen is de vraag. Garantie kunnen ze gewoon "kopen" bij de BOVAG, dan wordt je A4 een paar honderd ¤ duurder in aanschaf. Nogmaals vind ik dat je dit soort bedragen niet moet besteden zonder garantie, volgens EU recht kan je altijd terug voor (verborgen)defecten die al aanwezig zijn bij verkoop, maar als ze dan moeilijk doen kan je naar de rechter. Dat loont vaak niet en is een boel gezeik.

Ze moeten die otoo gewoon aanbieden zoals jij 'm wilt hebben. Met of zonder garante, met of zonder deuken en met of zonder beurt. En daar een prijs aanhangen. Als je er niet uitkomt gewoon ergens anders kijken. Het stikt van de wat groter benzine-otoos

NB. ¤ 2000 voor een beurt(je) en een paar deukies lijkt mij wat veel gerekend voor een vestzak/broekzakdealtje binnen zo'n bedrijf.
pi_37496970
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ziet er netje s uit die A4. 1.6 scheelt niet zoveel met het oude 1.8 blok en is zuiniger en stiller dan het oude 1.8 blok. Als je geen amateurcoureur bent is het voldoende.

Als dat ding een beurt moet hebben moet dat toch gebeuren. Of jij of zij dat betalen is de vraag. Garantie kunnen ze gewoon "kopen" bij de BOVAG, dan wordt je A4 een paar honderd ¤ duurder in aanschaf. Nogmaals vind ik dat je dit soort bedragen niet moet besteden zonder garantie, volgens EU recht kan je altijd terug voor (verborgen)defecten die al aanwezig zijn bij verkoop, maar als ze dan moeilijk doen kan je naar de rechter. Dat loont vaak niet en is een boel gezeik.

Ze moeten die otoo gewoon aanbieden zoals jij 'm wilt hebben. Met of zonder garante, met of zonder deuken en met of zonder beurt. En daar een prijs aanhangen. Als je er niet uitkomt gewoon ergens anders kijken. Het stikt van de wat groter benzine-otoos

NB. ¤ 2000 voor een beurt(je) en een paar deukies lijkt mij wat veel gerekend voor een vestzak/broekzakdealtje binnen zo'n bedrijf.
Ik denk dat ik volgend jaar ofzo wel een keer weer kijk naar een andere auto
dit ging mij een beetje te ver die 2000 euro
pi_37553384
inmiddels heb ik de audi toch maar gekocht
pi_37553453
Bij Bovag garage heb je bij dat soort bedragen volgends mij verplicht 6 maanden garantie hoor?
pi_37554122
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef BaraCuda het volgende:
Bij Bovag garage heb je bij dat soort bedragen volgends mij verplicht 6 maanden garantie hoor?
in dit geval niet
ik krijg nu wel nieuwe apk, 2 nieuwe banden en nieuwe remmen
pi_37554352
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:03 schreef mtv het volgende:

[..]

in dit geval niet
ik krijg nu wel nieuwe apk, 2 nieuwe banden en nieuwe remmen
Mja blijf het vaag vinden...
toen ik m'n auto kocht een uit 94 kreeg ik nog 6 maanden garantie, en bij de aankoop had ik nog vrij veel punten die ze mochten oplossen, met een waarde van 1500 euro

Dus vind dit een beetje raar eigenlijk
pi_37556048
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:09 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Mja blijf het vaag vinden...
toen ik m'n auto kocht een uit 94 kreeg ik nog 6 maanden garantie, en bij de aankoop had ik nog vrij veel punten die ze mochten oplossen, met een waarde van 1500 euro

Dus vind dit een beetje raar eigenlijk
tja, dit is zoals ze de auto aanbieden zonder garantie dus
pi_37560623
je wilt die audi waarschijnlijk erg graag. Logisch ook als je nu in een Getz rijdt. Het is tenslotte een heel ander kaliber auto. Ik zou alleen nooit beginnen aan meeneemprijzen en afgekochte garantie. Echt waardeloos dat bedrijven dit doen.
pi_37560930
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:00 schreef Blapiet het volgende:
je wilt die audi waarschijnlijk erg graag. Logisch ook als je nu in een Getz rijdt. Het is tenslotte een heel ander kaliber auto. Ik zou alleen nooit beginnen aan meeneemprijzen en afgekochte garantie. Echt waardeloos dat bedrijven dit doen.
ik heb het al gedaan, er is geen weg terug
als er toch iets mee aan de hand is, gooi ik het op verborgen gebreken
pi_37564040
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:08 schreef mtv het volgende:

[..]

ik heb het al gedaan, er is geen weg terug
als er toch iets mee aan de hand is, gooi ik het op verborgen gebreken
volgens mij moet de garagehouder dan redelijkerwijs hebben kunnen vermoeden dat er iets niet in orde was. Eis van conformiteit lijkt me belangrijker
pi_37566722
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:44 schreef Blapiet het volgende:

[..]

volgens mij moet de garagehouder dan redelijkerwijs hebben kunnen vermoeden dat er iets niet in orde was. Eis van conformiteit lijkt me belangrijker
wat er niet in orde was:
er zitten krasjes rondom de auto
de banden
remmen
en geen apk

als ze alles voor elkaar zouden maken, en garantie enz. moesten ze veel meer voor de auto vragen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:55:26 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37567441
Gefeliciteerd.
Het zal qua problemen allemaal wel loslopen met die Audi.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:01:33 #20
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_37568608
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:09 schreef mtv het volgende:

[..]

het is gewoon een bovag bedrijf
hij staat op www.haarhuisenschede.nl
Alls papieren zitten erbij, enb hij heeft gewoon alle beurten gehad

Dure beurt dus. Blijkbaar verwachten ze er erg veel kosten aan.

Maargoed, goed opletten bij aanschaf en je voorkomt een hoop ellende.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_37579026
als het goed is kan ik hem woensdag ophalen
pi_37718375
Inmiddels heb ik de auto al geruild voor de Audi, en tot nu toe nog geen spijt
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:31:08 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37719476
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:00 schreef mtv het volgende:
Inmiddels heb ik de auto al geruild voor de Audi, en tot nu toe nog geen spijt
Werkt de airco goed?
pi_37721260
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Werkt de airco goed?
de climate control werkt perfect
pi_38206687
inmiddels toch wel problemen met de auto
hij wil wel eens afslaan bij het afremmen, wanneer ik de koppeling intrap
ze hadden het zogenaamd gerepareerd, en nog steeds hetzelfde probleem
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:50:35 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38206730
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:49 schreef mtv het volgende:
inmiddels toch wel problemen met de auto
hij wil wel eens afslaan bij het afremmen, wanneer ik de koppeling intrap
ze hadden het zogenaamd gerepareerd, en nog steeds hetzelfde probleem
Dat komt meer voor, is net nog een topic over geweest, maar heb nu ff geen tijd om te zoeken met die handige Fok! zoekzooi

Fokzoek doet het nu helemaal niet meer!?
pi_38207558
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat komt meer voor, is net nog een topic over geweest, maar heb nu ff geen tijd om te zoeken met die handige Fok! zoekzooi
Volgens audiforum kan het een vacuumslang, stappenmotor, gasklep of luchtmassamotor zijn

slangen hebben ze al vervangen
Ze willen mij voor alle kosten laten opdraaien, en repararen iets zonder met mij te overleggen over de kosten
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:27:49 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38207926
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:15 schreef mtv het volgende:

[..]

Volgens audiforum kan het een vacuumslang, stappenmotor, gasklep of luchtmassamotor zijn

slangen hebben ze al vervangen
Ze willen mij voor alle kosten laten opdraaien, en repararen iets zonder met mij te overleggen over de kosten
Ga je toch gewoon naar een garage waar ze wat weten van Audi en waar ze wel normaal doen.
Je zal toch op je blaren moeten zitten. Helaas.

Die dingen die je noemt komen mij ook wel bekend voor. Een garage die weet wat ze doet hoeft niet ieder onderdeel stuk voor stuk te vervangen totdat ze "geluk hebben", op die manier kan ik zelf ook wel de monteur spelen . Die zoeken uit wat er aan mankeert en dat fixen/vervangen ze dan.
pi_38208295
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:27 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ga je toch gewoon naar een garage waar ze wat weten van Audi en waar ze wel normaal doen.
Je zal toch op je blaren moeten zitten. Helaas.

Die dingen die je noemt komen mij ook wel bekend voor. Een garage die weet wat ze doet hoeft niet ieder onderdeel stuk voor stuk te vervangen totdat ze "geluk hebben", op die manier kan ik zelf ook wel de monteur spelen . Die zoeken uit wat er aan mankeert en dat fixen/vervangen ze dan.
ze gaan maandag kostenloos een analyse doen, en dan kunnen ze mij zeggen wat er niet goed is en hoeveel het gaat kosten
zodra ik weet wat er aan de hand is ga ik ergens anders heen
pi_38208754
Bel nou eens voor de gein de Bovag, die tiefen dat bedrijf meteen uit hun lijst met dit soort praktijken...

Edit: Heb trouwens met op bovag site gelezen dat als er een contract is opgesteld hierover dat ze geen garantie hoeven te geven....
quote:
BOVAG-leden geven u bij aankoop van een gebruikte personenauto vanaf 4.500 euro altijd BOVAG Garantie (tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk uitgesloten op de koopovereenkomst). Ook krijgt u BOVAG Garantie indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan 4.500 euro maar meer is dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.
Daarbij als vanuit hun al geen garantie word gegeven is bij mij het vertrouwen al helemaal weg en zou ik hem alleen kopen na een keuring van een extern bedrijf....

Maarja hier ben je nu al veel te laat mee omdat je verliefd was op die auto

[ Bericht 81% gewijzigd door BaraCuda op 25-05-2006 19:55:50 ]
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 19:50:32 #31
137066 fokkieslim
pi_38208763
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:37 schreef mtv het volgende:
Ik heb vorig jaar zomer een hyundai getz gekocht van bijna 1 jaar oud
nu vind ik de getz een beetje te klein, en had een Audi A4 Avant 1.6 op het oog van maart 2000
de audi heeft 143000 km. gelopen, en mijn getz is van augustus 2004 en heeft nog tot augustus 2007 garantie
De getz heeft slechts 19200 km. gelopen

ik ga er dus bijna 4. jr op achteruit en ook de km's zijn nogal een verschil

tevens wil men dat ik 2000 euro bijbetaal
volgens mij en volgens carbase hebben de auto's dezelfde waarde
Ik wou dus de auto gewoon omruilen, en daar ging men niet mee akkoord

is het verstandig om toch die audi te nemen??
zoiets doms doe je niet,jaren ouder,meer als een ton meer,geen garantie

die lui bij de garage .
De gelukkige getz rijder(koopje met fabrieksgarantie) .
Jij nu(domme zet is gedaan lees ik) .

Wij medefokkers
pi_38208775
Dus je neemt een auto mee voor een meeneemprijs, en dan ook nog eens klagen over gebreken?
Dan had je die 2k maar meer moeten betalen, dan had je ook garantie gehad.
Anything less than the best is a felony.
pi_38208860
mtv ik ben heel benieuwd hoe de koop overeenkomst van de Audi eruit zag.

Heb jij daar expliciet op staan dat je extra korting krijgt op de auto en dat je daardoor akkoord gaat de auto te kopen zonder garantie?

Zo ja, dan heb je inderaad geen garantie en had ik (als ik dit topic had gezien) je toenderdaad sterk afgeraden deze deal te doen.

Zo nee, dan heb je nog steeds recht op garantie, gewoon een klacht indienen bij de Bovag over dit bedrijf.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_38209043
enigste wat op het contract hoeft te staan is: "aflevering zonder garantie"

btw haarhuis is een goede en nette garage tja en zonder garantie kopen is natuurlijk volledig op eigen risico en in dit geval op ts zijn risico
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_38209096
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:00 schreef ThaFreak het volgende:
enigste wat op het contract hoeft te staan is: "aflevering zonder garantie"
Nope, daar gaat de bovag niet mee accoord. Er moet duidelijk bij staan voor welk bedrag de garantie is afgekocht.
pi_38209101
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:53 schreef PeuRac het volgende:
mtv ik ben heel benieuwd hoe de koop overeenkomst van de Audi eruit zag.

Heb jij daar expliciet op staan dat je extra korting krijgt op de auto en dat je daardoor akkoord gaat de auto te kopen zonder garantie?

Zo ja, dan heb je inderaad geen garantie en had ik (als ik dit topic had gezien) je toenderdaad sterk afgeraden deze deal te doen.

Zo nee, dan heb je nog steeds recht op garantie, gewoon een klacht indienen bij de Bovag over dit bedrijf.
er was mij verteld dat de auto goed was, en dat er alleen 2 nieuwe banden en remmen opmoesten, en uiteraard de apk
hiervoor heb ik 400 euro betaald
als ze zeggen dat de auto goed is, ga ik ervan uit dat de auto goed is
op de koopovereenkomst staat inderdaad dat ik geen garantie heb
maar ik had meteen al problemen met de auto, dat bekekend dus dat de auto niet goed is

Bel ik ze op dat ik problemen heb, zeggen ze dat ik de auto maar langs moet brengen
De volgende dag bellen ze op dat er een slang lek is, maar dat ze de slang niet optijd binnen hebben
Ik kon de auto weer ophalen, zodat ik nog eventjes de auto had, maar hiermee viel haast niet meer mee te rijden
Afgelopen maandag had ik de auto er weer heengebracht, en aan het einde van de dag kon ik hem weer ophalen
Ik kreeg vlak voordat ik de auto weer op kon halen een telefoontje dat de auto klaar was, en dat de reparatie 219 kost.
Ik met een kwaaie kop erheen, en zei dat ik dat niet ging betalen omdat mij gezegd was dat de auto goed was. En dan gooien ze het erop dat ik geen garantie heb
Als ik had geweten dat ik die reparatie zelf moest betalen had ik dat zeker niet bij hun laten doen, ze hebben mij niet eens vantgevoren ingelicht over de kosten
En dan het mooie nog dat de auto nog steeds niet goed was
Ik de volgende dag weer naar de garage, samen een eindje met de monteur gereden. Hij merkte er niks aan, en ik wel. Gelukikg viel de motor na zo'n 6 km. gereden te hebben een keer uit.
Ze wouden er wel naar kijken, maar dan zou het mij wel geld gaan kosten

Ik heb daarna mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld, maar die kan er ook niks aan doen

De garage bood mij wel aan om alsnog garantie bij te kopen, dan hoef ik de raparatie niet te betalen, en dan krijgt de auto nog een beurt, 6 maanden bovag garantie en 1 jaar mobiliteits garantie
pi_38209178
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:02 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nope, daar gaat de bovag niet mee accoord. Er moet duidelijk bij staan voor welk bedrag de garantie is afgekocht.
100% zeker niet
als jij accoord gaat op geen garantie is een bedrijf zeker weten niet verplicht om een korting er tegen over te stellen, dan is de prijs al waar die voor te koop staat....
tis maar dat ik de bovag voorwaarden hier niet heb liggen!
pi_38209273
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:02 schreef mtv het volgende:

[..]

er was mij verteld dat de auto goed was, en dat er alleen 2 nieuwe banden en remmen opmoesten, en uiteraard de apk
hiervoor heb ik 400 euro betaald
als ze zeggen dat de auto goed is, ga ik ervan uit dat de auto goed is
op de koopovereenkomst staat inderdaad dat ik geen garantie heb
maar ik had meteen al problemen met de auto, dat bekekend dus dat de auto niet goed is

Bel ik ze op dat ik problemen heb, zeggen ze dat ik de auto maar langs moet brengen
De volgende dag bellen ze op dat er een slang lek is, maar dat ze de slang niet optijd binnen hebben
Ik kon de auto weer ophalen, zodat ik nog eventjes de auto had, maar hiermee viel haast niet meer mee te rijden
Afgelopen maandag had ik de auto er weer heengebracht, en aan het einde van de dag kon ik hem weer ophalen
Ik kreeg vlak voordat ik de auto weer op kon halen een telefoontje dat de auto klaar was, en dat de reparatie 219 kost.
Ik met een kwaaie kop erheen, en zei dat ik dat niet ging betalen omdat mij gezegd was dat de auto goed was. En dan gooien ze het erop dat ik geen garantie heb
Als ik had geweten dat ik die reparatie zelf moest betalen had ik dat zeker niet bij hun laten doen, ze hebben mij niet eens vantgevoren ingelicht over de kosten
En dan het mooie nog dat de auto nog steeds niet goed was
Ik de volgende dag weer naar de garage, samen een eindje met de monteur gereden. Hij merkte er niks aan, en ik wel. Gelukikg viel de motor na zo'n 6 km. gereden te hebben een keer uit.
Ze wouden er wel naar kijken, maar dan zou het mij wel geld gaan kosten

Ik heb daarna mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld, maar die kan er ook niks aan doen

De garage bood mij wel aan om alsnog garantie bij te kopen, dan hoef ik de raparatie niet te betalen, en dan krijgt de auto nog een beurt, 6 maanden bovag garantie en 1 jaar mobiliteits garantie
Ik ben heel benieuwd hoe de Bovag hiermee zou omgaan, de rechtsbijstand heb je niet zoveel aan, aangezien de wet hierover vrij sumier is. Maar de Bovag heeft een uitgebreid regelement waar aangesloten bedrijven zich aan moeten houden. Een daarvan is dat je garantie niet "bijkoopt" maar dat een klant korting kan krijgen als ze geen garantie wil. Dat laatste is in jou geval gebeurt, maar dan moet er op de koop overeenkomst wel vermeld staan dat de garantie door de garage "afgekocht" is en voor welk bedrag je dus korting hebt gekregen.
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 20:07:56 #39
137066 fokkieslim
pi_38209293
wat had je anders van een oude audi verwacht.
Ik zou zon ding met garantie niet eens kopen.
pi_38209308
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:07 schreef fokkieslim het volgende:
Dat moet jij weten
pi_38209371
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd hoe de Bovag hiermee zou omgaan, de rechtsbijstand heb je niet zoveel aan, aangezien de wet hierover vrij sumier is. Maar de Bovag heeft een uitgebreid regelement waar aangesloten bedrijven zich aan moeten houden. Een daarvan is dat je garantie niet "bijkoopt" maar dat een klant korting kan krijgen als ze geen garantie wil. Dat laatste is in jou geval gebeurt, maar dan moet er op de koop overeenkomst wel vermeld staan dat de garantie door de garage "afgekocht" is en voor welk bedrag je dus korting hebt gekregen.
De auto werd dus aangeboden voor een meeneemprijs, en er stond bij dat op deze auto geen garantie zat

Nu word mij wus wel garantie aangeboden, maar dit kost mij maar liefst ¤1250,00

Als ik dan alles bij elkaar optel is dit gewoon een te dure auto, want als ik dan verder rond had gekeken had ik ook wel ergens anders een nieuwere met minder kilometers kunnen vinden voor hetzelfde geld
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:11:54 #42
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38209419
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:00 schreef ThaFreak het volgende:
btw haarhuis is een goede en nette garage
Nette garage inderdaad, om een auto zo te verkopen
pi_38209534
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:10 schreef mtv het volgende:

[..]

De auto werd dus aangeboden voor een meeneemprijs, en er stond bij dat op deze auto geen garantie zat

Als ik dan alles bij elkaar optel is dit gewoon een te dure auto, want als ik dan verder rond had gekeken had ik ook wel ergens anders een nieuwere met minder kilometers kunnen vinden voor hetzelfde geld
Dat hebben meerdere mensen in dit topic je toen ook wel gezegd volgens mij.

Regel nummer 1 bij auto's kopen: Wordt nooit verliefd op een auto. (dat mag wel als je em al hebt).
pi_38209548
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:11 schreef twi het volgende:

[..]

Ze hebben hem de keus gegeven, en zelfs nu bieden ze hem de keus om alsnog garantie bij te kopen.
pi_38209553
quote:

[..]

Als ik zo zie ligt het vooral aan MTV, hij had al meteen nooit die auto moeten kopen.
pi_38209573
quote:

[..]

onzin hij heeft er zelf voor gekozen om hem zonder garantie te kopen!
goedkoop is duurkoop in dit geval
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 20:18:01 #47
137066 fokkieslim
pi_38209612
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:10 schreef mtv het volgende:

[..]

Moet je voor de gein is kijken wat je bij moet leggen als je die oude audi in zou ruilen voor een getz van een jaar oud(met 20.000km op de teller)
pi_38209615
En als een garagehouder zegt dat een auto "goed" is dan moet je dat niet geloven
De grootste oplichters zijn namelijk garagehouders

Zonder kennis van auto's ben je gewoon het lul
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:18:34 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38209636
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als je die site bekijkt en de posts in het begin van het topic van TS leest, denk ik dat het duidelijk is dat er GEEN garantie op deze otoo is gegeven. Ik neem aan dat zo'n bedrijf dat ook wel juridisch dichtgetimmerd heeft, anders zijn ze niet zo slim.

TS heeft bewust geen garantie genomen, en nu is ie de pineut. Jammer maar helaas.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:19:58 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38209684
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:07 schreef fokkieslim het volgende:
Jij bent idd Fuckingslim
pi_38209693
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:18 schreef BaraCuda het volgende:
En als een garagehouder zegt dat een auto "goed" is dan moet je dat niet geloven
De grootste oplichters zijn namelijk garagehouders

Zonder kennis van auto's ben je gewoon het lul
En dat is nu weer bull-shit, natuurlijk is het wel zo dat de meeste verkopers/handelaren meer van auto's weten als de gemiddelde koper. Maar daar kan zo'n verkoper niks aan doen, als hij uit jezelf niet ziet dat zo'n auto olie lekt aan alle kanten. Moet je als je dat van jezelf weet iemand meenemen die er wel verstand van heeft.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:21:12 #52
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38209728
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:16 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

onzin hij heeft er zelf voor gekozen om hem zonder garantie te kopen!
goedkoop is duurkoop in dit geval
Wanneer je zoals je zegt een nette garage bent, verkoop je sowieso geen auto's die na een week al in elkaar storten, zeker niet voor bodemprijzen zonder garantie. Dat lijkt mij dan, als objectieve nitwit.

Dat hij de auto niet (zo snel) zou hebben moeten kopen, dat is een andere. Het gaat puur om het statement "nette garage". Ik krijg hier het gevoel alsof ze die auto direct in de showroom hebben geplempt en zonder er naar om te kijken een "meeneemprijs - zonder garantie" sticker op hebben geplakt.
pi_38209729
Als dit probleem nu over een paar maanden was, had ik er helemaal geen problemen mee
Dit was meteen al, en er word ook nog eens zonder te overleggen over de kosten wat slangen vervangen
Ze zeggen dat ze wel wat minder uren in rekening gebracht hebben, maar het is nog duur genoeg, zeker nu het probleem nog steeds niet opgelost is

Ze rekenen 65 euro excl. btw per uur, daar moet ik een hele dag voor werken

Natuurlijk is het mijn eigen schuld dat ik die auto zonder garantie gekocht heb, maar je mag er toch wel vanuit gaan dat de auto goed is
Ik was ervanuit gegaan dat de auto goedkoop was, omdat er een duekje inzat en hij rondom krassen had
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 20:22:08 #54
137066 fokkieslim
pi_38209768
je hebt nu een klasse auto,wees blij dat je die kia kwijt bent.
pi_38209821
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:21 schreef twi het volgende:

[..]

Wanneer je zoals je zegt een nette garage bent, verkoop je sowieso geen auto's die na een week al in elkaar storten, zeker niet voor bodemprijzen zonder garantie. Dat lijkt mij dan, als objectieve nitwit.

Dat hij de auto niet (zo snel) zou hebben moeten kopen, dat is een andere. Het gaat puur om het statement "nette garage". Ik krijg hier het gevoel alsof ze die auto direct in de showroom hebben geplempt en zonder er naar om te kijken een "meeneemprijs - zonder garantie" sticker op hebben geplakt.
sommige gebreken zie je niet van te voren, ook niet als monteur.....
sommige auto lopen nu eenmaal risico's voor een bedrijf (gekeken naar km, jaartal, onderhoud enz enz) en op dat soort dingen kan een bedrijf ervoor kiezen om die auto voor een goedkope prijs weg te doen maar dan zonder garantie!
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:26:38 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38209931
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:21 schreef twi het volgende:

...Ik krijg hier het gevoel alsof ze die auto direct in de showroom hebben geplempt en zonder er naar om te kijken een "meeneemprijs - zonder garantie" sticker op hebben geplakt.
Dat lijkt mij idd een correcte omschrijving van het begrip "meeneemprijs-otoo"
Iedereen weet dat, ik zie er geen probleem in. Wel denk ik dat een goed/net bedrijf otoos niet aan moet bieden op "meeneem-prijs" basis. Dat is nou juist het verschil tussen garage en handel.
pi_38209938
Ik wacht wel af wat ze maandag zeggen, anders ga ik er zelf wel naar kijken
pi_38210005
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:23 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

sommige gebreken zie je niet van te voren, ook niet als monteur.....
sommige auto lopen nu eenmaal risico's voor een bedrijf (gekeken naar km, jaartal, onderhoud enz enz) en op dat soort dingen kan een bedrijf ervoor kiezen om die auto voor een goedkope prijs weg te doen maar dan zonder garantie!
Je moet wel toegeven, een bedrijf met een slimme hoofd-ver(in)koop doet zo'n auto naar de handel in plaats van zelf te verkopen. Ik heb nog nooit een auto waar ik vertrouwen in had aan een particulier verkocht, dan liever voor wat minder naar de handel, puur en alleen om ervoor te zorgen dat niemand ooit de naam van het bedrijf in twijfel zou trekken.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:29:14 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38210031
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:26 schreef mtv het volgende:
Ik wacht wel af wat ze maandag zeggen, anders ga ik er zelf wel naar kijken
Lijkt mij ook het verstandigst! Het lijkt mij waarschijnlijk helemaal niet zo'n moeilijk probleem, als er maar iemand mee aan de gang gaat die weet wat ie doet.

succes!
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 20:30:49 #60
137066 fokkieslim
pi_38210093
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat lijkt mij idd een correcte omschrijving van het begrip "meeneemprijs-otoo"
Iedereen weet dat, ik zie er geen probleem in. Wel denk ik dat een goed/net bedrijf otoos niet aan moet bieden op "meeneem-prijs" basis. Dat is nou juist het verschil tussen garage en handel.
Ik denk dat een garage sowieso niet zit te wachten om garantie te geven op een auto die 150.000 km op de teller heeft,mischien 3 maanden als het verleden bekend is.
Maar goed,mischien heb je nu langere tijd geen problemen meer.
pi_38210104
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lijkt mij ook het verstandigst! Het lijkt mij waarschijnlijk helemaal niet zo'n moeilijk probleem, als er maar iemand mee aan de gang gaat die weet wat ie doet.

succes!
Ik denk ook dat het niet zo'n groot probleem is, het komt best wel veel voor als ik het audi forum lees
Het ging mij er meer om dat de garage dingen doet waar ik niet om vraag, en dan is het ook nog eens niet goed
pi_38210117
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

En dat is nu weer bull-shit, natuurlijk is het wel zo dat de meeste verkopers/handelaren meer van auto's weten als de gemiddelde koper. Maar daar kan zo'n verkoper niks aan doen, als hij uit jezelf niet ziet dat zo'n auto olie lekt aan alle kanten. Moet je als je dat van jezelf weet iemand meenemen die er wel verstand van heeft.
Je zegt zelf al dat je zonder kennis van zaken belazerd wordt....
Alle verkopers ook van auto's zijn gewoon naaiballen
pi_38210274
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:28 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je moet wel toegeven, een bedrijf met een slimme hoofd-ver(in)koop doet zo'n auto naar de handel in plaats van zelf te verkopen. Ik heb nog nooit een auto waar ik vertrouwen in had aan een particulier verkocht, dan liever voor wat minder naar de handel, puur en alleen om ervoor te zorgen dat niemand ooit de naam van het bedrijf in twijfel zou trekken.
ik denk dat die auto voor een ander verkocht is als je snapt wat ik bedoel
  FOK!fotograaf donderdag 25 mei 2006 @ 20:38:43 #64
137066 fokkieslim
pi_38210355
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:31 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Als een goede garage langer wil bestaan,zal het zeker geen naaibal zijn,ik ken diverse dealers waar ik blindelings durf te kopen.
Ik denk dat in dit geval ook geen opzet in het spel is,waarschijnlijk is de audi goed,maar de km/stand i.c.m de leeftijd gaan uiteraard wel parten spelen.
De prijs die die audi dan waard is heeft de koop(ruil)waarschijnlijk aantrekkelijk gemaakt,deze koper zal ook best een vergelijking gemaakt hebben met een jongere of een audi met minder km.
Risiko iets zonder garantie te kopen heeft ook een prijs opgeleverd(korting).
pi_38210504
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:31 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ik kan je een lijst van autobedrijven geven waar je zonder na te denken zo een auto kan kopen. Maar ik kan je aan de andere kant ook een lijst(je) geven waar je beter voorbij kan lopen.
  donderdag 25 mei 2006 @ 20:44:15 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38210545
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:30 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Ik denk dat een garage sowieso niet zit te wachten om garantie te geven op een auto die 150.000 km op de teller heeft,mischien 3 maanden als het verleden bekend is.
Maar goed,mischien heb je nu langere tijd geen problemen meer.
Beetje off-topic:

Ik heb er totaal geen problemen otoos met hogere km. standen te kopen. Meestal ergens tussen de 100 en 150K kms bij aanschaf.

Alfa 75 2.0 TS 120K tot 275 K kms, die was wel op toen.
BMW 325i 145K tot 225K kms, nog een prima otoo.
BMW 330i sinds een paar maanden in bezit, 145 K en 2 jaar garantie van de dealer.

Motoren hebben nog nooit problemen opgeleverd. Dat je eens een koppeling of onderdelen aan de wielophanging moet vervangen neem ik gewoon mee in de calculatie. Beetje uitkijken wat je koopt en er een beetje normaal mee omgaan en die dingen gaan gewoon lang mee.

Beetje on-topic:

Ik wil altijd wel een beetje behoorlijke garantie/historie van zo'n auto. Als er de eerste paar maanden niets fout gaat gaat het meestal daarna ook wel goed, alhoewel het risico op een gare accu ed. altijd aanwezig blijft. Maar iha. alle vloeistoffen vervangen en gaan met die banaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 25-05-2006 20:50:40 ]
pi_38210721
@ ts
als je het kenteken even geeft of doormailt kan ik iig nakijken voor je waar de audi onderhoud heeft gehad en als er eventueel achterstallig onderhoud oid is!
pi_38210929
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:49 schreef ThaFreak het volgende:
@ ts
als je het kenteken even geeft of doormailt kan ik iig nakijken voor je waar de audi onderhoud heeft gehad en als er eventueel achterstallig onderhoud oid is!
84-fh-rs

hij is in onderboud geweest bij de audi dealen in Roosendaal, daar was hij ook nieuw gekocht

Ik had de garage al gebeld
hij heeft vorigjaar 23 november de laatste beurt gehad, en toen was er nog niks aan de hand
sinds die beurt heeft de auto zo'n 3000 km. gereden
pi_38211163
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:56 schreef mtv het volgende:

[..]

84-fh-rs

hij is in onderboud geweest bij de audi dealen in Roosendaal, daar was hij ook nieuw gekocht

Ik had de garage al gebeld
hij heeft vorigjaar 23 november de laatste beurt gehad, en toen was er nog niks aan de hand
sinds die beurt heeft de auto zo'n 3000 km. gereden
aaah dat heb je al nagezocht, nouja gooi hem morgen door het systeem en zie wel wat eruit komt
pi_38211245
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:04 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

aaah dat heb je al nagezocht, nouja gooi hem morgen door het systeem en zie wel wat eruit komt
okay, alvast bedankt
pi_38248052
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:04 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Heb je nog in het systeem gekeken??
  vrijdag 26 mei 2006 @ 22:48:30 #72
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_38250066
2000 euro bijbetaling is belachelijk. simpelweg omdat zo'n vrij nieuwe getz vélen maler sneller verkocht kan en zál worden dan een oudere audi. ik zou zeggen: Dikke vinger naar de handelaar TS
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_38250202
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:48 schreef EsDe het volgende:
2000 euro bijbetaling is belachelijk. simpelweg omdat zo'n vrij nieuwe getz vélen maler sneller verkocht kan en zál worden dan een oudere audi. ik zou zeggen: Dikke vinger naar de handelaar TS
Als je even had gelezen had je kunnen zien dat hij reeds de "gelukkige" bezitter is van de Audi.
pi_38250271
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:04 schreef mtv het volgende:

[..]

Heb je nog in het systeem gekeken??
goed dat je hem schopt, heeft idd netjes de beurten gehad en facturen kloppen ook allemaal dwz alles wat vervangen/verwisseld moet worden is ook op tijd verwisseld , verder geen buitensporige extra reparaties dus zou in princiepe een nette bak moeten zijn
lijkt me een case of bad luck
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:03:32 #75
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_38250797
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:51 schreef RobertvanWinkle het volgende:

[..]

Als je even had gelezen had je kunnen zien dat hij reeds de "gelukkige" bezitter is van de Audi.
oja sorry, reageerde gewoon op de OP

anyways, TS is dus redelijk de sjors met z'n audi... gezien de 'korting' gaat een vergoeding ook niet lukken, elke cent die de dealer voor zijn rekening neemt moet door TS in dank worden afgenomen... (niet dat ik het ermee eens ben, maar objectief gezien)
succes
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_38254373
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:48 schreef EsDe het volgende:
de getz was binnen 1 week verkocht
pi_38255467
of ingeruild voor een nieuwe Audo A4 Avant?
Vrijwilliger
pi_38259744
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:52 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

goed dat je hem schopt, heeft idd netjes de beurten gehad en facturen kloppen ook allemaal dwz alles wat vervangen/verwisseld moet worden is ook op tijd verwisseld , verder geen buitensporige extra reparaties dus zou in princiepe een nette bak moeten zijn
lijkt me een case of bad luck
Ik wacht wel af tot maandag, hopelijk weet ik dan wat er precies aan de hand is
Eventueel moet ik maar ergens een beun vinden
pi_38259803
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 09:39 schreef mtv het volgende:

[..]

Ik wacht wel af tot maandag, hopelijk weet ik dan wat er precies aan de hand is
Eventueel moet ik maar ergens een beun vinden
Groot gekijk, ik ga ook niet meer naar de officiele garages. Echt veel te duur, maar ja het luxe pand moet betaald worden evenals de luxe inrichting.
Dan kun je beter zo'n monteur vragen die het voor 1 euro per uur doet.
pi_38260461
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 09:46 schreef RobertvanWinkle het volgende:

[..]

Groot gekijk, ik ga ook niet meer naar de officiele garages. Echt veel te duur, maar ja het luxe pand moet betaald worden evenals de luxe inrichting.
Dan kun je beter zo'n monteur vragen die het voor 1 euro per uur doet.
yep, moet ik er wel eentje zien te vinden
pi_38338685
Vanmorgen hebben ze de auto nagekeken
Ze dachten dat het gasklephuis versmeerd was
VOlgens hun was dat 4 uur werk, dus in totaal 260 euro excl. btw arbeidsloon

Ik had de auto weer opgehaald, en ben er zelf mee aan de gang gegaan
Het was zo'n 1,5 uur werk, en het resultaat mag er zijn
pi_38339244
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:48 schreef mtv het volgende:
Vanmorgen hebben ze de auto nagekeken
Ze dachten dat het gasklephuis versmeerd was
VOlgens hun was dat 4 uur werk, dus in totaal 260 euro excl. btw arbeidsloon

Ik had de auto weer opgehaald, en ben er zelf mee aan de gang gegaan
Het was zo'n 1,5 uur werk, en het resultaat mag er zijn
Lekkere garage dan om zomaar extra uren in rekening te brengen. Maar is de auto nu helemaal klaar?
pi_38339818
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:09 schreef RobertvanWinkle het volgende:

[..]

Lekkere garage dan om zomaar extra uren in rekening te brengen. Maar is de auto nu helemaal klaar?
tot nu toe rijdt de auto goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')