abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37467577
Ik heb vorig jaar zomer een hyundai getz gekocht van bijna 1 jaar oud
nu vind ik de getz een beetje te klein, en had een Audi A4 Avant 1.6 op het oog van maart 2000
de audi heeft 143000 km. gelopen, en mijn getz is van augustus 2004 en heeft nog tot augustus 2007 garantie
De getz heeft slechts 19200 km. gelopen

ik ga er dus bijna 4. jr op achteruit en ook de km's zijn nogal een verschil

tevens wil men dat ik 2000 euro bijbetaal
volgens mij en volgens carbase hebben de auto's dezelfde waarde
Ik wou dus de auto gewoon omruilen, en daar ging men niet mee akkoord

is het verstandig om toch die audi te nemen??
  maandag 1 mei 2006 @ 21:44:35 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37467850
Volgens mij geeft Carbase geen inkoop- en verkoopprijs, maar slechts één bedrag. Tussen in- en verkoop zit natuurlijk wel een verschil. In jouw geval kennelijk ¤2000. Lijkt mij niet onlogisch.

De bedragen in Carbase moet je met een korreltje zout nemen. Een Audi Avant zonder airco is veel minder waard dan ééntje met airco bv. Wat je kunt doen is een steviger korting op die Audi zonder inruil proberen te bedingen en dan zelf je Hyundai verkopen. Heb je natuurlijk wel een risico dat je hem niet vlot kan verkopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_37468140
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:44 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij geeft Carbase geen inkoop- en verkoopprijs, maar slechts één bedrag. Tussen in- en verkoop zit natuurlijk wel een verschil. In jouw geval kennelijk ¤2000. Lijkt mij niet onlogisch.

De bedragen in Carbase moet je met een korreltje zout nemen. Een Audi Avant zonder airco is veel minder waard dan ééntje met airco bv. Wat je kunt doen is een steviger korting op die Audi zonder inruil proberen te bedingen en dan zelf je Hyundai verkopen. Heb je natuurlijk wel een risico dat je hem niet vlot kan verkopen.
helaas willen ze geen korting geven, het is een meeneemprijs
tevens zit er dan op de audi geen garantie op
  maandag 1 mei 2006 @ 21:55:56 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37468309
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:51 schreef mtv het volgende:

[..]

helaas willen ze geen korting geven, het is een meeneemprijs
tevens zit er dan op de audi geen garantie op
`

Ik heb net een otoo uit 2001 gekocht en daar kreeg ik 2 jaar garantie op. Ik zou op zijn minst 3 maanden. maar nog eerder 6 maanden garantie verwachten. Is het wel een nette garage of een handelaar(tje)?
Meeneemprijzen moet je volgens mij niet aan beginnen bij dit soort bedragen (schat toch 10-15K) Een BOVAG bedrijf geeft toch gewoon garantie op die Audi, zoveel heeft ie niet gelopen.
pi_37468831
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

`

Ik heb net een otoo uit 2001 gekocht en daar kreeg ik 2 jaar garantie op. Ik zou op zijn minst 3 maanden. maar nog eerder 6 maanden garantie verwachten. Is het wel een nette garage of een handelaar(tje)?
Meeneemprijzen moet je volgens mij niet aan beginnen bij dit soort bedragen (schat toch 10-15K) Een BOVAG bedrijf geeft toch gewoon garantie op die Audi, zoveel heeft ie niet gelopen.
het is gewoon een bovag bedrijf
hij staat op www.haarhuisenschede.nl
Alls papieren zitten erbij, enb hij heeft gewoon alle beurten gehad

Ze zeggen dat ze er geen garantie op geven omdat ze hem zo goedkoop wegdoen
De verkoper zei dat als ze hem een beurt zouden geven, en wat krasjes weg zouden werken, de prijs met zeker 2000 euro omhoog zou gaan, vandaar de lage prijs
  maandag 1 mei 2006 @ 22:14:15 #6
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_37469050
Dat garagebedrijf ken ik. Het was een MG-Rover dealer. Aardige mensen.

Maar uhhh. Een 1.6 in een A4. Heeft die motor niet heeeeeeel erg hard moeten werken?
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_37469402
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:14 schreef kirpeknots het volgende:
Dat garagebedrijf ken ik. Het was een MG-Rover dealer. Aardige mensen.

Maar uhhh. Een 1.6 in een A4. Heeft die motor niet heeeeeeel erg hard moeten werken?
geen idee, of die motor hard heeft moeten werken

de auto weegt 1215 kg., maar je weet toch nooit hoe ze ermee gereden hebben
  maandag 1 mei 2006 @ 22:31:48 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37470025
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:09 schreef mtv het volgende:

[..]

De verkoper zei dat als ze hem een beurt zouden geven, en wat krasjes weg zouden werken, de prijs met zeker 2000 euro omhoog zou gaan, vandaar de lage prijs
Ziet er netje s uit die A4. 1.6 scheelt niet zoveel met het oude 1.8 blok en is zuiniger en stiller dan het oude 1.8 blok. Als je geen amateurcoureur bent is het voldoende.

Als dat ding een beurt moet hebben moet dat toch gebeuren. Of jij of zij dat betalen is de vraag. Garantie kunnen ze gewoon "kopen" bij de BOVAG, dan wordt je A4 een paar honderd ¤ duurder in aanschaf. Nogmaals vind ik dat je dit soort bedragen niet moet besteden zonder garantie, volgens EU recht kan je altijd terug voor (verborgen)defecten die al aanwezig zijn bij verkoop, maar als ze dan moeilijk doen kan je naar de rechter. Dat loont vaak niet en is een boel gezeik.

Ze moeten die otoo gewoon aanbieden zoals jij 'm wilt hebben. Met of zonder garante, met of zonder deuken en met of zonder beurt. En daar een prijs aanhangen. Als je er niet uitkomt gewoon ergens anders kijken. Het stikt van de wat groter benzine-otoos

NB. ¤ 2000 voor een beurt(je) en een paar deukies lijkt mij wat veel gerekend voor een vestzak/broekzakdealtje binnen zo'n bedrijf.
pi_37496970
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ziet er netje s uit die A4. 1.6 scheelt niet zoveel met het oude 1.8 blok en is zuiniger en stiller dan het oude 1.8 blok. Als je geen amateurcoureur bent is het voldoende.

Als dat ding een beurt moet hebben moet dat toch gebeuren. Of jij of zij dat betalen is de vraag. Garantie kunnen ze gewoon "kopen" bij de BOVAG, dan wordt je A4 een paar honderd ¤ duurder in aanschaf. Nogmaals vind ik dat je dit soort bedragen niet moet besteden zonder garantie, volgens EU recht kan je altijd terug voor (verborgen)defecten die al aanwezig zijn bij verkoop, maar als ze dan moeilijk doen kan je naar de rechter. Dat loont vaak niet en is een boel gezeik.

Ze moeten die otoo gewoon aanbieden zoals jij 'm wilt hebben. Met of zonder garante, met of zonder deuken en met of zonder beurt. En daar een prijs aanhangen. Als je er niet uitkomt gewoon ergens anders kijken. Het stikt van de wat groter benzine-otoos

NB. ¤ 2000 voor een beurt(je) en een paar deukies lijkt mij wat veel gerekend voor een vestzak/broekzakdealtje binnen zo'n bedrijf.
Ik denk dat ik volgend jaar ofzo wel een keer weer kijk naar een andere auto
dit ging mij een beetje te ver die 2000 euro
pi_37553384
inmiddels heb ik de audi toch maar gekocht
pi_37553453
Bij Bovag garage heb je bij dat soort bedragen volgends mij verplicht 6 maanden garantie hoor?
pi_37554122
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef BaraCuda het volgende:
Bij Bovag garage heb je bij dat soort bedragen volgends mij verplicht 6 maanden garantie hoor?
in dit geval niet
ik krijg nu wel nieuwe apk, 2 nieuwe banden en nieuwe remmen
pi_37554352
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:03 schreef mtv het volgende:

[..]

in dit geval niet
ik krijg nu wel nieuwe apk, 2 nieuwe banden en nieuwe remmen
Mja blijf het vaag vinden...
toen ik m'n auto kocht een uit 94 kreeg ik nog 6 maanden garantie, en bij de aankoop had ik nog vrij veel punten die ze mochten oplossen, met een waarde van 1500 euro

Dus vind dit een beetje raar eigenlijk
pi_37556048
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:09 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Mja blijf het vaag vinden...
toen ik m'n auto kocht een uit 94 kreeg ik nog 6 maanden garantie, en bij de aankoop had ik nog vrij veel punten die ze mochten oplossen, met een waarde van 1500 euro

Dus vind dit een beetje raar eigenlijk
tja, dit is zoals ze de auto aanbieden zonder garantie dus
pi_37560623
je wilt die audi waarschijnlijk erg graag. Logisch ook als je nu in een Getz rijdt. Het is tenslotte een heel ander kaliber auto. Ik zou alleen nooit beginnen aan meeneemprijzen en afgekochte garantie. Echt waardeloos dat bedrijven dit doen.
pi_37560930
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:00 schreef Blapiet het volgende:
je wilt die audi waarschijnlijk erg graag. Logisch ook als je nu in een Getz rijdt. Het is tenslotte een heel ander kaliber auto. Ik zou alleen nooit beginnen aan meeneemprijzen en afgekochte garantie. Echt waardeloos dat bedrijven dit doen.
ik heb het al gedaan, er is geen weg terug
als er toch iets mee aan de hand is, gooi ik het op verborgen gebreken
pi_37564040
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:08 schreef mtv het volgende:

[..]

ik heb het al gedaan, er is geen weg terug
als er toch iets mee aan de hand is, gooi ik het op verborgen gebreken
volgens mij moet de garagehouder dan redelijkerwijs hebben kunnen vermoeden dat er iets niet in orde was. Eis van conformiteit lijkt me belangrijker
pi_37566722
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:44 schreef Blapiet het volgende:

[..]

volgens mij moet de garagehouder dan redelijkerwijs hebben kunnen vermoeden dat er iets niet in orde was. Eis van conformiteit lijkt me belangrijker
wat er niet in orde was:
er zitten krasjes rondom de auto
de banden
remmen
en geen apk

als ze alles voor elkaar zouden maken, en garantie enz. moesten ze veel meer voor de auto vragen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:55:26 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37567441
Gefeliciteerd.
Het zal qua problemen allemaal wel loslopen met die Audi.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:01:33 #20
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_37568608
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:09 schreef mtv het volgende:

[..]

het is gewoon een bovag bedrijf
hij staat op www.haarhuisenschede.nl
Alls papieren zitten erbij, enb hij heeft gewoon alle beurten gehad

Dure beurt dus. Blijkbaar verwachten ze er erg veel kosten aan.

Maargoed, goed opletten bij aanschaf en je voorkomt een hoop ellende.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_37579026
als het goed is kan ik hem woensdag ophalen
pi_37718375
Inmiddels heb ik de auto al geruild voor de Audi, en tot nu toe nog geen spijt
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:31:08 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37719476
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:00 schreef mtv het volgende:
Inmiddels heb ik de auto al geruild voor de Audi, en tot nu toe nog geen spijt
Werkt de airco goed?
pi_37721260
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Werkt de airco goed?
de climate control werkt perfect
pi_38206687
inmiddels toch wel problemen met de auto
hij wil wel eens afslaan bij het afremmen, wanneer ik de koppeling intrap
ze hadden het zogenaamd gerepareerd, en nog steeds hetzelfde probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties