quote:GOLEO VI: Official Mascot of the 2006 FIFA World Cup™ is strong as a lion
GOLEO VI the loveable lion is the Official Mascot of the 2006 FIFA World Cup™. He is alive, talks and thinks. And naturally, he has his own opinions and point of view, as no-one is born just to be a mascot. GOLEO VI has set himself one overriding task and has made it his sole priority: he wants the 2006 FIFA World Cup Germany to be one huge, joyful and unforgettable party, spending his time as the "King of Parties" celebrating, singing and dancing with fans from all over the world for four whole weeks. He's as cool as they come, an attribute he's likely to need as his fame and stardom inexorably increase.
This smartest of lions features on magazine covers, appears in shop windows and on screens, has a long list of appearances in front of him, and is even working hard on an album!.
GOLEO VI's constant companion, Pille the talking football, is always at his side. They are an unequal double-act, as Pille is a right chatterbox who wears his heart on his sleeve. The pals' shared interest in football, and the prospect of what GOLEO VI calls "the biggest party in the world," make them inseperable.
Nee, Duitser dan dit kan het niet worden.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:17 schreef muhammad_ali het volgende:
Veel zieliger kan het waarschijnlijk niet meer worden :S
quote:Op maandag 1 mei 2006 17:40 schreef Falco het volgende:
Leo Beenhakker vond het een Sesamstraat-figuur
"Ich liebe Kinder und ich habe keine Hose an!"quote:Op maandag 1 mei 2006 17:40 schreef Falco het volgende:
Jaaa nostalgie, dat Panini stickerboek van het WK 1990 heb ik hier nog ergens liggenquote:Op maandag 1 mei 2006 17:29 schreef Trancelocator het volgende:
Ciao! uit 1990 vond ik wel een leuke. Had er nog ooit voetbalplaatjes van Panini van.![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 18:26 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
"Ich liebe Kinder und ich habe keine Hose an!"
[afbeelding]
Ik ook, die vond ik geweldig.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:31 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Jaaa nostalgie, dat Panini stickerboek van het WK 1990 heb ik hier nog ergens liggen![]()
Dat kan inderdaad geen toeval zijnquote:Op maandag 1 mei 2006 18:56 schreef Borkydude het volgende:
Het is wel een leeuw ------> Nederland.
Inderdaad, ik dacht eerst dat het een kameel moest voorstellen, maar dan zonder bultenquote:Op maandag 1 mei 2006 19:07 schreef dndiek het volgende:
Ik vind het echt helemaal niks
WHAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op maandag 1 mei 2006 19:17 schreef Trancelocator het volgende:
"Jawohl Heidi! Ich finde es immer herrlich wenn du meinen Ball berührst."
[afbeelding]
quote:Op maandag 1 mei 2006 19:30 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik dacht eerst dat het een kameel moest voorstellen, maar dan zonder bulten![]()
Precies, dat een leeuw noemen doet af aan het imago van onze leeuw.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:50 schreef VoreG het volgende:
Een leeuw met het syndroom van Down. Veel meer kan je dit niet noemen
whahaquote:Op maandag 1 mei 2006 18:26 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
[afbeelding]
"Eh Bootsjunge"quote:Op dinsdag 2 mei 2006 03:10 schreef mcyodogg het volgende:
Die vorige van Duitsland was ook al zo achterlijk, zie ik.
Mits goed gedaan is het best grappig.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:14 schreef Cart_man het volgende:
Mascottes vind ik niet thuishoren in het voetbal. Net zoals al die malloten die tegenwoordig op de Nederlandse velden rondlopen.
Wat je zegt, vooral voor kinderen is het leuk. Die zullen over 15 jaar misschien ook met plezier terugkijken naar zo'n mascotte, net als wij naar die van 1990.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:54 schreef Cart_man het volgende:
Die van '90 was wel mooi, ja. Had er nog een t-shirt van.Toen was ik nog een lief klein en onschuldig jongetje van 8, die fan was van Salvatore Schillaci.
Nu vind ik het niks die mascottes. Dat sfeertje er omheen doet me ook niks.
Eens, die vind ik ook het mooiste. Leuk ook die kleuren rood en blauw enzoquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:31 schreef Saekerhett het volgende:
Ik vond die Footix uit 98 de mooiste, toen speelde ik nog World Cup 98, zag je dat beest de hele tijd hooghouden enzo, ik was onder de indruk
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:31 schreef Saekerhett het volgende:
Ik vond die Footix uit 98 de mooiste, toen speelde ik nog World Cup 98, zag je dat beest de hele tijd hooghouden enzo, ik was onder de indruk
quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:05 schreef Plastic_Power het volgende:
Die Duitsers hebben sowieso geen gelukkige handmet het kiezen van mascottes:
[afbeelding]
![]()
Of dit:quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:10 schreef Beschouw het volgende:
[..]
![]()
Moet meteen hieraan denken:
[afbeelding]
Och heden..quote:
Maar die was wel cool die jij daar postquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:23 schreef Beschouw het volgende:
Mascottes hebben nooit in originaliteit uitgeblonken
[afbeelding]
Speciaal voor jou dan nog eentje:quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:36 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Maar die was wel cool die jij daar post![]()
Die is wel mooi. Van de Hanna-Barbara studio's?quote:
Die van de Flintstones?quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die is wel mooi. Van de Hanna-Barbara studio's?²
Lijkt me wel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die is wel mooi. Van de Hanna-Barbara studio's?²
Zulke dingen worden juist gemaakt voor de domme massa. Het heeft weinig met kunst te maken, maar meer met marketing. Er moeten buttons, posters en mokken verkocht worden met Footix, Beneluckies en Ciao's erop.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:29 schreef Timmehhh het volgende:
Het verbaast me trouwens niets dat het zo'n lelijk ding is geworden, de "kunstenaarselite" heeft een hele andere smaak als de domme massa. Check al dat staal en puin langs de weg maar eens dat schijnt allemaal kunst te moeten zijn.
Niets tegen Coentje heyquote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:14 schreef Cart_man het volgende:
Mascottes vind ik niet thuishoren in het voetbal. Net zoals al die malloten die tegenwoordig op de Nederlandse velden rondlopen.
yeah, ik dacht het wel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die is wel mooi. Van de Hanna-Barbara studio's?
[..]
[afbeelding]
Whehehe, die ken ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:27 schreef zjroentje het volgende:
Met afstand de leukste mascotte ooit. Senor Pique van het WK 1986 te Mexico. Een chilipeper met sombrero en snor.
[afbeelding]
Die's vetquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:27 schreef zjroentje het volgende:
Met afstand de leukste mascotte ooit. Senor Pique van het WK 1986 te Mexico. Een chilipeper met sombrero en snor.
[afbeelding]
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)e546804.ece?secId=28quote:Duitse fabrikant WK-mascotte Goleo bijna failliet
anp | Gepubliceerd op 16 mei 2006, 20:04
Laatst bijgewerkt op 17 mei 2006, 00:44
ALTENKUNSTADT - Het Duitse bedrijf Nici, fabrikant van de WK-mascotte Goleo, heeft dinsdag uitstel van betaling aangevraagd. De speelgoedfabrikant heeft financiële problemen die het gevolg zijn van een tegenvallende verkoop van de harige voetballeeuw.
Ook is er sprake van een onderzoek naar financiële malversaties bij het bedrijf. Topman en mede-oprichter Ottmar Pfaff is inmiddels afgetreden. De Duitse justitie is daarnaast een onderzoek gestart naar mogelijke boekhoudfraude bij Nici.
Volgens een woordvoerder van het bedrijf wil Nici via de surseanceaanvraag snel uit de financiële problemen komen ,,om zich weer volledig te kunnen toeleggen op de dagelijkse gang van zaken''. Het WK voetbal in Duitsland begint over drie weken.
Volgens de krant Süddeutsche Zeitung betaalde Nici 28 miljoen euro voor de rechten op Goleo. Maar de verkoop van de voetballeeuw verloopt tot dusver slecht, aldus de krant. Het is niet bekend hoeveel exemplaren Nici heeft verkocht. In 2004 had het bedrijf een omzet van 130 miljoen euro en boekte het een nettowinst van 12,2 miljoen euro. Er werken ongeveer vijfhonderd mensen.
Whehehe!quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef RedFever007 het volgende:
Ik las vanmorgen in het Dagblad van het Noorden het volgende over die über slechte Goleo:
[..]
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)e546804.ece?secId=28
Ik ookquote:Op woensdag 17 mei 2006 16:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Whehehe!
[afbeelding]
Dit is overigens de beste foto ooit, ik schiet telkens in de lach als ik 'm zie!
Vooral met dit commentaar erbijquote:Op maandag 1 mei 2006 18:26 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die hangende schoudertjes, ik zie het loopje ook helemaal voor me.quote:
Ik vind de imbeciel die er 28 miljoen voor overheeft nog ergerquote:Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hoe mooi
![]()
Welke imbiciel heeft deze afgrijselijke creatie gemaakt![]()
![]()
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:49 schreef Plastic_Power het volgende:
Prolleo und Pulle Pilz
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Hier meer:
http://www.prolleo.de/
http://forum.fok.nl/topic/858321quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef RedFever007 het volgende:
Ik las vanmorgen in het Dagblad van het Noorden het volgende over die über slechte Goleo:
[..]
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)e546804.ece?secId=28
Verdient dat misbaksel nou echt een tweede topic?quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:52 schreef X-fi het volgende:
[..]
WK-mascotte Galeo flopt -> Fabriek failliet![]()
Jim Henson als ik me niet vergis. Kun je er eigenlijk wel aan afzien.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hoe mooi
![]()
Welke imbiciel heeft deze afgrijselijke creatie gemaakt![]()
![]()
een leeuw met een schapekopquote:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:51 schreef zjroentje het volgende:
Het is allemaal de schuld van Hans Klok.
[afbeelding]
Ik moet echt elke keer lachen als ik dat beest zie.
Samson uit de Duitse Sesamstraat.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:40 schreef Falco het volgende:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:52 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Samson uit de Duitse Sesamstraat.
[afbeelding]
Die is helemaal engquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:49 schreef Plastic_Power het volgende:
Prolleo und Pulle Pilz
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Hier meer:
http://www.prolleo.de/
Hoe verzin je hetquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:56 schreef Trancelocator het volgende:
[afbeelding]
Beckenbauer: "Jawohl Herr Blatter, Sie dürfen auch mal an seinem Schwanz ziehen!"
("Jawel mijnheer Blatter, u mag ook eens aan zijn lul trekken!")
Je zou het bijna zeggenquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:45 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Geen kunst, met zulke foto's gaat het bijna vanzelf.![]()
Beschouw moest lachen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:45 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Geen kunst, met zulke foto's gaat het bijna vanzelf.![]()
Oh die reeks ken ik wel hoor Beschouw. Nog geregeld een gouden plak gescoord niet zo'n lange tijd terug.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:19 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Beschouw moest lachen.
Dit lijkt me ook wel een leuk topic voor je Trancelocator: Voetbalfoto Onderschriftcompetitie #29 Met hernieuwde moed
Zonder handenquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:59 schreef Beschouw het volgende:
Ook een Goleo moet wel eens zeiken
[afbeelding]
Lievvvvvquote:
Als ik zo die zelfvoldane smile zie dan is hij met heel wat anders bezig. Hij heeft zelfs zijn bal losgelatenquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:59 schreef Beschouw het volgende:
Ook een Goleo moet wel eens zeiken
[afbeelding]
Ik denk dat Golea er op haar knietjes voor zitquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:00 schreef VoreG het volgende:
[..]
Als ik zo die zelfvoldane smile zie dan is hij met heel wat anders bezig. Hij heeft zelfs zijn bal losgelaten
Het was kort voordat hij die bal helemaal volspoot.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:00 schreef VoreG het volgende:
[..]
Als ik zo die zelfvoldane smile zie dan is hij met heel wat anders bezig. Hij heeft zelfs zijn bal losgelaten
quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:00 schreef VoreG het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:07 schreef Trancelocator het volgende:
[afbeelding]
Duitse euthanasiewet eindelijk versoepeld.
[afbeelding]
Teddy Rubspinquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:37 schreef Beschouw het volgende:
Goleo heeft al aan zijn nageslacht gewerkt
[afbeelding]
Doe maar die maarquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:47 schreef Beschouw het volgende:
Yorkie the Lion heet-ie, net zo'n geile beer als zijn vader
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:41 schreef Canisfire het volgende:
Where does GOLEO VI come from?
GOLEO VI enjoyed a happy childhood in the African steppes. He was born in Botswana on Friday 5 July 1985. The Roman numeral six after his name simply indicates he is the sixth GOLEO in the family tree, following on from his father GOLEO V in the normal fashion for a royal family. He suffered an appalling tragedy while still a child: he had strayed too far from his family and was discovered by poachers. They caught him in a net and set off to sell him.
Onboard the ship smuggling him into Germany, he was freed by the captain and nursed back to health. The young GOLEO VI revelled in life on the ocean wave and stayed aboard ship for a number of years, travelling the world and learning many useful skills. Still not fully grown, he finally came ashore in Hamburg and sought the company of similarly-aged friends. GOLEO VI hopes to trace his family at some point in the future, as he is certain they will be proud of him. After all, he is famous now!
Dat monster heeft idd helemaal geen photoshop nodig.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:53 schreef RedFever007 het volgende:
Mooie Trancelocater![]()
en idd doe maar originele foto;s, die zijn toch mooier![]()
Hey, dat is dezelfde vrouw die Goleo een spuitje gaf!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:05 schreef Beschouw het volgende:
Ook een Goleo kan last van aambeien hebben
[afbeelding]
Dat is Splash uit Walibiquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:15 schreef Beschouw het volgende:
Beschouw vindt dit wel een leuke mascotte. Is van Coventry. Sky Blue Sam heet-ie.
[afbeelding]
Wat heeft Goleo opeens voor raar gezwel op zijn nek?quote:Op zondag 11 juni 2006 00:43 schreef Beschouw het volgende:
Je zult je geld maar zo moeten verdienen.......
[afbeelding]
quote:Op zondag 11 juni 2006 00:43 schreef Beschouw het volgende:
Je zult je geld maar zo moeten verdienen.......
[afbeelding]
eens, en laten we wel wezen, dat is gezien de concurrentie een knappe prestatiequote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:32 schreef SirG het volgende:
Nog nooit zo'n loser van een mascotte gezien...![]()
Hier meerquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef Fatality het volgende:
waarom heb ik goleo nog nergens zien opduiken behalve in dit topic?
quote:Op maandag 19 juni 2006 17:00 schreef Erwtensoep het volgende:
Hij is de bom!
Alles beter dan benelucky
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
Polioquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Hoe heet dat ledemaatloze vriendje van hem eigenlijk? Poleo?
Jij bent niet de enige hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind Pille maar een freaky bastard
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Mongoleo lukt het ook niet om kans te maken tegenover onze leeuwquote:Op dinsdag 20 juni 2006 01:04 schreef DrDentz het volgende:
wat een lelijke leeuw.. past wel bij dat lelijke Duitse team.. maakt geen schijn van kans tegen De Leeuw Op Voetbalschoenen!!
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:58 schreef Trancelocator het volgende:
Het afzichtelijke monster met zijn grote bek wil met iedereen op de foto...Het lijkt wel of die Blatter met een drol van Goleo in zijn handen staatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of z'n demonteerbare pik.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:30 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Het lijkt wel of die Blatter met een drol van Goleo in zijn handen staat
2002 was ook een ramp?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:49 schreef Nega het volgende:
Ik vind het echt een kutbeest, kijk hoe lelijk dat ding is. Die van 94 en 98 waren wel leuk.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:58 schreef Trancelocator het volgende:
[afbeelding]
Het afzichtelijke monster met zijn grote bek wil met iedereen op de foto...En het is nog een neppert ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
Goleocaust!quote:Op zondag 25 juni 2006 14:38 schreef Beschouw het volgende:
Vruchtbaar beestje, die Goleo. Er komen er steeds meer![]()
[afbeelding]
Volgensmij is ie stonedquote:
volgensmij is ie pedoquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:38 schreef Trancelocator het volgende:
[afbeelding]
Goleo blijkt van origine Belgisch.
Poll-eoquote:Op woensdag 12 juli 2006 01:45 schreef De_Postbode het volgende:
Ik heb 'm anders veel te weinig gezien, vooral later in het toernooi. Poleo had de finale moeten fluiten, hoe vet zou dat zijn!
Idd, ik heb hem te weinig gezienquote:Op woensdag 12 juli 2006 01:45 schreef De_Postbode het volgende:
Ik heb 'm anders veel te weinig gezien, vooral later in het toernooi. Poleo had de finale moeten fluiten, hoe vet zou dat zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |