abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37453435

Geografische ligging is soms een voordeel, bewijst de nationale ploeg van Ecuador de laatste jaren. Jarenlang hobbelde Ecuador vrij anoniem mee in de Zuid-Amerikaanse zone, maar in 2002 was men plots aanwezig op het wereldkampioenschap. Vier jaar later mag men voor de tweede keer in de historie aantreden op het belangrijkste toernooi in de wereld. Zeggen dat bondscoach Luis Suárez de beschikking heeft over topmateriaal zou een leugen zijn. Natuurlijk, er lopen aardige spelers rond in zijn keuzekorps. Ulises de la Cruz bijvoorbeeld, bankzitter bij Aston Villa. Of Iván Hurtado, recordinternational en onverwoestbare verdediger. Luis Antonio Valencia, onder contract bij Villarreal dat hem aan een tweedeklasser verhuurde, is ook zeker een aansprekend talent. De naar Olympiakos vertrekkende spits Felix Borja is een leuke voetballer, Jaime Iván Kaviedes speelde als spits al eens in Europa en de eveneens als spits spelende Agustín Delgado is een makkelijk scorende aanvaller. Maar toch kan de kwalificatie van Ecuador voor het WK niet los worden gezien van de hoogte waarop men in Quito de thuisduels afwerkt. Want een ploeg die 28 punten haalt in de kwalificatie en er daarvan 23 in eigen huis behaalt, heeft op zijn zachtst gezegd een probleem in uitduels. De pech voor Ecuador is dan ook dat het WK niet in Quito wordt afgewerkt, maar in Duitsland. Het lijkt er dan ook niet op dat Ecuador veel potten zal gaan breken op het eindtoernooi. De poule doorkomen lijkt al een hele prestatie.

De WK-historie:
2002: Eerste ronde

Wedstrijdschema
09-06-2006 om 21.00 uur Polen - Ecuador in Gelsenkirchen
15-06-2006 om 15.00 uur Ecuador – Costa Rica in Hamburg
20-06-2006 om 16.00 uur Ecuador – Duitsland in Berlijn

Zodra de selectie bekend is, zal die hier worden gepost.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bomenverzameling op 13-06-2006 11:56:46 ]
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_37453747
Costa Rica gaat dit niet redden. Polen en Duitsland zullen de 1ste en 2de plek uitmaken en C-R en Equador de 3de en 4de plek.

Duitsland is dan misschien but, tijdens het WK komen ze heus wel de 1ste ronde door.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:26:32 #3
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37454107
Verwacht niet heel veel van ze, misschien een stuntje dat ze de tweede ronde bereiken, maar meer niet.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_37455105
Ik vergeet van mijn leven nooit meer hoe chaotisch en dronken van geluk de Ecuadorianen waren na het gelijkspel tegen Uruguay waardoor zij plaatsing voor het WK afdwongen voor het eerst in de geschiedenis van Ecuador.

Maar helaas zal ook deze keer de 1e ronde het eindpunt betekenen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_37458039
Makkelijk zal het niet worden, maar Ecuador heeft best kansen om door te gaan. Als je derde wordt in de Zuid-Amerikaanse zone met overwinningen op Brazilië en Argentinië, dan doe je het niet slecht. En ook Nederland won ook maar met 1-0. Costa Rica is te verslaan en Polen zal moeilijker worden, maar ook niet onmogelijk. Polen valt ook vaak tegen...
pi_37581807
Ze worden alleen derde omdat ze op grote hoogte spelen.....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37582091
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:50 schreef methodmich het volgende:
Ze worden alleen derde omdat ze op grote hoogte spelen.....
Vroeger werden ze ook nooit derde en toen speelden ze op dezelfde hoogte...
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:08:17 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37582164
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:04 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe slecht ze toen waren...
Nee, Ecuador wordt niets.
pi_37582469
Met moeite won Nederland van Ecuador. OK, ook Nederland speelde ook niet geweldig. En Ecuador is inderdaad niet super, maar ik denk niet dat ze onderdoen voor Costa Rica en Polen.
pi_37598527
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:04 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Toen hadden ze iets mindere spelers of de rest iets betere, hoe je het wilt zien. Het ligt in Zuid-Amerika, op Brazilië en Argentinië en in iets mindere mate Paraguay na, allemaal dicht bij elkaar. Colombia, Uruguay, Chili, Peru, Ecuador, het is vrij inwisselbaar. Zelfs Venezuela is niet meer de schietschijf, alleen Bolivia lijkt zwakker.

Dus is de hoogte een groot voordeel voor Ecuador. Verklaar anders eens waarom ze van de 28 punten er liefst 23 thuis halen! Nee, het lijkt me sterk dat dit team hoge ogen gaat gooien. De poule is niet zeer sterk, maar zelfs dan lijken ze me vrij kansloos.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:28:28 #11
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_37602413
In mijn pool heb ik een doomscenario voor Ecuador.

Ze gaan de laatste wedstrijd in de poule in als nummer 2 met 4 punten, Polen 7, Duitsland en Costa Rica beide 1 punt.

Moffen winnen met 2-0 waardoor ze aan punten gelijk staan maar op doelgemiddelde door gaan als tweede!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_37604488
Dan zal ik je even snel uit je droom halen, dat gaat niet gebeuren hoe jammer ik het ook vind.
Ik typ straat.
pi_37606081
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:28 schreef FrankyMcG het volgende:
In mijn pool heb ik een doomscenario voor Ecuador.

Ze gaan de laatste wedstrijd in de poule in als nummer 2 met 4 punten, Polen 7, Duitsland en Costa Rica beide 1 punt.

Moffen winnen met 2-0 waardoor ze aan punten gelijk staan maar op doelgemiddelde door gaan als tweede!
Polen kan na 2 wedstrijden geen 7 punten hebben.

Leuk scenario, though.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:47:49 #14
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_37606868
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:18 schreef Ricky_ het volgende:
Polen kan na 2 wedstrijden geen 7 punten hebben.

Leuk scenario, though.
True!

4 punten, en dus eindigend met 7 punten!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_37619525
Ecuador, sinds ik tijdens mijn vakantie in 2004 live aanwezig ben geweest bij het kwalificatieduel Ecuador - Chili ben ik fan Heb zelfs een officeel shirt... laat ze die Duitsers maar verrassen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_37621272
quote:
Op zondag 7 mei 2006 01:09 schreef TheVulture het volgende:
Ecuador, sinds ik tijdens mijn vakantie in 2004 live aanwezig ben geweest bij het kwalificatieduel Ecuador - Chili ben ik fan Heb zelfs een officeel shirt... laat ze die Duitsers maar verrassen
Dat shirt heb ik ook .
Waar ben je zoal geweest? Quito, Otovalo etc.?
Ik typ straat.
pi_37625923
quote:
Op zondag 7 mei 2006 05:06 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Dat shirt heb ik ook .
Waar ben je zoal geweest? Quito, Otovalo etc.?
Quito, Otavalo, Banos, Puerto Quito, Riobamba, Cotapaxi. Vooral het mountainbiken van de Cotapaxi af was echt super

maar die wedstrijd Ecuador - Chili was ook een super-ervaring. kaartje op straat gekocht, geen enkele wanklank, geen uitgebreide checks bij het binnengaan en een supersfeer
pi_37628065
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Quito, Otavalo, Banos, Puerto Quito, Riobamba, Cotapaxi. Vooral het mountainbiken van de Cotapaxi af was echt super

maar die wedstrijd Ecuador - Chili was ook een super-ervaring. kaartje op straat gekocht, geen enkele wanklank, geen uitgebreide checks bij het binnengaan en een supersfeer
Ik was bij die wedstrijd tegen Uruguay waarbij ze zich voor het eerst wisten te plaatsen voor het WK, die sfeer is onbeschrijfelijk.
Overgens ben ik ook van de Cotopaxi af gemountainbiked, in Rio Bamba zeker op de trein gestapt? Die treinreis duurde voor mij toch net iets te lang, ik wist niet meer hoe te zitten. Banos het feest stad/dorp van Ecuador was gezellig .
Ik typ straat.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 mei 2006 @ 14:49:47 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37628142
ecuador maakt nog wel kans voor ronde 2
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_37628574
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:46 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Ik was bij die wedstrijd tegen Uruguay waarbij ze zich voor het eerst wisten te plaatsen voor het WK, die sfeer is onbeschrijfelijk.
Overgens ben ik ook van de Cotopaxi af gemountainbiked, in Rio Bamba zeker op de trein gestapt? Die treinreis duurde voor mij toch net iets te lang, ik wist niet meer hoe te zitten. Banos het feest stad/dorp van Ecuador was gezellig .
dat zal wel een feestje zijn geweest ja.. ik vond die treinreis ook supergaaf... wel erg verbrand die dag maar ook zo mooi

En in Banos regende het drie dagen lang dus dat was weer wat minder... maar wel leuk gestapt inderdaad.
pi_37628599
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:49 schreef borisz het volgende:
ecuador maakt nog wel kans voor ronde 2
dat denk ik ook... al speelt Polen wel een halve thuiswedstrijd natuurlijk....
pi_37688831
De grote ster Kaviedes lijkt toch mee te gaan,
quote:
Iván Kaviedes
Iván Kaviedes (24 oktober 1977, Santa Domingo de los Colorados) is een voetballer uit Ecuador. Sinds 2005 staat de aanvaller onder contract bij Argentinos Juniors.
Kaviedes begon zijn profcarrière bij Emelec in 1995. Voor die club scoorde hij in 1998 42 keer in 37 competitieduels, waardoor Kaviedes topscorer van de wereld was dat jaar. AC Perugia haalde de aanvaller naar Italië, waar hij de eerste speler uit Ecuador in de Serie A werd. Kaviedes was in het seizoen 1998/99 echter weinig succesvol en hij scoorde slechts vier keer. Hij vertrok en via het Mexicaanse FC Puebla kwam Kaviedes in 2000 bij Celta de Vigo. Ook daar had de Ecuadoriaan geen succes en Kaviedes werd door de Spaanse club verhuurd aan Real Valladolid (2000/01), FC Porto (2001) en Barcelona Guayaquil (2002). Bij Barcelona Guayaquil vond hij zijn oude vorm terug en Kaviedes kreeg een tweede kans bij Celta. De aanvaller slaagde echter opnieuw niet en Kaviedes werd in juli 2004 verkocht aan Crystal Palace, waar hij slechts vier competitieduels speelde. In januari 2005 keerde Kaviedes terug bij Barcelona Guayaquil. Datzelfde jaar vertrok Kaviedes naar Argentinos Juniors.
Iván Kaviedes is tevens international. Hij nam met Ecuador deel aan Wereldkampioenschap voetbal 2002 en de kwalificatieduels voor Wereldkampioenschap voetbal 2006. In 2005 raakte Kaviedes in conflict met bondscoach Luis Fernando Suarez, waarna hij een jaar niet voor zijn land uitkwam. Eind maart kreeg Kaviedes van Suarez een nieuwe kans
Ik typ straat.
pi_37699573
Klopt, hier de selectie:

Doel: Edwin Villafuerte (Deportivo Quito), Cristian Mora (LDU), Damian Lanza (Aucas)
Verdediging: Ivan Hurtado (Al Arabi, Qat), Geovanny Espinoza (LDU), Ulises de la Cruz (Aston Villa, Eng), Paul Ambrossi (LDU), Neicer Reasco (LDU), Jorge Guagua (El Nacional), Jose Luis Perlaza (Olmedo)
Middenveld: Marlon Ayovi (Deportivo Quito), Edwin Tenorio (Barcelona), Edison Mendez (LDU), Patricio Urrutia (LDU), Cristian Lara (El Nacional), Segundo Castillo (El Nacional), Luis Antonio Valencia (Recreativo Huelva, Spa), Luis Fernando Saritama (Deportivo Quito).
Aanval: Cristian Benitez (El Nacional), Felix Borja (El Nacional), Carlos Tenorio (Al Sadd, Qat), Agustin Delgado (LDU), Ivan Kaviedes (Argentinos Juniors, Arg)
That's all folks!
pi_37711941
Grootste verrassing is dus het ontbreken van Franklin Salas, die niet op tijd fit is.
www.thuisuiteten.nl
pi_37714837
Ik hoop echt dat ze zich kwalificeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')