abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 april 2006 @ 17:32:58 #1
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_37430349
Ik weet dat gasFX er is maar dat kost zo'n 2 a 3 duizend euro. Nu vraag ik me af. Dat kan toch wel goedkoper, zo grote aanpassing is dat niet. En hoe zit dat met de wegenbelasting?

Het betreft een Galant 2.0 uit '92.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_37430709
het is niet legaal anders en je krijgt hem dan ook niet door de keuring
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  zondag 30 april 2006 @ 17:48:57 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37430734
Zo'n grote aanpassing is dat niet? nee hoor, je hele motormanagement hoeft alleen maar opnieuw ingesteld te worden, meer niet
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 30 april 2006 @ 17:54:13 #4
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_37430856
Op gas rijden is wel legaal, zolang je het maar aanmeld toch?!? Of hoe zit dat met doorgeven/aanmelden en papieren. Je kan heus wel legaal op gas rijden.

Euh, motormanagement aanpassen is elektronisch dus zoveel werk is dat niet hoor, kwestie van afstellen. Ik vind 2000,- nogal een bedrag daarvoor.

Is GasFX de enige mogelijkheid om legaal op gas te rijden?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 30 april 2006 @ 17:56:08 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37430898
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:54 schreef Sjabba het volgende:
Op gas rijden is wel legaal, zolang je het maar aanmeld toch?!? Of hoe zit dat met doorgeven/aanmelden en papieren. Je kan heus wel legaal op gas rijden.
Ja, als je het laat doen door een erkend bedrijf, met alle vergunningen en veiligheidsvoorzieningen. En dat kost centen.
quote:
Euh, motormanagement aanpassen is elektronisch dus zoveel werk is dat niet hoor, kwestie van afstellen. Ik vind 2000,- nogal een bedrag daarvoor.
Tuurlijk, tuurlijk. Ik zou een tank op je dak leggen, slangetje naar je motor en klaar. Veel gfoedkoper. Blijf je wel een beetje uit de buurt van bewoonde gebieden?
quote:
Is GasFX de enige mogelijkheid om legaal op gas te rijden?
Nee. Zie Gouden Gids.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 30 april 2006 @ 18:18:26 #6
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_37431439
Feitelijk spreken we van de volgende aanpassingen :
Tank frame inbouwen, tank erop monteren, vulslang aanleggen naar buiten toe door de carrosserie heen, overdruk/lekkage slang door de carrosserie heen monteren, aanvoerleiding onder de auto aanleggen naar motorruimte toe, stroom naar de gastank aanleggen voor bediening van aanvoerleiding-relais, gasinschakelbedieing in het zitcompartinent inbouwen, verdamper inbouwen onder de motorkap, radiateur leidingen omleggen voor de verdamper, stroom leggen voor aansturing relais op de verdamper, gasinspuitventiel(en) inbouwen op de luchtinlaat van de motor........


Bij een benzinecarburateurmotor is het relatief gemakkelijk dan kan je gewoon de brandstof toevoer uitschakelen en dient je carburateur als luchtklep, bij een benzineinjektiemotor zullen inderdaad het motormanagement van de benzineinjektiemotor en de regeleenheid van lpg (g3 dan in dat geval) op elkaar aangesloten moeten worden om benzine tijdens rijden op lpg uit te schakelen.


Eenvoudig klusje dan toch ?
Geen wonder dat ze er dik geld voor vragen, is zéér specialistisch ook bv ivm lekkages en dergelijke.
Speak only if it improves upon the silence....
pi_37434506
Zelf een G3 installatie inbouwen is niet eens mogelijk, dat mag alleen door erkende inbouwstations.

Bij gewone - niet G3 - systemen kan het dacht ik nog wel, maar door de extra hoeveelheid wegenbelasting die je daarvoor moet betalen is dat toch echt minder interessant.

Overigens kost inbouw bij Gasfx 1895 euro, en krijg je 200 euro terug via korting op de brandstof (wel verplicht BK-gas tanken). Netto prijs die overblijft: 1695 euro...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_37435870
wat BYM zegt een gassysteem moet volgens richtlijnen ingebouwd worden. Als je de regels niet kent ga je snel de boot in. En je moet elk ingebouwd systeem laten keuren

maar vialle is niet het enige systeem in nederland. je zou ook eens kunnen kijken naar Prins autogasystemen en TeleflesGFI systemen. En geloof dat land hartog ook nog leverbaar is
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  zondag 30 april 2006 @ 20:59:25 #9
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37436115
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:18 schreef BYM het volgende:
Feitelijk spreken we van de volgende aanpassingen :
Tank frame inbouwen, tank erop monteren, vulslang aanleggen naar buiten toe door de carrosserie heen, overdruk/lekkage slang door de carrosserie heen monteren, aanvoerleiding onder de auto aanleggen naar motorruimte toe, stroom naar de gastank aanleggen voor bediening van aanvoerleiding-relais, gasinschakelbedieing in het zitcompartinent inbouwen, verdamper inbouwen onder de motorkap, radiateur leidingen omleggen voor de verdamper, stroom leggen voor aansturing relais op de verdamper, gasinspuitventiel(en) inbouwen op de luchtinlaat van de motor........


Bij een benzinecarburateurmotor is het relatief gemakkelijk dan kan je gewoon de brandstof toevoer uitschakelen en dient je carburateur als luchtklep, bij een benzineinjektiemotor zullen inderdaad het motormanagement van de benzineinjektiemotor en de regeleenheid van lpg (g3 dan in dat geval) op elkaar aangesloten moeten worden om benzine tijdens rijden op lpg uit te schakelen.


Eenvoudig klusje dan toch ?
Geen wonder dat ze er dik geld voor vragen, is zéér specialistisch ook bv ivm lekkages en dergelijke.
Nee hoor.

Een injectiemotor hoeft geen G3 installatie te hebben, de vele malen eenvoudigere G2 installatie voldoet ook prima, alleen betaal je hier meer wegenbelasting over.

Een gasinstallatie inbouwen is niet moeilijk, je moet alleen goed opletten op de regeltjes die de RDW voorschrijft, je mag een installatie gewwon zelf monteren, en daarna je auto aanbieden bij de RDW voor een keuring.

Zo kun je met een 2ehandse installatie al gauw goedkoop op gas gaan rijden, maar je tank mag bijvoorbeeld niet ouder zijn dan 10 jaar(datum staat erin geslagen).Een nieuwe verdamper is wel altijd raadzaam, vaak als de oude een tijdje droog ligt, dan scheurt nogal; vlug het membraam.

Het uitschakelen van de injectoren bij een injectie is niets meer dan het knippen/doorverbinden van een draadje.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 30 april 2006 @ 21:41:06 #10
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_37437536
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, als je het laat doen door een erkend bedrijf, met alle vergunningen en veiligheidsvoorzieningen. En dat kost centen.
[..]

Tuurlijk, tuurlijk. Ik zou een tank op je dak leggen, slangetje naar je motor en klaar. Veel gfoedkoper. Blijf je wel een beetje uit de buurt van bewoonde gebieden?
[..]

Nee. Zie Gouden Gids.
Nogal vervelende toon in je berichten die overigens niet eens kloppen, zou van een moderator anders verwachten.

@Herr Flick, bedankt! Zijn er ook adressen bekend die goedkoop maar uiteraard wel gekeurd kunnen installeren? En hoeveel scheelt G2 met G3 in wegenbelasting?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 30 april 2006 @ 22:04:02 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37438310
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:41 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nogal vervelende toon in je berichten die overigens niet eens kloppen, zou van een moderator anders verwachten.

@Herr Flick, bedankt! Zijn er ook adressen bekend die goedkoop maar uiteraard wel gekeurd kunnen installeren? En hoeveel scheelt G2 met G3 in wegenbelasting?
Voor prijzen ed zou ik eens wat gaan nasnuffelen in de gouden gids of telefoonboek, het kan enkele honderden euro's schelen, dus dat loont zich.
Met G3 krijg je een korting op de belasting van 318 euro per jaar, dit heb je met een G2 installatie dus niet.

Zo genoeg gepraat over gas , ik ben er zelf geen voorstander van, maar als je er iets in ziet zitten dan wens ik je veel succes met je zoektocht en evt. installatie.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 30 april 2006 @ 22:38:50 #12
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_37439626
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Voor prijzen ed zou ik eens wat gaan nasnuffelen in de gouden gids of telefoonboek, het kan enkele honderden euro's schelen, dus dat loont zich.
Met G3 krijg je een korting op de belasting van 318 euro per jaar, dit heb je met een G2 installatie dus niet.

Zo genoeg gepraat over gas , ik ben er zelf geen voorstander van, maar als je er iets in ziet zitten dan wens ik je veel succes met je zoektocht en evt. installatie.

Gewoon net als ik, wegenbelastingvrij op gas rijden


Dat van lpg op een injektiemotor wist ik niet, mijn chef bouwde die dingen altijd in
Speak only if it improves upon the silence....
pi_37440852
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:38 schreef BYM het volgende:

[..]

Gewoon net als ik, wegenbelastingvrij op gas rijden
Hoe krijg je dat voor elkaar?
  zondag 30 april 2006 @ 23:52:19 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37442147
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:11 schreef Light het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
oldtimertje... 25jaar of ouder.

wel rekening houden met meer onderhoud en een hoger brabdstofverbruik
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_37442902
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:52 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

oldtimertje... 25jaar of ouder.
Hmm.. daar had ik even niet aan gedacht
quote:
wel rekening houden met meer onderhoud en een hoger brabdstofverbruik
Je kunt wel fors besparen op brandstof.
  maandag 1 mei 2006 @ 08:56:15 #16
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_37445601
Een g3 installatie mag je niet zelf inbouwen, een G2 wel.

Anders geformuleerd: een zelf ingebouwde g3 installatie wordt een g2 installatie omdat niet voldaan is aan alle eisen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 1 mei 2006 @ 09:54:47 #17
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37446448
quote:
Op maandag 1 mei 2006 08:56 schreef Sometimes het volgende:
Een g3 installatie mag je niet zelf inbouwen, een G2 wel.

Anders geformuleerd: een zelf ingebouwde g3 installatie wordt een g2 installatie omdat niet voldaan is aan alle eisen.
Volgens mij is dat onzin, je mag elke installatie zelf inbouwen. Wél moet je hoe dan ook je auto bij de RDW laten keuren, terwijl inbouwstations dat zelf doen.

Overigens is het zo dat er geen G3 installaties beschikbaar zijn voor oudere auto's. Vanaf bouwjaar (ongeveer) 1995 is G3 mogelijk.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_37446561
quote:
Op maandag 1 mei 2006 09:54 schreef Frezer het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin, je mag elke installatie zelf inbouwen. Wél moet je hoe dan ook je auto bij de RDW laten keuren, terwijl inbouwstations dat zelf doen.

Overigens is het zo dat er geen G3 installaties beschikbaar zijn voor oudere auto's. Vanaf bouwjaar (ongeveer) 1995 is G3 mogelijk.
klopt.

en anders bouw je het systeem in met vleugelmoeren en ga je rijden op zwart gas goedkoper kan niet en voor de APK haal je de verdamper er even uit. ken mensen genoeg die dat doen, zelfs eentje met een diesel
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  maandag 1 mei 2006 @ 10:04:22 #19
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37446624
quote:
Op maandag 1 mei 2006 00:19 schreef Light het volgende:

[..]


[..]

Je kunt wel fors besparen op brandstof.
Nou dat mag je me dan eens uit gaan leggen hoe je dat wilt gaan doen, wel vergelijken met een jongere auto die op dezelfde brandstof rijd!



in het algemeen is een oldtimer rijden nog altijd duurder dan een goedkoop klein benzine/diesel/gasauto.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_37446854
-laat maar-
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  maandag 1 mei 2006 @ 10:29:13 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37447128
Hoeveel geld wil je eigenlijk investeren in een Galant uit '92?
Een gasinstalatie van ¤2000 is meer waard dan de hele otoo? Als er een ander(duur) onderdeel kapot gaat heb je een probleem.

Oja, gas is om te koken, en die gaslucht die je soms ruikt bij voorbijrijdende amerikanen/mercedessen is dat lekkage of onverbrand gas? Enigszins deskundige inbouw lijkt mij toch wel verstandig

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 01-05-2006 10:38:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 1 mei 2006 @ 10:30:28 #22
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_37447149
Volgens de RDW mogen alleen door de RDW erkende bedrijven LPG installaties installeren (niet alleen voor G3 dus).

Dan zou het wel heel vreemd zijn als je als particulier je auto na eigen inbouw wel kunt laten keuren.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 1 mei 2006 @ 10:54:47 #23
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37447634
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:29 schreef Hyperdude het volgende:
Oja, gas is om te koken,
En olie is om in te bakken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 1 mei 2006 @ 10:57:24 #24
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37447689
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:30 schreef Sometimes het volgende:
Volgens de RDW mogen alleen door de RDW erkende bedrijven LPG installaties installeren (niet alleen voor G3 dus).

Dan zou het wel heel vreemd zijn als je als particulier je auto na eigen inbouw wel kunt laten keuren.
Toch is het zo, je kunt zelfs complete inbouwpakketten kopen. Ik denk dat je de regeltjes verkeerd hebt gelezen; alleen RDW erkende bedrijven mogen een gasinstallatie keuren.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 1 mei 2006 @ 11:05:01 #25
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_37447868
http://www.rdw.nl/nl/voer(...)lpg_installaties.htm

Ik had de tekst al zo goed als letterlijk overgenomen...

Dat je iets kunt kopen wil nog niet zeggen dat je er ook mee verder kunt. Je kunt ook opvoersetjes voor bromfietsen kopen, je mag ze alleen niet gebruiken.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 1 mei 2006 @ 11:05:02 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37447870
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:54 schreef Frezer het volgende:

[..]

En olie is om in te bakken.
Of je gaat eens in op bv. mijn eerste argument ipv. te "miereneuken" over mijn matige grapje (met matige smiley)

Kennlijk heb je verstand van gasinbouw. Loont het/is het verstandig om in een 14 jaar oude Galant LPG in te bouwen of niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 01-05-2006 11:10:06 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 1 mei 2006 @ 11:14:36 #27
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_37448109
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:52 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

oldtimertje... 25jaar of ouder.

wel rekening houden met meer onderhoud en een hoger brabdstofverbruik
Ik vind een gemiddeld verbruik van 1 op 11 op LPG anders best zuinig ?

En idd, mijn auto is 6 dagen ouder dan ik, bijna 33 dus

Ach, meer onderhoud, valt wel mee hoor, is eigenlijk een kwestie van er valt meer te hobbyen, van onderhoud is eigenlijk geen sprake als je z'n natje en droogje geregeld hebt......
Speak only if it improves upon the silence....
  maandag 1 mei 2006 @ 11:43:11 #28
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37449001
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:54 schreef Frezer het volgende:

[..]

En olie is om in te bakken.
Daar raak je van aan de schijt...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 1 mei 2006 @ 11:44:52 #29
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37449070
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:14 schreef BYM het volgende:

[..]

Ik vind een gemiddeld verbruik van 1 op 11 op LPG anders best zuinig ?

En idd, mijn auto is 6 dagen ouder dan ik, bijna 33 dus

Ach, meer onderhoud, valt wel mee hoor, is eigenlijk een kwestie van er valt meer te hobbyen, van onderhoud is eigenlijk geen sprake als je z'n natje en droogje geregeld hebt......
geloof ik bij voorbaat niet



m'n oude ascona ('71) loopt op benzine max 1:10, en dan 90 km\u
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 1 mei 2006 @ 11:50:50 #30
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_37449268
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:44 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

geloof ik bij voorbaat niet



m'n oude ascona ('71) loopt op benzine max 1:10, en dan 90 km\u
Wat doe je hier, en waarom zit je niet op het oldtimeropelforum ? (www.nl)
Mijn B Kadett 1.2s uit '73 doet op lpg 1op11 man, no shit.
Misschien je kleppen eens stellen, doet bij deze oude motoren echt wonderen!
Speak only if it improves upon the silence....
  maandag 1 mei 2006 @ 12:08:31 #31
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37449913
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:50 schreef BYM het volgende:

[..]

Wat doe je hier, en waarom zit je niet op het oldtimeropelforum ? (www.nl)
Mijn B Kadett 1.2s uit '73 doet op lpg 1op11 man, no shit.
Misschien je kleppen eens stellen, doet bij deze oude motoren echt wonderen!
o, een 1200tje.

ik heb een heuse 1600N die maar liefst 68pk levert!

maar liefst 8pk meer dan je kadett
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 1 mei 2006 @ 12:17:32 #32
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37450264
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:05 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Of je gaat eens in op bv. mijn eerste argument ipv. te "miereneuken" over mijn matige grapje (met matige smiley)

Kennlijk heb je verstand van gasinbouw. Loont het/is het verstandig om in een 14 jaar oude Galant LPG in te bouwen of niet?
Zo veel verstand heb ik er niet van, vandaar dus dat mierenneuken, .

Rekenprogrammatje. Verder zou ik het laten afhangen van huidige km-stand en of een Galant goed tegen LPG kan.

Edit: Damn, die excel file is niet meer zomaar te downloaden, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 1 mei 2006 @ 12:18:11 #33
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37450286
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:43 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Daar raak je van aan de schijt...
Watje .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 1 mei 2006 @ 12:19:55 #34
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37450350
Kan er eigenlijk wel een g3 tank in zo'n oude auto? Lijkt me niet, en dan ga je echt veel wegenbelasting betalen. Anders koop je gewoon een 2e hansje met een g3 tank.
ada fare stop stalking me
pi_37450416
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:19 schreef ivosnivo het volgende:
Kan er eigenlijk wel een g3 tank in zo'n oude auto? Lijkt me niet, en dan ga je echt veel wegenbelasting betalen. Anders koop je gewoon een 2e hansje met een g3 tank.
hij heeft gekeken naar gasFX, dus neem aan dat hij wel heeft aangegeven voor welke auto het systeem bedoel is
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  maandag 1 mei 2006 @ 12:23:03 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37450459
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:17 schreef Frezer het volgende:

[..]

Zo veel verstand heb ik er niet van, vandaar dus dat mierenneuken, .

Rekenprogrammatje. Verder zou ik het laten afhangen van huidige km-stand en of een Galant goed tegen LPG kan.
OK

Eensch, maar de km stand van die Galant weten we niet.
Om een idee te krijgen even een plaatje van een Galant uit 1992, zou je daar nu ¤2000 in investeren?


Ikke niet
(Op Autotrader kom je om in die dingen voor tussen de ¤1000 en ¤1500)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 1 mei 2006 @ 12:42:43 #37
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_37451036
Gasfx is in principe voor auto's tot 5 jaar oud. Uitzonderingen worden in de catalogus aangegeven. Galant is inderdaad een uitzondering, maar dan vanaf 1997.

Andere limiet is kilometerstand: maximaal 150.000. Bij een Galant van 14 jaar oud zal dat ook wel krapjes worden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 1 mei 2006 @ 12:52:36 #38
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_37451292
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:08 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

o, een 1200tje.

ik heb een heuse 1600N die maar liefst 68pk levert!

maar liefst 8pk meer dan je kadett
Ach, die pk"s ...., ik doe op de teller 145km/h, maar de gps zei 130 ofzo dus

Misschien maar eens een sterkere motor erin, zou wel lekker zijn.
Speak only if it improves upon the silence....
  maandag 1 mei 2006 @ 13:00:06 #39
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37451551
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ikke niet
(Op Autotrader kom je om in die dingen voor tussen de ¤1000 en ¤1500)
Das idd een flinke investering tov de waarde. Met oudere auto's is het sowieso gunstiger om gewoon een andere te zoeken mét LPG.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_37457834
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:30 schreef Sometimes het volgende:
Volgens de RDW mogen alleen door de RDW erkende bedrijven LPG installaties installeren (niet alleen voor G3 dus).

Dan zou het wel heel vreemd zijn als je als particulier je auto na eigen inbouw wel kunt laten keuren.
Dat is ook heel vreemd, zo vreemd, dat het niet eens klopt! Je mag wel degelijk zelf inbouwen. Als je het daarna laat keuren (= een wassen neus...) dan is alles volledig legaal. In Januari ben ik net bij de RDW geweest voor de keuring van mijn wagen die ik in eigen beheer op LPG gezet heb. (1e keer afkeur trouwens... de vulslang was een maandje te oud, deze mag slechts 1 jaar zijn.)
  maandag 1 mei 2006 @ 18:31:21 #41
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37461298
quote:
Op maandag 1 mei 2006 16:21 schreef patje74 het volgende:

[..]

Dat is ook heel vreemd, zo vreemd, dat het niet eens klopt! Je mag wel degelijk zelf inbouwen. Als je het daarna laat keuren (= een wassen neus...) dan is alles volledig legaal. In Januari ben ik net bij de RDW geweest voor de keuring van mijn wagen die ik in eigen beheer op LPG gezet heb. (1e keer afkeur trouwens... de vulslang was een maandje te oud, deze mag slechts 1 jaar zijn.)
Dus geen wassen neus...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_37461362
quote:
Op maandag 1 mei 2006 18:31 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dus geen wassen neus...
Laat ik het dan zo zeggen, het valt allemaal wel mee en de belangrijkste dingen die er gecheckt worden zijn de productidatum van de vulslang + afstand tussen de leidingklemmen. EN natuurlijk een controle op lekkage.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 01:48:39 #43
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_37476682
Euh, ik ben niet van plan 2000,- euro in die bak van mij te investeren, zoals sommige hier vanuit gaan. Daarom juist dit topic?!?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 2 mei 2006 @ 09:38:15 #44
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37479024
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 01:48 schreef Sjabba het volgende:
Euh, ik ben niet van plan 2000,- euro in die bak van mij te investeren, zoals sommige hier vanuit gaan. Daarom juist dit topic?!?
En dat zou logisch moeten klinken omdat?
ada fare stop stalking me
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:51:45 #45
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_37485211
Omdat sommige knurften hier de investering nogal hoog vinden voor mijn oude bak. Dat zijn nogal nutteloze opmerkingen omdat ik juist vraag naar goedkopere alternatieven.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:55:42 #46
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37487610
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 13:51 schreef Sjabba het volgende:
Omdat sommige knurften hier de investering nogal hoog vinden voor mijn oude bak. Dat zijn nogal nutteloze opmerkingen omdat ik juist vraag naar goedkopere alternatieven.
Je kunt dat zelf toch ook nagaan? Koop gewoon een 2e hansje met een g3 installatie. Heb ik ook, bevalt perfect.
ada fare stop stalking me
pi_37551998
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:55 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Je kunt dat zelf toch ook nagaan? Koop gewoon een 2e hansje met een g3 installatie. Heb ik ook, bevalt perfect.
en jij geraakt door de keuring?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_37552246
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:47 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

en jij geraakt door de keuring?
Waarom zou dat niet lukken? Er zijn voldoende occasions met APK hoor!
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:55:07 #49
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37558127
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:47 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

en jij geraakt door de keuring?
Er zit gewoon keuring op hoor. Me wagen komt uit 2002.
ada fare stop stalking me
pi_73080860
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:13:12 #51
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73083165
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:16 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Nee, mijn topic gekickt door Turq...

En nog een keer nee omdat ik inmiddels als wel 5 auto's verder ben....

En een klein beetje ja omdat ik nu een Volvo 940 rijd en die in de toekomst misschien op gas wil, maar voorlopig vind ik de investering te hoog (net als het benzine verbruik)
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_73092113


iig, ik ben bezig met een lpg systeem aan het samenstellen.. voor altijd van de ene auto op na de volgende mee te nemen een plug & play systeem
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_73104380
Als je de installatie telkens meeneemt naar een andere auto, zul je diverse onderdelen wel telkens nieuw moeten aanschaffen. De tank mag geloof ik 1,5 jaar oud zijn en de vulslang niet ouder dan een jaar, ook zul je een verse leiding onder de auto door moeten trekken. Al met al blijven er dus wel een aantal recyclebare onderdelen over, maar een compleet plug and play systeem is op legale wijze onmogelijk.
Tenzij de RDW zijn regels heeft aangepast natuurlijk...
pi_73107441
Waar stond dat hij het legaal wil doen dan
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:55:39 #55
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73108733
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:11 schreef patje74 het volgende:
Als je de installatie telkens meeneemt naar een andere auto, zul je diverse onderdelen wel telkens nieuw moeten aanschaffen. De tank mag geloof ik 1,5 jaar oud zijn en de vulslang niet ouder dan een jaar, ook zul je een verse leiding onder de auto door moeten trekken. Al met al blijven er dus wel een aantal recyclebare onderdelen over, maar een compleet plug and play systeem is op legale wijze onmogelijk.
Tenzij de RDW zijn regels heeft aangepast natuurlijk...
10 jaar en de tank kun je opnieuw laten keuren. Dan wordt er een nieuw jaartal in de tank geslagen en krijg je er nieuwe papieren bij.
Vulslang mag idd niet ouder zijn dan een jaar.
Ik weet niet zeker of de computer voor LPi ook zo mee te nemen is. Ben ik erg benieuwd naar, dus ik bel binnenkort even met Vialle.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:56:36 #56
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_73108934
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:13 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nee, mijn topic gekickt door Turq...

En nog een keer nee omdat ik inmiddels als wel 5 auto's verder ben....

En een klein beetje ja omdat ik nu een Volvo 940 rijd en die in de toekomst misschien op gas wil, maar voorlopig vind ik de investering te hoog (net als het benzine verbruik)
Volvo 940's willen héél goed op gas.
Voordeel van de B230 motoren is dat je met klepstelplaatjes de kleppen stelt en dus goed het verloop kan zien van de kleppen.
Ik haal gemiddeld 1 op 9,2 op LPG met een Volvo 740 (zelfde motor maar dan carburateur en iets lichter).
Met een 940 is 1 op 8 tot 1 op 9 haalbaar.
Kilometerstand is nu zo'n 325.000km en loopt nog steeds prima.

Van welk jaar is je 940?
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:26:19 #58
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73109691
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Volvo 940's willen héél goed op gas.
Voordeel van de B230 motoren is dat je met klepstelplaatjes de kleppen stelt en dus goed het verloop kan zien van de kleppen.
Ik haal gemiddeld 1 op 9,2 op LPG met een Volvo 740 (zelfde motor maar dan carburateur en iets lichter).
Met een 940 is 1 op 8 tot 1 op 9 haalbaar.
Kilometerstand is nu zo'n 325.000km en loopt nog steeds prima.

Van welk jaar is je 940?
Een 2.3 turbo IC Malmo automaat uit 96. 1e eigenaar en 176.000km. Alle erop en eraan. Pareltje!!

Maar ik rijd erg weinig dus voorlopig is het nog niet interessant, ben wel benieuwd wat G4 in gaat houden.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')