Met komst Sheva droom Mourinho werkelijkheidDat Andrei Sjevtsjenko naar Chelsea zou verhuizen was slechts een kwestie van dagen. En dat bleek, want de transfer van de Oekraïense spits is beklonken. 'Vandaag is een droom werkelijkheid geworden', aldus manager Mourinho.
'Ik ga van de ene grote club naar een andere', zei Sjevsjenko na het succesvol doorlopen van de medische keuring. De Oekraïense spits van AC Milan had vanwege privé-redenen een voorkeur uitgesproken zijn carrière te vervolgen in Engeland.
'Er bestaat een juist moment om bij een club binnen te komen. En ik denk dat ik hier op het perfecte moment binnenkom', zei Sjevtsjenko. 'Het winnen van de Champions League is een realistisch doel, maar het gaat me niet alleen om de Champions League. Chelsea gaat voor de derde Engelse titel op rij en ik hou van de instelling om alle wedstrijden te willen winnen.'
Mourinho toonde zich bijzonder in zijn nopjes met zijn nieuwe topspits. 'Vandaag is een droom werkelijkheid geworden', zei de Portugees. 'Andrei was sinds mijn komst bij Chelsea altijd mijn eerste keus. Maar wat eerder onmogelijk was, is nu realiteit.'
Chelsea bleek bereid de door AC Milan verlangde afkoopsom te betalen. De transfer van Sjevtsjenko, die voor vier jaar tekende op Stamford Bridge, zorgt er waarschijnlijk voor dat Rio Ferdinand niet meer de duurste speler is op de Engelse velden. In 2002 betaalde Manchester United 46 miljoen euro voor de verdediger.
'Het was een nieuwe dag voor Chelsea om trots op te zijn', vertelde algemeen directeur Peter Kenyon. 'Het aantrekken van Andrei, volgend op de transfers van Ballack en Kalou, toont de ambities van Chelsea. Deze deal is een nieuwe clubrecord.' Naar verluidt is met de transfer een bedrag van bijna 50 miljoen euro gemoeid.
bron:vi.nlMooie club, chelsea heeft goed ingekocht dit seizoen met ballack(gratis), kalou en nu shevchenko.
Die worden dus weer kampioen