@vonkeboer....
euh, dat wat jij nu beschrijft is een euh... mooie theorie
![]()
Bij mij zit dat er allemaal niet.. Boven althans NOG niet. Tussen plafond en vloer lopen nu alleen 2 ijzeren pijpjes naar een bepaald punt in het plafond...
In de draagbalk zit een grote spijker om een lamp aan te hangen......
Verdeel doos.... nope...
De woonkamer is nu kwa wcd helemaal gedaan. naast de deur zit (en zat)een dubbelle schakelaar die die 2 lichtpunten bediend. Daar zitten iig goede koperen kabels in, 2,5 dcm2 (?) Die kabels zitten echter in die ijzeren pijpjes en zitten losjes aan de balken tussen vloer en plafond. Die kunnen straks in mijn ogen dus gewoon worden verplaatst en aangesloten worden op zo'n centraaldoos die ik dan op de juiste plek kan bevestigen. Op DIE plek wil ik dan dus dat gaatje door het plafond maken. De doos wordt geplaatst door de vloer van de kamer erboven. Dat gaatje wordt dus niet groter dan nodig is om haakje en draad door te krijgen. ( 3cm diameter ofzo)
aanvulling voor vonkenboer
De woonkamer is nu verdeeld in 2 groepen. vanuit 6 uur gaan ze de kamer rond en stoppen op 12 uur. 2 keer 1 groep dus. Dit omdat als er een stop doorslaat je dan in die kamer niet direct helemaal zonder spanning zit is zijn redenatie. Boven het halletje is er een gaatje gemaakt naar de stoppenkast. In de stoppenkast komen nu dus 2 pvc pijpje snaar beneden. Straks gaan die dus worden aangesloten op die stoppenkast. als groep 1 en 2.
Vanuit de stoppenkast lopen groep 3 en 4 helemaal naar boven. een van die 2 voorziet halverwege de keuken van stroom en gaat verder ( kook op gas). Ze komen weer samen op de waskamer, waar dus droger en wasmachine staan.
Welke groep de slaapkamers van stroom voorzien is de electra boer wel duidelijk geloof ik, mij nog niet
Op deze manier kan ik dus droger en wasmachine probleemloos tegelijk draaien. Daarnaast heb ik nog 1 groep over die niet in gebruik is en waar ik dus nog alle kanten mee op kan.
De persoon die dit voor me doet is iig gecertificeerd vonkenman geweest maar gestopt (ivm gezondheid
![]()
)
We hebben afgesproken dat we van beneden naar boven werken in dit geval. Dus idd eerst de woonkamer en dan verder kijken. Voordat hij begon wilde hij perse eerst alles in kaart hebben wat waar aan vast gekoppeld was door voorgaande klusvogels. Dit om te voorkomen dat er straks een kabeltje ergens los ligt waar 220 op staat... is zo slordig he...
[ Bericht 22% gewijzigd door Gompy58 op 30-04-2006 13:50:19 ]